Пропустити навігацію

Перевірка підприємств у зв’язку з ліквідацією

Законом України  № 835-VIII від 26.11.2015 змінено положення  Закону України № 755-IV від 15.05.2003 «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». 

Зокрема спрощено процедуру державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації за рішенням засновників (учасників).

Відповідно до передбаченої статтею 13 Закону  інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та Пенсійним фондом України, Пенсійний фонд у день отримання запиту від суб’єкта державної реєстрації забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про відсутність або наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Проведення  перевірки в органах Пенсійного фонду відповідно до внесених змін не передбачене.

Таким чином,  для юридичних осіб припинити діяльність стало набагато простіше. Разом з цим дані зміни в законодавстві  несуть певні ризики для працівників, для яких підприємство, що ліквідується, є страхувальником.

Права застрахованих осіб щодо страхового стажу за соціальним страхуванням можуть бути порушені у разі неподання організацією-страхувальником відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування або подання таких відомостей з помилками. Якщо ж підприємство ліквідується, не виправивши помилки, працівники можуть втратити  з вини роботодавця певний  страховий стаж.

Для того, щоб працівники підприємства, яке ліквідується, в майбутньому не мали проблем  при призначенні соціальних виплат, доцільно провести перевірку в Пенсійному фонді щодо достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру застрахованих осіб. У разі виявлення помилок, їх необхідно виправити до проведення державної реєстрації припинення підприємства.

Працівникам підприємства бажано самостійно перевіряти достовірність інформації, яка міститься в Реєстрі застрахованих осіб. Це можна зробити, зареєструвавшись на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України www.pfu.gov.ua в  «Особистому кабінеті» за допомогою електронно-цифрового підпису (ЕЦП) або звернутись до територіального органу Пенсійного фонду.

background Layer 1