День Пенсійного фонду на Новоархангельщині – подія відзначена насиченістю та різноманітністю заходів
З метою реалізації Стратегії розвитку комунікацій Пенсійного фонду України, проведення широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи, направленої на підвищення рівня поінформованості громадськості щодо реалізації державної політики у сфері соціального страхування та пенсійного забезпечення, а також виходячи з інтересів та інформаційних потреб громадян, за сприяння пенсійників Новоархангельщини 15 серпня проведено День Пенсійного фонду.
Слід зазначити, що дана подія відзначилася насиченістю та різноманітністю заходів. Так, в районному Будинку культури проведено зустріч з трудовим колективом. Присутнім, а це переважно особи 40 років і старші, роз’яснили певні норми чинного пенсійного законодавства, поінформували про умови призначення пенсії за віком, за вислугу років, впровадження накопичувальної системи тощо. Обговорювалися й зміни в пенсійному забезпеченні в частині визначення права на призначення пенсії, у т.ч. з урахуванням наявного стажу, зарахування до стажу періоду ведення підприємницької діяльності, можливість «докупити» роки стажу, ін. Із зацікавленістю учасники заходу поставилися до новацій Пенсійного фонду – інформації щодо електронних послуг, що надає Пенсійний фонд України, які в он-лайн режимі, з мінімальними втратами часу, дають можливість контролювати дані, що впливають на розмір пенсії, переглядати виписку з пенсійної справи та вирішувати інші нагальні питання.
З керівником відділення АТ «Ощадбанк» проведено зустріч на тему «Електронне пенсійне посвідчення» щодо визначення перспектив впровадження нового спільного продукту – електронного пенсійного посвідчення, яке одночасно є й платіжною карткою. За результатами заходу досягли домовленості про посилення взаємодії у напрямку інформування населення про переваги нового посвідчення та залучення до його виготовлення як осіб, які отримуватимуть його вперше, так і тих, хто має на сьогодні звичайні посвідчення та картки.
Також в районній державній адміністрації пенсійники області зустрілися з очільниками району. У ході зустрічі обговорювався ряд питань, зокрема щодо наближення пенсійних послуг до людей, у т.ч. шляхом створення віддалених робочих місць; впровадження он-лайн сервісів, що дозволяють оперативно, з мінімальними затратами часу, отримувати необхідну інформацію та довідки.
Предметом обговорення стало й питання посилення роботи щодо наповнення бюджету Пенсійного фонду України, серед джерел якого є реалізація заходів з легалізації найманої праці та «детінізації» заробітної плати, дотримання страхувальниками норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати, а саме підвищення оплати праці сільськогосподарським робітникам та погашення заборгованості. Голова адміністрації району запевнив, що сприятиме у вирішенні проблемних питань.
Не залишає надії на гідну старість проблема «тіньової» зайнятості, тому серед проведених заходів невипадковим став флеш-моб на тему: «Ми – за офіційне працевлаштування», що відбувся на території торгових рядів, де працюють, як фізичні особи-підприємці, так і наймані працівники.
Головним завданням заходу було привернення уваги громадськості селища та району до проблем неофіційного працевлаштування. Учасникам було наголошено про переваги легальної зайнятості та проінформовано про наслідки, до яких у майбутньому призводять виплата заробітної плати нижче встановленого державою мінімального рівня та «у конвертах», що позбавляють людину права на забезпечене майбутнє.
Упродовж дня на центральній вулиці селища діяв інформаційний намет, де у форматі безпосереднього спілкування фахівці-пенсійники
інформували охочих про зміни в пенсійному законодавстві, що відбулися з початку поточного року; добровільну участь в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування й т. і. Також повідомляли про можливість отримання інформації за допомогою телефонної «гарячої лінії» та через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Для наочності сприйняття поширювалися буклети.
Загалом у ході проведення заходів охоплено близько 200 осіб.