Звіт про виконання заходів в Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві щодо мінімізації корупційних ризиків за 2022 рік
№ з/п | Корупційний ризик | Пріори тетність ризику |
Заходи щодо усунення (мінімізації) корупційного ризику | Особа (особи), відповідальна(і) за виконання заходу | Строк виконання заходів щодо усунення корупційного ризику | Ресурси для впровадження заходів | Заходи по виконанню | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення
|
|||||||||
1 | Можливість викривлення даних користувачами інформаційно-телекомунікаційної системи у процесі підготовки документів для призначення та здійснення пенсійних виплат | середня
|
Проведення аналізу існуючої практики взаємодії служб та механізму контролю за внесенням інформації при підготовці документів для призначення та здійснення пенсійних виплат
|
ПрищепаО.В.
ВасильєваТ.В. Кувшинова Н.П. Ніколаєнко О.В. |
Протягом року | Не потребує додаткових ресурсів | Здійснено та передано понад 1000 вибірок електронних пенсійних справ за відповідними категоріями. При оцифруванні 205 тис. звернень про трудову діяльність здійснено контроль внесених даних відповідно паперових носіїв. Внесено в реєстр застрахованих осіб інформацію по застрахованим особам відповідно підтверджувальних документів: по понад 7тис. анкет ЗО для РЗО, по 293 приписах, по 133 рішеннях Комісій та по 427 наказах Головного управління | ||
2 | Наявність дискреційних повноважень при вирішенні питання щодо призначення/ перерахунку та виплати пенсій | середня | Здійснення у визначеному законодавством порядку процедур, що здійснюються в рамках проведення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування пенсій | Прищепа О.В. Кувшинова Н.П. Васильєва Т.В. Ніколаєнко О.В. | Протягом року | в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління | Інформація для призначення та перерахунку пенсій надається з Реєстру застрахованих осіб та ДРРС (200 відповідей) на підставі запитів управління пенсійного забезпечення; звіт щодо померлих громадян надається щоденно. Щоквартально формується Протокол звірки. | ||
3 | Можливість отримання неправомірної вигоди під час розгляду документів щодо виплати внутрішньо переміщеним особам сум пенсій | висока | Провести камеральні та виїзні контрольні заходи щодо правомірності рішень про поновлення та виплату пенсій за минулі періоди одержувачам пенсій з числа внутрішньо переміщених осіб та забезпечити моніторинг їх результатів | Прищепа О.В. Васильєва Т.В. Ніколаєнко О.В. | Протягом року | Не потребує додаткових ресурсів | Поновлення виплати пенсії внутрішньо переміщеним особам проводиться на підставі інформації отриманої від органів соціального захисту населення та на підставі розпоряджень управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг | ||
Правова робота
|
|||||||||
4 | Неналежне представництво інтересів Головного управління в суді | середня | Дослідження повноти вжиття заходів по складанню процесуальних документів по наданню суду правової позиції Головного управління, доказів та виконання процесуальних обов’язків | Фролькіс О.А. | Протягом року | Не потребує додаткових ресурсів | Забезпечено представництво інтересів Фонду в судах під час розгляду судових справ. Додаткове погодження процесуальних документів керівником зацікавленого структурного підрозділу | ||
Фінансово-економічне забезпечення
|
|||||||||
5 | Ймовірність необґрунтованого встановлення та виплати премій працівникам | середня | Запровадження механізмів оцінювання роботи працівників керівниками всіх рангів з метою вдосконалення механізму багатоступеневого внутрішнього контролю за реалізацією ними своїх повноважень | Заступники начальника Головного управління, керівники самостійних структурних підрозділів. | Протягом року | Не потребує додаткових ресурсів | При визначенні розміру відповідних виплат враховується технічні можливості, навантаження, складність завдань, якість та вчасність виконання по кожному працівнику персонально. Інформація надається начальниками відділів. | ||
6 | Можливість задоволення приватного інтересу під час направлення розрахунків витрат по відшкодуванню пенсій на пільгових умовах
|
висока | Забезпечення повноти та своєчасності взаємодії з Державною податковою службою України в частині обміну даними по системі оподаткування платників податків | Ніколаєнко О.В. Самійленко Т.М. | Протягом року | В межах коштів, передбаченими кошторисом на утримання Головного управління | Обмін інформацією здійснюється на рівні Пенсійного фонду України. Страхувальникам направлено 2003 листа щодо приведення у відповідність даних застрахованих осіб та понад 2000 листів щодо поданої звітності з типом «Помилка завантаження». Щомісячно надаються списки пенсіонерів та підприємств на відшкодування пільгових пенсій. | ||
Цифровий розвиток, цифрова трансформація і цифровізація
|
|||||||||
7 | Отримання неправомірної вигоди за прийняття неякісних або у неповному обсязі робіт/послуг за договорами про купівлю | середня | Впровадження внутрішньої процедури контролю за прийняттям в експлуатацію нових компонентів чи версій програмного забезпечення | Бойко О.В. Бондаренко О.С. Кувшинова Н.П. | Постійно | В межах коштів, передбаченими кошторисом на утримання Головного Управління | Нові компоненти та версії не впроваджувалися | ||
8 | Можливість задоволення приватного інтересу при доступі до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, неправомірного їх використання | висока | Забезпечення налаштувань та конфігурації апаратного та програмного забезпечення вимогам комплексної системи захисту інформації, дотримання відповідальними особами вимог відомчих документів щодо адміністрування ресурсів інформаційно-телекомунікаційної системи | Кувшинова Н.П. | Постійно | Не потребує додаткових ресурсів | Доступи надано згідно посадових інструкцій та функціональних обов’язків на підставі службових записок керівників структурних підрозділів. Загалом заблоковано 1654 ролей. В жовтні здійснено верифікацію доступів та ролей до підсистеми ІКІС ПФУ, за результатами якої заблоковано 805 ролей та 54 доступів. Проведено інвентаризацію та верифікацію ролей по понад 1000 користувачах. | ||
9 | Можливість задоволення приватного інтересу під час дій з інформацією в інформаційних системах Головного управління, її спотворення, блокування, зміни, знищення | низька | Проведення вибіркової перевірки переліку користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін у прикладні системі ІКІС Головного управління або їх візування, за відсутності відповідних обґрунтувань щодо надання таких прав | Кувшинова Н.П. | Постійно | Не потребує додаткових ресурсів | Доступи блокуються на підставі наказів про звільнення та службових записок керівників структурних підрозділів. В червні здійснено верифікацію доступів та ролей до підсистеми ІКІС ПФУ – заблоковано 546 ролей та заблоковано 15 доступів. Загалом заблоковано 1032 ролі. | ||
Управління персоналом
|
|||||||||
10 | Можливість задоволення приватного інтересу під час формування умов проведення конкурсу під конкретних осіб без установлення взаємозв’язку між кваліфікаційними вимогами до професійної компетентності кандидатів та посадовими обов’язками | середня | Забезпечити встановлення єдиних вимог до кандидатів на посади державної служби згідно приписів закону та нормативно-правових актів | Бойко О.В. Петренко А.М. | Постійно | Не потребує додаткових витрат | Забезпечено єдині вимоги до кандидатів на посади державної служби згідно Закону України «Про.державну службу» та добору відповідно до приписів Закону України від 12 травня 2022 року
№ 2259 – ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби у період дії воєнного стану» |
||
11 | Можливість здійснення протиправного впливу на результати щорічного оцінювання результатів службової діяльності державних службовців | середня | Розроблення заходів щодо вдосконалення додаткового контролю за проходженням працівниками Головного управління щорічного оцінювання результатів службової діяльності | Бойко О.В. Петренко А.М. | До 15 жовтня поточного року | Не потребує додаткових витрат | Під час проведення щорічного оцінювання результатів службової діяльності державних службовців враховувалися показники службової діяльності державних службовців, визначення кваліфікаційного рівня працівників структурних підрозділів відповідно до наданих керівниками документів | ||
Внутрішній аудит
|
|||||||||
12 | Можливість отримання неправомірної вигоди у зв’язку з не включенням об’єкту аудиту до стратегічного та операційного планів діяльності з внутрішнього аудиту | висока | Впровадження механізму застосування критеріїв ризико-орієнтованого відбору об’єктів аудиту для формування планів діяльності з внутрішнього аудиту | Фесун І.А. | Постійно | Не потребує додаткових витрат | Проведено 5 внутрішні аудитів, по яким надано рекомендації щодо удосконалення організації роботи самостійних структурних підрозділів Головного управління. Проведено 6 моніторинги повноти врахування рекомендацій за результатами внутрішніх аудитів проведених у 2021-2022 роках .Результати проведених моніторингів свідчать про виконання усіх наданих рекомендацій | ||
13 | Можливість впливу третіх осіб на об`єктивність відображення результатів аудиторських досліджень в матеріалах внутрішнього аудиту | середня | Впровадження вибіркового моніторингу документів внутрішніх аудитів(при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження), проведених членами аудиторської групи Головного управління | Фесун І.А.
Керівники структурних підрозділів управління внутрішнього аудиту |
Що півроку | Не потребує додаткових витрат | Визначений корупційний ризик унеможливлюється, в першу чергу, організаційною складовою діяльності управління внутрішнього аудиту, яка передбачає пряму підпорядкованість управління начальнику Головного управління. А також, укладенням 18.06.2021 Декларації між начальником управління внутрішнього аудиту та начальником Головного управління за № 2600-11-5/101132 | ||
Контрольно-перевірочна робота
|
|||||||||
14 | Можливість отримання неправомірної вигоди посадовою особою під час здійснення контрольних заходів (перевірок) | середня | Забезпечення організації належного контролю за процесом документування виявлених порушень законодавства | Потапова О.І. | Постійно | Не потребує додаткових витрат | Всі акти перевірок аналізуються та візуються начальником/заступником начальника відділу, вносяться у базу «Підсистема КПР», формується Єдина справа розпорядчих документів по перевірках, проведених відповідно до ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Постійно проводяться наради, де наголошується про відповідальність працівників під час проведення перевірок суб’єктів господарювання | ||
15 | Можливість вимагання/отримання неправомірної вигоди за не включення суб’єктів господарювання до річного плану здійснення державного нагляду (контролю) | середня | Впровадження механізму багатоступеневого контролю керівників при формуванні річних планів перевірки суб’єктів господарювання | Потапова О.І. | Постійно | Не потребує додаткових витрат | Пенсійний фонд України Наказом № 122 від 28.11.2022 затвердив річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) з урахуванням комплексних заходів державного нагляду. | ||
Організація роботи у сфері адміністративного забезпечення (господарська діяльність)
|
|||||||||
16 | Ймовірність прийняття необґрунтованого рішення про списання матеріальних ресурсів | середня | Забезпечення вдосконалення механізму контролю за списанням матеріальних цінностей | Бондаренко О..С. | Постійно | Не потребує додаткових витрат | Списання основних засобів
( матеріальних ресурсів ) здійснюється при наявності акта технічної експертизи оформленого у відповідності до вимог чинного законодавства та нормативних документів |
||
17 | Можливість використання матеріальних ресурсів у приватних інтересах | середня |
Забезпечення ефективного контролю за обліком основних засобів та інших необоротних активів щодо видачі зі складу. Здійснення контролю за переміщенням матеріальних цінностей між підрозділами
|
Бондаренко О.С. | Постійно | Не потребує додаткових витрат | Особистий контроль та висока свідомість кожного у використанні і виданні йому матеріальних цінностей, сувора звітність за використання матеріальних ресурсів. Жорсткий контроль відповідальних посадових осіб за збереженням підзвітних матеріальних ресурсів. Притягнення посадових осіб до відповідальності за необґрунтовані фінансові витрати | ||
Публічні закупівлі | |||||||||
18 | Ймовірність підготовки умов закупівлі, орієнтованих на конкретного постачальника, з метою задоволення приватних інтересів | середня | Використання під час визначення предметів закупівлі примірних специфікацій у сфері публічних закупівель | Бойко О.В. Прищепа О.В. Уповноважені особи | Постійно | Не потребує додаткових витрат | Під час підготовки умов закупівлі, які здійснюються ГУ ПФУ в м.Києві дотримуються вимог норм ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», положеннями якої визначені суми та процедури, що мають застосовуватись замовником під час оголошення процедури закупівлі | ||
19 | Можливість встановлення дискримінаційних умов тендерної документації та обмеження конкуренції з метою задоволення приватних інтересів | висока |
Забезпечення в установленому порядку формування тендерної документації, дотримання передбачених законом процедур публічних закупівель
|
Бойко О.В. Прищепа О.В. Уповноважені особи | Постійно | Не потребує додаткових витрат | Підчас підготовки тендерної документації уповноважені особи ГУ ПФУ в м. Києві керуються нормами ст. 5 та ст. .22 ЗУ «Про публічні закупівлі». У своїй діяльності повністю дотримуються строків визначених ст. 10 даного закону. За 12 місяців 2022 року ГУ ПФУ в м. .Києві було оголошено 33 конкурентних процедур закупівель на суму 22 818 00 грн., 10 переговорних процедур, в тому числі переговорних процедур (скорочених) на суму 3 634 628,00 грн., 5 спрощених закупівель на суму 409 120 грн., 74 без використання електронної системи закупівель на суму 3 137 697,21 грн. В умовах воєнного стану укладено 31 договорів на загальну суму 2 790 782,42 грн ..Також здійснюються всі необхідні заходи по забезпеченню оприлюднення інформації про публічні закупівлі та використання коштів. Забезпечено закупівлю ліцензії програмного забезпечення ZOOM PRO, доступу системи електронного документообігу до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади ДП «Державний центр інформаційних ресурсів України», закупівлі 222 картриджів із дотриманням тендерних процедур відповідно законодавства, заправку 1178 картриджів та відновлення 587 картриджів. | ||
Запобігання корупції
|
|||||||||
20 | Можливість неповідомлення посадовими особами та іншими особами про можливі факти корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень,вчинених іншими посадовими особами . | низька | Розробка та прийняття акту, який регулює механізми заохочення викривачів та забезпечення формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень.
|
Кузьменко В.М.
Керівники самостійних структурних підрозділів |
30.10.2022 | Не потребує додаткових витрат | Складено та затверджено начальником Головного управління план заохочення викривачів. Розроблено, а також доведено до працівників під розпис Пам’ятку, яка регулює механізми заохочення і захисту викривачів та забезпечує формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень | ||
21 | Можливість спільної роботи близьких осіб в Головному управлінні та структурних підрозділах | середня |
Впровадження додаткових контрольних заходів шляхом здійснення аналізу відділом з питань запобігання та виявлення корупції матеріалів особових справ працівників на предмет виявлення близьких осіб за обставин їх прямої підпорядкованості та фактів неповідомлення працівниками їх керівництва про працюючих осіб
|
Кузьменко В.М.
Петренко А.М. Керівники самостійних структурних підрозділів |
Протягом 2022-2023 років | Не потребує додаткових витрат | Впроваджено додаткові заходи контролю. Забезпечено ознайомлення уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції з матеріалами особових справ працівників. Відповідно до вимог ст. 27 ЗУ «Про запобігання корупції» особи, які претендують на заняття посад, зазначених в ст. 3 даного закону, обов’язково письмово повідомляють керівництво Головного управління, на посаду в якому вони претендують про працюючих близьких осіб в даному органі, а також Пенсійному Фонді України | ||
22 | Можливість порушення суб`єктами декларування строків та порядку подання декларацій | середня | Забезпечення моніторингу дотримання в Головному управлінні порядку перевірки факту подання суб`єктами декларування декларацій та своєчасності повідомлення Національного агенства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій | Кузьменко М.В
Петренко А.М. |
Щокварталу | Не потребує додаткових витрат | Протягом звітного періоду здійснено 706 перевірок декларацій, подання яких передбачено статтею 45 ЗУ «Про запобігання корупції». З вказаної кількості декларацій подані за період з 01 січня по 31 грудня 2021 року включно, з яких 615 «щорічних (продовжується діяльність)», 48 декларацій «щорічних (після звільнення)» та 43 декларації особами, які припинили діяльність і 3 декларації «кандидата на посаду» | ||
23 | Можливість не проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні та структурних підрозділах | низька | Визначення алгоритму взаємодії відділу з питань запобігання та виявлення корупції із службою управління персоналом з цих питань | Кузьменко М.В.
Петренко А.М. Керівники самостійних структурних підрозділів |
Постійно | Не потребує додаткових витрат |
Взаємодія відділу з питань запобігання та виявлення корупції та управлінням персоналу регламентується наказом Головного управління від 09.12.2021 № 815, іншими організаційно-розпорядчими документами. Організацію проведення спеціальної перевірки визначено за підрозділом по роботі з персоналом, а проведення перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій, а також повідомлення Національного агенства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій – за відділом з питань запобігання та виявлення корупції. Зважаючи на вимоги ст. 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану та введений Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 воєнний в Україні спеціальні перевірки кандидатів на посади в даний час не проводяться. |