Пропустити навігацію

Автоматичне призначення пенсії

Пенсійним фондом України впроваджено сучасний спосіб подання документів для призначення пенсії дистанційно у зручний для людини час.

Вебпортал Пенсійного фонду України забезпечує громадянам доступ до інформації про себе, яка накопичена у Реєстрі застрахованих осіб (далі – РЗО), можливість зворотного зв’язку із спеціалістами з питань діяльності Фонду, можливість подавати до органів Фонду документи на розгляд та отримувати довідки.

Засобами вебпорталу за допомогою кваліфікованого електронного підпису, що є удосконаленим електронним підписом та використовується фізичними та юридичними особами для ідентифікації й підтвердження цілісності даних у системі електронного документообігу, користувачі, які не є пенсіонерами, мають можливість сформувати та подати Анкету-заяву на автопризначення пенсії.

Однією з особливостей цієї послуги є те, що подати заяву на автоматичне призначення пенсії можна не тільки із набуттям пенсійного віку, а у будь-який час, без необхідності особистого звернення до територіальних органів Фонду, із можливістю додати необхідні або додаткові документи.

При цьому розгляд сканованих копій документів, як документів, які підтверджують наявний трудовий стаж, здійснюється спеціалістами органів Фонду під час розгляду звернень за призначенням пенсії, після виникнення права особи на пенсію, але не раніше ніж за місяць до досягнення нею пенсійного віку.

Із запровадженням обліку трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування органи Пенсійного фонду мають можливість призначати пенсію автоматично (без звернення) та збирання документів за всю її трудову діяльність.

Тож, щоб подати заяву на призначення пенсії через свій Особистий кабінет застрахованої особи на вебпорталі Пенсійного фонду України, Ви маєте виконати декілька кроків:

  • підготувати документи, які підтверджують наявний трудовий стаж;
  • у разі відсутності отримати кваліфікований електронний підпис у Акредитованих центрах сертифікації ключів (можливо також зробити це дистанційно);
  • сформувати заяву у особистому кабінеті.

Нормативними документами, якими встановлено вимоги щодо ведення трудових книжок, підтвердження трудового стажу у разі відсутності трудової книжки та подання документів для призначення пенсії є:

  • Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального населення України 29.07.1993 № 58;
  • Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. № 637;
  • Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затверджений постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 № 22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України 07.07.2014 № 13-1).

Для формування заяви призначено пункт особистого кабінету користувача «Комунікації з ПФУ – Анкета-заява на автопризначення пенсії».

 

Користувачу надається екранна форма заяви, поділена на окремі розділи:

  • Загальні дані, поля:

податковий номер, дата звернення, код соціального страхування – заповнюються автоматично за даними користувача вебпорталу з РЗО; не надаються на ручне редагування;

прізвище, ім’я, по-батькові, дата народження, стать, номер мобільного телефону, електронна адреса – заповнюються автоматично за даними користувача вебпорталу з РЗО; можливе ручне введення текстового поля; є обов’язковими для заповнення;

громадянство – заповнюється автоматично за даними користувача вебпорталу з РЗО; надається на вибір за допомогою випадаючого списку (Громадянин України; Не громадянин України); поле не є обов’язковим для заповнення.

Одночасно Ви маєте можливість надати згоду на отримання від органів ПФУ SMS-повідомлень з інформацією, що стосується Вас, на номер мобільного телефону або на адресу електронної пошти, проставивши позначки «чек-боксу», та не є обов’язковими для заповнення.

 

Документ, що посвідчує особу, поля тип документу, дата видачі, серія, номер, ким видано – заповнюються автоматично за даними користувача вебпорталу з РЗО; надаються на вибір за допомогою випадаючого списку з довідника типів документів, що посвідчують особу; є обов’язковими для заповнення.

 

Місце народження, поля країна, населений пункт – заповнюються автоматично за даними користувача вебпорталу з РЗО; надаються на вибір за допомогою випадаючого списку з довідника країн; є обов’язковими для заповнення.

 

– Місце фактичного проживання, поля:

країна – аповнюється автоматично за даними користувача вебпорталу з РЗО; надається на вибір за допомогою випадаючого списку з довідника країн; поле є обов’язковим для заповнення;

індекс, назва вулиці/провулка/проспекту/бульвару, номер будинку, номер квартири – заповнюються автоматично за даними користувача вебпорталу з РЗО; ручне введення текстового поля; не є обов’язковими для заповнення;

регіон, район або місто обласного призначення, населений пункт – заповнюються автоматично за даними користувача вебпорталу з РЗО; вибір за допомогою випадаючого списку згідно регіонів України; не є обов’язковими для заповнення.

Кнопка «Заповнити місце реєстрації за даними місця проживання» – призначена для автоматичного копіювання даних місця реєстрації за даними місця проживання;

 

– Місце реєстрації, поля заповнюються аналогічно однойменним полям розділу «місце проживання».

 

– Дані щодо виплати пенсії, із наступними полями:

спосіб виплати – вибір за допомогою випадаючого списку (через пошту; через банк); поле є обов’язковим для заповнення;

відділення банку – ручне введення текстового поля; поле є обов’язковим для заповнення, якщо спосіб виплати визначено «Через банк»;

№ рахунку/IBAN – ручне введення текстового поля; поле є обов’язковим для заповнення, якщо спосіб виплати визначено «Через банк»; дозволяється зберігати в форматі UAX…X, де Х – цифра та загальна довжина номеру 29 символів.

 

Дані для отримання пенсійного посвідчення. Якщо Ви бажаєте отримати пенсійне посвідчення виберіть за допомогою випадаючого списку тип посвідчення (електронне; паперове); за замовчанням проставлено «ні»; поле є обов’язковим для заповнення.

 

– Відомості про банк, де особа отримуватиме ЕПП, поля:

головний банк – визначається Ощадбанк без права редагування; поле є обов’язковим для заповнення;

філія/відділення – вибір з довідника згідно регіону місця проживання особи; поле є обов’язковим для заповнення з відображенням:

назва філії/відділення, МФО філії/відділення, код філії/відділення, адреса філії/відділення – відображаються за даними вибраної філії/відділення без права редагування.

 

Після внесення всіх необхідних даних слід додати скан-копії документів по групах типів документів, які є можливими при подачі анкети-заяви на автопризначення пенсії. Перелік документів по групах та їх обов’язковість для подачі анкети-заяви визначається згідно довідника типів документів.

Зауважимо, що скан-копії необхідно робити тільки з оригіналів документів.

Для збереження звернення обов’язково повинно бути встановлено мітки чек-боксу:

  • я даю згоду на передачу та обробку моїх персональних даних;
  • мені відомо, що відповідно до чинного законодавства громадянин, який має право на різні види пенсій, може отримувати лише одну за його вибором. Про прийняття на роботу, звільнення з роботи, зміни в складі сім’ї, зміну місця проживання, виїзд за кордон на постійне місце проживання та інші обставини, що можуть вплинути на моє пенсійне забезпечення, зобов’язуюсь своєчасно повідомити органи, що призначають та виплачують пенсію.

Кнопка «Сформувати заяву» призначена для формування анкети-заяви на автопризначення пенсії. При цьому виконуються контролі на обов’язковість та коректність заповнення. При виявленні помилок користувачу надаються повідомлення, виділені червоним кольором, під полем, в даних якого виявлено помилку.

Для продовження процесу відправки заяви до Пенсійного фонду України призначено кнопку «Підписати та відправити в ПФУ», по якій користувачу надається інтерфейс для вибору електронного підпису та введення паролю доступу (в залежності від типу носія, за яким користувач був авторизований на вебпорталі). Якщо дані електронного підпису введено без помилок та вони співпадають з даними, за якими користувач авторизувався на вебпорталі, заява обраного виду та заява на пенсійне посвідчення (якщо це бажає користувач) підписується електронним підписом користувача та автоматично зберігається в журналі звернень підсистеми «Звернення» ІКІС ПФУ.

Для завантаження та подальшого друку (за бажанням користувача) заяв призначено кнопку «Завантажити».

Для повернення на редагування призначено кнопку «Повернутися на редагування».

Після відправлення заяви користувач може відстежувати стан обробки свого звернення – в режимі перегляду всіх звернень, поданих особою, пункт меню «Мої звернення».

Електронні сервіси Пенсійного фонду України дозволяють громадянам приймати активну участь у питаннях, які стосуються їх майбутньої пенсії, бути поінформованими щодо кількості набутого страхового стажу, розміру заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), самостійно розрахувати розмір майбутньої пенсії та за підсумком – відправити заяву на автопризначення пенсії.

background Layer 1