Пропустити навігацію

Соціально-психологічний клімат у колективі – основний резерв зростання ефективності праці

Соціально-психологічний клімат у колективі – один з вирішальних чинників успішної діяльності працівника, визначений результатом цілеспрямованої роботи керівника і всього колективу.

У колективі людина отримує певну вагу, позицію, усвідомлює своє місце та призначення.

Основними факторами, які впливають на стан соціально-психологічного клімату в колективі є зміст праці, ступінь задоволення роботою, умови праці та побуту, міжособистісні стосунки, стиль керівництва.

Управління персоналу та організаційно-інформаційної роботи спільно з профспілковим комітетом професійної спілки працівників головного управління Пенсійного фонду України у Київській області  постійно займаються вивченням та аналізом стану соціально-психологічного клімату у колективі.

На виконання п. 5.1-5.4 Плану заходів з реалізації Стратегії розвитку і зміцнення кадрового потенціалу органів Пенсійного фонду України у 2016-2018 роках проведено анонімне анкетування працівників головного управління. За результатами проведеного анкетування проаналізовано ступінь задоволеності роботою, умовами на робочому місці, атмосферою у колективі та інші аспекти у розрізі вікового показника, стажу роботи та категорій посад.

Результати анкетування приємно вразили. Адже 77 % опитаних задоволені своєю роботою, 95 % оцінюють атмосферу в робочому колективі як «взаємоповага та дружні стосунки»; 96 % влаштовують стосунки з беспосереднім керівником. При цьому 65 % працівників відчувають себе перевантаженими.

Позитивним результатом тестування є те, що серед вікової категорії 20-30 років 84 % вважають свою роботу цікавою і різноманітною і надалі хочуть підвищувати свою кваліфікацію за професією. Одночасно 33 % цієї категорії респондентів відзначають, що працюють із значним навантаженням. Це свідчить про зростання престижу державної служби серед молодих спеціалістів головного управління.

Враховуючи зауваження працівників у анкетах,
керівникам структурних підрозділів потрібно більше уваги приділити розподілу функціональних обовязків між фахівцями з метою рівномірного та ефективного навантаження.

Аналізуючи результати проведеного опитування, приходимо до висновку, що стиль керівництва головного управління та його структурних підрозділів, направлений на індивідуальний підхід до кожного працівника, стимулювання праці молодих спеціалістів, сприяння карєрного росту та  професійного розвитку дає свої позитивні результати.

background Layer 1