Звіт про роботу зі зверненнями громадян за січень-вересень 2023 року
Головним управлінням Пенсійного фонду України у Київській області (далі – Головне управління) забезпечено у січні-вересні 2023 року організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються на особистих прийомах, засобами поштового зв’язку, з використанням мережі Інтернет (електронні звернення), за допомогою вебпорталу Пенсійного фонду України та засобів телефонного зв’язку через Контакт-центр, а також через контактний центр Державної установи «Урядовий контактний центр».
У січні-вересні 2023 року надійшло на розгляд та зареєстровано 27 597 звернень громадян, що на 13 315 звернень більше ніж у відповідному періоді 2022 року.
Фахівці Головного управління у звітному періоді забезпечили розгляд
2453 звернень громадян, що надійшли з Державної установи «Урядовий контактний центр».
У звітному періоді на особистих прийомах прийнято 541 звернення.
Сталою залишається тенденція щодо збільшення кількості громадян, які користуються:
– онлайн-сервісами, що зумовлене їх доступністю і можливістю отримати послуги в електронній формі дистанційно, зокрема в умовах правового режиму воєнного стану. У звітному періоді 2023 року через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України надійшло 4923 звернення;
– мережею Інтернет, засобами електронного зв’язку (направлення електронного звернення). У січні-вересні 2023 року громадянами було подано 6190 звернень із використанням засобів електронного зв’язку (електронна пошта).
За результатами моніторингу соціального стану авторів звернень у звітному періоді надійшли звернення від:
- осіб, які перебувають на обліку в органах Пенсійного фонду України як одержувачі пенсії – 19 708, у тому числі з числа військовослужбовців – 8 867, що становить 71,4% від загальної кількості звернень, що надійшли;
- інших категорій осіб – 7 889, що становить 28,6% від загальної кількості звернень, що надійшли.
За результатами моніторингу порушених у зверненнях громадян питань, що надійшли у січні-вересні 2023 року, встановлено, що у зверненнях з питань пенсійного забезпечення найчисельнішими, як і у відповідному періоді 2022 року, були питання щодо:
- перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, у тому числі надбавок, доплат: 9 609 звернень, що становить 35% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- підвищення розміру пенсії: 2 771 звернення, що становить 10% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- витребування довідок та інших матеріалів: 2 087 звернень, що становить 7,6 % від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- роз’яснення пенсійного законодавства: 1 612 звернень, що становить 5,8% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- виконання рішення судів: 868 звернень, що становить 3,1% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- визначення права на призначення пенсії: 833 звернення, що становить 3% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів: 615 звернень, що становить 2,2% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді.
Також, у звітному періоді у зверненнях громадян порушувались питання щодо:
– індексації пенсії – 263 звернення (0,9%);
– видачі пенсійного посвідчення – 191 звернення (0,7%);
– щодо електронної трудової книжки – 194 звернення (0,7%);
– проведення пенсійних виплат на виконання рішення судів – 108 звернень (0,4%);
– правомірності припинення виплати пенсії – 103 звернення (0,4%);
– взяття на облік/поновлення або продовження виплати пенсії – 120 звернень (0,4%);
– виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера – 58 звернень (0,2%).
– використання електронних ресурсів – 69 звернень (0,2%);
– відображення страхових внесків у реєстрі застрахованих осіб – 30 звернень (1%);
– виплати пенсії через банк – 122 звернення (0,4%);
– виплати пенсії через пошту – 64 звернення (0,2%).
У звітному періоді з питань визначення права на призначення житлової субсидії і отримання пільги, у тому числі на неопалювальний період, перерахунку нарахованої субсидії та суми пільги, своєчасності виплати житлової субсидії або пільги, у тому числі припинення виплати, надійшло 3760 звернень, що становить 13,6% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді.
Необхідно відзначити збільшення висловлених заявниками подяк працівникам Головного управління за вирішення порушених питань – 240, що на 188 звернень більше ніж у відповідному періоді 2022 року.
У січні-вересні 2023 року на розгляд надійшло 1506 повторних звернень, що становить 5,5% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді. З числа розглянутих повторних звернень, в переважній більшості, заявниками порушувались питання щодо: призначення або правомірності відмови у призначенні пенсії, обчислення страхового стажу, перевірки правильності нарахування розміру пенсії та перерахунку пенсії, в тому числі надбавок та доплат, виконання рішень суду, призначення, перерахунку та своєчасності виплати житлової субсидії, пільги.
У січні-вересні 2023 року у Головному управлінні за принципом «єдиного вікна» працювали 16 відділів обслуговування громадян і 1 відділ обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян, а також приймальні громадян.
Всього у звітному періоді до відповідних відділів, приймальних громадян звернулось 328 686 громадян, що на 71 305 громадян більше ніж у відповідний період 2022 року, та яким надано 446 361 послуга – на 97 343 більше ніж у відповідний період 2022 року.
В Головному управлінні забезпечено роботу Контакт-центру. У звітному періоді кількість громадян, які отримали консультації та роз’яснення під час роботи Контакт-центру становить 65 733.