Звіт про роботу зі зверненнями громадян в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Херсонській області за І квартал 2025 рік
Головним управлінням Пенсійного фонду України (далі – Головне управління) забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до Головного управління.
Упродовж І кварталу поточного року до Головного управління надійшло 2 601 звернення громадян, що на 12,5 % менше, ніж у відповідному періоді 2024 року.
Звернення надходили різними каналами комунікації, а саме:
- вебпортал ПФУ — 1 281 од. (49,3% від загальної кількості);
- електронною поштою – 453 од. (17,4% від загальної кількості);
- вищі органи влади — 399 од. (15,3% від загальної кількості);
- особисто – 260 од. (10,0% від загальної кількості);
- поштою – 119 од. (4,6% від загальної кількості);
- «Урядовий контактний центр» – 70 од. (2,7% від загальної кількості);
- на особистому прийомі – 14 од. (0,5% від загальної кількості);
- від уповноваженої особи, телефоном, факсом тощо – 5 од. (0,2% від загальної кількості).
Найбільш актуальними в зверненнях громадян залишаються питання щодо роз’яснення норм пенсійного законодавства — 675 (26,0 % від загальної кількості).
Крім того, заявники порушували наступні питання:
- виплати пенсії через банк – 394 (15,1%);
- взяття на облік / поновлення або продовження виплати пенсії – 251 (9,7%);
- витребування довідок та інших матеріалів – 242 (9,3%);
- підвищення розміру пенсії – 236 (9,1%);
- виконання рішень судів – 154 (5,9%);
- індексація пенсії — 96 (3,7%);
- перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії – 77 (3,0%);
- визначення права на призначення житлової субсидії – 76 (2,9%);
- щодо електронної трудової книжки – 72 (2,8%);
- правомірності припинення виплати пенсії – 45 (1,7%);
- використання електронних ресурсів – 34 (1,3%);
- визначення права на призначення пенсії – 33 (1,3%);
- визначення права на отримання пільги – 29 (1,1%);
- відображення страхових внесків у реєстрі застрахованих осіб – 26 (1,0%);
- щодо перерахунку житлової субсидії — 17 (0,7%);
- видачі пенсійного посвідчення – 15 (0,6%);
- своєчасності виплати пенсії, в т. ч. виплати за минулі періоди – 15 (0,6%);
- своєчасності виплати житлової субсидії або пільги – 10 (0,4%);
- визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі десяти пенсій — 9 (0,3%);
- виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера — 8 (0,3%);
- внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб — 7 (0,3%);
- виплата пенсії через пошту — 3 (0,1%);
- щодо перерахунку нарахованої суми пільги — 6 (0,2%);
- виплата допомоги на поховання — 6 (0,2%);
- сплата єдиного внеску — 4 (0,1%);
- інші, в т. ч. подяки – 61 (2,3%).
За січень-березень 2025 року надійшло 23 повторних звернення, що складає 0,8% від загальної кількості.
В І кварталі 2025 року від осіб з інвалідністю надійшло 312 звернень (11,2% від загальної кількості), з яких:
- особи з інвалідністю ІІІ групи — 139;
- особи з інвалідністю ІІ групи — 79;
- особи з інвалідністю внаслідок війни — 71;
- особи з інвалідністю І групи — 23.
Залишається значним число звернень від пенсіонерів, що отримують пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» – 1 210, що складає 46,5% від загальної кількості звернень.
Протягом січня-березня 2025 року до залів обслуговування громадян за принципом «єдиного вікна» за наданням послуг звернулось 21 971 громадянин, у порівнянні з відповідним періодом минулого року, кількість наданих послуг зменшилась на 19,7 %.
За звітний період кількість дзвінків на «гарячі» телефонні лінії зменшилась на 3 196 одиниць та склала 6 477 консультацій, проти 9 673 звернення в 2024 році.
Головне управління й надалі приділятиме значну увагу зверненням громадян як одному з пріоритетних напрямів роботи.