Обґрунтування технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі (станом на 01.02.2024)
ОБҐРУНТУВАННЯ
технічних та якісних характеристик предмета закупівлі,
його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення в межах закупівлі
UA-2024-01-11-002145-a.
Підстава для публікації обґрунтування: Закон України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами).
Мета проведення закупівлі: Для забезпечення потреб головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області необхідно здійснити закупівлю електричної енергії.
Замовник: Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області.
ЄДРПОУ: 14099344.
Вид процедури закупівлі: Закупівля без використання електронної системи.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-11-002145-a.
Предмет закупівлі: Код ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія.
Код КЕКВ: 2273 – Оплата електроенергії.
Очікувана вартість предмета закупівлі: Відповідно до очікуваних асигнувань на 2024 рік становить 3 037 598,00 грн. (три мільйони тридцять сім тисяч п’ятсот дев’яносто вісім грн. 00 коп.). з ПДВ.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 14 лютого 2024 року.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку укладення договору про закупівлю з постачальником «останньої надії» або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
Обсяг закупівлі визначено на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період з січня по грудень 2024 року, та складає 374500 Квт/год.
Відповідно до службової записки начальника управління адміністративного забезпечення Медведка С. І. від 05.01.2024 № 16/12-16 існує потреба у здійсненні Закупівлі.
Правовідносини, які повʼязані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії між субʼєктами ринку електричної енергії (ліцензіатами з виробництва, передачі, розподілу або постачання електричної енергії) та споживачами електричної енергії, регламентуються Законом України від 13.04.2017 року Nº2019-VIII «Про ринок електричної енергії» (далі – Закон Nº2019-VIII) та Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. Nº312.
Відповідно до пункту 42 частини першої статті 1 Закону Nº2019-VIII:
малий непобутовий споживач – споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт;
Відповідно до пункту 93 частини першої статті 1 Закону Nº2019-VIII: універсальна послуга – постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України.
Відповідно до пункту 67 частини першої статті 1 Закону Nº2019-VIII: постачальник універсальної послуги – визначений відповідно до цього Закону електропостачальник, який виконує зобовʼязання щодо надання універсальної послуги.
Відповідно до частини другої статті 58 Закону Nº2019-VIII: побутові споживачі та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг відповідно до цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 63 Закону Nº2019-VIII:універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам.
Стаття 63 Закону Nº2019-VIII визначає засади діяльності постачальника універсальних послуг. Відповідно до частини 2 статті 63 Закону Nº2019-VIII у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Частиною 4 статті 63 Закону Nº2019-VIII визначено, що постачальник універсальних послуг здійснює постачання електричної енергії у порядку, визначеному правилами роздрібного ринку, та на умовах договору постачання універсальних послуг.
Відповідно до абзацу 2 пункту 3.1.1 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП 14.03.2018 Nº 312, місцем провадження господарської діяльності електропостачальника є територія України, крім постачальників універсальної послуги та постачальників «останньої надії», для яких місцем провадження господарської діяльності є територія, визначена в умовах конкурсу, проведеного у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. У межах території діяльності одного постачальника універсальних послуг або постачальника «останньої надії» не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг або постачальниками «останньої надії» відповідно.
Абзацами 2, 4 пункту 13 Прикінцевих та перехідних положень Закону Nº2019-VIII передбачено, що з метою забезпечення надійного та безперервного постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам відокремлення оператора системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, здійснюється з урахуванням вимог цього пункту, а саме: упродовж шести років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований субʼєкт господарювання (зміни до абзацу четвертого пункту 13 розділу XVII “Прикінцеві та перехідні положення”, прийняті Законом України Nº 3141-IX від 10.06.2023).
Відповідно до інформації Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, оприлюдненої на офіційному веб-сайті НКРЕКП за посиланням http://www.nerc.gov.ua/?news=7842, станом на 1 серпня 2018 року на виконання Закону Nº2019-VIII вертикально інтегрованими субʼєктами господарювання було створено відповідні субʼєкти господарювання, які отримали ліцензії з постачання електричної енергії споживачу, відповідно до вимог постанови НКРЕКП від 27.12.2017 Nº 1469, та які упродовж шести років виконують функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території.
Згідно з переліком субʼєктів господарювання, створених у результаті здійснення заходів з відокремлення, функцію постачальника універсальних послуг на території Харківської області (закріплена територія, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований субʼєкт господарювання АК «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО» покладено на ПрАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ». Відповідно до п.25 Додатку 3 до Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону Nº2019-VIII покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території, затверджених постановою НКРЕКП 26.10.2018 N1268, ПрАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ» належить до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території Харківської області, якому згідно постанови НКРЕКП від 19.06.2018 Nº 505 видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Отримати універсальні послуги з постачання електричної енергії для забезпечення потреб малих непобутових споживачів відповідно до Закону Nº2019-VIII замовник може виключно шляхом укладення договору з постачальником універсальних послуг, яким на території Харківської області є ПрАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ».
Отже, враховуючи зазначене, 3 метою дотримання принципу ефективності здійснення закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника, необхідно здійснити закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу відповідно до абзацу 6 підпункту 5 пункту 13 Особливостей роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним субʼєктом господарювання в одному з таких випадків: укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу. З огляду на викладене, рішення щодо здійснення закупівлі: електрична енергія для гуртожитків, код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу відповідає чинному законодавству. Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави», затвердженого наказом головного управління.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
- Закон України від 13.04.2017 № 2019-VIII «Про ринок електричної енергії».
- Постанова НКРЕКП від 26.10.2018 № 1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території».
- Постанова НКРЕКП від 26.10.2018 № 505 «Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії споживачу ТОВ «ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ», ТОВ «ОДЕСЕНЕРГОТРЕЙД» та ПРАТ «ХАРКІВЕНЕРГОЗБУТ».
- Постанова НКРЕКП від 05.10.2018 № 1177 «Про затвердження Порядку формування цін на універсальні послуги».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника з урахуванням вимог законодавства та внутрішніх нормативно – розпорядчих актів замовника.