Пропустити навігацію

РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ №2 ВІД 26.04.2018

КОЛЕГІЯ ПРИ НАЧАЛЬНИКУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ

ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

26 квітня 2018 року

м. Івано-Франківськ

2

Про підсумки роботи відділу організації та координації контрольно – перевірочної роботи управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю за рік діяльності

Одним з основних завдань Пенсійного фонду України є контроль за дотриманням законодавства про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати страхових внесків, достовірністю поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, цільовим використанням коштів Фонду, інших коштів, призначених для виплати пенсій та щомісячного грошового утримання суддям у відставці. Ці завдання реалізуються підрозділами контрольно – перевірочної роботи управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю головного управління Пенсійного фонду України в Івано – Франківській області шляхом проведення перевірок.

Найбільшу питому вагу (87%) у контрольних заходах займають перевірки обґрунтованості документів, які подані для визначення права на пенсію або впливають на її розмір.

Із проведених 11736 таких перевірок порушення виявлено 2494 перевірками або у кожній п’ятій. Виявлені порушення призвели до 132 переплат пенсій на суму 22,3 тис. грн. та 63 недоплат на суму 7,6 тис. грн., у 2199 випадках упереджено призначення (перерахунок) пенсій за недостовірними даними.

Проведено 1149 позапланових перевірок платників за заявами страхувальників з питань правильності нарахування, обчислення та сплати внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та інших платежів до Пенсійного фонду, а також достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб, в т.ч. у зв′язку з їх ліквідацією. Питома вага перевірок, по яких виявлені порушення, становить 66,8% (768 перевірок). За наслідками проведених перевірок донараховано страхових внесків: з позитивним значенням – 6,4 тис. грн., з негативним значенням – 9,7 тис. грн., застосовано штрафних санкцій на суму 38,2 тис. грн. та чотири адміністративні штрафи на 2,0 тис. грн., внесено 768 приписів про усунення порушень достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб. Виявлено 2083 особи, по яких відображені недостовірні відомості про нарахування заробітної плати у реєстрі застрахованих осіб. Сума відображеної заробітної плати, яка не відповідає даним бухгалтерського обліку склала 6516,7 тис. грн., з них завищено заробітну плату в сумі 2623,2 тис. грн., занижено – 3893,5 тис. грн.

Важливою ділянкою роботи управління є контроль за цільовим та ефективним використанням коштів Пенсійного фонду. Протягом звітного періоду проведено 351 перевірку об’єктів поштового зв’язку щодо цільового використання коштів. Встановлено факт виплати пенсії після смерті пенсіонера в сумі 1,4 тис. грн., 2 випадки виплати пенсії стороннім особам в сумі 2,9 тис. грн. За допущені порушення нараховано пеню в сумі 0,3 тис. грн. та до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу притягнуто 2 керівників об’єктів поштового зв’язку, які погашені повністю.

Проведено 88 контрольних заходів в банківських установах щодо дотримання порядку виплати пенсій за згодою пенсіонерів через їх поточні рахунки у банках. За результатами перевірок встановлено 3 порушення щодо невчасного повернення сум, зарахованих на рахунок пенсіонера (у разі смерті пенсіонера), за які нараховано штрафні санкції в розмірі 5,3 тис. грн. та накладено адміністративний штраф в сумі 0,5 тис. грн., які погашені повністю.

Впродовж звітного періоду проведено 65 перевірок щодо дотримання норм законодавства при зарахуванні та використанні коштів Пенсійного фонду установами (закладами), де особи перебувають на повному державному утриманні. За результатами перевірок порушень не встановлено. Проте, мали місце випадки невчасної передачі Актів перевірок до територіальних управлінь Фонду в області.

  Здійснюється контроль за платниками збору на обов′язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій. Зокрема, проведено 139 перевірок за додатковими ставками, з них: 40 перевірок Територіальних сервісних центрів регіонального сервісного центра МВС України в Івано – Франківській області щодо повноти нарахування та своєчасності сплати збору з операцій відчуження легкових автомобілів та 119 перевірок нотаріусів з операцій купівлі – продажу нерухомого майна.

Загалом, з квітня 2017 по квітень 2018 року підрозділами контрольно – перевірочної роботи здійснено 13548 контрольно – перевірочних заходів, що на 2554 перевірки або на 15,9% менше ніж у 2016 році. Зменшення кількості перевірок обумовлюється як оптимізацією підрозділів контрольно – перевірочної роботи, так і скороченням кількості перевірок. Зокрема, головним управлінням протягом звітного періоду повернуто без виконання, в зв’язку із відсутністю підстав для перевірки, 444 заявки територіальних управлінь Фонду в області. Найбільше в УПФУ м. Івано – Франківська – 192, Калуське – 78, Надвірнянське – 56 та Коломийське – 38 об’єднані управління.

В середньому, до головного управління поступає для виконання 1100 заявок в місяць для проведення перевірок, з яких більше 30% припадає на спеціалістів, які проводять перевірки в м. Івано – Франківську. При цьому навантаження на одного спеціаліста, який проводить перевірки в м. Івано – Франківську складає в середньому 40-50 перевірок на місяць, при середньому показнику по області – 22 перевірки на місяць.

Для зменшення навантаження на спеціалістів, які проводять перевірки в м. Івано – Франківську, в січні 2018 року підсилено діяльність сектору шляхом переміщення 2 працівників, що проводили контрольні заходи у Надвірнянському та Тлумацькому районах. З квітня 2018 року додано ще 1 спеціаліста. Це дозволило частково вирівняти навантаження та врегулювати залишки невиконаних заявок. Зокрема, станом на 01.04.2018 року залишок невиконаних заявок складав в цілому по області – 608 та зменшився до початку року на 280 заявок або 31,5%. З них 281 заявка рахується за спеціалістами контрольно – перевірочної роботи м. Івано – Франківська.

Розглянувши стан роботи відділу організації та координації контрольно – перевірочної роботи управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю та з метою підвищення ефективності контролю в органах Пенсійного фонду України області, колегія при начальнику головного управління Пенсійного фонду України

ВИРІШИЛА:

1. Стан організації роботи відділу організації та координації контрольно – перевірочної роботи управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю в головному управлінні Пенсійного фонду України в області визнати задовільним.

2. Начальнику управління внутрішнього аудиту та фінансового контролю Багровецькому А. С.:

– посилити контроль за своєчасністю проведення перевірок обґрунтованості поданих документів, які дають право на пенсію або впливають на її розмір;

підвищити якість проведення контрольних заходів щодо цільового використання коштів Пенсійного фонду України організаціями, що здійснюють виплату та доставку пенсій, та в установах, у яких особи перебувають на повному державному утриманні. Один примірник Акту перевірки, на наступний день після підписання надавати територіальним управлінням Фонду в області;

– продовжити роботу з наповнення пілотного модуля планування заходів державного нагляду (контролю) для запуску Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю).

– направити звернення до територіальних архівних установ області щодо можливості підтвердження копіями первинних документів відомостей про заробітну плату, які надаються громадянами для призначення (перерахунку) пенсій, завірених в установленому законодавством порядку.

3. Начальникам територіальних управлінь Пенсійного фонду України в області:

– забезпечити своєчасне подання для перевірок документів, які дають право на пенсію або впливають на її розмір. Заявки на перевірку формувати лише за результатами аналізу та наявності підстав, визначених законодавством;

– для своєчасного проведення позапланових перевірок з питань нарахування та сплати внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, забезпечити надання спеціалістам контрольно – перевірочної роботи повного пакету документів;

– здійснювати належний контроль за своєчасністю опрацювання переданих матеріалів перевірок обґрунтованості видачі та достовірності документів, поданих для оформлення пенсій.

– опрацювати з великими підприємствами, установами, організаціями можливість надання ними разом із довідкою про заробітну плату для визначення розміру пенсії належно засвідчених копій первинних документів;

провести у засобах масової інформації, а також серед підприємств, установ, організацій роз’яснювальну роботу із залученням представників територіальних архівних установ щодо необхідності дотримання вимог збереження архівних документів про стаж і заробіток працівників та порядку їх передачі до архівних установ у випадках ліквідації, банкрутства, реорганізації.

4.  Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника начальника головного управління Семанишина В. С.

background Layer 1