Пропустити навігацію

Легалізація зайнятості населення та детінізація заробітної плати в пріоритеті роботи пенсійників Луганської області

Сьогодні, 11 червня, очільник Фонду в Луганській області Ольга Шарунова прийняла участь в засіданні обласної робочої групи з питань легалізації  зайнятості населення та заробітної плати при Луганській обласній військово-цивільній адміністрації. До заходу, якій проходив в селекторному режимі, крім контролюючих органів долучились керівники комунальних закладів, комерційних підприємств та сільськогосподарські товаровиробники регіону.

 

Присутні розглянули проблемні питання, пов’язані з прихованою зайнятістю та виплатою заробітних плат в «конверті» та розробили подальші шляхи їх подолання.

 

Текст доповіді керівника Фонду в Луганській області на засіданні обласної робочої групи з питань легалізації зайнятості населення та заробітної плати при Луганській обласній військово-цивільній адміністрації

 

Шановні присутні!

 

На виконання доручень Прем’єр – міністра та Віце – прем’єр – міністра України щодо виявлення та усунення фактів прихованої зайнятості, управління Пенсійного фонду України в Луганській області активізувало роботу з легалізації зайнятості населення та детінізації заробітної плати.

 

Одним з основних завдань при вирішенні даного питання – є виховання в суспільстві негативного ставлення до явища тонізації доходів.У напрямку легалізації бачимо три складові нашої роботи:

  • донесення інформації;
  • якісна аналітика;
  • застосування всіх методів впливу до порушників законодавства.

 

Пенсійна реформа тільки започаткована і в подальшому вона має ефективно працювати, тому пріоритетним в роботі є в першу чергу захист прав застрахованих осіб.

 

Реєстр застрахованих осіб, яким володіє Пенсійний фонду України – це найбільша унікальна база для моніторингу ризиків порушення трудового законодавства.

 

Метою цієї наради є не залякування платників штрафними санкціями, а спроба ще раз донести до свідомості керівників, власників будь-яких бізнес-структур, що ухилення від сплати податків і зневага до працівників – це шлях до самознищення власного бізнесу та нищ енська старість громадян, які зараз своєю працею приносять прибуток підприємствам.

 

Маючи відповідні повноваження, органи Фонду в області здійснюють постійний моніторинг відомостей понад 129 тис. застрахованих осіб, за результатами якого 6 793 особи отримують заробітну плату менше мінімальної, що на 2 740 осіб менше ніж в аналогічний період минулого року.

 

З метою вжиття заходів до платників, у яких виявлено ознаки порушення законодавства про працю, органи Фонду в області співпрацюють з управліннями Держпраці, фіскальної служби та органами влади на місцях.

 

За результатами спільної роботи з початку року легалізовано працю 352 особам, до бюджету  надійшло 254,1 тис. грн., середня заробітна плата зросла на 7,9% (січень 2018 – 6 406,0 грн., квітень 2018 – 6 915,0 грн.), кількість працівників, яким заробітна плата нарахована менше за мінімальну, скоротилась на 1 190 осіб, або на 15,6%, кількість працюючих за договорами цивільно-правового характеру також зменшилась на 4,3 відсотки.

 

В порівнянні з минулим роком фонд оплати праці зріс на 9,2%, надходження власних коштів, у т.ч. частина єдиного внеску на пенсійне страхування збільшились на 16,1%.

 

Але турбує кількість застрахованих осіб, зайнятих неповний робочий час, яка станом на 01.05.2018 по області складає 13 877 осіб. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року їх кількість збільшилася на 35,8%, в тому числі по бюджетній сфері – на 13,4%, по іншим галузям – на 50,4%. Найбільші показники зростання відзначені в Станично-Луганському (+133,3%) та Старобільському (+87,4%) районах. Найменші показники зростання в Сватівському (+5,6%) і Марківському (+1,2%) районах. Зменшення осіб, зайнятих неповний робочий час спостерігається тільки в м. Лисичанську           (-22,8%), Новопсковському (-24,6%), і Міловському районах (-9,4%).

 

Чисельність керівників, у яких заробітна плата не перевищує мінімальну, в порівнянні з минулим роком, скоротилася на 6,3%, і станом на 01.04.2018 складає 400 осіб. В бюджетній сфері таких керівників немає, а в інших сферах, переважно комерційної форми власності, керівник є зовнішнім сумісником або зайнятий неповний робочий час. Інформація щодо керівників, які працюють за основним місцем роботи з повним робочим днем і яким заробітна плата нарахована менше мінімальної щомісячно направляється для розгляду Головному управлінню Держпраці в Луганській області.

 

Серед додаткових заходів, що дозволяють встановити можливі ухилення від сплати єдиного внеску, головним управлінням Пенсійного фонду в Луганській області відпрацьовується спільно з головним управлінням Державної фіскальної служби в Луганській області механізм виявлення платників, які свідомо подають неправдиві відомості про застрахованих осіб в частині відображення їх як зовнішніх сумісників при відсутності основного місця роботи. Відображаючи в персоніфікованій звітності ознаку відсутності трудової книжки, такі недобросовісні платники не роблять обов’язкову доплату до мінімального страхового внеску.

 

Завдяки можливостям Реєстру застрахованих осіб, з минулого місяця запроваджено ще один з механізмів визначення можливого ухилення від сплати єдиного внеску. Йдеться про диспропорції в нарахуванні заробітної плати по окремих застрахованих особах із заробітною платою інших найманих працівників. Так, згідно з поданою звітністю за березень поточного року, по 8 страхувальниках мають місце випадки нарахування заробітної плати по окремих застрахованих особах в сумі, що перевищує 15 мінімальних заробітних плат (55 845грн.) при середній заробітній платі інших найманих працівників, яка в рази нижче. Це може свідчити про виплату заробітної плати в «конверті» по інших найманих працівниках шляхом переведення в готівку неоподатковуваної різниці між нарахованою заробітною платою і максимальною величиною бази для нарахування єдиного внеску (55 845грн.).

 

Робота в цьому напрямку триває.

 

Шановні присутні! У період початку проведення сільськогосподарських робіт, додатково хочу звернути увагу на легалізацію найманої праці у суб’єктів сільського господарства нашої області.

 

Всім відомо, що у віддалених від районного центру населених пунктах, де практично немає роботи, недобросовісні фермерські господарства перед початком посівних або інших сільськогосподарських робіт наймають «з вулиці» дешеву робочу силу без документального оформлення трудових відносин та виплачують їм заробітну плату в «конверті». У зв’язку з цим, бюджет недоотримує належні суми у вигляді податків та інших обов’язкових платежів, а самі працівники втрачають всі соціальні гарантії. Вважаю за необхідне зазначити, що на цю проблему потрібно звернути особливу увагу і виробити єдиний механізм, який би попереджав приховану форму такої зайнятості.

 

Головне управління та підвідомчі управління Фонду на постійній основі проводять і широку інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань легалізації зайнятості населення та детінізації заробітної плати. З початку поточного року за вказаним напрямом нами здійснено ряд таких заходів:

  • проведено: 20 виступів на місцевих радіоканалах, 136 зустрічей у трудових колективах, 34 семінару зі страхувальниками, 29 флеш-мобів, 25 засідань «круглих» столів, 1 брифінг, 17 лекцій з безробітними при місцевих центрах зайнятості, 8 зустрічей серед учнівської молоді, 9 зустрічей з населенням, 1 «гаряча» лінія на предмет ухилення роботодавців від офіційного працевлаштування, 1 вікторина серед випускників вищого професійного училища;
  • надруковано 17 статей в місцевій пресі;
  • розповсюджено 13 031 буклет (листівка);
  • розміщено 150 інформацій на веб-ресурсах і 9 соціальних реклам на білбордах області, серед яких два – в Сєверодонецьку.

Наприкінці, хочу наголосити на важливості спільних дій усіх контролюючих органів в даному напрямку та максимальному використанні наданих їм повноважень.

 

Наше завдання – постійно займати активну позицію, контролювати роботодавців, проводити широку роз’яснювальну роботу. І рано чи пізно і до роботодавців і до пересічних громадян приходитиме усвідомлення того, що не можна використовувати працю неоформлених працівників і не можна отримувати заробітну плату в «конверті», залишаючи собі злидні на старість.

legal2 1 300x224 - Легалізація зайнятості населення та детінізація заробітної плати в пріоритеті роботи пенсійників Луганської областіlegal1 1 300x215 - Легалізація зайнятості населення та детінізація заробітної плати в пріоритеті роботи пенсійників Луганської області

background Layer 1