Пропустити навігацію

Реєстр ризиків

                          Додаток 4                                                                                                                                                                                          до Антикорупційної програми Пенсійного фонду України                                                                                                                                                                                                                             та його територіальних органів на 2024-2025 роки                                                                                                                                                                               (пункт 6 розділу ІІІ)
Реєстр ризиків
№ з/п Функція, процес Пенсійного фонду України та його територіальних органів Корупційний ризик Зміст корупційного ризику Джерело(а) корупційного ризику Існуючі заходи контролю Аналіз корупційного ризику.                                            Рівень корупційного ризику Заходи впливу на корупційні ризики та етапи їх виконання Терміни (строк) виконання заходів впливу на корупційний ризик Відповідальні виконавці Необхідні ресурси Індикатори виконання заходів впливу на корупційний ризик Моніторинг виконання заходів впливу на корупційні ризики
Ймовірність реалізації корупційного ризику  Рівень наслідків від реалізації корупційного ризику Рівень корупційного ризику Фактичний термін (строк) виконання заходів впливу на корупційний ризик Стан виконання заходів впливу на корупційний ризик (виконано / не виконано / виконано частково) Опис результатів виконання заходів впливу на корупційний ризик або інформація про причини невиконання
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
1 Здійснення пенсійного забезпечення 1.1. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів  під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів  під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення Неузгодженість та/або неусталеність законодавчого регулювання;  особистий контакт посадових осіб Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві (далі – Головне Управління) з фізичними  особами під час реалізації функцій, пов’язаних із прийняттям рішень на користь / не на користь фізичних осіб 1. Екстериторіальний принцип обслуговування громадян;                                                                        2. Здійснення моніторингу з використанням  інтегрованої комплексної інформаційної системи Головного управління (далі – ІКІС) щодо нарахування сум пенсій за визначеними ризик-орієнтованими критеріями;                                                                  3. Забезпечення контролю за призначенням / перерахунком пенсій шляхом перевірки змісту рішень чи проєктів рішень, що приймаються або розробляються за зверненнями при реалізації прав на пенсійне забезпечення близьких осіб, вказаних у повідомленнях про конфлікт інтересів;                                                       4. Веріфікація пенсійних виплат Міністерством фінансів України Високий – 3 бали Середній – 2 бали Високий – 6 балів 1. Стандартизація та оптимізація процедур під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення шляхом прийняття нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду України (далі – Пенсійний фонд) / внесення змін до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду України Грудень 2024 року,                    грудень 2025 року                          (по мірі необхідності) Управління обслуговування громадян  Не потребує додаткових ресурсів Прийнято нормативно-правові та/або розпорядчі акти Пенсійного фонду / внесено зміни до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду      
                  2. Перегляд ризик-орієнтованих критеріїв, необхідних для здійснення моніторингу з використанням  ІКІС Головного управління щодо нарахування сум пенсій  Щороку                     (за потреби) Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг; Управління інформаційних систем та електронних реєстрів Не потребує додаткових ресурсів Переглянуто ризик-орієнтовані критерії, необхідні для здійснення моніторингу з використанням  ІКІС Головного управління щодо нарахування сум пенсійних виплат      
                  3. Здійснення моніторингу з використанням  ІКІС щодо нарахування сум пенсійних виплат за визначеними ризик-орієнтованими критеріями        Щоквартально Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Не потребує додаткових ресурсів Проведено моніторинг пенсійних справ за визначеними ризик-орієнтованими критеріями. Про результати моніторингу поінформовано заступника начальника Головного управління, за напрямком діяльності, згідно з розподілом обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
    1.2. Можливість вимагання та/або отримання неправомірної вигоди, викривлення даних користувачами ІКІС у процесі підготовки документів для призначення та здійснення пенсійних виплат з метою вимагання та/або отримання неправомірної вигоди Існує можливість  вимагання та/або отримання неправомірної вигоди, викривлення даних користувачами ІКІС у процесі підготовки документів для призначення та здійснення пенсійних виплат з метою вимагання та/або отримання неправомірної вигоди у зв’язку  з недосконалістю контролю за їх діями Недосконалість механізмів контролю за внесенням інформації при підготовці документів для призначення та здійснення пенсійних виплат 1. Доступ до прикладних підсистем, програмного забезпечення, систем захисту ІКІС, відокремлених робочих станцій здійснюється за допомогою створеного в підсистемі адміністрування прав доступу облікового запису користувача на підставі персональних автенфікаційних даних: логіна, пароля, кваліфікаційного електронного підпису, сертифіката та особистого ключа CryptoAPI;                            2. Регламентовано надання відповідних ролей та прав доступу користувачу, яке здійснюється на підставі розпорядчого акта Пенсійного фонду або його територіального органу, що визначає відповідне виконання обов’язків;                                    3. Журнулювання дій користувачів в прикладних підсистемах ІКІС;                                                        4. Проведення перевірок стану організації роботи щодо контролю даних реєстру застрохованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – РЗО), здійснення доступу до даних, захисту інформації в підрозділах Головного управління;                          5. Проведення навчальних заходів для формування у користувачів сприйняття необхідності виконання вимог нормативно-правових актів, нормативних і розпорядчих документів, що стосуються сфери захисту інформації Високий – 3 бали Середній – 2 бали Високий – 6 балів 1.Впровадження програмного забезпечення щодо електронного обміну документами з організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, формування в електронному вигляді документів для переказу пенсій за кордон пенсіонерам, яким пенсії призначені на виконання міжнародних угод, залучення уповноважених банків до обміну документами для виплати пенсій в електронному вигляді Грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів У межах наявних ресурсів Розроблено та впроваджено програмне забезпечення      
                  2. Впровадження нової централізованої підсистеми ІКІС “Автоматизована підсистема диспетчеризації та контролю за масовими операціями” (АП ДМО), яка дозволить здійснювати в автоматичному режимі контролю  за станом відповідних технологічних процесів (диспетчер завдань), зокрема, під час нарахування виплат, у прикладних підсистемах ІКІС, здійснення доступу до даних та виконання інших операцій відповідно до графіку визначених завдань Червень 2024 року,                    грудень 2024 року,                   грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів У межах наявних ресурсів Впроваджено централізовану підсистему  АП ДМО      
                  3. Впровадження програмного забезпечення, яке дозволяє
опрацьовувати заяви про виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії бек-офісами
Головного управління
Грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів У межах наявних ресурсів Впроваджено програмне забезпечення      
    1.3. Можливість прийняття рішення в умовах конфлікту інтересів у зв’язку із розглядом повторних звернень, якими оскаржуються діяльність посадових осіб Головного управління Існує можливість прийняття рішення / участі у прийнятті рішення посадовими особами Головного управління в умовах конфлікту інтересів у зв’язку з розглядом повторних звернень, якими оскаржуються рішення, дії діяльність посадових осіб Головного управління, що були винесені (вчинені) ними стосовно суб’єкта звернення; отримання скарги на дії / бездіяльність посадових осіб Головного управління Недосконалість операційного та внутрішнього контролю  за розглядом повторних звернень про оскарження рішень, дій або бездіяльності окремих посадових осіб Головного управління; вчинення дій в умовах конфлікту інтересів 1. Моніторинг за розглядом повторних звернень та скарг на дії або бездіяльності окремих посадових осіб Головного управління Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Впровадження додаткового контролю за розглядом повторних звернень та скарг на дії або бездіяльність окремих посадових осіб Головного управління шляхом впровадження програмних рішень, які забезпечить здійснення автоматизованого моніторингу таких звернень за ризик-орієнтованим критерієм Червень 2025 року,                       грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів; Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг; начальник територіального органу У межах наявних ресурсів Впроваджено  у промислову експлуатацію  відповідні програмні рішення      
                  2. Здійснення автоматизованого моніторингу за розглядом повторних звернень та скарг на дії або бездіяльність окремих посадових осіб Головного управління за ризик-орієнтованим критерієм Щоквартально (після розробки та впровадження у промислову експлуатацію відповідні програмні рішення) Управління інформаційних систем та електронних реєстрів; Заступники начальника Головного управління згідно з розподілом обов’язків  Не потребує додаткових ресурсів Здійснено автоматизований моніторинг; про результати моніторингу поінформовано заступника начальника Головного управління, за напрямком діяльності, згідно з розподілом обов’язків ; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
2 Надання страхових виплат і соціальних послуг за
загальнообов’язковим державним
соціальним страхуванням у зв’язку з
тимчасовою втратою працездатності та
загальнообов’язковим державним
соціальним страхуванням від нещасного
випадку на виробництві та професійного
захворювання, які спричинили втрату
працездатності
2.1. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів  під час надання послуг у сфері загальнообов’язкового державного
соціального страхування у зв’язку з
тимчасовою втратою працездатності та
загальнообов’язкового державного
соціального страхування від нещасного
випадку на виробництві та професійного
захворювання, які спричинили втрату
працездатності
Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів  під час надання послуг у сфері загальнообов’язкового державного
соціального страхування у зв’язку з
тимчасовою втратою працездатності та
загальнообов’язкового державного
соціального страхування від нещасного
випадку на виробництві та професійного
захворювання, які спричинили втрату
працездатності
Неузгодженість та/або неусталеність законодавчого регулювання; особистий контакт посадових осіб Головного управління з фізичними  особами під час реалізації функцій, пов’язаних із прийняттям рішень на користь / не на користь фізичних осіб 1. Екстериторіальний принцип обслуговування громадян;                                                                          2. Верифікація страхових виплат Міністерством фінансів України;                                                                     3. Здійснення нагляду та контролю у сфері соціального страхування Державною службою України з питань праці;                                                                                        4. Здійснення контролю / моніторингу за дотримання вимог законодавства під час надання соціальних послуг Національною соціальною сервісною службоюУкраїни та її органами Високий – 3 бали Середній – 2 бали Високий – 6 балів 1. Стандартизація та оптимізація процедур під час надання послуг у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та
загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного
випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності шляхом прийняття нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду та/або внесення змін до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду
Грудень 2024 року,                   грудень 2025 року                         (по мірі необхідності) Управління з питань виплат Не потребує додаткових ресурсів Прийнято нормативно-правові та/або розпорядчі акти Пенсійного фонду / внесено зміни до нормативно-правових та розпорядчих актів Пенсійного фонду      
                  2. Узагальнення практики реалізації положень Порядку призначення, перерахування та здійснення страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду від  26 січня 2024 року № 4-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2024 року за № 353/41698 Щороку (до 20 числа місяця, наступного за звітним роком) Управління з питань виплат Не потребує додаткових ресурсів Узагальнено практику реалізації положень Порядку призначення, перерахування та здійснення страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду від  26 січня 2024 року № 4-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2024 року за № 353/41698; отримані від Пенсійного фонду України оглядові листи щодо застосування положень зазначеного Порядку      
    2.2. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди під час надання страхових виплат у зв’язку з тимчасовою втратою  працездатності  Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди уповноваженою особою при прийнятті рішень про фінансування страхувальників для здійснення страхових виплат та перевірку використання страхувальником страхових коштів Недосконалість  функціоналу програмного забезпечення, необхідного для автоматизованої обробки інформації при здійсненні страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності 1. Екстериторіальний принцип обслуговування громадян;                                                                              2. Верифікація страхових виплат Міністерством фінансів України;                                                                 3. Здійснення державного нагляду у сфері соціального страхування Державною службою України з питань праці;                                                                                        4. Здійснення державного контролю / моніторингу за доримання вимог законодавства під час надання соціальних послуг Національною соціальною сервісною службоюУкраїни та її органами Середній – 3 бали Середній – 2 бали Високий – 6 балів 1.  Розширення функціоналу підсистеми ІКІС “Призначення та виплата деяких соціальних виплат” (ПВП ДСВ) Грудень                    2024 року, грудень                   2025 року                (по мірі необхідності) Управління інформаційних систем та електронних реєстрів; Управління з питань виплат У межах наявних ресурсів Програмне забезпечення доопрацьовано та впроваджено      
    2.3. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди під час надання страхових виплат та соціальних послуг за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами органів Пенсійного фонду під час: призначення (перерахунку) та здійснення страхових виплат, здійснення витрат на надання соціальних послуг потерпілим  за рахунок коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування  Недосконалість  нормативно-правових та розпорядчих актів під час надання страхових виплат та соціальних послуг за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності 1. Екстериторіальний принцип обслуговування громадян;                                                                                2. Здійснення державного контролю / моніторингу за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальних послуг Національною соціальною сервісною службою України  та її територіальними органами;                                                      3. Верифікація страхових виплат Міністерством фінансів України;                                                               4. Здійснення державного нагляду у сфері соціального страхування Державною службою України з питань праці Середній – 3 бали Середній – 2 бали Високий – 6 балів 1. Стандартизація та оптимізація процедур під час здійснення страхових виплат та надання соціальних послуг за загальнообов’язковим державим соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, шляхом внесення змін до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду Грудень 2025 року  Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг; Управління з питань виплат У межах наявних ресурсів Внесено зміни до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду      
3 Надання житлових субсидій та пільг на
оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного
побутового палива і скрапленого газу (далі – пільги)
3.1.  Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів під час призначення та перерахунку житлових субсидій та пільг в частині застосування тарифів на послугу з постачання електричної енергії та природного газу, відмінного від установленого організацією – надавачем комунальних послуг Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу, вчинення дій в умовах конфлікту інтересів під час призначення та перерахунку житлових субсидій та пільг у частині застосування тарифів на послугу з постачання електричної енергії та природного газу, відмінного від установленого організацією надавачем комунальних послуг Недоброчесність посадових осіб Головного управління, які мають право доступу до заповнення відомостей у підсистемі; недосконалість операційного та внутрішнього контролю  за застосуванням тарифiв на послугу з постачання електричної енергiї та природного газу, вiдмiнного вiд установленого органiзацiсю – надавачем комунальних послуг 1. Контроль доступу співробітників до інформації;                                                          2. Екстериторіальний принцип обслуговування громадян;                                                                                 3. Здійснення контролю за правильністю призначення і виплати житлових субсидій  Національною соціальною сервісною службою України та її територіальними органами;                                     4. Верифікація виплат Міністерством фінансів України;                                                                        5. Автоматизовані протоколи звірки даних про смерть фізичної особи, які надійшли з Державного реєстру актів цивільного стану громадян в рамках інформаційної взаємодії Міністерством юстиції України та Пенсійним фондом Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1.  Здійснення монiторингу щодо застосування тарифiв на послугу з постачання електричної енергiї та природного газу, вiдмiнного вiд установленого органiзацiсю надавачем комунальних послуг Щоквартально Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг; Управління інформаційних систем та електронних реєстрів Не потребує додаткових ресурсів Проведено моніторинг застосування тарифiв на послугу з постачання електричної енергiї та природного газу, вiдмiнних вiд установленого органiзацiсю надавачем комунальних послуг. Про результати моніторингу поінформовано заступника начальника Головного управління, за напрямком діяльності, згідно з розподілу обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
    3.2. Можливість задоволення приватного інтересу під час прийняття рішення про припинення нарахування житлових субсидій та пільг у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 07 березня 2022 року № 215 (далі – постанова КМУ № 215) Існує можливість задоволення приватного інтересу під час прийняття рішення щодо припинення нарахування та виплати житлових субсидій та пільг  у зв’язку з наявною інформацією про смерть отримувача житлової субсидії або пільги, виплата яких здійснювалась відповідно до постанови КМУ № 215 Недосконалість операційного та внутрішнього контролю  за припиненням надання житлової субсидії та пільг у зв’язку зі смертю одержувачів, виплата яким здійснювалась відповідно до постанови КМУ № 215; особистий контакт посадових осіб Головного управління з фізичними  особами під час реалізації функцій з припинення нарахування житлових субсидій та пільг, пов’язаних із прийняттям рішень на користь / не на користь фізичних осіб; вчинення дій в умовах конфлікту інтересів під час прийняття рішення про припинення нарахування та виплати житлових субсидій та пільг, виплата яких здійснювалась відповідно до постанови КМУ № 215 1. Верифікація виплат Міністерством фінансів України;                                                                       2. Автоматизовані протоколи звірки даних про смерть фізичної особи, які надійшли з Державного реєстру актів цивільного стану громадян в рамках інформаційної взаємодії Міністерством юстиції України та Пенсійним фондом Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1.  Проведення  моніторингу припинення надання житлової субсидії та пільг в зв’язку зі смертю одержувачів, виплата яким здійснювалась відповідно до постанови КМУ № 215  Щоквартально Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Не потребує додаткових ресурсів Впроваджено та проведено моніторинг; про результати моніторингу поінформовано заступника начальника Головного управління згідно з розподілом обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення); здійснено контроль за виконанням структурними підрозділами Головного управління заходів на виявлені  порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
                  2. Впровадження додаткового автоматизованого контролю за своєчасним та повним опрацюванням протоколів звірки даних про смерть фізичної особи, які надійшли з Державного реєстру актів цивільного стану громадян Щоквартально Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;      Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Не потребує додаткових ресурсів Впроваджено та проведено моніторинг; про результати моніторингу поінформовано заступника начальника Головного управління згідно з розподілом обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення); здійснено контроль за виконанням структурними підрозділами Головного управління заходів на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
4 Проведення внутрішнього аудиту 4.1. Можливість впливу третіх осіб на об’єктивність відображення результатів аудиторських досліджень у матеріалах внутрішнього аудиту Існує можливість втручання третіх осіб, надходження пропозиції щодо отримання неправомірної вигоди, виникнення конфлікту інтересів тощо, що негативно впливає  на незалежність і об’єктивність членів аудиторської групи та може призвести до необ’єктивного та некоректного відображення результатів аудиторських досліджень у матеріалах внутрішнього аудиту Недоброчесність посадових осібГоловного управління, можливе зловживання службовим становищем,  зацікавленість у вимаганні та/або отриманні неправомірної вигоди 1. Вибірковий моніторинг документів внутрішніх аудитів (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження), проведених членами аудиторської групи Головного управління;                             2. Вибірковий моніторинг результатів аудиторської діяльності (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження) членами аудиторської групи Головного управління Середній – 2 бали Низький – 1 бали Низький – 2 бали 1. Оптимізація процесу формування і ведення зведеної бази даних об’єктів внутрішнього аудиту та впровадження щомісячного моніторингу інформації із зведеної бази даних об’єктів внутрішнього аудиту. Жовтень 2024 року Управління внутрішнього аудиту У межах наявних ресурсів Оптимізовано процес формування і ведення зведеної бази даних об’єктів внутрішнього аудиту та впроваджено щомісячний моніторинг інформації, яка до неї надходить. Інформацію про результати моніторингу подано начальнку Управління внутрішнього аудиту      
                  2. Впровадження спостереження та періодичних перевірок організації і проведення   внутрішніх аудитів Грудень 2024 року Управління внутрішнього аудиту  У межах наявних ресурсів Впроваджено заходи щодо спостереження та періодичних перевірок організації і проведення   внутрішніх аудитів. За результатами спостереження / перевірки подано службову записку начальнику Головного управління      
5 Здійснення контролю за дотриманням суб’єктами системи загальнообов’язкового державного пенсійного та соціального страхування вимог законодавства  5.1. Можливість отримання та/або вимагання
неправомірної вигоди посадовими особами Головного управління під час проведення перевірок,
передбачених Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”
Існує можливість отримання  та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами Головного управління під час: проведення перевірок обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування; перевірки стану профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань; здійснення контролю за використанням страхувальниками страхових коштів Недоброченість посадових осіб, які проводять перевірку;  недосконалість нормативно-правових та розпорядчих актів, які регулюють діяльність підрозділів Головного управління під час: проведення перевірок обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування; перевірки стану профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань; здійснення контролю за використанням страхувальниками страхових коштів 1. Моніторинг результатів перевірок дотримання страхувальниками законодавства про загальнообов’язкове державне соціаьне страхування                                                                                           Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Стандартизація та оптимізація процедур під час здійснення перевірок, передбачених Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, шляхом внесення змін до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду та реалізації їх результатів Червень 2025 року Управління контрольно-перевірочної роботи  У межах наявних ресурсів Внесено зміни до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду / внесено зміни до нормативно-правових та розпорядчих актів Пенсійного фонду      
    5.2. Можливість задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів під час здійснення контрольно-перевірочних заходів  Існує можливість задоволення приватного інтересу під час здійснення контрольно-перевірочних заходів  Недоброчесність посадових осіб Головного управління, які здійснюють контрольно-перевірочні заходи; недосконалість операційного та внутрішнього контролю  за здійсненням контрольно-перевірочної роботи 1. Вибіркова перевірка матеріалів здійснених підрозділами Головного управління перевірок відповідності змісту довідок первинним документам та перевірок суб’єктів господарювання;                                                         2. Моніторинг результатів перевірок дотримання норм законодавства організаціями та установами, що здійснюють виплату і доставку пенсій, страхових виплат, щомісячного грошового утримання суддям у відставці, житлових субсидій та пільг Високий – 3 бали Високий – 3 бали Високий – 9 балів 1. Розроблення в підсистемі “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС картки перевірки, робочого реєстру та звіту щодо перевірок цільового використання коштів Пенсійного фонду Липень 2024 року Управління контрольно-перевірочної роботи  У межах наявних ресурсів Розроблено в підсистемі “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС картку перевірки, робочий реєстр та звіт щодо перевірок цільового використання коштів Пенсійного фонду      
                  2. Впровадження моніторингу шляхом здійснення перевірки в підсистемі “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС результатів перевірок дотримання норм законодавства організаціями та установами, що здійснюють виплату і доставку пенсій, страхових виплат, щомісячного грошового утримання суддям у відставці, житлових субсидій та пільг Грудень 2024 року, квітень 2025 року, липень 2025 року, грудень 2025 року Управління контрольно-перевірочної роботи  У межах наявних ресурсів Проведено щоквартальний моніторинг. Результати моніторингу підготовлено та подано заступнику начальника Головного управління, за напрямком діяльності, згідно з розподілом обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
                  3. Впровадження щоквартального вибіркового аналізу відомостей, внесених до підсистеми “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС Грудень 2024 року, квітень 2025 року, липень 2025 року, грудень 2025 року Управління контрольно-перевірочної роботи  Не потребує додаткових ресурсів Проведено щоквартальний аналіз відомостей, внесених до підсистеми “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС; результати моніторингу підготовлено та подано начальнику Управління контрольно-перевірочної роботи; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
6 Застосування фінансових санкцій  за порушення порядку використання страхових коштів  / несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів  6.1. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовою особою Головного управління під час вирішення питання про застосування фінансових санкцій за порушення
порядку використання страхових коштів / несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів
Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовою особою Головного управління під час вирішення питання про  застосування фінансових санкцій за результатами перевірок дотримання законодавства у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування Недоброчесна поведінка посадових осіб Головного управління та/або неусвідомлення наслідків вчинення відповідного правопорушення у сфері застосування фінансових санкцій, передбачених законодавством про загальнообов’язкове державне соціальне страхування; недосконалість операційного та внутрішнього контролю  за застосування фінансових санкцій за порушення
порядку використання страхових коштів / несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів 
1.Моніторинг прийнятих за результатами перевірок рішень щодо застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів / несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів Низький –
1 бал
Середгій –
2 бали
Середній –
2 балів
1. Впровадження додаткового
контролю Управлінням контрольно-перевірочної роботи використання коштів загальнообов’язкового державного
соціального страхування шляхом включення до програми перевірки органу питання обґрунтованості висновків матеріалів перевірок та стану їх реалізації
Відповідно до окремого плану Управління контрольно-перевірочної роботи  Не потребує додаткових ресурсів Питання обґрунтованості висновків матеріалів перевірок та їх реалізації включено до програми перевірки       
7 Участь у роботі колегіальних органів 7.1. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, здійснення впливу, вчинення дій в умовах конфлікту інтересів  представниками Головного управління під час участі у роботі колегіальних органів, уповноважених приймати рішення, які є підставою для призначення соціальних виплат Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, здійснення впливу, вчинення дій в умовах конфлікту інтересів представниками Головного управління під час участі у роботі колегіальних органів, уповноважених приймати рішення, які є підставою для призначення соціальних виплат Недоброчесність представників Головного управління, які беруть участь у роботі колегіальних органів, уповноважених приймати рішення, які є підставою для призначення соціальних виплат; неусвідомлення наслідків вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень 1. Контроль та постійний моніторинг керівництвом дій підлеглих під час участі в роботі колегільного органу; 2. Внутрішні заходи запобігання і протидії корупції Високий –
3 бали
Високий –
3 бали
Високий –
9 бали
1. Оновлено (за потреби) пам’ятку про персональну відповідальність працівника Головного управління за порушення вимог, заборон та обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, та обов’язок повідомлення безпосереднього керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб  Щороку Начальник Головного управління Не потребує додаткових ресурсів Оновлено пам’ятку; працівники, які беруть участь у роботі колегіальних органів, уповноважених приймати рішення, які є підставою для призначення соціальних виплат, ознайомлені з пам’яткою під особистий підпис      
                  2. Забезпечення ознайомлення посадових осіб, які беруть участь у роботі колегіальних органів з пам’яткою про персональну відповідальність працівника Головного управління за порушення вимог, заборон та обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, та обов’язок повідомлення безпосереднього керівника в разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб під особистий підпис  Постійно (перед початком участі) Начальник Головного управління Не потребує додаткових ресурсів Ознайомлено посадових осіб, які беруть участь у роботі колегіальних органів з пам’яткою про персональну відповідальність працівника Головного управління за порушення вимог, заборон та обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, та обов’язок повідомлення безпосереднього керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб під особистий підпис перед початком участі працівником у роботі колегіального органу      
8  Цифровий розвиток, цифрова трансформація і цифровізація 8.1. Ймовірність отримання та/або вимагання неправомірної вигоди у зв’язку з прийняттям необґрунтованих рішень про відмову у наданні послуг через відсутність підтвердних документів у паперовій формі Посадові особи Головного управління можуть вимагати від осіб, які звертаються за послугою, додаткові документи або відомості у паперовій формі (крім випадків, коли ті відомості відсутні або містять розбіжності у відповідній інформаційній системі, або особа не надала згоду на отримання та обробку її персональних даних з певної інформаційної системи) з метою спонукання її до надання неправомірної вигоди Особистий контакт між працівникамиГоловного управління та заявниками. Необізнаність щодо вимог чинного порядку надання послуг громадянам, недоброчесність посадових осіб 1. Контроль та експертиза наданих заявниками документів для призначення / перерахунку та виплати відповідних виплат Високий – 3 бали Середній – 2 бали Високий – 6 балів 1. Впровадження відповідного програмного забезпечення для розширення напрямків інформаційної взаємодії з іншими державними реєстрами для отримання підтверджуючих документів про заявників в електронній формі Грудень 2024 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;       У межах наявних ресурсів Впроваджено відповідне програмне забезпечення      
                  2. Впровадження в промислову експлуатацію оновленого програмного забезпечення щодо нових сервісів в особистому кабінеті особи на вебпорталі електронних послуг Головного управління для забезпечення можливості подання документів дистанційно Грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;       У межах наявних ресурсів 0      
    8.2. Можливість здійснення працівниками несанкціоннованих дій з інформацією в   ІКС Головного управління, розголошення відомостей, які їм було довірено або які стали відомі у зв’язку з виконанням професійних чи службових або трудових обов’язків, невиконання або неналежне виконання встановлених вимог у сфері захисту інформації з метою отримання  та/або вимагання неправомірної вигоди Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, здійснення впливу, вчинення дій в умовах конфлікту інтересів працівниками Головного управління в частині визначених повноважень щодо оброблення інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, забезпечення інших вимог у сфері захисту інформації, кіберзахисту, кібербезпеки та захисту інформаційних технологій, контролю відповідальними адміністраторами щодо дії користувачів в ІКС Головного управління, дотримання користувачами політики інформаційної безпеки, а також забезпечення  безперервності дії комплексних систем захисту інформації Недоброчесність посадових осіб Головного управління, можливе зловживання службовим становищем,  зацікавленість в отриманні неправомірної вигоди 1. Регламент роботи інформаційно-комунікаційної системи Пенсійного фонду України, затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 11 жовтня 2021 року № 28-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 19 жовтня 2022 року);                                                    2. Доступ до прикладних підсистем, програмного забезпечення, систем захисту ІКС Пенсійного фонду, відокремлених робочих станцій здійснюється за допомогою створеного в підсистемі адміністрування прав доступу облікового запису користувача на підставі персональних автентифікаційних даних: логіна, пароля, кваліфікованого електронного підпису, сертифіката та особистого ключа CryptoAPI.         3. Журналювання дій користувачів у прикладних підсистемах ІКС Пенсійного фонду. 4. Проведення перевірок
стану організації роботи щодо контролю даних РЗО, здійснення доступу до даних, захисту інформації
в територіальних органах Пенсійного фонду України;  5. Проведення навчальних заходів для формування у користувачів сприйняття необхідності виконання вимог нормативно-правових актів, нормативних і розпорядчих документів, що стосуються сфери захисту інформації
          
Середній – 2 бали Високий – 3 бали Високий – 6 балів 1. Модернізація комплексних систем захисту інформації ІКС Головного управління Грудень 2024 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;       1. У межах наявних фінансових ресурсів Отримано у встановленому порядку атестат відповідності / експертний висновок за результатами державної експертизи      
    8.3. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди зловживання, службовим становищем щодо здійснення необхідних заходів для проведення перевірки актуальності та достовірності даних про застраховану особу Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, здійснення впливу, вчинення дій в умовах конфлікту інтересів представниками Головного управлыння під час забезпечення покладених повноважень щодо забезпечення здійснення необхідних заходів для перевірки актуальності та достовірності даних про застраховану особу, які використовуються для призначення / нарахування виплат, у веденні обліку застрахованих осіб в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування Недоброчесність посадових осіб Головного управлыння, можливе зловживання службовим становищем,  зацікавленість в отриманні неправомірної вигоди 1. Журналювання змін щодо даних про застраховану особу;                                                2. Вибіркові перевірки повноти та достовірності внесених даних до реєстру застрахованих осіб про застраховану особу Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Модернізація компонентів програмного забезпечення процедур актуалізації та співставлення даних про застрахованих осіб з даними, що надходять з інших державних реєстрів у порядку інформаційної взаємодії Грудень 2024, грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;       У межах наявних фінансових ресурсів Модернізовано компоненти програмного забезпечення      
    8.4. Можливість можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, здійснення впливу при забезпеченні взаємодії з організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, уповноваженими банками Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, здійснення впливу, вчинення дій в умовах конфлікту інтересів представниками Головного управління під час взаємодії з представниками організацій, що здійснюють виплату і доставку пенсій, уповноважених банків Недоброчесність посадових осіб Головного управління та його органів, можливе зловживання службовим становищем,  зацікавленість в отриманні та/або вимаганні неправомірної вигоди 1. Централізоване фінасування виплат;                         2. Логування дій користувачів з виплатними документами Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Обмін відомостями та звітними документами про виплату пенсії виключно в електронній формі  на центральному рівні Грудень 2024 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;        У межах наявних фінансових ресурсів Впроваджено відповідну інформаційну взаємодію з АТ “Укрпошта”; модернізовано програмне забезпечення електронного кабінету спеціаліста пошти / банку на вебпорталі електронних послуг Головного управління             
                  2. Розробка та впровадження  нової централізованої підсистеми “Автоматизована підсистема диспетчеризації та контролю за масовими операціями” (АП ДМО), ІКІС, яка дозволить здійснювати в автоматичному режимі контроль відповідних технологічних процесів (диспетчер завдань), зокрема, під час нарахування виплат у прикладних підсистемах ІКІС Головного управління, здійснення доступу до даних та виконання інших операцій відповідно до графіку завдань Червень 2024 року,                    грудень 2024 року,                   грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;       У межах наявних ресурсів Розроблено та впроваджено централізовану підсистему  АП ДМО      
    8.5. Можливість задоволення приватного інтересу при забезпеченні інформаційної взаємодії з іншими державними реєстрами та із зовнішніми користувачами електронних сервісів Пенсійного фонду Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, здійснення впливу, вчинення дій в умовах конфлікту інтересів представниками Головного управлыння під час виконання повноважень щодо супроводження та контролю процесів із зовнішніми суб’єктами інформаційної взаємодії Недоброчесність посадових осіб Головного управлыння та його органів, можливе зловживання службовим становищем,  зацікавленість в отриманні неправомірної вигоди 1. Інформаційна взаємодія на централізованому рівні;                                                                                   2. Шифрування та підписання кваліфікованим електронним підписом пакетів обміну інфомрацією Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Впровадження в промислову експлуатацію програмного забезпечення щодо моніторингу процесів інформаційної взаємодії Червень 2024 року,                    грудень 2024 року,                   грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;       У межах наявних ресурсів Розроблено та впроваджено централізовану підсистему “Адміністративна підсистема технологічних процесів” (АТП) / ІКІС                      
    8.6. Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами при прийнятті рішень щодо внесення / зміни відомостей до реєстрів, держателем яких є Головне управління Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами при прийнятті рішень щодо внесення / зміни відомостей до реєстрів, держателем яких є Головне управління Існує можливість задоволення приватного інтересу шляхом несвоєчасного прийняття рішення посадовими особами Головного управління щодо внесення / зміни відомостей у реєстрах, держателем яких є Головне управління 1. Доступ до прикладних підсистем, програмного забезпечення, систем захисту ІКС Головне управління, відокремлених робочих станцій здійснюється за допомогою створеного в підситемі адміністрування прав доступу облікового запису користувача на підставі персональних автенфікаційних даних: логіна, пароля, кваліфікаційного електронного підпису, сертифіката та особистого ключа CryptoAPI;                          2. Регламентовано надання відповідних ролей та прав доступу користувачу, які здійснюються на підставі розпорядчого акта Головного управління або його територіального органу, що визначає відповідне виконання обов’язків;                                       3. Журналювання дій користувачів у прикладних підсистемах ІКІС Головного управління;                                 4. Проведення перевірок стану організації роботи щодо контролю даних РЗО, здійснення доступу до даних, захисту інформації в Головному управлінні                                             5. Проведення навчальних заходів для формування у користувачів сприйняття необхідності виконання вимог нормативно-правових актів, нормативних і розпорядчих документів, що стосуються сфери захисту інформації Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Удосконалення механізму автоматизованого контролю даних реєстрів, держателем яких є Головне управління, з використанням даних із зовнішніх джерел у частині фіксації та аналізу всіх дій користувачів реєстрів Грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;        У межах наявних фінансових ресурсів Модернізовано відповідне програмне забезпечення       
    8.7. Можливість задоволення приватного інтересу при доступі до відомостей у реєстрах, держателем яких є Головне управління, неправомірного їх використання  Можливість задоволення приватного інтересу при доступі до відомостей у реєстрах, держателем яких є Головне управління, неправомірного їх використання  Існує можливість задоволення приватного інтересу шляхом розголошення та неправомірного використання посадовими особами Головного управління відомостей реєстрів, держателем яких є Головне управління 1. Доступ до прикладних підсистем, програмного забезпечення, систем захисту  ІКІС Пенсійного фонду, відокремлених робочих станцій здійснюється за допомогою створеного в підситемі адміністрування прав доступу облікового запису користувача на підставі персональних автенфікаційних даних: логіна, пароля, кваліфікаційного електронного підпису, сертифіката та особистого ключа CryptoAPI; 2. Регламентовано надання відповідних ролей та прав доступу користувачу, яке здійнюється на підставі розпорядчого акта Головного управління або його територіального органу, що визначає відповідне виконання обов’язків; 3. Журналювання дій користувачів у прикладних підсистемах ІКІС Головне управління; 4. Проведення перевірок стану організації роботи щодо контролю даних РЗО, здійснення доступу до даних, захисту інформації в Головному  управлінні; 5. Проведення навчальних заходів для формування у користувачів сприйняття необхідності виконання вимог нормативно-правових актів, нормативних і розпорядчих документів, що стосуються сфери захисту інформації Високий – 3 бали Високий – 3 бали Високий – 9 балів 1.Удосконалення автоматизованого контролю даних реєстрів з використанням даних із зовнішніх джерел у частині фіксації та аналізу всіх дій користувачів реєстрів Грудень 2024 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;        У межах наявних фінансових ресурсів Модернізовано відповідне програмне забезпечення       
                  2. Проведення вибіркової перевірки переліку користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін до ЕРЛН, щодо  обґрунтованості надання такого права Відповідно до окремого плану Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;       Не потребує додаткових ресурсів Проведено вибіркову перевірку; вжито заходів реагування у разі встановлення наявності у працівників необґрунтованого  доступу, що передбачає можливість внесення змін до ЕРЛН      
                  3. Проведення вибіркової перевірки дій користувачів  шляхом перегляду журналу користувачів Відповідно до окремого плану Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;       Не потребує додаткових ресурсів Проведено вибіркову перевірку операцій користувачів, про результати проведеного контролю підготовлено та подано начальнику Головного управління відповідну інформацію та пропозиції щодо управлінських рішень (за необхідності)        
9 Представництво інтересів в судах 9.1 Можливість отримати та/або вимагати неправомірну вигоду за незабезпечення
апеляційного оскарження рішень суду
Існує можливість отримати та/або вимагати неправомірну вигоду за незабезпечення
апеляційного оскарження рішень суду
Недоброчесність посадових осіб Головного управління в умовах недостатності коштів для сплати судового збору при поданні апеляційної скарги та неоднакової практики використання судами України підсистеми “Електронний суд”. Ускладення доступу до касаційного оскарження ухвал апеляційного суду про повернення апеляційної скарги 1. Здійснення перевірок представництва інтересів у судах під час перевірки стану організації правової роботи;                                                                                             2. Узагальнення даних адміністративної звітності з питань правової роботи Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Проведення уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління періодичного моніторингу протоколів засідань колегіальних органів, утворених з метою розгляду питань оскарження судових рішень (у разі їх утворення), щодо виявлення особистої заінтересованості їх членів у результатах голосування з питань порядку денного та інформування начальника Головного управління про результати здійсненого моніторингу Щоквартально (до 05 числа місяця, наступного за звітним кварталом) Відділ з питань запобігання та виявлення корупції  Головного управління Не потребує додаткових ресурсів Проведено моніторинг; результати моніторингу підготовлено та подано начальнику Головного управління; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
                  6. Впровадження подання процесуальних документів до суду в електронній формі з метою зменшення видатків на сплату судового збору Після введення в дію підпункту “б” підпункту 1 пункту 17 параграфа 1 розділу 4 розділу VII  “Перехідні положення” Закону України “Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів”, а також реалізації технічної можливості  сплати через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему Юридичне управління Не потребує додаткових ресурсів Процесуальні документи подаються до суду в електронній формі з метою зменшення видатків на сплату судового збору      
10 Порядок прийняття на посади осіб у Головному управлінні 10.1 Можливість задоволення приватного інтересу під час формування умов проведення конкурсу під конкретних осіб без установлення взаємозв’язку між кваліфікаційними вимогами та вимогами до професійної компетентності кандидатів на зайняття посад державної служби та посадовими обов’язками Існує можливість встановлення на власний розсуд в інтересах інших осіб кваліфікаційної вимоги щодо освіти та вимоги до компетенції кандидатів на посаду без урахування їх взаємозв’язку з посадовими обов’язками з метою отримання неправомірної вигоди Відсутність контролю за встановленням вимог до кандидатів на зайняття посад державної служби, недоброчесність посадових осіб; тиск або неналежне втручання з боку інших працівників, у тому числі керівників; недосконалість кадрової політики організації; особистий контакт працівників організації з фізичними особами, які претендують на вакантну посаду 1. Надання пропозицій до умов проведення конкурсу на вакантну посаду керівниками самостійних структурних підрозділів Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Встановлення контролю за розробленням пропозицій до умов проведення конкурсу на підставі посадових інструкцій працівників та положень про структурні підрозділи із зазначенням кваліфікаційних вимог, які відповідають функціональним повноваженням на відповідній посаді, шляхом погодження їх з управлінням персоналом та заступником начальника Головного управління  відповідно до розподілу обов’язків Постійно (після скасування воєнного стану в Україні) Управління по роботі з персоналом  Не потребує додаткових ресурсів Забезпечено визначення кваліфікаційних вимог в пропозиціях до умов проведення конкурсу на підставі посадових інструкцій працівників та положень про структурні підрозділи із зазначенням кваліфікаційних вимог, які відповідають функціональним повноваженням на відповідній посаді, шляхом погодження їх зі службою управління персоналом та заступником начальника Головного управління відповідно до розподілу обов’язків      
    10.2. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди під час прийняття на посади осіб у Головному управлінні в умовах воєнного стану в Україні Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами Головного управління  під час прийняття на посади осіб в умовах воєнного стану в Україні Недоброчесність посадових осіб Головного управління та його органів в умовах особливостей нормативного регулювання порядку призначення на посади державної служби; недотримання граничного строку перебування особи на такій посаді / невжиття заходів щодо організації та проведення конкурсу на посаду у визначений законодавством строк;  тиск або неналежне втручання з боку інших працівників, у тому числі керівників; недосконалість кадрової політики організації; особистий контакт працівників організації з фізичними особами, які претендують на вакантну посаду 1. Первинний відбір резюме кандидатів  відбувається на основі відповідності їх досвіду та знань вимогам, які вказані в описі вакансії;
2. Подальша оцінка кандидатів відбувається методом проведення інтерв’ю керівником відповідного структурного підрозділу
Середній –
2 бали
Середній –
2 бали
Середній –
4 бали
1. Впровадження внутрішньої процедури погодження  підрозділами по роботі з персоналом та з питань запобігання та виявленння корупції, а також заступником суб’єкта призначення відповідно до розподілу обов’язків подання начальника самостійного структурного підрозділу Головного управління у форматі службової записки на ім’я суб’єкта призначення з пропозицією кандидата на зайняття вакантної посади за результатами проведеної співбесіди з описом вимог до посади згідно із Законом України “Про державну службу” та відповідним досвідом (за потреби) До відновлення процедури конкурсного відбору відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від                      25 березня 2016 року № 246 “Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби”  Управління по роботі з персоналом   Не потребує додаткових ресурсів Подання начальника самостійного структурного підрозділу погоджено підрозділом по роботі з персоналом та уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявленння корупції, а також заступником суб’єкта призначення відповідно до розподілу обов’язків подання начальника самостійного структурного підрозділу Головного управління      
11 Щорічне оцінювання 11.1. Можливість задоволення приватного інтересу під час визначення завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії “Б” та “В”, на відповідний період та результатів їх виконання Існує можливість задоволення приватного інтересу під час визначенні завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії “Б” та “В”, на відповідний період, та результатів їх виконання Недоброчесність посадових осіб; визначення завідомо невиконувальні / виконані та/або безсуттєві / виконуються декількома працівниками (бз чіткого розмежування міжними завдань) завдання і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії “Б” та “В”, на відповідний період, та врахування результатів їх виконання;  тиск або неналежне втручання з боку інших працівників, у тому числі керівників; недосконалість кадрової політики організації; особистий контакт працівників 1. Визначені завдання і ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії “Б” та “В” відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 “Про затвердження порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців”;
2. Результати виконання завдань державним службовцем, який займає посаду державної служби категорії “Б” або “В”, оформлені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 “Про затвердження порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців”;
Низький –
1 бал
Низький –
1 бал
Низький –
1 бал
1. Проведення вибіркового моніторингу обґрунтованості висновків, складених за результатами щорічного оцінювання  Щороку Відділ з питань запобігання та виявлення корупції  Не потребує додаткових ресурсів Проведено вибірковий моніторинг обґрунтованості висновків, складених за результатами щорічного оцінювання;  про результати моніторингу поінформовано начальника Головного управління; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
12 Внесення змін до структури та штатного розпису Головного управління 12.1. Можливість задоволення приватного інтересу під час внесення змін до структури та штатного розпису Головного управління Існує можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами Головного управління шляхом подання на затвердження і погодження змін до структури та штатного розпису з метою створення умов для призначення / переведення окремих осіб  Наявність приватного інтересу посадових осіб Головного управління під час подання на затвердження і погодження змін до структури та штатного розпису Головного управління;  тиск або неналежне втручання з боку інших працівників, у тому числі керівників; недосконалість кадрової політики організації Процедура подання начальниками підрозділів Головного управління пропозицій щодо змін до структури та штатного розпису Середній –
2 бал
Низький –
1 бал
Низький –
2 бал
1. Подання Головним управлінням пропозицій щодо змін  до  штатного розпису з обґрунтуванням та підтверджуючими документами (у разі навності) стосовно причин та умов, що зумовили внесення змін Постійно Начальники структурних підрозділів Головного управління;  Не потребує додаткових ресурсів Обґрунтовані пропозиції начальників підрозділів  подано начальнику Головного управління      
                  2. Погодження пропозицій начальників структурних підрозділів з управлінням по роботі з персоналом Головного управління Постійно Управління по роботі з персоналом, начальники самостійних структурних підрозділів Головного управління Не потребує додаткових ресурсів Обґрунтовані пропозиції подано начальнику Головного управління      
13 Здійснення дисциплінарного провадження 13.1. Можливість порушення обмеження щодо запобігання конфлікту інтересів під час здійснення дисциплінарного провадження Існує можливість неповідомлення членом дисциплінарної комісії Головного управління про наявність в нього конфлікту інтересів та прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтерсеів у зв’язку з особистою зацікавленістю в результатах здійснення дисциплінарного провадження Неефективність контролю за діяльністю членів дисциплінарної комісії; тиск або неналежне втручання з боку інших працівників, у тому числі керівників; конфлікт інтересів 1. Наявність внутрішньої процедури (алгоритму) врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності членів дисциплінарної комісії під час підготовки, розгляду та прийняття рішень;                                      2. Ознайомлення під особистий підпис членів дисциплінарної комісії із пам’яткою про персональну відповідальність за порушення антикорупційного законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту  Середній –
2 бали
Низький –
1 бал
Низький –
2 бали
1. Відеофіксація під час проведення засідань дисциплінарною комісією (за згодою особи, стосовно якої відкрито дисциплінарну справу) Постійно (під час проведення засідання) Дисциплінарна комісія Головного управління  У межах наявних фінансових ресурсів Забезпечено проведення відеофіксації під час проведення засідань дисциплінарною комісією (за згодою особи, стосовно якої відкрито дисциплінарну справу)      
14 Проведення закупівель 14.1 Можливість необґрунтованого укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару (з урахуванням пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178) (далі – Особливості)
Існує можливість задоволення приватного інтересу під час укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару (з урахуванням п. 13 Особливостей Недоброчесність посадових осіб Фонду та його органів в умовах особливостей нормативного регулювання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування; відсутність необхідних професійних знань, відсутність знань та/або нерозуміння вимог антикорупційного законодавства; відсутність достатніх практичних навичок роботи; неусвідомлення наслідків вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень
Наказ Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 13.10.2023 № 1390 “Про організацію закупівельної діяльності Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві  на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” Середній –
2 бали
Середній –
2 бали
Середній –
4 бали
1. Забезпечення належного обґрунтування закупівлі  товарів / робіт  / послуг без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару,  зокрема, з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі Перед здійсненням закупівлі  Начальники самостійних структурних підрозділів Головного управління У межах наявних ресурсів Підстави для застосування пункту 13 Особливостей       
                  2. Використання аналітичних інструментів, з метою проведення дослідження наявності чи відсутності конкуренції на ринку (bi.prozorro.org, clarity-project.info або інші аналітичні інструменти) Перед здійсненням закупівлі  Начальники самостійних структурних підрозділів Головного управління У межах наявних ресурсів Використано аналітичні інструменти (зокрема аналітичні онлайн-системи YouControl та Clarity-Project) (за необхідності) під час підготовки проєкту подання щодо закупівлі, у тому числі відповідно до пункту 13 Особливостей      
15 Управління майном 15.1. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами Головного управління під час надання в оренду, відчуження майна, яке перебуває на балансі Головного управління Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами  Головного управління під час надання в оренду, відчуження майна, використання його не за призначенням, яке перебуває на балансі Головного управління Недоброчесність посадових осіб Головного управління; особистий контакт працівників  з фізичними та юридичними особами під час реалізації функцій з надання адміністративних послуг, інших функцій, пов’язаних із прийняттям рішень на користь фізичних та юридичних осіб; неефективність операційного контролю; відсутність або неефективність внутрішнього контролю 1. Контроль керівництвом дій підлеглих під час абезпечення ведення обліку, утримання та оренди майна, яке перебуває на балансі Головного управління
2. Періодичне проведення внутрішніх аудитів підрозділами внутрішнього аудиту Головного управління
Середній –
2 бали
Середній –
2 бали
Середній –
4 бали
1. Впровадження Управлінням адміністративного забезпечення моніторингу використання майна, яке перебуває на балансі Головного управління, надання його в оренду, відчуження.
2. Проведення Управлінням адміністративного забезпечення контрольних заходів щодо достовірності даних моніторингу, в тому числі звірка  з даними фінансової звітності Головного управління
Липень 2024 року,
грудень 2024 року, грудень 2025 року
 Управління адміністративного забезпечення;  Фінансово-економічне управління; начальник Головного управління Не потребує додаткових ресурсів  Впроваджено моніторинг використання майна, яке перебуває на балансі Головного управління, надання його в оренду, відчуження. Забезпечено контроль за достовірністю даних моніторингу      
    15.2. Можливість зловживання службовим становищем, отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами Головного управління під час підписання накладних на товари / актів виконаних робіт, послуг Існує можливість задоволення приватного інтересу, отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами Головного управління під час підписання підписання накладних на товари / актів виконаних робіт, послуг Недоброчесність посадових осіб Головного управління; особистий контакт працівників  територіальних органів з фізичними та юридичними особами під час реалізації функцій з адміністративного забезпечення, інших функцій, пов’язаних із прийняттям рішень на користь фізичних та юридичних осіб; неефективність операційного контролю; відсутність або неефективність внутрішнього контролю   1. Контроль керівництвом дій підлеглих під час підписання накладних на товари / актів виконаних робіт, послуг;                                                                   2. Перевірка накладних на товари / актів виконаних робіт, послуг під час проведення внутрішніх  аудитів в Головному управлінні Середній –
2 бали
Середній –
2 бали
Середній –
4 бали
1. Забезпечення візування накладних на товари / актів виконаних робіт, послуг керівниками  зацікавлених самостійних структурних підрозділів Головного управління Під час прийняття товарів, робіт та послуг Начальники самостійного структурного підрозділу Головного управління Не потребує додаткових ресурсів Завізовано накладні / акти виконаних робіт начальниками зацікавлених самостійних структурних підрозділів Головного управління та його територіальних органів      
    15.3. Можливість використання матеріальних ресурсів у приватних інтересах, прийняття необгрунтованого рішення про списання майна Існує можливість задоволення приватного інтересу у звязку з використанням матеріальних ресурсів Головного управління не за призначенням або формування необгрунтованої потреби, прийняття необгрунтованого рішення про списання майна Недоброчесність посадових осіб Головного управління; особистий контакт працівників  територіальних органів з фізичними та юридичними особами під час реалізації функцій з надання адміністративних послуг (списання майна) та інших функцій, пов’язаних із прийняттям рішень на користь фізичних та юридичних осіб; неефективність операційного контролю; відсутність або неефективність внутрішнього контролюпід час прийняття  рішення про списання майна  1. Контроль  керівництвом дій підлеглих під час використання та списання матеріальних цінностей;
2. Періодичне проведення внутрішніх аудитів підрозділами внутрішнього аудиту підрозділів Головного управління
Середній –
2 бали
Середній –
2 бали
Середній –
4 бали
1. Впровадження Управлінням адміністративного забезпечення моніторингу використання та списання матеріальних цінностей.
2. Проведення Управлінням адміністративного забезпечення контрольних заходів щодо правомірності списання матеріальних цінностей, достовірності даних моніторингу, в тому числі звірка  з даними фінансової звітності Головного управління
Липень 2024 року, грудень 2024 року, грудень 2025 року Управління адміністративного забезпечення; Фінансово-економічне управління Не потребує додаткових ресурсів Впроваджено моніторинг; про результати моніторингу поінформовано заступника начальника Головного управління, за напрямком діяльності, згідно розподілу обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення); здійснено контроль за виконанням Головного управління заходів на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення)      
16 Запобігання корупції 16.1. Можливість впливу з боку третіх осіб на посадову особу Головного управління, який здійснює розгляд повідомлення про корупцію, поданого через Єдиний портал повідомлень викривачів  Існує можливість отримання неправомірної вигоди, діяти в умовах конфлікту інтересів під час розгляду посадовою особою Головного управління, повідомлення про корупцію, поданого через Єдиний портал повідомлень викривачів Недоброчесність посадової особи Головного управління, яка розглядає / бере участь у розгляді повідомлення про корупцію, поданого через Єдиний портал повідомлень викривачів; вчинення дій в умовах конфлікту інтресів; недосконалість розпорядчих документів, що регулюють механізм прийняття і розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України “Про запобігання корупції”, перевірки та належного реагування на такі повідомлення Наказ Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 05.02.2024 № 250 Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Внесено зміни до порядку організації роботи у Головному управлінні з повідомленнями про корупцію Жовтень 2024 року Відділ з питань запобігання та виявлення корупції Не потребує додаткових ресурсів Розроблено наказ Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 05.02.2024 № 250      
background Layer 1