Пропустити навігацію

Звіт про результати роботи Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві щодо мінімізації корупційних ризиків за 1 півріччя 2023 року

№ з/п Найменування завдання / заходу

щодо усунення корупційного ризику, зазначеного в Антикорупційній програмі

Особа (особи), відповідальна (і) за виконання заходу Строк виконання завдання / заходів щодо усунення корупційного ризику Фактичний термін (строк) виконання заходів впливу на корупційний ризик Стан виконання заходів впливу на корупційний ризик (виконано / не виконано / виконано частково) Опис результатів виконання заходів впливу на корупційний ризик або інформація про причини невиконання Примітка**
1 2 3 4 5 6 7 8
 

Реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення

 

1 Проведення аналізу існуючої практики взаємодії служб та механізму контролю за внесенням інформації при підготовці документів для призначення та здійснення пенсійних виплат

 

ПрищепаО.В.

ВасильєваТ.В.

 Кувшинова Н.П.

Ніколаєнко О.В.

протягом року 30.06.2023 виконано 1.Здійснено  57  вибірок електронних пенсійних справ за відповідними критеріями: щодо своєчасного припинення виплати у зв’язку зі смертю в підсистемах ППВП ( пенсії ) та  ДСВ ( субсидії, пільги, страхові виплати); щодо коректності внесення в базу переплат пенсій та інші

2. Згідно наданої інформації з Реєстру застрахованих осіб та ДРРС опрацьовано інформацію щодо померлих   в кількості 26695 осіб.

Здійснено та передано понад 600 вибірок електронних пенсійних справ за відповідними критеріями, та передано для перевірки до управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг житлових субсидій та пільг, управління з питань виплат та фінансово-економічного управління (391 службова записка).

При оцифруванні 85,3 тис. звернень про трудову діяльність здійснено контроль внесених даних відповідно паперових носіїв.

Внесено в Реєстр застрахованих осіб інформацію по застрахованих особах відповідно до підтверджувальних документів: по 5262 анкеті ЗО для РЗО, по 1158 ЗО відповідно до 261 припису, по 135 протоколах рішень Комісій та по 275 наказах Головного управління.

 
2 Здійснення у визначеному законодавством порядку процедур, що здійснюються в рамках проведення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування пенсій Прищепа О.В. Кувшинова Н.П. Васильєва Т.В. Ніколаєнко О.В. протягом року 30.06.2023 виконано З метою проведення верифікації даних та ідентифікації осіб  направлено 447 листів  пенсіонерам.  Опрацьовано 2 списки СБУ щодо померлих осіб, в т.ч. на непідконтрольній Україні території в кількості 765 осіб.  
  Провести камеральні та виїзні контрольні заходи щодо правомірності рішень про поновлення та виплату пенсій за минулі періоди одержувачам пенсій з числа внутрішньо переміщених осіб та забезпечити моніторинг їх результатів Прищепа О.В. Васильєва Т.В. Ніколаєнко О.В. протягом року 30.06.2023 виконано Призначення  та поновлення виплати пенсії внутрішньо переміщеним особам здійснюється на підставі розпорядження управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг. Виплатні реквізити опрацьовується двома спеціалістами управління з питань виплат (опрацювання з роллю СВ та  візування з роллю ГСВ). В 1 півріччі 2023 року нараховано  94 борги при  поновленні виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам   на суму   11085,54 тис. грн, які підлягають виплаті відповідно до постанови КМУ  №1165 від 10.11.2021  “Про затвердження Порядку виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), не виплачених за період до місяця відновлення їх виплати, внутрішньо переміщеним особам та особам, які відмовилися відповідно до  пункту 1 частини першої статті 12 Закону України “Про забезпечення  прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” від довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи і зареєстрували місце проживання та постійно проживають на контрольованій Україною території’. В 1 півріччі 2023 року виплата сум пенсій, які обліковуються відповідно до вище зазначеної постанови, не проводилась.  
3.1 Забезпечення повноти та своєчасності взаємодії з Державною податковою службою України в частині обміну даними по системі оподаткування платників податків Бойко О.В.

Ніколаєнко О.В

Кувшинова Н.П.

протягом року 30.06.2023 виконано На запити надаються розрахунки виплачених сум пенсій на пільгових умовах для вирішення питання  їх відшкодування в судовому порядку. В 1 півріччі 2023  опрацьовано 2 запити, надано 5 довідок з розрахунками сум.

Обмін інформацією здійснюється на рівні Пенсійного фонду України. Страхувальникам направлено 2123 листа щодо приведення у відповідність даних застрахованих осіб та 2405 листів щодо поданої звітності з типом “Помилка завантаження”.

 

 
 

Правова робота

 

4 Дослідження повноти вжиття заходів по складанню процесуальних документів по наданню суду правової позиції Головного управління, доказів та виконання процесуальних обов’язків Фролькіс О.А. постійно протягом року виконано Протягом звітного періоду з метою належного забезпечення представництва інтересів в судах юридичним управлінням підготовлено та подано 1 906 відзивів та 239  апеляційних скарг з обов’язковим  погодженням даних документів  керівниками зацікавлених структурних підрозділів.  
 

Фінансово-економічне забезпечення

 

6 Забезпечення повноти та своєчасності взаємодії з Державною податковою службою України в частині обміну даними по системі оподаткування платників податків для мінімізації можливості задоволення приватного інтересу під час направлення розрахунків витрат по відшкодуванню пенсій на пільгових умовах

 

 

 

 

 

 

управління з питань  виплати пенсій, управління інформаційних систем та електронних реєстрів, фінансово-економічне управління постійно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30.06.2023 виконано Забезпечено постійний обмін інформацією з Державною податковою службою України в частині обміну даними про систему оподаткування страхувальників, які відносяться до платників єдиного податку четвертої групи – сільськогосподарські товаровиробники, так протягом 1 півріччя 2023 року для мінімізації можливості задоволення приватного інтересу під час направлення розрахунків витрат по відшкодуванню пенсій на пільгових умовах Головним управлінням надіслано 4 запита по 9 підприємствах до Головного управління  Державної податкової служби в м. Києві та отримано необхідну інформацію щодо застосування спрощеної системи оподаткування, платників четвертої групи єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України.

        Для усунення  можливості порушень антикорупційного законодавства  та для ефективного використання бюджетних коштів в Головному управління, за січень – червень 2023 року на підприємства міста Києва направлено 4706 розрахунків  по відшкодуванню пенсій на пільгових умовах на загальну суму 302,9 млн. грн., а також на регіональні управління Пенсійного фонду України надіслано 3477 розрахунків на суму 30,1 млн. грн. для подальшого виставлення.

 

 
 

Цифровий розвиток, цифрова трансформація і цифровізація

 

7 Впровадження внутрішньої процедури контролю за прийняттям в експлуатацію нових компонентів чи версій програмного забезпечення Бойко О.В. Бондаренко О.С. Кувшинова Н.П. постійно 30.06.2023 виконано 10 закупівель проведено за потребою, поданою підрозділами Головного управління  відповідно до законодавства України та внутрішніх розпорядчих документів  
8 Забезпечення налаштувань та конфігурації апаратного та програмного забезпечення вимогам комплексної системи захисту інформації, дотримання відповідальними особами вимог відомчих документів щодо адміністрування ресурсів інформаційно-телекомунікаційної системи Бойко О.В.

Кувшинова Н.П.

постійно 30.06.2023 виконано Проведено:

– розгортання КСЗІ вузла Головного управління за адресою проспект Берестейський

 50, 4 поверх;

налаштування та контроль налаштування 31 робочих станцій відповідно до вимог КСЗІ, працівників інших регіонів, які працюють в приміщеннях Головного управління, здійснено налаштування та контроль налаштування 636 одиниць переміщеної техніки ( з них – 243 робочих станцій) по 291 службовій записці. Здійснено налаштування 80 робочих станцій для віддаленої роботи.

 
9 Проведення вибіркової перевірки переліку користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін у прикладні системі ІКІС Головного управління або їх візування, за відсутності відповідних обґрунтувань щодо надання таких прав Кувшинова Н.П. постійно 30.06.2023 виконано Доступи надано згідно посадових інструкцій функціональних обов’язків:

– створено 352 нових користувача;

– заблоковано/ розблоковано 5058 логінів.

Здійснено верифікацію доступів та ролей до підсистем ІКІС ПФУ – заблоковано/ надано 92 ролей та заблоковано 16 користувачів. Загалом опрацьовано по  2347 службових.

 
 

Управління  персоналом

 

10 Забезпечити встановлення єдиних вимог до кандидатів на посади державної служби згідно приписів закону та нормативно-правових актів Управління по роботі з персоналом постійно

(під час формування умов конкурсу)

30.06.2023 виконано Управлінням по роботі з персоналом оголошено 13 доборів на заміщення вакантних посад: категорія «Б» 36, категорія «В» 692; прийнято 481 пакет документів, з них  категорія «Б» 45, категорія «В» 436. Розглянуто інформацію від 415 осіб,  з них категорія «Б» 45  категорія «В»   370 та забезпечено єдині вимоги до кандидатів на посади державної служби згідно Закону України «Про державну службу»  
11 Розроблення заходів щодо вдосконалення додаткового контролю за проходженням працівниками Головного управління щорічного оцінювання результатів службової діяльності Управління по роботі з персоналом постійно     15.10.2023 не виконано

термін виконання не настав

 

Під час проведення щорічного оцінювання результатів службової діяльності державних службовців будуть враховуватися показники службової діяльності державних службовців, визначення кваліфікаційного рівня працівників структурних підрозділів  
 

Внутрішній аудит

 

12 Впровадження механізму застосування критеріїв ризикоорієнтованого відбору об’єктів аудиту для формування планів діяльності з внутрішнього аудиту Фесун І.А. постійно 31.12.2023 виконано Протягом  першого півріччя 2023 року забезпечено, проведено 3 внутрішні аудити, а саме:

Аудит на тему “Правильність та своєчасність призначення пенсій та проведення їх перерахунків” (аудиторський звіт №1 від 03.03.2023). Аудит проведено в 7 струкурних підрозділах Головного управління. Встановлено 8 недоліків у функціонування системи внутрішнього контролю під час проведення перерахунків пенсій. За звітний період 2023 року в Головному управлінні усунуто 7 фінансових порушень, встановлених внутрішнім аудитом, на суму 28 589,62 грн. З них: 6 випадків не проведення перерахунку пенсій за наявності акту перевірки достовірності та обґрунтованості видачі довідки для призначення (перерахунку) пенсії, що призвело до недоплати пенсії в сумі 17 607,1 грн та 1 порушення (за минулі періоди) частково відшкодовано переплату пенсії в сумі 10 982,52 грн  

 
13 Впровадження

моніторингу

документів

внутрішніх аудитів

під час планування

та безпосереднього

проведення

аудиторського

дослідження

начальником

управління

внутрішнього аудиту.

 

Фесун І.А.                                     Керівники структурних підрозділів управління внутрішнього аудиту

 

 

 

 

 

 

 

 

що півроку

 

 

 

 

 

 

 

31.12.2023 виконано Укладенням 18.06.2021 декларації між начальником управління внутрішнього аудиту та начальником Головного управління, в якій визначено місію, цілі, принципи незалежності в діяльності підрозділу внутрішнього аудиту. Про що повідомлено Пенсійний фонд України листом за № 2600- 11-5/101132. А також, начальником управління внутрішнього аудиту проводиться 8 моніторинг документів на всіх стадіях аудиторського дослідження. Що унеможливлює вплив третіх осіб на об`єктивність відображення результатів аудиторських досліджень. Довідку за результатами проведеного аудиту підписують всі члени робочої групи та керівник робочої групи. Результати проведеного дослідження розглядаються на оперативних нарадах при начальнику Головного управління  
 

Контрольно-перевірочна робота

14 Забезпечення організації належного контролю за процесом документування виявлених порушень законодавства Потапова О.І. постійно 30.06.2023 виконано За  I півряччя 2023 року управлінням контрольно-перевірочної роботи проведено 5 155 перевірок, з яких 91,8 % (4 731) – щодо обґрунтованості видачі документів для призначення/перерахунків пенсій; 6,6 % (339) – позапланові перевірки суб’єктів господарювання; 0,5 % (24) – з питань цільового використання коштів Пенсійного фонду України, 1,2 % (61) – перевірок реєстраційних сервісних центрів з питань повноти нарахування та своєчасності сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при набутті права власності на легкові автомобілі. Також, надано 25 подань на повернення помилково/надміру сплачених коштів. За результатами проведених перевірок виявлено порушень на загальну суму  3 909,3 тис. грн, з них 50,3 % (1966,1 тис. грн) – перевірками сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, 49,7 % (1 943,2 тис. грн) – перевірками цільового використання коштів Пенсійного фонду України, а саме: банківськими установами – 9,0 тис. грн, виплатними об’єктами поштового зв’язку – 1 934,2 тис. грн.

Всі акти перевірок аналізуються та візуються начальником/заступником відділу, вносяться у базу «Підсистема КПР», формується Єдина справа розпорядчих документів по перевірках,  проведених  відповідно до ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю)  у сфері господарської діяльності». Постійно проводяться наради,  де наголошується про відповідальність працівників під час проведення перевірок суб’єктів господарювання.

 
15 Впровадження механізму багатоступеневого контролю керівників при формуванні річних планів перевірки суб’єктів господарювання Потапова О.І. постійно 30.06.2023 виконано Згідно з наданою Інструкцією по доопрацюванню підсистеми КПР, працівниками  відділу контрольно-перевірочної роботи № 3 організації та координації контрольно-перевірочної роботи  було проаналізовано даний перелік відповідно до Постанови КМУ 632 від 17.07.2019.

Підготовлений перелік підприємств з високим ступенем ризику надано  до Пенсійного фонду України листом від 19.09.2022 № 2600-1004-5/118146 для подальшого опрацювання та включення до річного плану здійснення державного нагляду (контролю). Пенсійний фонд України  Наказом № 122 від 28.11.2022  (вх..№   3121/16  від 29.11.2022) затвердив річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) з урахуванням  комплексних заходів державного нагляду, в т. ч. по ГУ ПФУ в м. Києві на 1 квартал 2023 заплановано проведення  17 перевірок . Відповідно до постанови  Кабінету  Міністрів  України  від  13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану»  перевірки не проводяться.

 
 

Організація роботи у сфері адміністративного забезпечення (господарська діяльність)

 

 

16 Забезпечення вдосконалення механізму контролю за списанням матеріальних цінностей Бондаренко О..С. постійно 30.06.2023 виконано У першому півріччі 2023 року списані матеріальні цінності, а саме: 17 печаток та 17 штампів, що фізично зношені та непридатні до використання або дія яких припинено. Підставою є акти про списання, які засвідчені комісією зі списання майна Головного управління. Майно первісна (переоцінена) вартість яких більше 50 тис. грн. не списувалося.  
17 Забезпечення ефективного контролю за обліком основних засобів та інших необоротних активів щодо видачі зі складу. Здійснення контролю за переміщенням матеріальних цінностей між підрозділами.

 

Бондаренко О.С. постійно 30.06.2023 виконано Контроль за обліком основних засобів та інших НМА в Головному управлінні, що видаються зі складу та переміщуються між структурними підрозділами, здійснюється на підставі службових записок від структурних підрозділів за резолюцією начальника Головного управління Перелік основних засобів та інших НМА щомісячно передається до фінансового економічного управління для відображенням в бухгалтерському обліку виданого зі складу.

Внаслідок реорганізації управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в м. Києві передано Пенсійному фонду України основних засобів на суму 29251123,24 грн., необоротних активів на суму 1644851,85 грн в т.ч. об’єкти нерухомого майна: нежитлове приміщення за адресою вул. Перемоги,92/2 (1976,5 кв.м.), приміщення провулок Артилерійський, (776,4 кв.м.)

та 8 автотранспортних засобів, які закріплені на праві оперативного управління за Головним управлінням ПФУ в м. Києві ( наказ  ПФУ від 01.05.2023 № 70).

 
 

Публічні закупівлі

 

18 Використання під час визначення предметів закупівлі примірних специфікацій у сфері публічних закупівель Бойко О.В. Прищепа О.В. Уповноважені особи постійно 30.06.2023 виконано Закупівлі здійснювалися відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі»,
на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів
з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178.
 
19 Забезпечення в установленому порядку формування тендерної документації, дотримання передбачених законом процедур публічних закупівель

 

Бойко О.В. Прищепа О.В. Уповноважені особи постійно 30.06.2023 виконано Закупівлі здійснювалися відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі»,
на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів
з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Станом на 30.06.2023 ГУ ПФУ в м. Києві було оголошено 2 конкурентні процедури закупівлі на суму – 350 000,00 грн.,
53 без використання електронної системи закупівель на суму – 5 766 355,93 грн.

Проведено 10 процедур закупівель відповідно до законодавства України та внутрішніх розпорядчих документів.

 

 
Запобігання корупції

 

20 Забезпечення моніторингу дотримання в Головному управлінні порядку перевірки факту подання суб`єктами декларування декларацій та своєчасності повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій Кузьменко М.В

Сопіна В.М.

що кварталу 30.06.2023 виконано Протягом звітного періоду здійснено 930 перевірок декларацій, подання яких передбачено статтею 45 ЗУ «Про запобігання корупції». З яких 854«щорічних (продовжується діяльність)», 19 декларацій «щорічних (після звільнення)» та 23 декларації «перед звільненням» та 34 декларації «кандидата на посаду»  
21 Розробка та прийняття акту, який  регулює механізми заохочення викривачів та забезпечення формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень.

 

Кузьменко М.В

Сопіна В.М.

керівники самостійних структурних підрозділів

1 квартал 30.06.2023 виконано Складено та затверджено начальником  Головного управління План заохочення викривачів. Розроблено, а також доведено до працівників під розпис – 987 службовців Пам’ятку  «Викривачі корупції та гарантії їх захисту за законодавством України» та розміщення Переліка основних комунікаційних каналів.  
22 Впровадження додаткових контрольних заходів шляхом здійснення аналізу відділом з питань запобігання та виявлення корупції матеріалів особових справ працівників на предмет виявлення близьких  осіб за обставин їх прямої   підпорядкованості та фактів неповідомлення працівниками їх керівництва про працюючих осіб.

 

Відділ запобігання та виявлення корупції.

Управління по роботі з персоналом.

Керівники самостійних структурних підрозділів.

 

постійно

 

31.12.2023 виконано

 

Впроваджено додаткові заходи контролю. Відповідно до вимог ст. 27 ЗУ «Про запобігання корупції» особи, які претендують на заняття посад, зазначених в ст. 3 даного закону, обов’язково  письмово повідомляють керівництво Головного управління, на посаду в якому вони претендують, про працюючих близьких осіб в даному органі, а також Пенсійному Фонді України. Перевірено 251 кандидата на посади – випадки конфлікту інтересів відсутні.

 

 
23 Визначення алгоритму взаємодії відділу з питань запобігання та виявлення корупції із службою управління  персоналом стосовно спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні та структурних підрозділах Кузьменко М.В.

Цехмістрова С.М. Керівники самостійних структурних підрозділів

постійно 1 квартал виконано Розроблен алгоритм співпраці з управлінням персоналу  під час організації та проведення спеціальних перевірок.

Зважаючи на вимоги ст. 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану та введений Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 воєнний в Україні спеціальні перевірки кандидатів на посади в даний час не проводяться.

 
background Layer 1