Пропустити навігацію

Інформація Управління внутрішнього аудиту Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області про проведену роботу за 2023 рік

Протягом 2023 року управлінням внутрішнього аудиту забезпечено 100% виконання Зведеного плану діяльності з внутрішнього аудиту Пенсійного фонду України на 2023 – 2025 роки. Управлінням внутрішнього аудиту організовано та проведено 5 планових внутрішніх аудитів на теми:  «Повнота вжитих заходів по надходженню до бюджету Пенсійного фонду України коштів, адміністрування яких здійснюють органи Пенсійного фонду України. Оцінка стану проведення претензійно-позовної роботи»; «Оцінка ефективності виконання функцій щодо ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню»; «Оцінка ефективності використання коштів на утримання службових приміщень, транспортних засобів, оплату комунальних послуг та енергоносіїв»,
« Дотримання вимог нормативно-правових актів при здійсненні пенсійних виплат, ведення обліку надмірно виплачених пенсійних коштів та стан їх відшкодування»,  «Оцінка дотримання законодавчих і нормативно-правових актів при організації та проведенні процедур закупівель робіт, товарів, послуг». 

За результатами проведених аудитів виявлено 29 видів недоліків/проблем, з яких 19 (65,5%) пов’язані з функціонуванням системи внутрішнього контролю, 1 (3,45%) – з виконанням контрольно-наглядових функцій та завдань, визначених актами законодавства, 1 ( 3,45%) – з управлінням державним майном, 8 ( 27,6%) – правильністю ведення бухгалтерського обліку та достовірності фінансової і бюджетної звітності.

Виявлені недоліки / проблеми призвели до 1993 нефінансових порушень та  114 фінансових порушень на загальну суму 3,509 млн грн, з яких 96,5%
(3,386 млн грн) – порушення, що не призвели до втрат коштів Фонду та
3,5% (0,123 млн грн) – порушення, що призвели до втрат фінансових ресурсів.

Із загальної суми фінансових порушень 2,117 млн грн (60,3%) – це заниження / завищення в обліку вартості активів; 0,554 млн грн ( 15,8%) – сума несвоєчасно направлених платникам розрахунків для відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, внаслідок несвоєчасного надання управлінням пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг;
0,053 млн грн (1,5% ) – сума не виставлених підприємствам розрахунків по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, не застосованих фінансових санкцій та не нарахованої пені; 0,247 млн грн (7,1%) – сума боргу не охоплена претензійно – позовною роботою; 0,538 млн грн ( 15,3%) – сума невзятих на облік переплат пенсій.

Із виявленої суми фінансових порушень, відшкодовано до бюджету Фонду та поновлено в обліку 3,456 млн грн, або 98,5%.

Станом на 01.01.2024 із загальної суми нефінансових порушень усунуто 1555 або 78,0%.

За результатами проведених аудиторських досліджень суб’єктам аудиту надано 48 аудиторських рекомендацій, які спрямовано на удосконалення внутрішнього контролю, підвищення рівня ефективності роботи, попередження виникнення порушень, недоліків та удосконалення конкретних напрямків діяльності, які прийнято до виконання, з яких по 13 досягнуто результативність впровадження, тобто вдосконалено управління процесом (функцією) та підвищено якість виконання завдань.

 Окрім внутрішніх аудитів, управлінням організовано  та проведено          3 контрольних заходи  з різних питань діяльності головного управління.

background Layer 1