Пропустити навігацію

Право на доступ до публічної інформації

          Головним пріоритетом роботи органів Пенсійного фонду України є питання якості обслуговування громадян, тому виникла необхідність ознайомити громадян області з деякими положеннями Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон № 2939-VІ). Відповідно до частини першої статті 1 Закону  № 2939-VІ публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

За цим визначенням публічна інформація це:

готовий продукт, який отриманий або створений в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством;

– заздалегідь відображена або задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація;

– інформація, яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень або інших розпорядників публічної інформації;

– інформація, що вже існує і не вимагає у відповідь на запит створювати нову.

Отже, визначальним для публічної інформації є те, що вона є заздалегідь готовим, зафіксованим продуктом, отриманим або створеним суб’єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов’язків.

Обмеження доступу до публічної інформації

         Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону № 2939-VІ публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Критерії обмеження доступу до публічної інформації визначені ч. 2 ст. 6 Закону № 2939-VІ. Так, обмеження доступу до інформації здійснюється при сукупності таких вимог:

– виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

– розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

– шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

За загальним правилом публічна інформація є відкритою. Винятки з цього правила встановлено частиною другою статті 1 Закону № 2939-VІ, зокрема, встановлено види інформації, до якої може бути обмежено доступ, – конфіденційна, таємна та службова інформація.

Конфіденційна інформація – це інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов.

Таємна інформація – інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 цього Закону № 2939-VІ, розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю досудового розслідування та іншу передбачену законом таємницю.

Службова інформація – інформація, яка:

1) міститься в документах суб’єктів владних повноважень, які становлять внутрівідомчу службову кореспонденцію, зокрема, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов’язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішення;

2) зібрана в процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, яку не віднесено до державної таємниці.

Запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.  Письмовий запит подається в довільній формі.

Запит на інформацію має містити:

1) ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

      Порядок складання та подання запитів на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, форми подання запиту на отримання публічної інформації розміщено на інформаційній сторінці головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області на офіційному  веб – порталі Пенсійного фонду України.

Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання головним управлінням Пенсійного фонду України в Херсонській області запиту.

        Якщо запит на інформацію стосується відомостей, необхідних для захисту життя чи свободи особи, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надано не пізніше 48 годин із дня отримання запиту.

        У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує її пошуку серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути подовжено до 20 робочих днів. Про продовження строку запитувачу письмово повідомляється не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.

background Layer 1