Обгрунтування технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі (станом на 31.10.2023)
ОБҐРУНТУВАННЯ
характеристик предмета закупівлі,
його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення в межах закупівлі
UA-2023-08-29-002063-a.
Підстава для публікації обґрунтування: Відповідно до підпунктів 4 та 5 (3) пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами); наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 “Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією” (зі змінами)).
Мета проведення закупівлі: Для забезпечення потреб головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області необхідно здійснити закупівлю послуги фізичної охорони об`єкту головного управління ПФУ в Харківській області за адресою: м. Харків, майдан Свободи, Держпром, 3 під. 1 пов. кімн. 58-60 та 4 під. 5 пов..
Замовник: Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області.
ЄДРПОУ: 14099344.
Вид процедури закупівлі: Закупівля без використання електронної системи.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-29-002063-a.
Предмет закупівлі Код ДК 021:2015: 79710000-4 – Охоронні послуги.
Код КЕКВ: 2240 – Оплата послуг (крім комунальних).
Очікувана вартість предмета закупівлі: Відповідно до лімітної довідки про бюджетні асигнування та кредитування на 2023 рік від 29.06.2023 становить 287416,00 грн. (двісті вісімдесят сім тисяч чотириста шістнадцять грн. 00 коп.) з ПДВ.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 15.11.2023 р.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких, у тому числі, входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником; роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період з 01.09.2023 до 31.12.2023.
У Замовника виникла необхідність у забезпеченні послугами фізичної охорони об’єкту головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області за адресою: м. Харків, майдан Свободи, Держпром 3 під., 1 пов., каб. 58-60 та 4 під., 5 пов. Враховуючи обмежений час у зв’язку з тим, що почастішали випадки прояву соціальної напруги під час прийому громадян, виникла нагальна потреба у здійсненні додаткових заходів безпеки працівників та осіб, які звертаються до головного управління, державного майна у випадках виникнення надзвичайних ситуацій соціального характеру, у Замовника відсутня можливість проведення цієї закупівлі у строки, встановлені Особливостями.
На виконання норм Закону України «Про Національну поліцію», постанови Кабінету Міністрів України від 13.10.2015 № 834 «Питання функціонування органів поліції охорони як територіальних органів Національної поліції та ліквідації деяких територіальних органів Міністерства внутрішніх справ», у складі органів Національної поліції України створені територіальні органи поліції охорони особливо важливих об’єктів державної та інших форм власності, майна та громадян на договірних засадах.
На території Харківського регіону таким органом є Управління поліції охорони в Харківській області.
Відповідно до п. 2 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI перелік особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями, визначається в порядку, що встановлює Кабінет Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2013 № 421 (зі змінами), затверджено «Порядок визначення переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями».
Згідно з п. 3 цього порядку, включення об’єктів до Переліку здійснюється відповідно до критеріїв, які затверджуються МВС України за погодженням з Міноборони та СБУ.
Наказом МВС України від 01.09.2015 № 1053 затверджено «Критерії, відповідно до яких об’єкти включаються до переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями на підставі договорів про надання охоронних послуг».
Відповідно до цих критеріїв до переліку включаються об’єкти, на яких проваджується діяльність, пов’язана з державною таємницею.
Управління поліції охорони в Харківській області має спеціальний дозвіл СБУ на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, за № ХАЗ-2019-78 від 11.07.2019.
Відповідно до п. 13 пп. 13 постанови КМУ від 18.11.2015 № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» під час організації та провадження охоронної діяльності суб’єкту охоронної діяльності забороняється охороняти об’єкти, включені до переліку особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями.
Враховуючи те, що виконавцем Закупівлі є лише певний суб’єкт господарювання, а саме Управління поліції охорони в Харківській області, що визначено відповідним документом дозвіл від 11.07.2019 № ХАЗ -2019-78, застосовується вищевказане виключення.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби Послуги фізичної охорони об’єкту головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області за адресою: м. Харків, майдан Свободи, Держпром 3 під., 1 пов., каб. 58-60 та 4 під., 5 пов. в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару в разі, коли: існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником, роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена відповідно до пункту 2 розділу III Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, на підставі закупівельних цін попередніх закупівель.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника з урахуванням вимог законодавства та внутрішніх нормативно – розпорядчих актів замовника.