Формування та подача відомостей про трудову діяльність у кабінеті застрахованої особи
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 № 1084 «Про запровадження обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі» запроваджено електронний облік трудової діяльності.
Відомості про трудову діяльність працівника накопичуються і зберігаються в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Користувачу, що авторизувався на вебпорталі Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), надається можливість сформувати звернення на подачу відомостей про трудову діяльність, підписати його КЕП та надіслати для подальшого опрацювання спеціалістами Фонду.
Для цього призначено пункт особистого кабінету користувача з блоку «Комунікації з ПФУ» – «Відомості про трудову діяльність».
При вході користувачу надається інформаційне повідомлення щодо підготовки скан-копій трудової книжки до початку формування звернення. Для продовження роботи призначено кнопку «Продовжити», а повернутися до основної сторінки особистого кабінету можна за допомогою кнопки «Повернутися».
Для заповнення та подачі відомостей про трудову діяльність користувачу надається екранна форма звернення:
блок «Загальні дані» містить дані, які автоматично заповнено за даними застрахованої особи з РЗО (реєстраційний номер облікової картки застрахованої особи, номер картки соціального страхування, серія та номер паспорту, прізвище, ім’я, по-батькові), вони не надаються на редагування та є обов’язковими для заповнення.
блок з даними записів паперового документу про трудові відносини особи. Такими документами може бути трудова книжка, військовий квиток, книжка колгоспника, диплом тощо.
Користувачу надано можливість самостійного оцифрування записів/даних паперового документу, тобто внесення періодів стажу: № запису, установа трудових відносин, установа, якою внесені запис до паперового документу про стаж, подія, дата, причина звільнення, підстава.
Для доповнення даних призначено кнопку «Додати запис». Для редагування запису призначено кнопку «Редагувати». Для вилучення запису призначено кнопку «Вилучити». Для збереження запису про трудову діяльність призначено кнопку «Зберегти». Для виходу без збереження – кнопку «Відміна».
Звертаємо увагу, що нормативними документами, якими встановлено вимоги щодо ведення трудових книжок, підтвердження трудового стажу у разі відсутності трудової книжки та подання документів для призначення пенсії є:
– Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального населення України 29.07.1993 № 58;
– Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. № 637;
– Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затверджений постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 № 22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України 07.07.2014 № 13-1).
блок «Скан-копії документів» призначений для прикріплення скан-копії за допомогою кнопки «Додати файл», по якій необхідно обрати тип файлу за допомогою випадаючого списку та прикріпити скан-копію документу.
Прикріплення трудової книжки або документів про стаж та встановлення мітки чек-боксу «Я даю згоду на передачу та обробку моїх персональних даних» є обов’язковими для збереження звернення.
Для підпису та відправки звернення до Пенсійного фонду України призначена кнопка «Підписати та відправити до ПФУ», кнопка стає активною лише після заповнення всіх необхідних даних звернення. При цьому виконується контроль наявності даних КЕП особи (зчитаних при авторизації на вебпорталі) – якщо дані є, вони беруться для підпису; якщо дані втрачено (в процесі роботи вебпорталу користувач перечитував сторінки), користувачу надається інтерфейс введення даних КЕП.
Після коректного відправлення до ПФУ користувач отримає повідомлення «Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ. Результат обробки звернення можна переглянути в пункті особистого кабінету «Мої звернення»», при розгортанні користувач матиме змогу ознайомитися із повідомленнями та можливими зауваженнями.
Подання скан-копій документів про трудову діяльність є одним з кроків до реалізації обліку трудової діяльності працівників в електронному вигляді, що передбачає поступовий перехід від паперових трудових книжок до електронних.
Електронна трудова книжка дасть можливість призначати людині пенсію автоматично (без звернення) та збирання документів за всю її трудову діяльність. Після набуття права на соціальну виплату / пенсію (досягнення пенсійного віку) Пенсійним фондом України буде автоматично призначено пенсію за віком.