Інформація про підсумки роботи з питань інформаційно-роз’яснювальної роботи в органах Пенсійного фонду України в Луганській області за 2015 рік
Реформування системи пенсійного забезпечення, запропонованого Урядом, залишається одним з пріоритетних та найважливіших завдань всієї соціальної політики держави.
І в цих умовах надзвичайно важливим є проведення активної інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань реалізації державної політики в сфері пенсійного забезпечення, роз’яснення норм чинного пенсійного законодавства:
– про поетапне запровадження протягом 2016 року централізованої системи призначення, перерахунку та виплати пенсій в усіх регіонах України;
– перехід до єдиного принципу призначення всіх видів пенсій;
– створення можливості вільного доступу громадян до отримання об’єктивної і своєчасної інформації з питань, які відносяться до компетенції органів Фонду, незалежно від місця їх проживання;
– перехід до нових стандартів обслуговування населення за принципом фронт-офісу та бек-офісу;
– впровадження новітніх інформаційних технологій для підвищення якості обслуговування громадян, спрямованих на оптимізацію функціональних процесів;
– детінізацію заробітної плати.
Протягом 2015 року фахівці управлінь Фонду здійснювали роз’яснювальну роботу у співпраці з місцевими органами влади, брали активну участь у прийомах громадян, постійно діючих “гарячих” телефонних лініях та інших заходах, запланованих не тільки органами Пенсійного фонду області, а й органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями.
Для забезпечення відкритості в роботі Пенсійного фонду проводилось інформування громадськості щодо основних напрямків та роз’яснення нормативно – правових актів з питань пенсійного забезпечення через ЗМІ.
В засобах масової інформації за участю фахівців Фонду області оприлюднено всього 1008 інформаційно – роз’яснювальних матеріалів з питань чинного законодавства та роботи органів Пенсійного фонду України області. Було проведено 612 виступів на радіо, 154 – на телебаченні, надруковано у пресі 242статті та інформаційних матеріалів. Найбільш активно працюють цьому напрямку фахівці управлінь Фонду в м.Сєвєродонецьку, в Новопсковському та Біловодському районах, в м.Лисичанську .
Протягом року було організовано 10 брифінгів, 75 засідань “круглого” столу, 283 зустрічі у трудових колективах, на яких було більше 5 тис.осіб. Крім того, в інформаційній роботі з населенням використовується така форма спілкування, як Дні відкритих дверей та Дні інформування. Протягом 2015 року їх було проведено 36.
В час розвитку інформаційних технологій все більше значення набувають дистанційні форми спілкування з громадськістю. В управліннях Новопсковського, Сватівського, Станично-Луганського районів, в м.Сєвєродонецьку для зручності громадян запровадили таку форму спілкування, як скап-зв’язок.
Для інформування громадян щодо основних напрямків діяльності органів Фонду області підвідомчі управління використовують можливості сайтів міських, районних рад та адміністрацій, головного управління, а також власні (м. Сєвєродонецьк, Сватівський, Попаснянський, Станично- Луганський райони). За звітний період всього на веб-сайтах управлінь області розміщено 897 інформацій.
В управліннях області щоденно працюють 32 телефонні “гарячі” лінії, на яких громадяни можуть отримати консультації з інтересуючих їх питань з пенсійного забезпечення.Протягом 2015 рокуна них звернулося більше 56,0 тис.осіб, в т. ч до головного управління – майже 8,0 тисяч.
З метою роз’яснення норм пенсійного законодавства пенсіонерам та населенню області протягом 2015 року здійснено 452 виїзних прийоми, на яких більше 5 тис. громадян отримали відповіді на свої питання.Притому, фахівці управлінь Фонду в м.Лисичанську, Біловодському, Попаснянському, Троїцькому та Кремінському районах систематично проводять такі зустрічі за участю відповідальних працівників райдержадміністрацій. За місцем проживання пенсіонерів проведено 290 зустрічей.
У всіх управліннях області в наявності інформаційні стенди, інформація на яких регулярно оновлюється, важлива інформація з питань пенсійного забезпечення розміщується на стендах у приміщеннях сільських, селищних і міських рад, в установах банків та відділеннях поштового зв’язку.
На сьогодні роль інформаційно-роз’яснювальної роботи стає надважливою, вона направлена на зростання обізнаності громадян, на прийняття населенням нововведень в пенсійному законодавстві, що в підсумку дозволить отримати позитивні результати від проведення реформування всієї пенсійної системи,і як наслідок, сприяти створенню позитивного іміджу органів Пенсійного фонду України.