Пропустити навігацію

Обґрунтування технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі (станом на 01.02.2024)

ОБҐРУНТУВАННЯ

технічних та якісних характеристик предмета закупівлі,

його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення в межах закупівлі

UA-2024-01-19-010671-a.

 

Підстава для публікації обґрунтування: Закон України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами).

Мета проведення закупівлі:  Для забезпечення потреб головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області необхідно здійснити закупівлю телекомунікаційних послуг.

 

Замовник: Головне управління Пенсійного фонду України в Харківській області.

ЄДРПОУ: 14099344.

Вид процедури закупівлі: Закупівля без використання електронної системи.

Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-19-010671-a.

 

Предмет закупівлі Код ДК 021:2015:64210000-1-Послуги телефонного зв’язку та передачі даних.

Код КЕКВ: 2240 – Оплата послуг (крім комунальних).

Очікувана вартість предмета закупівлі: Відповідно до очікуваних асигнувань на 2024 рік  становить 655600,00 грн. (шістсот п’ятдесят п’ять тисяч шістсот грн. 00 коп.) з ПДВ.

Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:

Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 14.02.2024.

Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:

1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;

2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:

1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;

2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.

Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.

З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.

Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на 2024.

Відповідно до службової записки начальника управління адміністративного забезпечення Медведка С. І. від 05.12.2023 № 1078/12-16 існує потреба у здійсненні Закупівлі.

Відповідно до Закону України від 16.12.2020 № 1089-ІХ «Про електронні комунікації» (далі – Закон № 1089-ІХ) встановлено правову основу діяльності у сфері телекомунікацій. Також визначаються повноваження держави щодо управління та регулювання зазначеної діяльності, а також права, обов’язки та засади відповідальності фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у даній діяльності або користуються телекомунікаційними послугами. Сфера телекомунікацій є складовою частиною галузі зв’язку України, а також телекомунікації є невідємною частиною виробничої та соціальної інфраструктури України і призначені для задоволення потреб фізичних та юридичних осіб, органів державної влади в телекомунікаційних послугах. Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження правил надання та отримання телекомунікаційних послуг» від 11 квітня 2012 року № 295 визначено порядок отримання послуг. Упродовж багатьох років послуги телекомунікаційного зв’язку на об’єктах Замовника надаються АТ «Укртелеком» у приміщеннях Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, і не допускається можливості припинення надання таких послуг. Надання послуг здійснюється в цілодобовому режимі. Відповідно до цього сформовано телекомунікаційну мережу, а номери зафіксовано у відповідних довідниках. Контактні номери телефонів відомі широкому колу органів державної влади, суб’єктам господарювання та громадськості.

АТ «Укртелеком» працює  із застосуванням граничних тарифів на загальнодоступні телекомунікаційні послуги, затверджених рішенням національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (далі – НКРЗІ), які мають застосовувати всі оператори телекомунікацій, що надають телекомунікаційні послуги і розташовані в Україні.

АТ «Укртелеком» рішенням НКРЗІ від 24.12.2019 № 625 « Про переоформлення дозволів на використання номерного ресурсу місцевих  телефонних мереж ПАТ «Укртелеком» переоформлено дозвіл на використання номерного ресурсу на території м. Харкова та Харківської області ( територія використання, ємність та індекси зазначені у додатку до рішення НКРЗІ від 24.12.2019 № 625) (https://nkrzi.gov.ua/index.php?r=site/index&pg=422&id=8927&language=uk)

Таким чином, доцільність отримання телекомунікаційних послуг від АТ «Укртелеком» пов’язана з тим, що у разі зміни АТ «Укртелеком» на іншого оператора є висока імовірність виникнення таких негативних наслідків, як:

  • зміна оператора призведе до зміни всіх телефонних номерів;
  • повне припинення передачі інформації між підрозділами Головного управління, що негативно вплине на виконання поставлених перед ними завдань і функцій;
  • погіршення оперативного зв’язку з органами державної влади;
  • виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням;
  • призведе до додаткових видатків з державного бюджету і втрати раніше витрачених коштів на прокладання нових мереж комутації, закупівлю нового обладнання з його подальшим налаштуванням.

Враховуючи вищевикладене, у зв’язку з відсутністю на ринку постачальників, які могли б забезпечити надання вищезазначених телекомунікаційних послуг на території                       м. Харкова та Харківської області без заміни існуючих телефонних номерів, з використанням нових технологій «Альтернативна телефонія» застосовується вищевказане виключення.

Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.

Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору. 

З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.

За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.

Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».

Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):

Закон України «Про телефонні комунікації» від 16.12.2020 № 1089-ІХ.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг» від 11.04.2012 № 295.

Рішення НКРЗІ № 625 від 24.12.2019 «Про переоформлення дозволів на використання номерного ресурсу місцевих телефонних мереж ПАТ «Укртелеком».

 

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника з урахуванням вимог законодавства та внутрішніх нормативно – розпорядчих актів замовника.

background Layer 1