Звіт про роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області за січень-грудень 2023 року
Головним управлінням Пенсійного фонду України у Київській області (далі – Головне управління) забезпечено у 2023 році організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються на особистих прийомах, засобами поштового зв’язку, з використанням мережі Інтернет (електронні звернення), за допомогою вебпорталу Пенсійного фонду України та засобів телефонного зв’язку через визначений телефон контакт-центру Головного управління, через контактний центр Державної установи «Урядовий контактний центр».
У січні-грудні 2023 року надійшло на розгляд та зареєстровано 37104 звернення громадян, що на 16866 звернень більше ніж у 2022 році (20238 звернень).
Фахівці Головного управління у звітному періоді забезпечили розгляд
3345 звернень громадян, що надійшли з Державної установи «Урядовий контактний центр».
У звітному періоді на особистих прийомах прийнято 793 звернення.
У 2023 році, як і у 2022 році, сталою залишилась тенденція щодо збільшення кількості громадян, які користуються:
– онлайн-сервісами, що зумовлене їх доступністю і можливістю отримати послуги в електронній формі дистанційно, зокрема в умовах правового режиму воєнного стану. У 2023 році через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України надійшло 6724 звернення;
– мережею Інтернет, засобами електронного зв’язку (направлення електронного звернення). У 2023 році громадянами було подано 8507 звернень із використанням засобів електронного зв’язку (електронна пошта).
У 2023 році структура звернень за встановленими статтею 3 Закону України «Про звернення громадян» видами характеризується наступним чином:
– заяви – 35659 звернень, що становить 96% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
– пропозиції – 728 звернень, що становить 2% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
– скарги – 717 звернень, що становить 2% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді.
За результатами моніторингу соціального стану авторів звернень у звітному періоді надійшли звернення від:
- осіб, які перебувають на обліку в органах Пенсійного фонду України як одержувачі пенсії – 26 568, у тому числі з числа військовослужбовців – 11 698, що становить 71,6% від загальної кількості звернень, що надійшли;
- інших категорій осіб – 10 536, що становить 28,4% від загальної кількості звернень, що надійшли.
За результатами моніторингу порушених у зверненнях громадян питань, що надійшли у 2023 році, встановлено, що у зверненнях з питань пенсійного забезпечення найчисельнішими, як і у 2022 році, були питання щодо:
- перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, у тому числі надбавок, доплат: 13008 звернень, що становить 35% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- підвищення розміру пенсії: 3363 звернення, що становить 9% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- визначення права на призначення пенсії: 1135 звернень, що становить 3% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- роз’яснення пенсійного законодавства: 2494 звернення, що становить 6,7% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
- перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів, проведення пенсійних виплат на виконання рішення судів: 1000 звернень, що становить 2,7% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді.
Також, у звітному періоді у зверненнях громадян порушувались питання щодо:
- витребування довідок та інших матеріалів: 2722 звернення, що становить 7,3 % від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді;
– індексації пенсії – 293 звернення;
– правомірність припинення виплати пенсії – 147 звернень;
– взяття на облік/поновлення або продовження виплати пенсії – 200 звернень;
– видачі пенсійного посвідчення – 222 звернення;
– електронної трудової книжки – 252 звернення;
– виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера – 77 звернень;
– визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі десяти пенсій – 55 звернень.
У звітному періоді з питань визначення права на призначення житлової субсидії і отримання пільги, перерахунку нарахованої субсидії та суми пільги, своєчасності виплати житлової субсидії або пільги, у тому числі припинення виплати, надійшло 5443 звернення, що становить 14,7% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді.
Необхідно відзначити збільшення висловлених заявниками подяк працівникам Головного управління за вирішення порушених питань – 401, що на 166 звернень більше ніж у 2022 році (235).
За ознакою надходження у 2023 році на розгляд надійшло 2073 повторних звернень, що становить 5,6% від загальної кількості звернень, що надійшли у звітному періоді. З числа розглянутих повторних звернень, в переважній більшості, заявниками порушувались питання щодо:
– пенсійного забезпечення – 1077 звернень (52%);
– житлової субсидії та пільг на ЖКП – 483 звернення (23,3%);
– перевірки обчислення страхового стажу – 77 звернень (3,7%).
У 2023 році у Головному управлінні за принципом «єдиного вікна» працювали 16 відділів обслуговування громадян і 1 відділ обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян, а також приймальні громадян.
Всього у звітному періоді до відповідних відділів, приймальних громадян звернулось 475931 громадян, що на 152958 громадян більше ніж у 2022 році, та яким надано 644181 послугу – на 224186 більше ніж у 2022 році.
В Головному управлінні забезпечено роботу визначеного телефону контакт-центру. У звітному періоді кількість громадян, які отримали консультації та роз’яснення під час роботи контакт-центру, становить 95689.