Стан виконання «Заходів головного управлінні Пенсійного фонду України в Харківській області щодо виконання Антикорупційної програми Пенсійного фонду України та його органів на 2021-2023 роки і управління корупційними ризиками» у 2021 році
№ з/п | Корупційний ризик | Пріоритетність | Заходи щодо усунення/мінімізації корупційного ризику | Особа (особи), відповідальна (і) за виконання заходу | Строк виконання та ресурси, необхідні для впровадження заходів | Відмітка про виконання, зміст вжитих заходів | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
Реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення | |||||||
1 | Можливість зловживання службовим становищем, отримання неправомірної вигоди під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.
|
висока | Своєчасне та повне виконання нормативно-правових та розпорядчих актів Пенсійного фонду України (далі – Фонд), спрямованих на стандартизацію та оптимізацію процедур під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню. Проведення додаткових занять та інструктажів з працівниками головного управління (далі – ГУ) після отримання нормативно-правових актів. | Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Тарасенко Н.В., Гранкіна Л.В., керівники самостійних структурних підрозділів ГУ
|
Період що планується, з щоквартальним підведенням підсумків.
Не потребує додаткових ресурсів |
Протягом 2021 року у сервісних центрах продовжували впроваджуватися нові стандарти прийому та обслуговування громадян. Було надано 698,0 тис. послуг. За телефонами “гарячої лінії” надано 65,0 тис. консультацій та роз’яснень Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” та інших законодавчих актів. Шляхом анкетування 45942 відвідувачів відділів обслуговування було проведено дослідження щодо якості обслуговування. За результатами анкетування 94,5% (або 43398 осіб) задоволені роботою відділів обслуговування громадян (сервісних центрів), а 5,5 % (або 2544 особа) задоволені частково. У всіх структурних підрозділах управління обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області проводяться заняття та інструктажі зі спеціалістами після отримання нових нормативно-правових актів, що регулюють функціональні процеси, пов’язані з призначенням, перерахунком, виплатою пенсій та обслуговуванням громадян, та порядку ведення справ одержувачів пенсій, а також формування інших виплатних документів в органах Пенсійного фонду України. В ході здійснення антикорупційних заходів важливим напрямком в діяльності управління зберігалася роз’яснювальна робота, яка була спрямована на формування достатніх знань з антикорупційного законодавства та неухильного дотримання його вимог. Протягом 2021 року в підрозділах управління обслуговування громадян зі спеціалістами проводились семінари-наради з питань попередження корупційних правопорушень, причин та умов, які сприяють їх виникненню, а також роз’яснення норм законодавства та особливостей застосування Закону України «Про запобігання корупції». Було проведено 523 занять та семінарів зі спеціалістами управління. Фахівцями управління з початку року було отримано: – 505 сертифікатів про закінчення курсів на платформі PROMETHEUS.ORG.UA (Декларуй доброчесно, конфлікт інтересів: треба знати та інші), 651 сертифікат про навчання на платформі «Дія. Цифрова освіта», 528 сертифікатів про навчання на платформі «Кіберняня» та «Основи кібергігієни», 65 сертифікатів про закінчення навчання на короткострокових семінарах на базі Української Школи Урядування (УШУ), 103 сертифіката про навчання на короткострокових семінарах в ХАРІНАДУ, 82 сертифіката про навчання на короткострокових семінарах в ХНЄУ ім. С.Кузнеця, 19 сертифікатів інших навчальних закладів. | |
2 | Можливість викривлення даних користувачами інформаційно– телекомунікаційної системи (далі – ІТС), з метою отримання неправомірної вигоди, у процесі підготовки документів для призначення та здійснення пенсійних виплат. | середня | 2.1 Посилення контролю за діями користувачів у ІТС Фонду (за окремими планами). Проведення навчань з персоналом ГУ після отримання відповідного програмного забезпечення що забезпечує електронний обмін документами з організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, формування в електронному вигляді документів для переказу пенсій за кордон пенсіонерам, яким пенсії призначені на виконання міжнародних угод та залучення уповноважених банків до обміну документами для виплати пенсій в електронному вигляді. | Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Киценко С.П., Колісниченко І.Ю., Гранкіна Л.В., Кругова В.В., Бабич Т.М.
|
Період що планується, з щоквартальним підведенням підсумків.
Не потребує додаткових ресурсів |
На виконання постанови Правління Пенсійного фонду України від 08.08.2019 №11-2 щодо впровадження технології оцифрування пенсійних справ в управлінні пенсійного забезпечення головного управління працюють два відділи з ретроконверсії з штатною чисельністю працівників 33 та 30 осіб, які створюють електронні пенсійні справ шляхом переведення паперових пенсійних справ в електронний вигляд. Для Харківської області Пенсійним фондом України доведено плановий показник для оцифрування – 2071 пенсійну справу на тиждень, з 01.02.2021 показник збільшено до 3880 пенсійних справ на тиждень.
На системній основі протягом року проводилися навчання зі спеціалістами відділів опрацювання пенсійної документації щодо впровадження програмного забезпечення. Направлено 11 Релізів та 7 Інструкцій щодо проведення масових перерахунків. Надавались рекомендації щодо питань призначення, перерахунків та виплати пенсій за допомогою програмного забезпечення ІКІС ПФУ «Технічна підтримка». Забезпечено за допомогою програмного забезпечення ІКІС ПФУ «Підсистема електронного обміну даними» формування та електронний обмін відомостей на зарахування пенсій на поточні рахунки одержувачів пенсій, що відкриті в банківських установах. Керівниками відділів після отримання нових нормативних матеріалів та роз’яснень до діючого законодавства щотижнево проводились навчання зі спеціалістами відділів. |
|
2.2 Проведення навчань з персоналом ГУ після отримання відповідного програмного забезпечення, яке дозволяє опрацьовувати заяви про виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії бек–офісами за екстериторіальним принципом. | Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Тарасенко Н.В., Киценко С.П., Колісниченко І.Ю., Гранкіна Л.В. Іванова В.О. |
До 31.12.2023,
не потребує додаткових ресурсів |
Протягом 2021 року впроваджений системний контроль за діями користувачів в інформаційно-телекомунікаційній системі Пенсійного фонду України вузлів обласного рівня та віддалених робочих місць головного управління Пенсійного фонду в Харківській області шляхом аналізу актуальності наявного доступу до підсистем ІКІС ПФУ. Був організований контроль розмежування доступу на робочих станціях користувачів на адміністраторський та користувацький. Наразі користувачі мають тільки користувацький доступ до функціоналу робочих станцій.
Проведено 9 селекторних семінарів – нарад в режимі ZOOM конференції, 6 онлайн ZOOM тренінгів з керівниками та спеціалістами відділів опрацювання пенсійної документації щодо порядку виплати пенсій, проведення нарахування пенсійних виплат (допомоги на поховання та недоотриманої пенсії). |
||||
3 | Можливість прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів у зв’язку з розглядом повторних звернень, якими оскаржується діяльність посадових осіб ГУ. | середня | Впровадження моніторингу за розглядом повторних звернень та скарг щодо дії/бездіяльність посадових осіб ГУ.
|
Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Мерсон О.Ю., Бабич Т.М.
|
Щоквартально, не потребує
додаткових ресурсів
|
Включено в план роботи відділу з питань запобігання та виявлення корупції на 2022 рік, якій затверджено начальником головного управління 29 грудня 2021 року
|
|
4 | Можливість надання переваг під час призначення/перерахунку та виплати пенсій з метою отримання неправомірної вигоди. | висока | Після отримання відповідного розпорядження ПФУ, впровадження моніторингу з використанням інтегрованої комплексної інформаційної системи (далі – ІКІС) Фонду щодо нарахування сум пенсій за визначеними ризик-орієнтованими критеріями. | Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Киценко С.П., Колісниченко І.Ю., Бабич Т.М. |
Щоквартально, не потребує
додаткових ресурсів
|
Щоденно протягом року отримувалась інформація з РЗО та проводилася перевірка даних щодо померлих громадян.
За період з 01.01.2021 по 31.12.2021 проведено обробку 14258 особових рахунків. Проведено контроль своєчасності припинення виплати пенсій по причині смерті за даними РЗО по 3187 особових рахунках. |
|
5 | Можливість отримання неправомірної вигоди під час розгляду документів щодо виплати сум пенсій, нарахованих за період до місяця їх відновлення (далі –заборгованість з пенсійних виплат), внутрішньо переміщеним особам. | висока | Збільшення рівня контролю щодо прийнятих рішень про виплату заборгованості пенсійних виплат внутрішньо переміщеним особам. Проведення вибіркових перевірок. | Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Киценко С.П., Колісниченко І.Ю., Бабич Т.М.
|
Щоквартально, не потребує
додаткових ресурсів
|
Протягом року спеціалістами відділу методології та звітності з виплати пенсій управління з питань виплати пенсій головного управління перевірено 4249 електронних особових рахунків, 706 пенсійних справ одержувачів пенсій з числа внутрішньо переміщених осіб по яких було проведено виплату одноразової допомоги на поховання та нараховане для виплати суми недоотриманої пенсії в зв’язку зі смертю пенсіонера.
|
|
6 | Можливість отримання неправомірної вигоди під час нарахування та виплати пенсій на виконання рішень суду. | середня | Дотримання чіткої взаємодії підрозділів ГУ та встановлення контролю за порядком та черговістю виплати заборгованості за рішеннями суду
|
Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Киценко С.П., Колісниченко І.Ю., Мерсон О.Ю., Бабич Т.М. |
Щоквартально, не потребує
додаткових ресурсів
|
Для дотримання чіткої взаємодії підрозділів управління пенсійного забезпечення та встановлення контролю за порядком та черговістю виплати заборгованості за рішеннями суду наказами головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 29.04.2021 № 961, від 14.06.2021 № 1240, від 04.11.2021 № 2005 було визначено посадових осіб, на яких покладено обов’язок здійснювати контроль за повнотою та коректністю внесення даних до Реєстру судових рішень.
Відділом методології та звітності з виплати пенсій здійснюється перевірка протоколів розрахунку сум заборгованості на виконання рішення суду, згідно з розпорядженням про перерахунок пенсії відділів перерахунків пенсій управління пенсійного забезпечення. |
|
Правова робота | |||||||
7 | Можливість отримання неправомірної вигоди за неналежне представництво інтересів ГУ у суді.
|
середня | 7.1 Неухильне використання зразків викладення правової позиції ГУ у справах, що мають однаковий предмет спору. | Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Мерсон О.Ю., |
Щоквартально, не потребує
додаткових Ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
7.2 Підвищення кваліфікації посадових осіб, які виконують повноваження представництва інтересів ГУ у судах.
|
Подорога Н.В.,
Мерсон О.Ю.
|
згідно з окремим графіком, в межах коштів, передбачених
кошторисом на утримання ГУ |
У 2021 році з метою підвищення фахового рівня державних службовців у відповідному напрямку професійної діяльності взяли участь у професійних тренінгах та пройшли тестування 3 фахівця юридичного управління за темами:
– «Інформаційне наповнення підсистем ІКІС ПФУ “Правова робота” та “Реєстр судових рішень” (щодо рішень суду про стягнення коштів та зобов’язання вчинити дії, не пов’язані з пенсійними виплатами)”; «Актуальні питання забезпечення ефективного представництва інтересів органів Пенсійного фонду України в судах»; «Особливості представництва інтересів органів Пенсійного фонду України в судах як відповідача в окремих категоріях спорів»; «Обробка Інформації в підсистемах ІКІС ПФУ “Правова робота” та “Реєстр судових рішень” (щодо рішень суду про стягнення коштів та зобов’язання вчинити дії, не пов’язані з пенсійними виплатами)». Учасники зазначених тренінгів були визнані внутрішніми тренерами та провели внутрішні навчання, в яких взяли участь 100% працівників юридичного управління. |
||||
7.3 Проведення тематичних перевірок якості представництва інтересів у судах, а у разі виявлення порушень – вжиття заходів реагування згідно з чинним законодавством. | Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Мерсон О.Ю., Бабич Т.М. |
Щоквартально, не потребує
додаткових ресурсів
|
Виконання заплановано на наступний період | ||||
8 | Можливість отримати та/або вимагати неправомірну вигоду за незабезпечення апеляційного оскарження рішень суду | середня | 8.1 Використання моніторингу, впровадженого ПФУ, стану оскарження рішень суду органами Фонду за наявності підстав для такого оскарження з використанням автоматизованих засобів обробки інформації у підсистемі “Правова робота” ІКІС Фонду (за відсутні ознаки типової справи відносно зразкової справи, розглянутої Верховним Судом; за відсутності правової позиції Верховного Суду щодо правозастосування; при умові, що видатки на сплату судового збору не перевищують видатків, пов’язаних з виконанням судового рішення). | Мерсон О.Ю.
|
Період що планується, з щоквартальним підведенням підсумків.
Не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
8.2 Організація та проведення внутрішнього навчального заходу щодо здійснення моніторингу стану оскарження рішень суду. | Баєва Г.О.,
Подорога Н.В., Мерсон О.Ю. |
Щоквартально,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | ||||
Фінансово-економічне забезпечення | |||||||
9 | Можливість зловживання службовим становищем посадовими особами ГУ під час взяття зобов’язань щодо здійснення видатків поза межами обсягу призначень, затверджених бюджетом ГУ | середня | Використання впровадженого ПФУ автоматизованого моніторингу видатків бюджету ГУ на виплату пенсій
|
Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Кругова В.В., Киценко С.П., Колісниченко І.Ю.
|
31.12.2022 | Виконання заплановано на наступний період | |
10 | Ймовірність необґрунтованого встановлення та виплати премій працівникам. | середня | Надання письмових пропозицій із зазначенням обґрунтування щодо результатів діяльності працівників для встановлення та виплати премій (підвищення/зменшення розміру). | Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Тарасенко Н.В., Кругова В.В., керівники самостійних структурних підрозділів ГУ
|
Період що планується,(перед прийняттям рішення щодо встановлення премій),
не потребує додаткових ресурсів
|
З метою матеріального стимулювання високопродуктивної та ініціативної праці, підвищення її ефективності, якості, заінтересованості у досягненні її кінцевого результату та посилення персональної відповідальності за доручену роботу або поставлені завдання, преміювання працівників головного управління проводилось відповідно до статей 50, 52 Закону України “Про державну службу”, постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року № 1112 “Про умови оплати праці працівників державних органів, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну службу», Типового положення про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів), затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 13 червня 2016 року № 646, наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23 березня 2021 року № 609 «Про умови оплати праці робітників, зайнятих обслуговуванням органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів», Положення про преміювання у Пенсійному фонді України, затвердженого наказом Пенсійного фонду України від 26 липня 2021 року № 103, Положення про преміювання у головному управлінні Пенсійного фонду України в Харківській області, затвердженого наказом Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області від 16 серпня 2021 року № 1622 та пропозицій керівників самостійних структурних підрозділів головного управління щодо встановлення розміру місячної премії кожному працівнику. Пропозиції щодо встановлення розміру премії керівникам самостійних структурних підрозділів подаються заступниками начальника головного управління. Обґрунтовані пропозиції щодо преміювання начальника головного управління та його заступників із розрахунком фонду преміювання фінансово-економічне управління головного управління подає не пізніше 25 числа місяця, в якому буде проводитися виплата премії, заступнику Голови правління Пенсійного фонду України відповідно до розподілу обов’язків. Преміювання працівників, які звільняються, проводиться у місяці звільнення за фактично відпрацьований час за пропозицією безпосереднього керівника. | |
11 | Ймовірність незастосування фінансових санкцій та/або застосування не у повному обсязі та невжиття заходів щодо стягнення заборгованості з платежів до ГУ.
|
низька | Неухильне дотримання правил моніторингу стану погашення заборгованості, застосування фінансових санкцій та охоплення заборгованості заходами стягнення.
|
Баєва Г.О.,
Тарасенко Н.В., Кругова В.В., Мерсон О.Ю. |
Період що планується,,
не потребує додаткових ресурсів |
У 2021 році здійснювався моніторинг стану погашення заборгованості та до Пенсійного фонду України щомісяця до 10 числа надавалась відповідна звітність. В грудні 2021 року проведено аналіз застосування фінансових санкцій до платників, у яких була сплата боргу по страхових внесках протягом 2021 року. В результаті проведеної роботи було застосовано до платників фінансових санкцій на суму 2,7 тис. грн та пені на суму 209,4 тис. грн. Відділами забезпечення наповнення бюджету здійснювалися заходи щодо охоплення заборгованості заходами стягнення, а саме готувалися та надавалися до юридичного управління матеріали для подання позовних заяв для стягнення заборгованості у судовому порядку. Протягом 2021 року до суду подано 378 позовних заяв про стягнення заборгованості на суму 39 685,0 тис. грн. Задоволено 227 позовних заяв на суму 22 651,5 тис. грн з урахуванням позовів, поданих в минулому році. Внаслідок проведеної позовної роботи до бюджету Пенсійного фонду України надійшло з початку року 10 299,6 тис. грн. | |
12 | Можливість задоволення приватного інтересу під час направлення розрахунків витрат по відшкодуванню пенсій на пільгових умовах | низька | Перегляд інформації з державної податкової служби України в Харківській області в частині актуальності системи оподаткування платників єдиного податку 4 групи.
|
Баєва Г.О.,
Тарасенко Н.В., Гранкіна Л.В., Кругова В.В., Бабич Т.М. |
Період що планується,,
не потребує додаткових ресурсів |
Для забезпечення повноти нарахувань фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, призначених на пільгових умовах, до головного управління Державної податкової служби у Харківської області було направлено запит щодо переліку платників, які у 2021 році отримали статус платника єдиного податку 4 групи .
Крім цього, зазначена інформація також звірялась з реєстром платників єдиного податку четвертої групи, розміщеним на офіційному вебпорталі ДПСУ сервісі «Відкриті дані» за посиланням: http://tax/gov.ua/datasets.php?d =DFS20190614132019 та Порталі відкритих даних Єдиного державного вебпорталу відкритих даних за посиланням: http://data.gov.ua/datasets/198185ea-44d6-48f0-877c-44251c413f64. |
|
Цифровий розвиток, цифрова трансформація і цифровізація
|
|||||||
13 | Ймовірність вимагання неправомірної вигоди у зв’язку з прийняттям необґрунтованих рішень про відмову у наданні послуг через відсутність підтвердних документів у паперовій формі | середня | 13.1 Впровадження та використання розробленого ПФУ програмного забезпечення щодо розширення електронної взаємодії з електронними інформаційними ресурсами Міністерства у справах ветеранів України та Міністерства оборони України стосовно отримання інформації, необхідної при призначенні пенсії
|
Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Киценко С.П., Колісниченко І.Ю., Гранкіна Л.В. керівники самостійних структурних підрозділів |
Період що планується,після введення розпорядчим документом ПФУ,
не потребує додаткових ресурсів |
З метою мінімізації корупційних ризиків та зменшення впливу людського фактору при наданні послуг, впроваджені електронні сервіси вебпорталу власних послуг для всіх категорій громадян, яких обслуговує Пенсійний фонд. Спеціалістами управління обслуговування громадян проводиться роз’яснювальна робота з впровадження нових онлайн сервісів Пенсійного фонду України щодо отримання послуг через особистий кабінет вебпорталу та переваг отримання послуг в електронному вигляді за допомогою вебпорталу Пенсійного Фонду України, можливості здійснити запис на прийом через веб-портал. В залах обслуговування громадян розміщені відповідні оголошення. Громадяни мають можливість дистанційно вирішити низку питань засобами вебпорталу електронних послуг: записатися на прийом у зручний для відвідувача час; подати запит на підготовку паперових документів; переглянути свої звернення, подані до Пенсійного фонду; переглянути свій страховий стаж та сплачені страхові внески; переглянути свою пенсійну справу; автоматично оформити пенсію при досягненні пенсійного віку; подати заяву про призначення пенсії в «один дотик»; отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом. Вебпортал надає електронні послуги кожній особі індивідуально, з дотриманням вимог до захисту персональних даних. У 2021 році в промислову експлуатацію впроваджено електронну систему керування прийомом громадян з урахуванням контролю часу та якості обслуговування за допомогою електронної черги в 6 сервісних центрах Харківської області. Саме електронна черга дає можливість самостійного вибору широкого кола питань для запису відвідувача на прийом до спеціалістів Фонду. У всіх відділах обслуговування громадян (сервісних центрах) головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області встановлено систему відеоспостереження в місцях прийому та обслуговування осіб, які звертаються на прийом. Всього працює 39 систем відеоспостереження. Станом на 01.01.2022 на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України було зареєстровано 32585 користувачів, із яких активовано 11000. На автоматичне призначення пенсії з початку року подано 37557 заяв. Через вебпортал електроних послуг за принципом “одне відвідування” звернулося 3403 осіб. | |
13.2 Проведення інформаційних кампаній щодо порядку надання громадянам електронних послуг | Баєва Г.О.,
Піпченко Т.І., Тарасенко Н.В., керівники самостійних структурних підрозділів |
Період що планується,
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання ГУ |
Виконання заплановано на наступний період | ||||
14 | Можливість отримання неправомірної вигоди за прийняття неякісних або у неповному обсязі робіт/послуг за договорами про закупівлю
|
низька | Застосування розробленої ПФУ системи критеріїв, за якими оцінюється роботи/послуги за договорами про закупівлю
|
Баєва Г.О.,
Гранкіна Л.В. керівники самостійних структурних підрозділів
|
Період що планується, після введення розпорядчим документом ПФУ,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
15 | Можливість отримання/вимагання неправомірної вигоди за неналежне здійснення моніторингу відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню | низька | Контроль за належним опрацюванням структурними підрозділами ГУ відомостей, що містять ознаки використання праці неоформлених працівників і порушень законодавства про працю, із зацікавленими державними органами.
|
Баєва Г.О.,
Тарасенко Н.В., Гранкіна Л.В., Кругова В.В.
|
Період що планується,
не потребує додаткових ресурсів |
Відділами забезпечення наповнення бюджету № 2 та № 3 фінансово-економічного управління опрацьовані дані з відомостей Державного реєстру застрахованих осіб, сформовані на Центральному рівні. Інформація по виявлених в ході моніторингу страхувальниках, які мають ознаки порушень законодавства про працю, передані для подальшого реагування зацікавленим органам. За результатами аналітично-моніторингових досліджень направлена узагальнена інформація органам Державної податкової служби України по 481 страхувальнику відносно 2270 застрахованих осіб, що порушують вимоги частини 5 статті 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», нараховують зарплати нижче мінімального рівня та у яких наявне повідомлення про прийняття на роботу, але відсутня заробітна плата у звітності страхувальника. До Головного управління Держпраці у Харківській області протягом 2021 року надано інформацію по 1777 страхувальниках (відносно 18034 застрахованих осіб), які мають ознаки порушень законодавства про працю для вжиття відповідних заходів реагування. За результатами вжитих заходів виявлені порушення у 118 страхувальників по 8879 застрахованих особах. | |
16 | Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами при прийняті рішень щодо внесення/зміни відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування | низька | Організація контролю щодо внесення даних до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. | Тарасенко Н.В.,
Гранкіна Л.В., керівники самостійних структурних підрозділів
|
Щоквартально,
не потребує додаткових ресурсів |
Проведено контроль змін в персональних облікових картках застрахованих осіб внаслідок здійснення управлінням інформаційних систем та електронних реєстрів об’єднання 440 карток застрахованих осіб в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
|
|
17 | Можливість задоволення приватного інтересу при доступі до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, неправомірного їх використання | низька | Перевірка актуальності наявного доступу до РЗО та обґрунтованість отримання доступу до РЗО.
|
Тарасенко Н.В.,
Гранкіна Л.В., Бабич Т.М., керівники самостійних структурних підрозділів
|
Щоквартально, за окремими планами (службовими записками)
не потребує додаткових ресурсів |
Проводилась перевірка актуальності наявного доступу працівників до РЗО.
Обґрунтованість отриманого доступу до РЗО фіксується типовими службовими записками начальників управлінь з урахуванням службових повноважень користувачів.
|
|
18 | Можливість задоволення приватного інтересу під час дій з інформацією в інформаційних системах Фонду, її спотворення, блокування, зміна, знищення
|
низька | 18.1 Проведення вибіркової перевірки переліку користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін у прикладні системи ІКІС Фонду або їх візування, за відсутності відповідних обґрунтувань щодо надання таких прав
|
Тарасенко Н.В.,
Гранкіна Л.В., Бабич Т.М., керівники самостійних структурних підрозділів
|
Період що планується,
відповідно до окремих службових записок, не потребує додаткових ресурсів
|
Протягом 2021 року працівниками відділу захисту інформаційних систем проводилась вибіркова перевірка користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін у прикладні системи ІКІС фонду або їх візування. Проведена робота щодо аналізу наявних ролей та відповідності їх посадовим інструкціям та з урахуванням службових повноважень користувачів підсистем ІКІС ПФУ. Керівникам структурних підрозділів доведено 14 службових записок стосовно актуальності окремих ролей по 2532 користувачам підсистем ІКІС. | |
18.2 Проведення заходів контролю відповідності вимогам комплексної системи захисту інформації налаштування апаратного забезпечення робочих станцій та операційних систем. | Тарасенко Н.В.,
Гранкіна Л.В.,
|
Період що планується,
відповідно до окремих службових записок, не потребує додаткових ресурсів
|
Протягом року проводилась поточна експлуатація комплексної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України вузлів обласного рівня та віддалених робочих місць головного управління. Було проведено 4 перевірки стану технічного захисту державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, на вузлах інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України. | ||||
Управління персоналом | |||||||
19 | Можливість задоволення приватного інтересу під час формування умов проведення конкурсу під конкретних осіб без установлення взаємозв’язку між кваліфікаційними вимогами та вимогами до професійної компетентності кандидатів на зайняття посад державної служби та посадовими обов’язками | низька | Встановлення контролю за розробленням пропозицій до умов проведення конкурсу на підставі посадових інструкцій працівників та положень про структурні підрозділи із зазначенням кваліфікаційних вимог, які відповідають функціональним повноваженням на відповідній посаді, шляхом погодження їх зі службою управління персоналом та заступником начальника ГУ відповідно до розподілу обов’язків | Подорога Н.В.,
керівники самостійних структурних підрозділів ГУ
|
Період що планується, (під час формування умов конкурсу)
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
20 | Можливість задоволення приватного інтересу під час внесення змін до структури та штатного розпису ГУ | низька | Неухильне дотримання рекомендацій Фонду щодо підходу до визначення структури та штатного розпису, у тому числі підстав для внесення змін до них
|
Подорога Н.В.,
заступники керівників самостійних структурних підрозділів ГУ
|
Період що планується,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
21 | Можливість впливу з боку третіх осіб під час підготовки пропозицій щодо нагородження відомчими заохочувальними відзнаками Фонду
|
низька | Забезпечення прозорості під час підготовки пропозицій щодо кандидатур від трудових колективів з метою здійснення контролю за дотриманням порядку документального оформлення рішень, повноти зазначення заслуг працівника, що стали підставою для порушення клопотання про нагородження. | Подорога Н.В.,
керівники самостійних структурних підрозділів ГУ
|
Період що планується,
не потребує додаткових ресурсів |
Підставою для підготовки проєктів наказів щодо нагородження працівників головного управління є службові записки або подання начальників структурних підрозділів, які подаються після обговорення кандидатур в колективі, де зазначаються трудові досягнення кандидатури та інші підстави для нагородження. У разі надання пропозицій для нагородження відомчими відзнаками Пенсійного фонду України, Міністерства соціальної політики України та іншими нагородами подання направляється на розгляд Голови Правління Пенсійного фонду України з зазначенням інформації про виробничі досягнення, конкретні заслуги працівника, що стали підставою для нагородження. Згідно з вимогами, які встановлені до відповідних нагород, проводяться загальні збори трудового колективу з метою обрання кандидатури для нагородження. | |
22 | Можливість порушення обмеження щодо запобігання конфлікту інтересів під час здійснення дисциплінарного провадження | низька | 22.1 Впровадження відеофіксації під час проведення засідань дисциплінарною комісією (за згодою особи, стосовно якої відкрито дисциплінарну справу) | Дисциплінарна комісія ГУ
|
Період що планується,
не потребує додаткових ресурсів |
При здійсненні дисциплінарних проваджень передбачено здійснення відеофіксації при наявності технічного забезпечення. | |
22.2 Розробка пам’ятки про персональну відповідальність за порушення антикорупційного законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів | Бабич Т.М.,
Подорога Н.В.
|
31.03.2022,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | ||||
22.3 Ознайомлення під особистий підпис членів дисциплінарної комісії із пам’яткою про персональну відповідальність за порушення антикорупційного законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів | Подорога Н.В.,
Бабич Т.М. |
постійно
(до початку проведення першого засідання), не потребує додаткових ресурсів
|
Протягом 2021 року в головному управлінні було 1 дисциплінарне провадження. На першому засіданні дисциплінарної комісії членами дисциплінарної комісії було підписано повідомлення про розгляд справ щодо близьких осіб, визначених абзацом 4 частини першої статті 1 Закону України «Про запобігання корупції». | ||||
22.4 Розробка та поширення серед членів дисциплінарної комісії довідкових матеріалів (інфографіки) щодо процедури (алгоритму) повідомлення про наявність у них конфлікту інтересів, його врегулювання із наведенням прикладів ситуацій виникнення потенційного чи реального конфлікту інтересів
|
Бабич Т.М.,
Подорога Н.В.,
|
31.03.2022,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | ||||
22.5 Розробка та прийняття внутрішньої процедури (алгоритму) врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності членів дисциплінарної комісії під час підготовки, розгляду та прийняття рішень
|
Бабич Т.М.,
Подорога Н.В.,
|
31.07.2022,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | ||||
23 | Можливість протиправного впливу на результати щорічного оцінювання результатів службової діяльності державних службовців Фонду та його органів
|
низька | Впровадження вибіркового моніторингу обґрунтованості висновків, складених за результатами щорічного оцінювання | Бабич Т.М.,
Подорога Н.В.,
|
щороку
(під час проведення щорічного оцінювання), не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
Внутрішній аудит | |||||||
24 | Можливість отримання неправомірної вигоди у зв’язку з невключенням об’єкта аудиту до стратегічного та операційного планів діяльності з внутрішнього аудиту | середня | Впровадження механізму відбору об’єктів аудиту шляхом застосування критеріїв ризик-орієнтованого відбору об’єктів аудиту для формування стратегічних та операційних планів діяльності з внутрішнього аудиту | Попова В.В.. | 31.12.2021,
не потребує додаткових ресурсів |
Управлінням внутрішнього аудиту у рамках визначення простору аудиту від відповідальних за діяльність осіб зібрана інформація щодо проблемних питань та ризиків у діяльності структурних підрозділів.
З метою формування простору аудиту визначено перелік об’єктів внутрішнього аудиту, проведено оцінку ризиків цих об’єктів, встановлено частоту здійснення планових внутрішніх аудитів щодо кожного пріоритетного об’єкту. За результатами ризик – орієнтованого відбору об’єктів внутрішнього аудиту складено Стратегічний план діяльності з внутрішнього аудиту на 2022-2024 роки та Операційний план на 2022 рік, які затверджено начальником головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області 16 грудня 2021 року. |
|
25 | Можливість впливу третіх осіб на об’єктивність відображення результатів аудиторських досліджень в матеріалах внутрішнього аудиту | середня | Впровадження вибіркового моніторингу результатів аудиторської діяльності (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження) членами аудиторської групи ГУ. | Бабич Т.М. | Щопівроку,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
Контрольно-перевірочна робота | |||||||
26 | Можливість отримання неправомірної вигоди посадовою особою під час здійснення контрольних заходів (перевірок) | середня | 26.1 Розробка пам’ятки про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок повідомлення керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб
|
Шатравка Ю.В.,
Бабич Т.М.
|
31.03.2022,
не потребує додаткових ресурсів |
Розроблено пам’ятку про персональну відповідальність працівників управління контрольно-перевірочної роботи за порушення законодавства та їх обов’язок повідомлення керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб (від 29.12.2021 № 3/14-16) | |
26.2 Ознайомлення посадових осіб, які здійснюють контрольні заходи, з пам’яткою про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок повідомлення керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб, під особистий підпис. | Бабич Т.М.
|
Щопівроку,
не потребує додаткових ресурсів
|
Виконання заплановано на наступний період | ||||
27 | Можливість вимагання/ отримання неправомірної вигоди за невключення суб’єктів господарювання до річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) | середня | Моніторинг та аналіз запропонованих суб’єктів господарювання з провадженого програмного забезпечення формування річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) .
|
Тарасенко Н.В.,
Шатравка Ю.В.
|
до 31.12.2022,
не потребує додаткових ресурсів
|
Виконання заплановано на наступний період | |
Запобігання корупції
|
|||||||
28 | Можливість задоволення приватного інтересу під час здійснення моніторингу офіційного вебпорталу “Судова влада України”, Єдиного державного реєстру судових рішень щодо наявності судових рішень про притягнення працівників Фонду та його органів до відповідальності за вчинення корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення | низька | Організація моніторингу офіційного вебпорталу “Судова влада України”, Єдиного державного реєстру судових рішень. | Бабич Т.М. | Період що планується,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
29 | Можливість неповідомлення посадовими особами Фонду та іншими особами про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, вчинених іншими посадовими особами Фонду
|
низька | 29.1 Реалізація положень акту Фонду, який регулює механізми заохочення викривачів та забезпечує формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону. | Бабич Т.М. | 30.10.2022,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
29.2 Проведення регулярних комунікаційних кампаній щодо захисту трудових прав викривача; прав викривача на конфіденційність та анонімність; прав викривача на отримання інформації; прав викривача на винагороду; юридичної відповідальності викривача; інших прав та гарантій захисту викривача. | Баєва Г.О.
Бабич Т.М. |
щороку,
але не рідше раз на рік, в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання ГУ |
Підготовлено та доведено до персоналу головного управління наказ щодо формування культури повідомлень про корупцію . | ||||
30 | Можливість непроведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в ГУ | низька | 30.1 Розроблення та прийняття локального акта, який визначатиме процедуру залучення уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції до контролю за дотриманням антикорупційного законодавства під час організації та проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад, а також визначить алгоритм взаємодії уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції із управління персоналом з цих питань | Бабич Т.М.,
Подорога Н.В. |
31.12.2022,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
30.2 Впровадження додаткових заходів контролю уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції за процесом організації та проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в апараті Фонду та його органах, шляхом ознайомлення з матеріалами таких перевірок | Бабич Т.М.,
Подорога Н.В. |
Період що планується,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | ||||
31 | Можливість спільної роботи близьких осіб в структурних підрозділах ГУ
|
низька | Впровадження додаткових контрольних заходів шляхом здійснення аналізу уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції матеріалів особових справ працівників на предмет виявлення близьких осіб за обставин їх прямої підпорядкованості та фактів неповідомлення працівниками їх керівництва про працюючих близьких осіб. Організація ведення реєстру близьких осіб. | Подорога Н.В.,
Бабич Т.М. |
Період що планується,
не потребує додаткових ресурсів |
Продовжувалась робота щодо формування реєстру близьких осіб, що працюють у головному управлінні | |
Організація роботи у сфері адміністративного забезпечення (господарська діяльність) | |||||||
32 | Можливість використання матеріальних ресурсів у приватних інтересах | низька | 32.1 Впровадження додаткових контрольних заходів (фактичний огляд, документальна вибіркова перевірка) за використанням матеріальних цінностей за цільовим призначенням | Баєва Г.О.,
Медведок С.І., Кругова В.В. керівники самостійних структурних підрозділів
|
Період що планується,
не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
32.2 Анкетування працівників Фонду (органу Фонду) для отримання необхідної інформації про потребу та цільове використання матеріальних цінностей | Баєва Г.О.,
Медведок С.І., Кругова В.В. керівники самостійних структурних підрозділів
|
щопівроку
(за потреби), не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | ||||
33 | Ймовірність прийняття необґрунтованого рішення про списання матеріальних ресурсів | низька | Здійснення вибіркових перевірок законності підстав та обґрунтувань для списання матеріальних цінностей
|
Баєва Г.О.,
Попова В.В.
|
протягом
2021–2023 років (у разі виготовлення документів щодо списання матеріальних цінностей), не потребує додаткових ресурсів |
Виконання заплановано на наступний період | |
Публічні закупівлі
(зацікавлені структурні підрозділи, члени тендерного комітету та уповноважені особи з питань публічних закупівель (з 01.01.2022) (далі – посадові особи)) |
|||||||
34 | Ймовірність підготовки умов закупівлі, орієнтованих на конкретного постачальника, з метою задоволення приватних інтересів (у тому числі з метою отримання неправомірної вигоди) | середня | 34.1 Неухильне дотримання посадовими особами методики аналізу ринку з метою оцінювання, наскільки визначені ГУ в умовах закупівлі характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями, а у разі відсутності таких – із закупівлями інших замовників у галузі.
|
Баєва Г.О.,
Кругова В.В., Мерсон О.Ю., Медведок С.І., Гранкіна Л.В., Думітро В.О.
|
постійно
(перед початком проведення закупівлі), не потребує додаткових ресурсів |
Посадові особи (керівники зацікавлених структурних підрозділів) неухильно дотримувалися методики аналізу ринку з метою оцінювання, які визначені головним управлінням в умовах закупівлі характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями. Специфічною та спеціальною закупівлею є закупівля послуг з виплати та доставки пенсій. У 2021 році по закупівлі цієї послуги було проведено 5 переговорних процедур закупівель. Укладено 5 договорів з АТ «Укрпошта» в особі Харківської дирекції Акціонерного товариства “Укрпошта”. | |
34.2 Залучення уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції до аналізу умов закупівлі. | Бабич Т.М. | постійно
(перед початком проведення закупівлі), не потребує додаткових ресурсів |
Під час проведення конкурентних процедур закупівель та переговорних процедур закупівель член тендерного комітету головний спеціаліст відділу з питань запобігання та виявлення корупції погоджував на загальних зборах тендерного комітету кожну з таких процедур закупівель. Щодо спрощених процедур закупівель – всі документи погоджувалися з начальником відділу з питань запобігання та виявлення корупції | ||||
35 | Можливість завищення очікуваної вартості та обсягів закупівлі | середня | 35.1 Використання аналітичних модулів для моніторингу цін (зокрема, bi.prozorro.org, clarity-project.info, acm-ua.org)
|
Уповноважена особа,
Кругова В.В., Медведок С.І., Гранкіна Л.В., Мерсон О.Ю., Думітро В.О. |
постійно
(під час проведення закупівель), не потребує додаткових ресурсів |
Протягом року використовувались аналітичні модулі для моніторингу цін (зокрема , bi.prozorro.org, clarity-progect.info, acm-ua.org)
|
|
35.2 Використання Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 | Кругова В.В.,
Мерсон О.Ю., Думітро В.О. |
постійно
(під час проведення закупівель), не потребує додаткових ресурсів |
Під час планування закупівель неухильно використовувалась Примірна методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. | ||||
35.3 Проведення ГУ, як замовником, попередніх ринкових консультацій при плануванні закупівель та організації їх проведення для аналізу ринку, у тому числі отримання рекомендацій та інформації від суб’єктів господарювання відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі”. | Мерсон О.Ю.,
Думітро В.О. |
постійно
(перед початком формування потреби проведення закупівель), не потребує додаткових ресурсів |
Під час підготовки проекту договору у закупівлях, що не перевищують 50 тисяч грн. «Без застосування електронної системи закупівель» зацікавлені структурні підрозділи здійснювали аналіз ринку, для укладення договорів з найбільш вигідною ціною та якістю товарів та надання послуг. За 12 місяців 2021 року укладено 270 договорів без застосування електронної системи закупівель. | ||||
36 | Можливість встановлення дискримінаційних умов тендерної документації та обмеження конкуренції з метою задоволення приватних інтересів (у тому числі з метою отримання неправомірної вигоди) | низька | 36.1 Використання Конструктора та бібліотеки примірних специфікацій (https://specifications.prozorro.org/specifications?page=1&count=10 | Баєва Г.О.,
Кругова В.В., Мерсон О.Ю., Медведок С.І., Гранкіна Л.В., Думітро В.О.
|
постійно
(перед початком формування потреби у закупівлі), не потребує додаткових ресурсів |
Під час формування специфікацій до оголошень процедур закупівель використовувався Конструктор та бібліотека примірних специфікацій: (https://specifications.prozorro.org/specifications?page =1&count=10). | |
36.2 Проведення аналізу ринку з метою оцінювання, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – з іншими тендерами в галузі | Уповноважена особа,
Мерсон О.Ю., Думітро В.О.
|
постійно
(перед початком формування потреби у закупівлі), не потребує додаткових ресурсів |
Зацікавленими структурними підрозділами проводився аналіз ринку з метою оцінювання, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – з іншими тендерами в галузі. У 2021 році по закупівлі таких послуг було проведено 5 переговорних процедур закупівель. Укладено 5 договорів з АТ «Укрпошта» в особі Харківської дирекції Акціонерного товариства “Укрпошта”. | ||||
36.3 Врахування практики Антимонопольного комітету України стосовно інших тендерів замовника з метою встановлення вимог, які вже визнавалися дискримінаційними, з метою уникнення їх застосування надалі. | Уповноважена особа,
Мерсон О.Ю., Думітро В.О.
|
постійно
(перед початком формування тендерної документації), не потребує додаткових ресурсів |
Учасники процедур закупівель не звертались до АМКУ щодо визнання встановлених вимог у тендерній документації дискримінаційними. | ||||
37 | Можливість протиправного вимагання паперових документів у складі тендерної пропозиції/пропозиції та зразків товару (продукції) | низька | 37.1 Проведення навчань (тренінгів) для посадових осіб замовника щодо роз’яснення прямої заборони замовникам вимагати від учасників надання зразків товару (продукції), а також подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. | Мерсон О.Ю.,
Думітро В.О.
|
протягом 2021–2023 років, але не рідше раз на рік,
не потребує додаткових ресурсів |
У 2021 році начальником відділу договірної роботи юридичного управління проведено 2 навчання (тренінгів) для посадових осіб замовника щодо роз’яснення прямої заборони замовникам вимагати від учасників надання зразків товару (продукції), а також подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. | |
37.2 Перегляд розпорядчих актів ГУ про організацію закупівель у разі змін законодавства у сфері публічних закупівель (за необхідності)
|
Мерсон О.Ю.,
Думітро В.О.
|
протягом 2021–2023 років, але не рідше раз на рік,
не потребує додаткових ресурсів |
Начальником юридичного управління та начальником відділу договірної роботи здійснювався регулярний моніторинг змін у законодавстві у сфері публічних закупівель та перегляд розпорядчих актів ГУ про публічні закупівлі. Протягом 12 місяців 2021 року оновлені 4 накази ГУ. | ||||
38 | Ймовірність недопостачання товарів (робіт/послуг), приймання виконання, що не відповідає умовам договору, тощо | середня | Впровадження процедури візування безпосереднім керівником матеріально-відповідальної особи документів про виконання умов договору.
|
Баєва Г.О.,
Кругова В.В., Мерсон О.Ю., Медведок С.І., Гранкіна Л.В., Думітро В.О.
|
протягом 2021–2023 років
(перед підписанням матеріально-відповідальною особою документів про виконання умов договору), не потребує додаткових ресурсів |
Документи про виконання умов договору візувалися безпосередніми керівниками структурних підрозділів (зацікавлених структурних підрозділів що до здійснення належної закупівлі). | |
39 | Можливість необґрунтованого застосування переговорної процедури закупівлі | низька | 39.1 Забезпечення належного обґрунтування закупівлі необхідних товарів/робіт/послуг за переговорною процедурою закупівлі, зокрема, з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі | Уповноважена особа,
Мерсон О.Ю., Думітро В.О.
|
постійно
(перед початком закупівлі), не потребує додаткових ресурсів |
Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність підстав для застосування переговорної процедури оприлюднювались в електронній системі закупівель та “Держзакупівлі.онлайн” в системі ProZorro, та на веб-порталі ПФУ. | |
39.2 Використання аналітичних інструментів, які допоможуть підтвердити або спростувати необхідність застосування переговорної процедури закупівлі, з метою проведення дослідження наявності чи відсутності конкуренції на ринку (bi.prozorro.org, clarity-project.info або інші аналітичні інструменти) | Уповноважена особа,
Мерсон О.Ю., Думітро В.О.
|
постійно
(перед початком закупівлі), не потребує додаткових ресурсів
|
Відповідно до ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовувалась головним управлінням як виняток у разі: 1) якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації; 2) якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником; укладення договору з постачальником “останньої надії” на постачання електричної енергії або природного газу; | ||||
39.3 Здійснення аналізу причин відсутності достатньої кількості учасників процедури закупівлі з метою їх учасників подальшого усунення і збільшення конкуренції
|
Баєва Г.О.,
Мерсон О.Ю., Думітро В.О.
|
щопівроку (за наявності підстав),
не потребує додаткових ресурсів
|
Проведено аналіз причин відсутності достатньої кількості учасників процедури закупівлі з метою їх подальшого усунення і збільшення конкуренції. Відсутність достатньої кількості учасників мала місце під час закупівлі газу та електроенергії. Природний газ – проведено процедуру та укладено договір з Товариство з обмеженою відповідальністю “Газопостачальна компанія “Нафтогаз Трейдинг” на підставі постанови КМУ та Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022 р.р., підписаного 30.09.2021. Електроенергія – двічі не відбулася процедуру відкритих торгів за ціною на момент оголошення, яка була заявлена на офіційному сайті електропостачальної компанії за ціною 3,48 грн. за 1 кВт*год. Проведено переговорну процедуру закупівлі з ПрАТ «Харківенергозбут» за ціною 5,92 грн. за 1 кВт*год. на момент укладення договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг (по ціні яка була заявлена на сайті під час проведення попередніх переговорів щодо узгодження ціни).Проведено переговорну процедуру закупівлі з ПрАТ «Харківенергозбут» за ціною 7,1 грн. за 1 кВт*год. на момент укладення договору про закупівлю (постачання) електричної енергії (вільні ціни) (по ціні яка була заявлена на сайті під час проведення попередніх переговорів щодо узгодження ціни). |