Пропустити навігацію

Електронні послуги Пенсійного фонду України – зручно та доступно!

Головне завдання, яке ставить перед собою Пенсійний фонд України, –  вдосконалення системи обслуговування відвідувачів. Одним з досягнень у цьому напрямку на сьогодні є надання можливості дистанційного отримання послуг за допомогою сучасних електронних сервісів.

Успішно функціонує Кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua), через який роботодавець може отримати інформацію щодо розрахунків по страховим внескам, подати відомості про трудові відносини у вигляді скан-копій документів або електронних записів, отримати інформацію про відкриті електронні лікарняні, замовити електронні довідки про трудовий та страховий стаж та за формою ОК-7, щодо працівників із якими перебувають у трудових відносинах, та написати звернення з питань діяльності органів Фонду, яке буде розглянуто спеціалістами та надано відповідь. Реалізовано можливість входу та роботи із сервісами за кваліфікованим електронним підписом спеціаліста відділу кадрів.

В Кабінеті застрахованої особи для користувачів реалізовані функції перегляду інформації з Реєстру застрахованих осіб про себе, подання документів та звернень, отримання довідок, відповідей на звернення та повідомлень.

Так, пункт меню Моя заробітна плата містить інформацію про заробітну плату (дохід) по місяцях та по страхувальниках із можливістю детального перегляду нарахувань з 1998 року.

У вкладці Мій страховий стаж наводиться інформація про набутий страховий стаж за кожен рік у відповідності до відомостей, що враховуються для визначення пенсії у розрізі підприємств, починаючи з 2004 року та кількість страхового стажу за цей період.

Інформація щодо загальної кількості набутого стажу згідно даних у Реєстрі застрахованих осіб, у т. ч. включених відповідно до поданих документів наводиться на Головній сторінці у вкладці Страхові дані.

Користувачі, які набули статусу Пенсіонер мають можливість перегляду даних з електронної пенсійної справи у пункті меню Моя пенсія, ознайомитися із протоколом щодо призначення пенсії, зокрема щодо тривалості врахованого страхового стажу, розміру призначеної пенсії, доплати за понаднормовий стаж та ін.

Інформація щодо всіх надісланих звернень користувача відображається у пункті Мої звернення, із можливістю пошуку звернення за статусом, детального перегляду вкладень до звернення та повідомлень за результатами опрацювання.

У вкладці Мої документи зберігаються надіслані та отримані від Пенсійного фонду України документи.

Пункт меню Мої повідомлення зберігає повідомлення, які автоматично надходять застрахованій особі при активації послуги Дистанційного інформування щодо призначення/перерахунку пенсії; сплати страхових внесків роботодавцем та страхового стажу особи або під час Верифікації документів.

Сервіс Електронна трудова книжка забезпечує застрахованим особам, які увійшли на вебпортал за кваліфікованим електронним підписом, можливість перегляду списку записів електронної трудової книжки згідно звітності страхувальників за даними з Реєстру застрахованих осіб. По кожному запису надано можливість отримання більше детальної інформації шляхом розгортання запису трудової книжки. До списку записів електронної трудової книжки входять записи за основним місцем роботи, тобто з ознакою «трудова книжка».

У пункті меню особистого кабінету Тимчасова втрата працездатності відображається інформація щодо нарахування допомоги у зв’язку із тимчасовою непрацездатністю згідно звітності страхувальників.

Сервіс Мої листки непрацездатності в особистому кабінеті застрахованої особи, та Листки непрацездатності в кабінеті страхувальника, відображають інформацію про відкриті листки непрацездатності застрахованих осіб та працівників одразу після створення електронного лікарняного.

В розділі Комунікації з ПФУ користувачам надається можливість сформувати Запит на отримання електронних документів та за декілька хвилин отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом, а саме за формою ОК-5, ОК-7, дані про трудовий та страховий стаж, витяг із реєстру застрахованих осіб, довідка про розмір пенсії та інші, або зробити Запит на підготовку паперових документів та отримати довідку у сервісному центрі, де само та коли буде повідомлено наперед.

Сервіс Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб надає громадянам можливість дистанційно заповнити та подати Анкету для внесення, зміни або уточнення персональних даних у Реєстрі застрахованих осіб. Сервіс надається користувачам, які увійшли на вебпортал із використанням кваліфікованого електронного підпису.

З метою включення до електронної трудової книжки працівника відомостей про трудову діяльність впроваджено сервіс Відомості по трудову діяльність через який застрахована особа або страхувальник за свого працівника можуть подати скан-копії трудової книжки та документів про стаж, які після опрацювання зберігатимуться в персональній електронній обліковій картці застрахованої особи Реєстру застрахованих осіб та будуть використані для призначення пенсії.

Також, користувачам надається можливість подати Звернення до Пенсійного фонду України. За допомогою якого можна надати запитання, що стосується набуття страхового стажу або призначення пенсії, та отримати кваліфіковану відповідь за результатами розгляду спеціалістами відповідного підрозділу.

У розділі Щодо пенсійного забезпечення за допомогою кваліфікованого електронного підпису користувачі, які не є пенсіонерами, мають можливість сформувати та подати Анкету надання інформації для автопризначення пенсії за віком. Однією з особливостей цієї послуги є те, що подати заяву на автоматичне призначення пенсії можна не тільки із набуттям пенсійного віку, а у будь-який час, без необхідності особистого звернення до територіальних органів Фонду. Із запровадженням обліку трудової діяльності працівника в електронній формі органи Пенсійного фонду мають можливість призначати пенсію автоматично (без звернення) та збирання документів за всю трудову діяльність особи за даними, які накопичені в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Сервіс Заява на призначення пенсії передбачає подання скан-копій документів для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді через особистий кабінет із використанням кваліфікованого електронного підпису. Після прийняття рішення про призначення пенсії користувач отримає повідомлення про необхідність звернення до сервісного центру для проходження ідентифікації.

Для користувачів які є пенсіонерами надається можливість подати Заяву на перерахунок пенсії шляхом заповнення екранної форми звернення.

Однією з корисних послуг, які надаються в електронному вигляді є формування та подача заяв на внесення змін в електронну пенсійну справу для пенсіонерів та на допризначення у зв’язку з наданими додатковими документами для всіх користувачів. Так, онлайн можна подати заяву про зміну способу виплати, заяву про зміну виплатних реквізитів, заяву на виділення долі в пенсії у зв’язку з втратою годувальника, заяву на поновлення виплати, тощо.

Засобами вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України для користувачів, які є пенсіонерами, надається можливість подати заяву на виготовлення електронного пенсійного посвідчення (ЕПП) та заяву на виготовлення паперового пенсійного посвідчення (ППП). Для цього призначено пункти меню особистого кабінету «Заява на виготовлення електронного пенсійного посвідчення» та «Заява на виготовлення паперового пенсійного посвідчення».

Сервіс Мобільний додаток «Пенсійний фонд» забезпечує доступ до електронних сервісів Пенсійного фонду України у зручному форматі. Завантаживши мобільний додаток на смартфоні або планшеті користувачу надаються можливості: перегляду відомостей з Реєстру застрахованих осіб для застрахованих осіб, відомостей з електронної пенсійної справи для пенсіонерів, листків непрацездатності, електронної трудової книжки; верифікації довідок, сформованих в особистому кабінеті; отримання та перегляд повідомлень від Пенсійного фонду України. Завантажити додаток можна за допомогою сервісів: play.google.com, apps-store.

Сервіс «Пенсійний калькулятор» забезпечує користувачу можливість самостійно розрахувати розмір майбутньої пенсії за віком відповідно даним щодо страхового стажу та заробітної плати, що міститься в Реєстрі застрахованих осіб, при цьому сервіс дозволяє введення у ручному режимі періодів трудової стажу та інших періодів, що враховуються до стажу роботи для призначення пенсії.

Так, Пенсійним фондом України за допомогою вебпорталу, який працює 24/7, забезпечено доступ до найбільш затребуваних видів послуг для різних категорій громадян. Відбувається постійне вдосконалення та розширення переліку послуг, що надаються дистанційно та дозволяють громадянам бути поінформованими щодо себе та користуватися послугами у зручний для себе час.

background Layer 1