Механізм видачі листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності
Згідно з Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17.06.2021 № 1234 «Про затвердження Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.07.2021 за № 860/36512, визначається механізм видачі листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, який формує та веде Пенсійний фонд України. На перехідний період до 01 вересня 2021 року створювати та вносити медичні висновки про тимчасову непрацездатність до Реєстру мають можливість окремі визначені заклади охорони здоров’я. А з 1 вересня формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній системі охорони здоров’я буде обов’язковим для всіх закладів охорони здоров’я, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та здійснюють експертизу з тимчасової втрати працездатності.
Отже, застрахованій особі, щодо страхового випадку якої сформовано е-лікарняний, не потрібно передавати його роботодавцю для отримання допомоги від Фонду соціального страхування. Після оформлення лікуючим лікарем електронного медичного висновку (відкриття е-лікарняного), працівник повинен повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним способом, наприклад, телефоном. З цього моменту і пацієнт, і роботодавець матимуть інформацію щодо відкритого е-лікарняного в особистих кабінетах на вебпорталі Пенсійного фонду.
Відслідкувати електронні лікарняні роботодавець може в особистому кабінеті, виконавши вхід на сайт http://portal.pfu.gov.ua за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) як юридична особа, на вкладці «Листки непрацездатності».
Застрахована особа потрапити до особистого кабінету може декількома способами:
- за допомогою КЕП як фізична особа, отримати який можна у акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК). Наприклад, в АЦСК ПриватБанку, УкрСиббанку, Державної фіскальної служби України, Державного підприємства «Дія» та інших. Повний перелік АЦСК доступний на ресурсі «Центральний засвідчу вальний орган».
- вхід до особистого кабінету через Інтегровану систему електронної ідентифікації GOV ID.
Авторизацію за GOV ID можливо здійснити як на сайті порталу електронних послуг ПФУ, так і в мобільному додатку «Пенсійний фонд». Система GOV ID об’єднує в собі ідентифікацію за допомогою мобільного оператора (Mobile ID), або за допомогою банку (Bank ID).
Вхід на сайт вебпорталу ПФУ:
Bank ID – спосіб електронної автентифікації громадян за допомогою їхніх даних у банку (через банківську картку), де вони обслуговуються. Цей сервіс дозволяє онлайн, без необхідності особистого візиту, підтвердити особистість людини. Для входу через Bank ID – необхідно обрати пункт «Bank ID НБУ» (мал.1), а далі – банк, в якому обслуговується особа (мал. 2). Після цього відбувається переадресація на сайт обраного банку для проходження авторизації.
Мал. 1
Мал. 2
У разі успішної автентифікації на сайті банку, система Bank ID передасть ваші персональні дані, що дозволить вас ідентифікувати.
Після входу в особистий кабінет в розділі «Листки непрацездатності» застрахована особа має можливість переглянути інформацію щодо свого електронного лікарняного листка.
Після закриття е-лікарняного, він стає підставою для призначення матеріального забезпечення і оформлення роботодавцем заяви-розрахунку.
Звертатись застрахованим особам особисто до Пенсійного фонду щодо отримання номеру е-лікарняного не потрібно.