Корисні поради: як отримати пенсію, не виходячи з дому
Ви збираєтеся на пенсію і замислюєтеся над тим, як зекономити витрати часу, пов’язані з її призначенням? Не переймайтеся даремно. Пенсійний фонд України вже подбав про це.
Відтепер, починаючи з серпня 2019 року, щоб подати документи для оформлення пенсії, не обов’язково йти на прийом до органів Пенсійного фонду. Зробити це можна дистанційно, маючи у власному розпорядженні комп’ютер, планшет або телефон, та Інтернет.
Для початку майбутньому пенсіонеру варто отримати електронний цифровий підпис в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК). Сьогодні в Україні їх налічується більше двох десятків. Інформація про це розміщена в Електронному реєстрі суб’єктів, які надають послуги, пов’язані з ЕЦП, на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У ньому, зокрема, є публічне акціонерне товариство «Державний ощадний банк України», Національний банк України, акціонерне товариство комерційний банк «Приватбанк», акціонерне товариство «УкрСиббанк» та інші.
Тепер, маючи у своєму розпорядженні власний цифровий підпис, слід зареєструватися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua.
Щоб скористатися новою моделлю призначення пенсій в «один дотик» за «спрощеною» процедурою, користувачу вебпорталу потрібно:
– авторизуватися в особистому кабінеті за допомогою електронного цифрового підпису, який дозволяє ідентифікувати особу та не допускає випадків, коли її особисті дані дізнаються сторонні люди;
– у розділі особистого кабінету «Заява на призначення пенсії» сформувати заяву (перед її формуванням система попереджає про необхідний перелік документів для призначення пенсії, розміри та формати прикріплених файлів);
– заповнити всі необхідні поля заяви на призначення пенсії;
– завантажити весь пакет необхідних для призначення пенсії документів в електронному вигляді з прикріпленням сканкопій документів;
– поставити відмітку про отримання пенсійного посвідчення;
– підписати заяву ЕЦП та надіслати до підсистеми «Звернення», натиснути кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».
Зауважимо: при цьому додавати документи (у разі потреби) через свій електронний кабінет можна упродовж трьох місяців.
Майбутній пенсіонер отримає повідомлення про результати розгляду документів, перебіг їх опрацювання і про призначену пенсію. Час очікування розгляду заяви – десять днів. На вказану при реєстрації електронну пошту або за допомогою СМС йому надійде запрошення відвідати сервісний центр для отримання пенсійного посвідчення.
Впровадження цієї системи забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуги власникам електронних кабінетів, не виходячи з дому. На Луганщині її вже випробували більше ста жителів області. При нагоді скористайтеся нею і ви: зручно, швидко, доступно!