Пропустити навігацію

Додаткові заходи здійснення фінансового контролю

Нагадуємо, 30 грудня 2020 року набрали чинності зміни до Закону України “Про запобігання корупції” (стаття 52), якими відновлено обов’язок окремих суб’єктів декларування подавати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані зобов’язані подавати суб’єкти декларування, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків. Детальніше перелік таких посад зазначено у примітці до статті 51-3 Закону України “Про запобігання корупції” (зокрема – це держслужбовці посади яких відносяться до посад державної служби категорії А і Б). Інші суб’єкти декларування повідомлення про суттєві зміни у майновому стані не подають.

Такі повідомлення необхідно подавати протягом 10 днів з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (113,5 тис. грн у 2021 році).

У модернізованому Реєстрі декларацій забезпечено можливість подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані в електронному вигляді.

Для цього необхідно увійти в свій електронний кабінет у Реєстрі декларацій з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та здійснити такі кроки:

  1. обрати “Нове повідомлення про суттєві зміни в майновому стані”;

  2. ознайомитися з правилами заповнення;

  3. перейти до заповнення форми та внести всю необхідну інформацію;

  4. натиснути на кнопку “Подати документ”.

Важливо: Інформацію, включену в повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, треба буде також відобразити в декларації за відповідний період.

Також, статтею 52 Закону України “Про запобігання корупції” передбачено інформування Національного агентства з питань запобігання корупції про відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента.

Завдяки модернізації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстр декларацій), тепер можна подати повідомлення про відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунку в установі банку-нерезидента в електронному вигляді.

Така можливість передбачена в особистому кабінеті в Реєстрі декларацій. Для подання повідомлення потрібно натиснути кнопку “Нове повідомлення про відкриття валютного рахунку”.

За необхідності суб’єкти декларування можуть подати повідомлення про відкриття рахунку в установі банку-нерезидента ними або членами їхньої сім’ї й у паперовому вигляді.

Якщо виникають питання щодо подання повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, а також про відкриття валютного рахунку в установі банку-нерезидента, державні службовці можуть отримати консультацію наступним чином:

  • Звернутися за консультацією до Сектору з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління (телефон: (0552) 35-47-64, електронна адреса: korup@ks.pfu.gov.ua, внутрішній телефон: 1-27).

  • Зателефонувати до Контакт-центру НАЗК: (044) 200-06-94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00.

  • Ознайомитися з роз’ясненнями у Базі знань на вебпорталі НАЗК. Працює зручний пошук за ключовим словом.

background Layer 1