Пенсійний фонд на шляху цифрової трансформації: призначення пенсії в “один дотик”
У другому півріччі 2019 року Пенсійний фонд України запровадив нову модель звернення громадян за призначенням пенсії через веб-портал електронних послуг Фонду в “один дотик”.
В Луганській області даний сервіс розпочав свою роботу 25 липня 2019 року.
З того часу, станом на середину листопада 2019 року 87 мешканців області вже скористалися новою опцією. Абсолютна більшість з них вже стали отримувачами пенсії.
Наголосимо, що сервіс призначення пенсії в “один дотик” є першим етапом впровадження системи надання послуг у сфері пенсійного забезпечення в електронній формі (“Е-ПЕНСІЯ”), що реалізується Пенсійним фондом України в рамках Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 р. № 672-р, і включає заходи з переведення в електронну форму надання послуг та організацію обміну даними з державними реєстрами для зменшення паперового документообігу.
Метою зазначеної Стратегії є забезпечення європейських стандартів функціонування та надання послуг з урахуванням новітніх інформаційних та управлінських технологій, єдиних сучасних стандартів якості обслуговування громадян, ефективних організаційних і структурних рішень.
Реалізація Стратегії відбувається шляхом модернізації та розвитку Фонду з урахуванням новітніх інформаційних та управлінських технологій, єдиних сучасних стандартів якості обслуговування громадян, ефективних організаційних і структурних рішень, впровадження і розвитку ринкових елементів обслуговуючої інфраструктури та механізму громадського контролю.
Запроваджений сервіс призначення пенсії в “один дотик” дозволяє призначити (перерахувати) пенсію практично за одне відвідування сервісного центру, попередньо дистанційно подавши заяву та усі необхідні документи у сканованому вигляді через веб-портал електронних послуг Фонду.
Перед користуванням електронним сервісом майбутньому пенсіонеру потрібно зробити три підготовчі кроки:
Перший – отримати кваліфікаційний електронний підпис (КЕП), раніше ЕЦП, у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів;
Другий – відкрити пенсійний рахунок у відділенні банку (за умови вибору отримувати пенсію через банк);
Третій – відсканувати документи, що необхідні для оформлення пенсії.
Після цього користувачу необхідно вже маючи кваліфікаційний електронний підпис (КЕП) та доступ до мережі інтернет виконати декілька простих кроків в самому сервісі, а саме:
- авторизуватись в особистому кабінеті на веб-порталі https://portal.pfu.gov.ua за допомогою електронного цифрового підпису;
- у розділі особистого кабінету “Заява на призначення пенсії” заповнити відповідну заяву у вигляді анкети і завантажити весь пакет необхідних для призначення (перерахунку) пенсії документів у сканованому вигляді;
- підписати звернення кваліфікаційним електронним підписом та надіслати його до підсистеми “Звернення”;
- додавати документи (у разі потреби) можна протягом трьох місяців.
Виконавши зазначені дії на веб-порталі, користувачі тим самим відправляють звернення до Пенсійного фонду України, де воно буде автоматично оброблено, а кожен користувач може відстежувати стан обробки свого звернення в режимі перегляду всіх звернень, поданих особою до ПФУ.
Після опрацювання звернення громадяни отримують СМС-повідомлення про запрошення на особистий прийом у сервісний центр Пенсійного фонду для фізичної ідентифікації та перевірки справжності поданих документів.
Слід підкреслити, що такий спосіб надання документів до Пенсійного фонду України для призначення (перерахунку) пенсії не буде єдиним. Добре, коли людина може обрати той варіант, який буде найзручніший: хтось обере особисте відвідування сервісного центру Фонду, а хтось забажає зробити це вдома у комфортних умовах, використовуючи сучасні комп’ютерні технології. Тому Пенсійний фонд пропонує альтернативу.
А вибір завжди за людиною.