Пропустити навігацію

Про стан виконання Закону України “Про звернення громадян” впродовж І півріччя 2019 року головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області

Головним управлінням Пенсійного фонду в Хмельницькій області, реалізуючи вимоги щодо забезпечення громадянами конституційного права на звернення, здійснюється комплекс заходів методологічного та організаційного характеру, спрямованих на докорінне поліпшення роботи зі зверненнями громадян, безумовне виконання вимог законодавства.

В першу чергу це забезпечується належною реєстрацією, опрацюванням та обліком звернень громадян у чіткій відповідності до положень Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348. Проведена робота із заявниками обліковується у відповідних журналах, документація за зверненнями оформляється згідно вимог, які передбачені відповідними нормативними актами.

Відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015 р. № 13-1 “Про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України” та для поліпшення якості надання послуг громадянам в області функціонують 23 сервісних центри обслуговування громадян. Окрім щоденного прийому та обслуговування громадян, який забезпечують спеціалісти сервісних центрів, створено 63 віддалених робочих місць, зокрема в 35 об’єднаних територіальних громадах – 42, в центрах надання адміністративних послуг – 7, в агентських пунктах – 14 для здійснення прийому та надання громадянам послуг, що належать до компетенції органів Пенсійного фонду України. Для оперативного вирішення питань заявників сервісні центри обладнані необхідною комп’ютерною технікою, відповідними програмними комплексами та здійснюється фото, відео, аудіо фіксація проведення прийому громадян. В усіх сервісних центрах функціонує єдина обласна веб-орієнтована система «Облік звернень громадян», яка дає можливість в режимі он – лайн відстежувати потік відвідувачів до  кожного сервісного центру.

Упродовж І півріччя 2019 року сервісними центрами надано 358677 послуг для 244,5 тис. осіб, з яких за принципом «єдиного вікна» – 351969 (для 237,8 тис. осіб).

З метою зменшення кількості звернень громадян та запобігання випадків повторних звернень, в кожному сервісному центрі у щоденному режимі функціонує 24 «гарячі» телефонні лінії. Номери телефонів “гарячих” телефонних ліній оприлюднено в ЗМІ та на WEB-сайті головного управління. Протягом І півріччя 2019 року на “гарячі” телефонні лінії звернулось 6639 громадян, що на 3824 (або 36,5%) менше до минулого року.

Крім того, проведено 1 «пряму» телефонну лінію, на яку звернулось 7 осіб.

Враховуючи специфіку роботи органів Пенсійного фонду України, велику увагу приділено організації роботи щодо прийому та обслуговування громадян в кожному сервісному центрі головного управління. Для зручності відвідувачів визначено та оприлюднено через засоби масової інформації графіки особистого прийому громадян керівництвом Пенсійного фонду України, головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

Керівним складом головного управління на особистому прийомі прийнято 17993 особи, що на 8260 осіб (або 46%) більше до минулого року. Під час виїзних прийомів до керівництва звернулось 1608 громадян, що на 554 більше до відповідного періоду минулого року. Також відвідуються особи з обмеженими фізичними можливостями, інваліди по зору та особи, яким виповнилось 80 і більше років. Протягом вищезазначеного періоду під час виїзних днів відвідано 327 таких осіб.

Серед основних категорій громадян, які звертаються на прийом до фахівців сервісних центрів, особи пенсійного віку, серед яких найбільше інвалідів різних категорій – 3569 (+1399 до 2018 року), військовослужбовців – 3166 (+726 до 2018 року), дітей війни – 2853 (+2057 до 2018 року), учасників війни – 434 (+231 до 2018 року) та ін.

Проведений аналіз звернень свідчить, що в основному пенсіонери цікавляться питаннями роз’яснення діючого пенсійного законодавства, з питань перевірки правильності призначення та виплати пенсій, щодо підвищення розміру пенсії та ін.

Належно організовано роботу і з розглядом письмових звернень громадян, які розглядаються своєчасно, заявники отримують письмові відповіді в установлені законодавством терміни.

Упродовж І півріччя 2019 року із письмовими заявами до головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області звернулось 1728 осіб, що на 12% менше, ніж за аналогічний період минулого року. На загальну кількість звернень вплинули масові звернення щодо отримання інформації з таких питань як перерахунок пенсій військовослужбовцям, державним службовцям та щодо виконання рішень суду. Таких звернень надійшло 1334, що становить майже 77,2% усіх звернень. Крім того, протягом вищезазначеного періоду за наслідками розгляду звернень позитивно вирішені питання по 821 зверненню, відмовлено за результатами розгляду – 117, скеровано за належністю – 1. Надійшла 1 скарга на дії посадових осіб щодо несвоєчасного отримання відповіді на письмове звернення. За результатами розгляду скарги застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді догани до завідувача сектору обробки звернень громадян управління обслуговування громадян.

Протягом І півріччя 2019 року головним управлінням розглянуто 968 звернень громадян, які звернулись до державної установи «Урядовий контактний центр», що на 378 більше, ніж за аналогічний період минулого.

Питання забезпечення конституційного права громадян на звернення перебуває на постійному контролі керівництва головного управління. Впродовж звітного періоду дане питання розглядалось на 4 службових нарадах.

З метою забезпечення поінформованості населення області в об’єднаних територіальних громадах, міських, селищних та сільських радах організовано куточки Пенсійного фонду, на яких розміщується уся необхідна інформація, пов’язана із призначенням і виплатою пенсій, змін в пенсійному забезпеченні та щодо роботи сервісних центрів обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області.

background Layer 1