ІЩЕ РАЗ ПРО НАПОВНЕННЯ РЕЄСТРУ ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ!
Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань формує та веде Реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр), який створено для накопичення інформації про набуття прав на одержання страхових виплат за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Джерелом інформації, якою наповнюється Реєстр, є відповідна звітність про нарахування та сплату страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (до 01.01.2011) та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (починаючи з 01.01.2011), яку зобов’язані подавати страхувальники (тобто роботодавці) про своїх застрахованих осіб (тобто найманих працівників). І повнота та достовірність відомостей про застрахованих осіб, що містяться і Реєстрі, цілком і повністю залежить від сумлінності страхувальника, а саме від того, наскільки вірно ним подану звітність (і чи подано взагалі).
Окремою категорією страхувальників, які, як свідчить практика роботи, найчастіше звертаються до органів Пенсійного фонду з приводу неповної чи недостовірної інформації щодо них в Реєстрі, є фізичні особи-підприємці, які є одночасно і застрахованими особами, і страхувальниками для самих себе. І головною причиною такої ситуації є неподання звітності чи ж подання помилкової звітності.
На жаль, непоодинокими випадками є звернення такої особи вже після офіційного припинення нею підприємницької діяльності (з внесенням відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань). В такому разі за наявності підстав ці особи зможуть зарахувати свій страховий стаж виключно в судовому порядку.
З метою запобігання таким прикрим випадкам працівники Пенсійного фонду проводять постійну інформаційно-роз’яснювальну роботу. Не залишаються осторонь і спеціалісти управління контрольно-перевірочної роботи, зокрема Олена КУЧЕРУК та Наталія ЛІСОВА, які працюють на Богуславщині.
Результатом роботи даних спеціалістів за останні три місяці поточного року стало виявлення неповної та недостовірної інформації в Реєстрі про 48 застрахованих осіб (в тому числі 40 фізичних осіб-підприємців та 8 найманих працівників даних підприємців), проведення відповідних перевірок та внесення (відповідно до виданих приписів) відомостей, яких не доставало, на виправлення помилок в Реєстрі.
Таким чином права цих застрахованих осіб на одержання страхових виплат за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування були захищені.
То ж вкотре радимо усім застрахованим особам активно користуватись онлай-сервісами ПФУ, зокрема Веб-порталом електронних послуг Фонду (www.portal.pfu.gov.ua), де кожен може переглянути наявні відомості про себе в Реєстрі та заздалегідь звернутись до Пенсійного фонду у разі виявлення помилки чи відсутності інформації.
Нагадуємо, що зайти у свій власний кабінет на Веб-порталі можна різними способами, в тому числі з використанням електронно-цифрового підпису, засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації (ID.GOV.UA) тощо.