Автоматичне призначення пенсії – питання та відповіді
Пенсійним фондом України на виконання Указу Президента України від 08.11.2019 № 837 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» у липні 2020 року було запущено послугу автоматичного призначення пенсій за віком. Цей сервіс дозволяє уникнути особисто відвідування і заздалегідь підготувати необхідні документи для нарахування пенсії та провести перевірку наявних у Пенсійного фонду України даних.
Наводимо відповіді на типові запитання щодо автоматичного нарахування пенсії.
Що означає автоматичне нарахування пенсії?
Сервіс надається Пенсійним фондом України та дозволяє отримати всю необхідну для призначення пенсії інформацію заздалегідь і провести перевірку наявних даних у ПФУ. Тобто людина зможе передати всі дані про себе онлайн і не приходити до сервісного центру Пенсійного фонду для оформлення пенсії. Основою для автоматичного призначення пенсії є облік трудової діяльності в електронному вигляді або електронна трудова книжка.
Послуга надається за допомогою вебпорталу Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua), але знадобиться кваліфікований електронний підпис (КЕП).
Як отримати електронний підпис?
Електронного підпису можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК). Наприклад, в АЦСК Державної фіскальної служби України, Державного підприємства «ДіЯ», ПриватБанку, УкрСиббанку, Ощадбанку та інших. Повний перелік АЦСК доступний на ресурсі «Центральний засвідчувальний орган».
Які дії потрібно зробити для автоматичного нарахування пенсії?
Щоб людина, яка ще не є пенсіонером, могла завчасно оформити всі необхідні документи для нарахування пенсії, необхідно спочатку авторизуватися на вебпорталі Пенсійного фонду з допомогою кваліфікованого електронного підпису. Після цього заповнити анкету-заяву. При заповненні заяви можна обрати спосіб інформування за етапами її опрацювання.
Також можна визначитися з бажанням отримати електронне пенсійне посвідчення (ЕПП), чи паперове пенсійне посвідчення (ППП). Якщо особа бажає мати пенсійне посвідчення і в паперовому, і в електронному вигляді, слід водночас заповнити дві заяви до ПФУ.
Потім слід додати скан-копії документів, які є обов’язковими для заяви, та додатково тих документів, які користувач вважає за необхідне. Наприклад, це можуть бути документи, що підтверджують право на доплати й пільги. Коли заяву буде сформовано, її слід завірити електронним підписом і передати до ПФУ.
Як дізнатись, що пенсія буде нарахована автоматично?
Після опрацювання анкети-заяви користувач отримає інформацію про автоматичне призначення та розмір пенсії за допомогою СМС, засобами вебпорталу і через мобільний додаток.
Терміни опрацювання заяви можна уточнити в Пенсійному фонді або вказати в заяві, що ви хочете отримувати в електронному вигляді інформацію про етапи опрацювання документів.
Ще раз наголошуємо, що виплату пенсії буде розпочато після досягнення особою пенсійного віку.