Інформація про підсумки роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області за 2023 рік
УПРАВЛІННЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ ГРОМАДЯН
В умовах воєнного стану в Україні та майже повної окупації території Луганської області Управління обслуговування громадян виконує свої функції дистанційно.
Основними напрямками діяльності Управління є робота Контакт-центру, розгляд звернень громадян, взаємодія з територіальними органами Пенсійного фонду, співпраця з релокованими органами місцевого самоврядування щодо наближення послуг громадян Луганської області.
За 2023 рік на «гарячій» лінії Головного управління надано 22918 консультативних послуг.
Переважно додзвонювачів цікавили питання щодо:
– взяття на облік, поновлення або продовження виплати пенсії та порядку проходження ідентифікації — 13% (2934);
– роз’яснення пенсійного законодавства 12% (2641);
– визначення права на призначення житлової субсидії та своєчасності виплати житлової субсидії або пільги в умовах воєнного стану 11% (2629).
Додаток – Інформація про кількість та основні питання, з якими громадяни звернулись до Контакт-центру Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області за 2023 рік – ЗАВАНТАЖИТИ
З метою оцінки якості обслуговування громадян в Головному управлінні за 2023 рік здійснено 1176 зворотних дзвінків за телефонами додзвонювачів до Контакт-центру Головного управління. 989 абонентів (99%) надали позитивну оцінку якості обслуговування, 8 абонентів (1%) якістю обслуговування задоволені частково, 179 абонентів не відповіли на дзвінок, що може бути пов’язано з тим, що особи проживають за кордоном або на тимчасово окупованій території , де зв’язок нестабільний.
За звітний період забезпечено своєчасний та якісний розгляд звернень громадян, органів виконавчої влади, громадських об’єднань, підприємств, установ та організацій, які надійшли до Управління засобами поштового або електронного зв’язку — 11532, з яких:
– звернень громадян — 5266,
– адвокатських запитів — 671,
– запитів від Пенсійного фонду України – 251,
– листів / запитів від Головний управлінь інших областей, установ, організацій і структурних підрозділів Головного управління — 5344.
За даними моніторингу основних питань, викладених у зверненнях, протягом звітного періоду визначено питання, які найбільше турбують кореспондентів, а саме:
– роз’яснення пенсійного законодавства (призначення/поновлення пенсії, переведення на облік до іншої області, зміни способу виплати, виготовлення ППП/ЕПП, тощо) — 21% (1084);
– взяття на облік / поновлення або продовження виплати пенсії — 19% (999);
– виконання рішень судів — 8% (439);
– правомірності припинення виплати пенсії — 8% (409).
Усі документи розглянуто з дотриманням термінів, визначених чинним законодавством, надано ґрунтовні та зважені відповіді.
З метою наближення послуг мешканцям Луганщини, які виїхали з тимчасово окупованої території області, фахівцями Головного управління здійснюється консультування громадян Луганської області на базі створених гуманітарних ХАБів, ЦНАПів та шелтерів відповідно підписаних угод та затверджених графіків.
Головним управлінням проведена робота з укладання 16 угод про співпрацю з районними, міськими та селищними військовими адміністраціями Луганської області щодо надання консультативних послуг працівниками Управління у відкритих Луганською обласною державною адміністрацією ЦНАПах, координаційних центрах тощо, на яких громадяни можуть отримати роз’яснення з усіх питань, віднесених до компетенції органів Фонду.
Всього з початку року в 30 місцях прийомів громадян (в містах Київ, Обухів, Дніпро, Полтава, Черкаси, Харків, Івано-Франківськ, Одеса, Запоріжжя, Кропивницький, Тернопіль (в тому числі онлайн прийомів за допомогою Zoom конференції – в містах Рівне, Житомир, Ірпінь, Ужгород, Вінниця, Івано-Франківськ, Львів) проведено 497 зустрічей та надано консультації 3908 особам. В шелтерах з початку року на 3 зустрічах надано консультації 53 особам.
В період з січня по грудень поточного року забезпечено постійне інформування громадян щодо можливості отримання послуг Пенсійного фонду України в електронному вигляді, а саме проведено:
– зустрічей в трудових колективах – 119,
– зустрічей з населенням за місцем проживання – 687,
– зустрічей з громадськими організаціями – 4,
– зустрічей з безробітними – 9.
Разом з цим висвітлено діяльність Управління в засобах масової інформації, на офіційній сторінці в соціальних мережах, інформаційній сторінці Головного управління, а саме:
– розміщено повідомлення в електронних та друкованих ЗМІ – 393,
– розміщено тематичних сюжетів та виступів на телебаченні/на радіо -1,
– розміщено інформаційних матеріалів на вебресурсах – 2416 (в т.ч. з питань пенсійного забезпечення – 1362, житлових субсидій та пільг – 503, страхових виплат та соціальних послуг – 551),
– розповсюджено 5197 буклетів серед населення області під час зустрічей з жителями територіальних громад та в трудових колективах.
З метою інформування спеціалістів УОГ та інших структурних підрозділів щодо змін в законодавстві та з приводу актуальних питань з початку року підготовлено 130 методологічних матеріалів.
УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, НАДАННЯ СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ
Станом на 01.01.2024 року на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області перебувають та отримують пенсії 249740 цивільних осіб всіх категорій, середній розмір пенсії яких складає 6245,72 грн. та 9019 осіб з числа військовослужбовців та деяких інших категорії громадян, середній розмір пенсії яких складає 8784,99 грн.
У зв’язку з активною бойовою фазою та тимчасовою окупацією території Луганської області, з 24.02.2022 сервісні центри області позбавлені можливості працювати.
В Єдиній черзі спеціалістів за принципом екстериторіальності спеціалістами Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг за 2023 рік призначено 13368 пенсій, проведено 13815 перерахунків, за заявами, які зареєстровані в інших областях України. Відділом з питань призначення та перерахунків пенсій військовослужбовців та деяких інших категорій громадян призначено 19 пенсій. Призначено пенсію за нормами Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» 2 особам з числа військовослужбовців та деяких інших категорій громадян.
За результатами проведених протягом звітного періоду 10 масових перерахунків пенсій своєчасно автоматично перераховано пенсії 389017 особам, що складає 100% пенсіонерів тих категорій, що підлягали перерахунку у зв’язку зі змінами в законодавстві. Підвищення пенсійної виплати отримали 336605 пенсіонерів.
З 20.04.2023 нарахування житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу провадиться в Єдиній черзі. Протягом звітного періоду спеціалістами відділу надання пільг опрацьовано 13634 справи, спеціалістами відділу надання житлових субсидій опрацьовано 29941 справу та спеціалістами відділу контролю за правильністю нарахування житлових субсидій та пільг опрацьовано 20038 справ.
Протягом 2023 року забезпечено перевірку автоматизованого нарахування перерахунків житлових субсидій та пільг: з 01 квітня 2023 року (міжопалювальний сезон) по 56525 справам отримувачів субсидій та 17974 справам одержувачів пільг на оплату житлово-комунальних послуг; з 01 травня 2023 (неопалювальний сезон) по 42264 справам отримувачів субсидій та 17575 справам одержувачів пільг на оплату житлово-комунальних послуг; з 01 жовтня 2023 року (міжопалювальний сезон) по 38935 справам отримувачів субсидій та 10734 справам одержувачів пільг. Забезпечено перевірку автоматизованого перерахунку розмірів пільг у зв’язку зі зміною тарифів по електропостачанню з 01 червня 2023 по 6586 перерахованим справам одержувачів пільг на оплату житлово-комунальних послуг.
Спеціалістами відділу перевірки правильності розрахунку розміру страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності протягом 2023 року опрацьовано 1613 заяв-розрахунків у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, поданих страхувальниками Луганської області. В Єдиній черзі оброблено 9709 заяв-розрахунків. Надано 2447 консультацій щодо заповнення заяви-розрахунку, призначення та нарахування страхових виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю.
Пенсійним фондом України було проведено фінансування страхових виплат 8106 особам, потерпілим на виробництві та особам, які мають право на такі виплати у разі смерті потерпілого; щомісячної компенсації за надання соціальних послуг з догляду та натуральної допомоги 14 потерпілим, у тому числі: соціальної послуги догляд вдома 13 потерпілим та соціальної послуги натуральної допомоги 5 потерпілим.
За запровадженим з серпня 2023 року сервісом подання заяв щодо призначення/перерахунку/продовження страхових виплат у зв’язку з нещасним випадком на виробництві чи професійним захворюванням через вебпортал Пенсійного фонду України відділом призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг розглянуто 48 заяв потерпілих.
ВІДДІЛ З РЕТРОКОНВЕРСІЇ
У зв’язку із введенням з 24.02.2022 в Україні воєнного стану та активними бойовими діями на території Луганської області відсутній доступ до архівів паперових пенсійних справ. Враховуючи специфіку роботи Відділу з ретроконверсії робота з оцифровки пенсійних справ впродовж 2023 року не провадилась. Водночас фахівці Відділу працюють в дистанційному режимі та виконують посадові обов’язки інших структурних підрозділів Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, а також структурних підрозділах Головних управлінь Пенсійного фонду України за місцем переміщення.
Додатково повідомляємо, що станом на 01.01.2024 Відділом з ретроконверсії оцифровано (проведено три етапи ретроконверсії) 146028 справ або 44,2% від загальної кількості паперових пенсійних справ, які підлягали оцифровуванню (330157).
УПРАВЛІННЯ З ПИТАНЬ ВИПЛАТ
Одним з основних завдань, покладених на Управління з питань виплат, є забезпечення організації роботи, яка пов’язана з виплатою пенсій, житлових субсидій та пільг, щомісячного грошового утримання суддям у відставці, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно з законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством.
Станом на 01.01.2024 року чисельність пенсіонерів, що знаходяться на обліку в управлінні дорівнює 258759 осіб, в тому числі внутрішньо переміщених осіб — 136072.
За 2023 рік було забезпечено нарахування та виплата 1871 допомоги на поховання на суму 24,12 млн грн; 121 – недоотриманих пенсій на суму 3,83 млн грн; одноразову грошову допомогу у разі смерті пенсіонера силових структур виплачено 18 особам на суму 0,42 млн грн.
Протягом липня-грудня 2023 року Управлінням проводилась робота щодо забезпечення нарахування та виплати заборгованості пенсіонерам з числа ВПО (до 24.02.2022) згідно Порядку виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), не виплачених за період до місяця відновлення їх виплати, внутрішньо переміщеним особам та особам, які відмовилися відповідно до пункту 1 частини першої статті 12 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” від довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи і зареєстрували місце проживання та постійно проживають на контрольованій Україною території (ПКМУ №1165 від 10.11.2021) фактичні видатки по виплатам склали 241,83 млн грн (58 438 осіб)
Вперше у 2023 році до Дня Незалежності України згідно Постанови Кабінетів Міністрів України від 21.07.2023 № 754 «Деякі питання соціального захисту ветеранів війни та жертв нацистських переслідувань» було виплачено разову грошову допомогу 9397 особам на 12,98 млн грн.
ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНЕ УПРАВЛІННЯ
На фінансування пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, протягом 12 місяців 2023 року надійшло 20 671,16 млн грн, з урахуванням залишку коштів на початок року, який склав 53,86 млн грн, надійшло 20 725,02 млн грн, що на 44,18 млн грн, або на 0,21 % більше, ніж за 12 місяців 2022 року.
З них кошти Державного бюджету склали 8 649,92 млн грн, або 41,85 % від загальної суми фінансування, кошти по перерозподілу – 12 021,24 млн грн, або 58,15 % від загальної суми фінансування.
Власні надходження по Луганській області за 12 місяців 2023 року склали 22,57 млн грн, що на 21,84 млн грн менше, ніж за аналогічний період 2022 року (в тому числі на фінансування коштів на виплату пенсій пенсіонерам іноземних держав, що проживають на території України за 12 місяців 2023 року надійшло 2,48 млн грн, що на 0,06 млн грн більше ніж за 12 місяців 2022 року (за 12 місяців 2022 року – 2,42 млн грн).
Сума видатків на виплату пенсій за 12 місяців 2023 року склала 20 607,71 млн грн, що на 95,96 млн грн, або на 0,47 % більше, ніж за 12 місяців 2022 року (видатки за 12 місяців 2022 року – 20 511,75 млн грн). З них витрати на доставку та виплату пенсій за 12 місяців 2023 року складають 0,03 млн грн, що на 11,00 млн грн менше, ніж за 12 місяців 2022 року (за 12 місяців 2022 – 11,03 млн грн).
Видатки на відшкодування витрат на придбання готівки для виплати пенсій через АТ «Укрпошта» склали 0,00 млн грн (за 12 місяців 2022 року – 0,50 млн грн).
Видатки, пов’язані з виплатою пенсій пенсіонерам іноземних держав, що проживають на території України, склали 2,48 млн грн (за 12 місяців 2022 року –2,44 млн грн).
Видатки на організацію роботи та утримання органів Фонду склали 111,93 млн грн, (за 12 місяців 2022 року – 195,06 млн грн).
Залишок коштів на 01 січня 2024 року склав 5,50 млн.грн.
УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ТА ЕЛЕКТРОННИХ РЕЄСТРІВ
Протягом 2023 року робота Управлінням інформаційних систем та електронних реєстрів проводилася у відповідності до законодавчих та нормативно-правових актів, згідно затвердженого Плану роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на 2023 рік.
Відповідно до Закону України від 08.07.2010 №2464-VI “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, Пенсійний фонд України веде облік застрахованих осіб та персоніфікований облік відомостей про суми заробітної плати (доходу), облік сплати страхових внесків, створює та забезпечує функціонування єдиного державного автоматизованого банку відомостей про застрахованих осіб – реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
З 1 грудня 2022 року, призначення житлових субсидій (прийом громадян, призначення, нарахування і виплата) здійснюється органами Пенсійного фонду України (ПФУ) за екстериторіальним принципом, що дозволяє забезпечити право людей на допомогу в умовах, коли вони вимушено змінили своє місце проживання.
З метою забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 “Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України” вжито заходи щодо залучення організацій – надавачів житлово-комунальних послуг до інформаційного обміну даними з ПФУ. Надавачам житлово-комунальних послуг (ЖКП) засобами електронної пошти було надіслано 84 листи надавачам 61 послуги стосовно реєстрації та отримання доступу до відповідного кабінету на вебпорталі. Це склало 100 % списку надавачів, стосовно яких в інформаційних системах ПФУ наявні легітимні адреси електронної пошти та які не перебувають у стадії припинення. Зареєстровано 14 або 100 % надавачів ЖКП, які надали необхідну інформацію та сертифікати, здійснено їх приєднання до електронних сервісів вебпорталу електронних послуг, всього в системі зареєстровано 17 надавачів, з них 8 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Також було надіслано 20 листів надавачам стосовно тарифів на ЖКП, які діяли станом на 24.02.2022. Проведено заміну 1 сертифіката ключа користувача для забезпечення доступу до кабінету надавача ЖКП та 2 сертифікатів для доступу до кабінету ЦНАП.
Проводиться робота з представниками релокованих на підконтрольну територію ЦНАПів: Сєвєродонецької МВА, Рубіжанської МВА, Кремінської МВА, Попаснянської МВА, Лисичанської МВА та Білокуракинської СВА. ЦНАП Сєвєродонецької МВА працює в м. Дніпро, в якому забезпечено роботу спеціаліста відділу обслуговування громадян ГУ ПФУ.
Інформаційно-роз’яснювальна робота проведена з представниками Центрів надання адміністративних послуг, для чого було надіслано листи 6 територіальним громадам, які релокувалися на територію, де органи державної влади здійснюють свої повноваження, з метою реєстрації на вебпорталі спеціалістів Центрів надання адміністративних послуг, з них зареєстровано 3 громади (8 працівників).
Протягом звітного періоду Пенсійним фондом України реалізовано можливість звернення громадян з питань надання житлових субсидій в електронній формі через вебпортал електронних послуг та мобільний застосунок Пенсійний фонд.
06.11.2022 набрав чинності Закон України від 18.10.2022 року № 2682-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту соціальних трудових та інших прав фізичних осіб, у тому числі під час воєнного стану, та для спрощення обліку робочих місць”, ним внесені зміни до Закону 2464. Зокрема, частину 1 статті 17 Закону 2464 викладено в новій редакції, відповідно до якої інформація з Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування використовується з додержанням вимог законів України “Про інформацію” та “Про захист персональних даних” виключно для потреб, визначених Законом 2464 та законами з окремих видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також для моніторингу дотримання законодавства про соціальний діалог, про професійні спілки, права та гарантії їх діяльності.
Статтею 20 Закону 2464 передбачено, що з метою обліку в електронній формі відомостей про трудову діяльність працівника страхувальник подає відомості про працівника щодо належності або неналежності осіб, які працюють, у тому числі підприємців, або забезпечують себе роботою самостійно, до професійних спілок та/або до осіб, які підлягають обов’язковим медичним оглядам. У відповідності до вимог вказаної статті Закону 2464 персоніфіковані відомості у разі їх відсутності в реєстрі застрахованих осіб, а також у разі зміни або уточнення зазначених відомостей подаються через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду з дотриманням вимог законів України “Про електронні документи та електронний документообіг” та “Про електронні довірчі послуги”.
У зв’язку з цим у 2023 році Пенсійним фондом України було доопрацьовано функціонал вебпорталу — реалізовано формування та подачу відомостей про участь в профспілкових організаціях та про медичні огляди працівників.
З метою залучення страхувальників Луганської області, які релокувалися на територію, де органи державної влади здійснюють свої повноваження, до подання звітності про приналежність працівників до профспілкової організації та медичні огляди засобами вебпорталу було надіслано 15 листів до виконавчих органів релокованих громад, лист голові Федерації профспілок Луганської області, а також конкретним страхувальникам, які мають обласне або інше підпорядкування та надають звітність, – всього надіслано 67 листів.
З цього питання також проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота, зокрема, на офіційній сторінці Головного управління у Facebook розміщено детальну інформацію з посиланнями на інструкції по введенню даних на вебпорталі; прийнято участь у засіданні тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, з питань легалізації зайнятості та оплати праці населення Сєвєродонецької міської військової адміністрації, на якому були присутні представники 14 роботодавців.
Враховуючи, що територія області є тимчасово окупованою від 24 страхувальників надійшли листи про неможливість внесення таких даних у зв’язку відсутністю чи призупинення діяльності профспілкових організацій та не проведенням медичних оглядів працівників або втратою інформації про них (залишилася на окупованій території). Разом з тим, наявна інформація про внесення даних: про належність до профспілки 4 страхувальниками стосовно 489 осіб, про медогляди — 2 роботодавцями щодо 28 працівників.
Надано 1400 консультацій, страхувальникам та застрахованим особам, спеціалістам Головного управління, з питань формування та ведення Реєстру застрахованих осіб, в тому числі стосовно звітності, оцифрування відомостей про трудовий стаж, ведення Електронного реєстру листків непрацездатності, користування електронними сервісами вебпорталу Пенсійного фонду України, роботи з надавачами житлово-комунальних послуг щодо інформаційного обміну даними, подання звітності про приналежність працівників до профспілкової організації та медичні огляди.
Важливим напрямом роботи є здійснення адміністрування інформаційних систем та захист інформації. За звітний період створено 106 облікових записів користувачів прикладних підсистем інформаційно-комунікаційної системи Пенсійного фонду України (далі – прикладних підсистем) відповідно до вимог, визначених пунктом 6 розділу ІІІ Регламенту роботи інформаційно-комунікаційної системи Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 11 жовтня 2021 року № 28-1 (зі змінами) (далі – Регламент).
Проведено планову інвентаризацію комп’ютерних програм, відповідно до Порядку використання комп’ютерних програм в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року №1433. Результати інвентаризації надано листом від 06.02.2023 року № 1200-0702-5/2149 до Пенсійного фонду України.
Адміністраторами локальної обчислювальної мережі вузлів Головного управління забезпечено облік статичних ідентифікаторів 282 робочих станцій, що визначено пунктом 7 розділу ІІІ Регламенту.
Здійснено контроль ідентифікованого доступу користувачів до інформаційних ресурсів ПФУ. Надання та припинення прав доступу відбувається своєчасно за 192 службовими записками за звітний період надано 1716 ролей 471 користувачам. Ролі користувачів відповідають посадовим обов’язкам.
Формуляри електронно-обчислювальної техніки, підтримуються в актуальному стані. Внесені зміни та приведено до актуального стану 282 формуляри електронно-обчислювальної техніки Головного управління, що складає 100 % проведених змін.
Введення в експлуатацію модернізованих комплексних систем захисту інформації (КСЗІ) у звітному періоді не здійснювалось у зв’язку із введенням воєнного стану в Україні, проведенням активних бойових дій та тимчасовою окупацією території за місцем знаходженням Головного управління і його структурних підрозділів.
Протягом звітного періоду відповідно Регламенту адміністрування інформаційно комунікаційної системи (ІКС ПФУ) створено 106 нових облікових записів користувачів, заблоковано 1582 облікових записи користувачів у підсистемах інтегрованої комплексної інформаційної системи (далі – ІКІС ПФУ) на час відпустки – 1320, лікарняного – 58 та в зв’язку зі звільненням – 204. Кожні 30 днів проводиться заміна паролів до підсистем ІКІС ПФУ. З метою дотримання заходів із захисту інформації позачергово було змінено паролі 87облікових записів.
Згідно окремих доручень № 10-ОД та № 27-ОД, 108 співробітників, яких було прийнято на роботу, ознайомлено, під особистий підпис, про дотримання Порядку використання комп’ютерних програм в органах виконавчої влади та порядку роботи зі службовою інформацією та мережевими дисками.
Своєчасно було скасовано 12 сертифікатів кваліфікованих електронних підписів (далі – КЕП) осіб, які були звільнені та оформлено заявки на створення КЕП по 9 особам. Завантажено нові сертифікати КЕП до підсистем ІКІС ПФУ 60 працівників.
За програмами підвищення кваліфікації пройшли навчання 229 державних службовця на базі Донбаського інституту техніки та менеджменту ЗВО “Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая” за дистанційною формою в січні-вересні 2023 року.
Забезпечено своєчасне проведення процесів нарахування пенсійних виплат: проведено по 9 районним базам 216 процесів переднарахування. Забезпечено формування 2194 паспортів та проведення нарахування за всіма типами відомостей: 210 – виплати місцевим мешканцям, внутрішньо переміщеним особам, за рішеннями суду в місячному розмірі та з урахуванням рішень про негайне виконання; 1750 паспортів коригуючих відомостей; 234 паспорти нарахування одноразових виплат для виплати допомог разовими дорученнями. Проведено в автоматичному режимі 68 масових перерахунків, в яких пройшли опрацювання 388292 особових рахунка отримувачів пенсійних виплат.
Назва | кількість | ОР |
МП 80-річним | 12 | 2578 |
МП 75-річним | 12 | 8511 |
МП 70-річним | 12 | 10612 |
Масовий, ч.2 ст.28 ЗУ №1058 (65-річні) | 12 | 36519 |
Уточнення показників середньої ЗП по НГ (річна) | 1 | 130 |
Уточнення показників середньої ЗП по НГ (міс.) | 4 | 243 |
Масовий перерахунок пенсій особам з інвалідністю ЧАЕС (ЗУ № 1584-IX) | 0 | 0 |
Індексація заробітку. | 3 | 315629 |
МП по стажу, абз.3 ч.4 ст.42 ЗУ №1058 | 2 | 10445 |
МП по стажу та ЗП, абз.1 ч.4 ст.42 ЗУ №1058 | 1 | 613 |
МП. Допризначення, сплата внесків (абз.2, п.4.3 Порядку №22-1) | 8 | 311 |
У зв’язку зі зміною прожиткового мінімуму | 1 | 2701 |
МП особам які не досягли 70 років | 0 | 0 |
Засобами програмного забезпечення “Підсистема електронного обміну даними” передано 6939 пакетів відомостей, а саме: 5759 пакетів виплатних відомостей, 1007 пакетів допомоги на поховання, 173 пакети виплати недоотриманої пенсії. Оброблено 11488 пакетів відповідей банка про зарахування коштів.
Проведено 192 операції по щомісячному нарахуванню виплат щодо 42,2 тис. отримувачів субсидій, 17,6 тис. пільговиків, 8,2 тис отримувачів регресних виплат. Передано в підсистемі ПЕОД 1298 пакетів електронних відомостей до виплатних об’єктів за всіма видами соціальних виплат.
Особливу увагу приділено щомісячному опрацюванню рекомендацій, наданих Міністерством фінансів України по отримувачах виплат, які перебувають на обліку в Головному управлінні, надано 377 рекомендацій, терміни опрацювання яких настали у звітному періоді. Забезпечено опрацювання 377 (або 100%) рекомендацій.
За результатами відпрацювання відповідних рекомендацій щодо отримувачів пенсійних виплат Головним управлінням прийнято такі рішення:
у 91 випадку припинено нарахування і здійснення виплати до отримання рекомендацій Мінфіну;
у 67 випадках надані Мінфіном рекомендації не підтвердились, порушення відсутні;
у 107 випадках за результатами опрацювання рекомендації Мінфіну недостовірна/ некоректна / неправильна інформація в даних отримувача виплат була виправлена;
по 53 рекомендаціях недостовірна / некоректна / неправильна інформація в даних отримувачів виплат була виправлена до отримання рекомендацій Мінфіну;
по 36 рекомендаціях Мінфіну була надана проміжна відповідь, що для з’ясування обставини для прийняття остаточного рішення необхідно більше часу;
по 2 рекомендаціям припинено нарахування і здійснення державної виплати за результатами проведеної перевірки, розпочатої після надання рекомендації Мінфіном. За даними звірки підсистеми ППВП та даними ДРАЦС ці рекомендації не були включені до протоколів звірки, тому опрацювати до отримання рекомендацій було неможливо. На рахунок Фонду повернуто зайво перераховані кошти у розмірі 57799,02 грн, залишок переплати складає 65 255,56 грн. Документи про вчинення кримінального правопорушення Головним управлінням передано до правоохоронних органів у ІІІ кварталі 2023 року.
21 рекомендація, що вивантажену період з 22.12.2023 по 27.12.2023, знаходяться в роботі, станом на 1 січня 2024 строк опрацювання не настав.
Разом з тим, починаючи з 01.11.2023 Пенсійним фондом України розпочато завантаження рекомендацій щодо отримувачів соціальних та страхових виплат. Так, станом на 01.01.2024 було отримано рекомендації щодо 845 отримувачів регресних виплат, 3325 отримувачів пільг та 7175 отримувачів субсидій.
За звітний період 100% опрацьовано дані щодо реципієнтів одержувачів регресних виплат, з них:
у 86 випадках припинено нарахування і здійснення пенсійної виплати до отримання рекомендацій Мінфіну;
у 145 випадках за результатами опрацювання рекомендацій Мінфіну недостовірна/некоректна/неправильна інформація в даних отримувача пенсійних виплат була виправлена;
по 199 рекомендаціях недостовірна / некоректна / неправильна інформація в даних отримувачів пенсійних виплат була виправлена до отримання рекомендацій Мінфіну;
по 415 рекомендаціях Мінфіну була надана проміжна відповідь, що для з’ясування обставини для прийняття остаточного рішення необхідно більше часу.
За результатами опрацювання рекомендацій щодо реципієнтів, які отримують пільги прийнято наступні рішення:
164 – з’ясовуються обставини для прийняття остаточного рішення;
104 – припинено нарахування і здійснення державної виплати до отримання рекомендацій Мінфіну;
26 – припинено нарахування і здійснення державної виплати за результатами проведеної перевірки, розпочатої після надання рекомендації Мінфіном. Кошти підлягають поверненню;
3031- в опрацюванні.
За результатами опрацювання рекомендацій щодо реципієнтів, які отримують субсидії визначено щодо:
13 – з’ясовуються обставини для прийняття остаточного рішення;
6 – недостовірна, хибна, некоректна, неправильна інформація в даних отримувачів державних виплат була виправлена;
1060 – припинено нарахування і здійснення державної виплати до отримання рекомендацій Мінфіну;
83 – припинено нарахування і здійснення державної виплати за результатами проведеної перевірки, розпочатої після надання рекомендації Мінфіном. Кошти підлягають поверненню;
1 – проведено перерахунок раніше призначеної державної виплати під час здійснення такої виплати. За результатами опрацювання рекомендації Мінфіну щодо зміни обставин виявлено, що вони впливають на розмір державної виплати. Кошти підлягають донарахуванню;
6012 – в опрацюванні.
Для забезпечення проведення аналізу інформації, поданої в рекомендаціях Міністерства фінансів України про реципієнтів соціальних та страхованих виплат за результатами верифікації житлових субсидій і пільг, проаналізовано дані в Реєстрі застрахованих осіб по 5948 рекомендаціях. Проведено перевірку актуальності паспортних даних 695 осіб на вебсайті Державної міграційної служби України. Результати аналізу передано відповідним структурним підрозділам Головного управління.
З метою забезпечення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду сформовано 510 щоденних та 37 квартальних протоколів за результатами співставлення даних в Реєстрі застрахованих осіб (АЗ в пільгах/субсидіях, в соцвиплатах, звірки з ППВП, з ПВП ДКГ) з даними реєстрації актових записів про смерть з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, вивантажено 157 743 записів, які передано Управлінню з виплати для відповідного реагування.
Проаналізовано 100% встановлених фактів некоректного відображення позначок про сплату внесків згідно 68 звернень страхувальників. Проведено 15 засідань Комісії з приведення у відповідність стану сплати страхових внесків в картках страхувальників, складено 15 актів, приведено у відповідність (зараховано) 77 періодів страхового стажу, відновлено права 7414 застрахованих осіб.
У встановлені строки відпрацьовано 1467 або 100% запитів (листів, заяв, звернення, службові записки структурних підрозділів Головного управління)з питань обліку інформації у РЗО, функціонування ЕРЛН, користування електронними сервісами вебпорталу Пенсійного фонду України, тощо, з них від правоохоронних органів надійшло 718запитів щодо надання інформації, 5 запитів Держпраці. Надано відповіді на 172запитів УДМС стосовно 175 осіб щодо перебування осіб на обліку як пенсіонерів.
Прийнято участь у засіданнях 68 робочих груп. Створено 15 запитів у підсистемі “Технічна підтримка” з питань компетенції відділу для вирішення проблемних питань, піднятих громадянами у зверненнях.
У звітному періоді були направлені повідомлення щодо працюючих застрахованих осіб про настання пенсійного віку в наступному кварталі з метою подання ними документів на призначення пенсій та наповнення Реєстру застрахованих осіб актуальними даними. Загалом надіслано 279 повідомлень страхувальникам щодо 398 осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах та набувають право на пенсію у ІІ, ІІІ, ІV кварталі 2023 року та у І кварталі 2024 року.
Забезпечено 100 % виконання завдань щодо актуалізації звітних відомостей роботодавців: проаналізовано 198 помилкових звітів, з них 2 не потребують виправлень, 193 страхувальників повідомлено про необхідність приведення у відповідність даних реєстру застрахованих осіб (письмово або за телефоном).
Проведено аналіз 4 900 карток застрахованих осіб в РЗО, по яких виявлено дублі за серією та номером паспорта. За результатами аналізу направлено 63 листи страхувальникам або органам Фонду інших регіонів з метою повідомлення застрахованих осіб про необхідність актуалізації їх персональних даних в РЗО.
Протягом звітного періоду від страхувальників та застрахованих осіб Луганської області до Головного управління надійшло 15136 звернень щодо оцифрування трудових книжок, які в подальшому опрацьовувались в рамках централізованої черги.
Безпосередньо для опрацювання Головним управлінням на етапі атрибутування надійшло 42 328 трудових книжок, терміни опрацювання яких настали у звітному періоді, із них 42 322 (або 99,99 %) трудових книжок атрибутовано вчасно, 6 (або 0,01%) – із затримкою, у зв’язку з тим, що звернення з порталу мали декілька (від 10 до 32) зареєстрованих в один день звернень від ЗО м. Києва та опрацьовані за алгоритмами централізованої черги (кожне наступне після виконання попереднього), та 0 (або 0 %) – не були атрибутовані станом на кінець звітного періоду.
Звернення з джерелом надходження “Автоматичне” опрацьовані протягом 1 робочого дня, звернення з порталу в термін до 4 робочих днів (в середньому).
На виконання окремого доручення 4-ОД від 28.03.2023 проведено щоденний моніторинг в програмному забезпеченні ІКІС ПФУ: Підсистема “Відомості з реєстру страхувальників” інформації, що надійшла за період з 04.02.2023 по 29.12.2023 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань, зокрема, відомостей про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи, яка зареєстрована у Луганській області, перевірено 7539 повідомлень, виявлено 108 юридичних осіб за визначеними критеріями. Інформація про здійснений моніторинг щоденно передавалася визначеним підрозділам Головного управління, надано 205 службових записок.
На виконання окремого доручення 6-ОД від 02.08.2023, проведено перевірки 34 заяв на отримання разової грошової виплати до Дня Незалежності України, які отримані від силових структур, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2023 № 754 “Деякі питання соціального захисту ветеранів війни та жертв нацистських переслідувань”. За даними реєстру застрахованих осіб Державного реєстру встановлено відповідність, або невідповідність, зазначеної у заявах інформації щодо отримувачів, критеріям перевірки відповідно наданих Пенсійним фондом України. За результатами перевірок погоджено фінансування за 27 заявами стосовно 5270 військовослужбовців, відхилено із обґрунтуванням відмови 7 заяв, страхувальникам та заявникам надано роз’яснення.
Забезпечено постійне інформування громадян про надання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області послуг в електронному вигляді. Станом на 01.01.2024 організовано оприлюднення 578 публікацій на власній інформаційній сторінці та сторінках відділів обслуговування громадян (сервісних центрів) Головного управління у мережі Facebook, у загальнодержавних та регіональних засобах масової інформації, у т.ч. покрокових інструкцій з питань отримання довідок ОК-5, ОК-7, про доходи пенсіонера, витягів з Електронного реєстру листків непрацездатності та Електронної трудової книжки, внесення змін до Реєстру застрахованих осіб. Оприлюднено 28 наборів даних щодо надання інформації для публічного доступу згідно затвердженого переліку. Підготовлено 5 видів буклетів з актуальних питань, які тиражовано для вручення під час 43 зустрічей з мешканцями в гуманітарних хабах територіальних громад Луганської області, вручено 913 екземплярів.
Проведено онлайн-семінар за участі 20 страхувальників на тему “Лікарняні у 2023 році: формування та виплата”. З метою підвищення кваліфікації фахівців Управління було проведено дистанційні тренінги за темами: “Актуальні питання ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування”, “Основні аспекти формування даних в Електронному реєстрі листків непрацездатності”, “Актуальні напрямки організації роботи щодо захисту інформації в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України”, “Основні аспекти роботи в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України та вимоги щодо захисту інформації”, інформаційно-роз’яснювальний онлайн-захід на тему “Актуальні питання захисту від кібератак в сучасних умовах”.
Проведено прийоми громадян в гуманітарних хабах Лисичанської та Сєвєродонецької міських військово-цивільних адміністраціях м. Полтава та м. Дніпро. Під час заходів проведено роз’яснювальну роботу стосовно використання електронних сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України – перегляд страхового стажу, внесення змін до карток застрахованих осіб, надання електронних трудових книжок. На зустрічі були присутні 38 осіб, присутнім було роздано інформаційні матеріали та буклети.
Станом на 01.01.2024 зареєстровано 109,3 тис. користувачів вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України, що на 0,1 тис. більше у порівнянні з початком звітного періоду. За звітний період надано 22 тис. послуг, в тому числі, засобами вебпорталу подано звернень: 6825– заяв (пропозицій, клопотань) стосовно пенсійного забезпечення, отримання соціальних та страхових виплат, отримання пенсійних посвідчень, щодо звітування та внесення змін до персональних даних, 1 – інші щодо пенсій, 50 – щодо виготовлення ЕПП/ППП, 15136 – звернень щодо оцифрування трудової діяльності.
УПРАВЛІННЯ ПО РОБОТІ З ПЕРСОНАЛОМ
Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області за результатами узагальнення підсумків роботи Управління по роботі з персоналом за 2023 рік повідомляє.
Штатна чисельність Головного управління складає 677 штатних одиниць, фактично працює 324 особи. Укомплектованість кадрами – 59 %.
Станом на 01.10.2023 кількість вакантних посад в Головному управлінні складає 251 одиницю, з яких 32 – посади категорії “Б”, 196 – посади категорії “В” та 23 – посади недержавної служби.
В Головному управлінні працює 309 державних службовців, з них 38 осіб (12,2 %) – чоловіки, 271 осіб (87,8 %) – жінки, а також 15 осіб (4,6 % від загальної фактичної чисельності працівників органів Фонду), які є службовцями і робітниками.
За віком державні службовці розподіляються таким чином:
до 35 років – 14,2 %;
від 36 до 60 років – 81,6 %;
від 61 до 64 років – 4,2 %.
Серед керівників Головного управління другий (магістерський) рівень вищої освіти мають всі 96 осіб (100 %).
Серед інших державних службовців Головного управління другий (магістерський) рівень вищої освіти має 278 осіб (69,0 %), перший (бакалаврський) рівень вищої освіти – 20 осіб (4,9 %), початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти – 9 осіб (2,2 %).
За звітний період 2023 року в Головному управлінні проведено 17 доборів на зайняття 519 посад ( в тому числі категорії «Б» – 68, категорії «В» – 442, посади не державної служби -9). Для участі у доборах подано документів 91 кандидатом на вакантні посади, з яких 17 – на посади категорії «Б». Всі добори проведені згідно службових записок керівників самостійних структурних підрозділів.
Призначення на посади державних службовців в Головному управлінні здійснювалось відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (із змінами та доповненнями) (призначено 101 державного службовця).
За звітний період було звільнено 165 працівників.
Середній коефіцієнт плинності кадрів в органах Фонду становить 35 %.
Управлінням по роботі з персоналом забезпечено організацію роботи щодо підвищення рівня професійної компетентності державних службовців.
Створено умови для підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Головного управління шляхом професійного навчання. Протягом звітного періоду забезпечено підвищення рівня професійної компетентності 295 державних службовців, яким затверджено індивідуальну програму професійного розвитку, або 95 % визначеної потреби, в тому числі: за загальною професійною (сертифікатною) програмою – 107 (36,3 %), за короткостроковими програмами – 262 (88,8 %). За звітний період за різними програмами підвищення кваліфікації, в рамках виконання індивідуальних програм професійного розвитку, пройшли навчання та отримали 1 та більше кредитів ЄКТС 274 державних службовця, або 95 % від визначеної потреби.
За бездоганну та ефективну державну службу за 2023 рік 3 державних службовця нагороджені Знаком Пошани Пенсійного фонду України, 11 державних службовців – Почесною Грамотою Пенсійного фонду України, 4 державних службовця – Почесною грамотою Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, 7 державних службовця – Грамотою Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, 13 державним службовцям оголошено Подяку Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
ЮРИДИЧНЕ УПРАВЛІННЯ
Правова робота в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області (надалі – Головне управління) забезпечується юридичним управлінням та спрямована на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства.
Укомплектованість кадрового складу самостійного структурного підрозділу становить 43 % (13 працівників) від загальної штатної чисельності 30 спеціалістів.
В умовах військового стану робота спеціалістів Юридичного управління виконується в дистанційному форматі, який технічно забезпечується програмними комплексами Пенсійного фонду України «Електронний документообіг», «Правова робота», «Реєстр судових рішень».
Участь в судових засіданнях проводиться в режимі відеоконференції з наданням відповідних матеріалів через підсистему «Електронний суд» (ЄСІТС).
У 2023 році юридичною службою забезпечено представництво інтересів Фонду в судах першої інстанції у 904 справах з питань пенсійного забезпечення, що складає 50 % показника першого півріччя минулого року.
Навантаження на одного спеціаліста залишається на рівні показника минулого року близько 100 справ.
Стабільно значною залишається кількість справ стосовно призначення (перерахунку) та виплати пенсій військовослужбовцям (433 позови), на пільгових умовах (84 позови), за законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV (64 позови), визнання права власності на недоотриману пенсію померлого (33 позови), поновлення виплати пенсії внутрішньо переміщеним особам (27 позовів).
Близько 5 % судових справ стосуються спорів, які раніше відносились до компетенції Фонду соціального страхування та стосуються поновлення страхових виплат.
Судами першої інстанції на сьогодні розглянуто та задоволено на користь громадян 505 позовів.
Найбільший показник задоволених позовних заяв на користь громадян має місце у справах: призначення (перерахунку) та виплати пенсій військовослужбовцям – 347 (позовів); призначення (перерахунок) пенсії на пільгових умовах (48 позовів).
Більше 300 задоволених судових рішень мають посилання на правові висновки суду по аналогічній категорії справ або відносяться до групи зразкових.
Відмовлено судами першої інстанції у задоволенні 97 позовів громадян, що складає 15 % від пред’явлених в цьому році позовів громадян.
В апеляційному порядку управлінням було оскаржено 631 судових рішення з пенсійних питань, з яких 58 було скасовано. 549 судових рішення суд апеляційної інстанції залишив без змін.
У 2023 році примусовому виконанню на користь Головного управління підлягало 3519 виконавчих документів на суму 782220,2 тис. грн. Близько 65 % даного показника складають виконавчі документи підприємств, місцезнаходження яких були місто Лисичанськ, Сєвєродонецьк та Рубіжне.
На рахунки органів Фонду від примусового стягнення з початку року надійшло 235,9 тис. грн.
В порівнянні з аналогічним звітним періодом минулого року сума надходжень даної категорії зменшилась в 10 раз.
На сьогодні по Луганській області обліковується близько 100 платників, щодо яких порушено справи про банкрутство.
Відносно більшості з них справи про банкрутство слухаються більше 8 років.
У 2023 році державними виконавцями в порядку Закону України «Про виконавче провадження» від 02 червня 2016 року № 1404-VIII за невиконання без поважних причин у встановлений державним виконавцем строк рішення суду було винесено 13 постанов про накладення штрафів на Головне управління на суму 66,3 тис. грн. За результатами оскарження скасовано усі 13 постанов про накладення штрафів на суму 66,3 тис. грн.
Державними виконавцями винесено 107 постанов про стягнення з Головного управління 2867,6 тис. грн виконавчого збору, що на 46 % менше ніж показник минулого року
У 2023 році на керівника Головного управління судом накладався штраф в розмірі 53,7 тис. грн, який в подальшому було скасовано за результатом апеляційного оскарження.
З метою забезпечення автоматизованого обліку судових справ та виконавчих документів спеціалістами Юридичного управління ведеться наповнення електронної системи «Правова робота». Інформаційні картки розділу «Судові справи» та «Виконавчі документи» сформовані на 100 %.
Згідно з Положенням про організацію правової роботи в Пенсійному фонді України, затвердженому постановою правління Пенсійного Фонду України від 08 серпня 2022 року № 14-1 під час організації роботи, пов’язаної з укладанням договорів, юридичною службою здійснюється правова експертиза договорів, у тому числі під час організації процедур публічних закупівель.
Дані моніторингу організації та проведення процедур закупівель для забезпечення потреб органів Пенсійного фонду України свідчать що за 2023 рік Головним управлінням було укладено 121 господарських договорів.
За результатами проведеної у 2023 році Пенсійним фондом України перевірки стану організації правової роботи порушень чинного законодавства щодо укладання, виконання договорів, проведення закупівель не встановлено.
УПРАВЛІННЯ КОНТРОЛЬНО-ПЕРЕВІРОЧНОЇ РОБОТИ
Основними завданнями, покладеними на Управління контрольно-перевірочної роботи, є контроль за додержанням законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування та встановлення фактів незаконного та нецільового використання пенсійних коштів шляхом проведення перевірок та складання актів за їх результатами.
Протягом 2023 року здійснено 904 контрольно-перевірочних заходів, спрямованих на реалізація державної політики з питань пенсійного та соціального забезпечення, а саме:
– 764 перевірки документів, наданих для призначення/перерахунку пенсії або 84,5%;
– 94 перевірки правильності використання страхувальниками страхових коштів Фонду або 10,5%;
– 21 перевірка суб’єктів господарювання за їх заявами або 2,3%;
– 11 перевірок з питань цільового використання коштів Пенсійного фонду України або 1,2 %,
– 11 розслідувань нещасних випадків та професійних захворювань або 1,2%;
– 3 перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності або 0,3%.
Суттєву частку порушень, які фахівці Управління виявляють під час проведення зазначених заходів це помилки у банківських установ при повернені пенсійних виплат за померлих пенсіонерів, а саме 92,7% та розбіжності між бухгалтерськими документами про нарахований заробіток (стаж роботи) та довідками, які видані для призначення/перерахунку пенсій, а саме 5,9 %.
УПРАВЛІННЯ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ
Протягом 2023 року, у зв’язку з обмеженнями, пов’язаними з дистанційною формою роботи та розгалуженістю робочих місць працівників Головного управління майже по всій території України, дослідження проводились дистанційно за інформацією, наявною в підсистемах Пенсійного фонду. Незважаючи на низький рівень укомплектованості кадрами – 45% від штатної чисельності, фактично виконувало обов’язки 4 працівника з 9, Управлінням внутрішнього аудиту забезпечено стовідсоткове виконання плану діяльності з внутрішнього аудиту.
Проведено 3 внутрішні аудити, якими охоплено 5 об’єктів, а саме:
– організація здійснення пенсійних виплат. Облік надмірно виплачених пенсій та стан їх відшкодування
– дотримання законодавства про працю та державну службу, стан управління персоналом
– використання коштів на оплату праці
– збереження матеріальних цінностей та ведення їх обліку
– стан організації і проведення публічних закупівель робіт, товарів, послуг.
Під час внутрішніх аудитів проведено збір аудиторських доказів в Управлінні з питань виплат, Фінансово-економічному управлінні, Управлінні адміністративного забезпечення та Юридичному управлінні.
Окрім внутрішніх аудитів, Управлінням внутрішнього аудиту проведено 24 заходи з іншої діяльності з внутрішнього аудиту та 3 контрольні заходи (перевірки, дослідження, оцінювання) з питань розгляду письмових звернень громадян; якості організаційно-управлінського забезпечення роботи структурних підрозділів Головного управління та якості складання описів про майно, права та обов’язки, які підлягають передачі Пенсійному фонду України як правонаступнику Фонду соціального страхування України.
Проведеними дослідженнями виявлено 13 недоліків / проблем які, насамперед, зумовлені послабленням внутрішнього контролю за окремими напрямками діяльності; недосконалістю запроваджених заходів щодо зменшення впливу ризиків; недостатнім рівнем взаємодії, інформаційного та комунікаційного обміну при організації процесів між структурними підрозділами Головного управління, а в деяких випадках – неформалізованим внутрішнім середовищем (відсутність/неактуальність окремих механізмів, дій, порядків тощо).
Недоліки та проблеми у діяльності суб’єктів аудиту призвели до 62 видів нефінансових порушень.
Основними порушеннями при здійсненні адміністративних видатків, пов’язаних з виконанням функцій, покладених на органи Пенсійного фонду України, та веденні бухгалтерського обліку упущення при здійсненні бухгалтерського обліку операцій з матеріальними цінностями (63%): це упущення у веденні інвентарних карток, нарахуванні амортизації, оформленні договорів про матеріальну відповідальність та ведення журналу реєстрації таких договорів.
Питома вага порушень при оплаті праці склала 10%, в основному пов’язані з недостатність дієвого контролю за коректністю та своєчасністю складання відповідних наказів, помилками під час внесення інформації програмного комплексу «Альфа.Бухгалтерія».
На упущення під час здійснення закупівельної діяльності припадає 18%, які сталися в основному через порушення власних розпорядчих документів щодо здійснення закупівель, не актуальність окремих положень розпорядчих документів; мають місце окремі випадки порушень під час укладання договорів.
Помилки в сегменті опрацювання судових рішень (9%) були пов’язані з проблемами у формалізації внутрішнього контролю, зокрема у відсутності актуального задокументованого організаційного забезпечення напрямку роботи щодо виконання рішень суду, крім того, діючий порядок взаємодії структурних підрозділів під час опрацювання судових рішень, які набрали законної сили не охоплював всі етапи та всі структурні підрозділи, які фактично задіяні в операційному процесі.
За результатами проведених аудитів надано 18 рекомендації, спрямованих на удосконалення внутрішнього контролю, впровадження яких повинно стати резервом для покращення якості роботи в досліджених напрямках роботи.
Забезпечено систематичний моніторинг впровадження аудиторських рекомендацій суб’єктами аудиту. Здійснюється документальне відстеження та аналіз інформацій від структурних підрозділів про результати вжитих заходів. В інформаціях зазначається проведена робота із впровадження аудиторських рекомендацій та досягнуті результати. Станом на 01.01.2024 всі рекомендації, по яких настав термін виконання, виконано, по 67% виконаних рекомендацій досягнуто результативність.
Здійснюються заходи щодо ведення бази даних об’єктів аудиту – забезпечено складання, наповнення, своєчасне оновлення/актуалізація інформації у базі даних об’єктів аудиту, внесення даних про результати внутрішніх аудитів.
Проведено внутрішню оцінку якості діяльності з внутрішнього аудиту в Головному управлінні, за результатами якої визначені завдання щодо вдосконалення роботи, направлені на постійний розвиток, удосконалення та підвищення ефективності реалізації функції внутрішнього аудиту в Головному управлінні.
В листопаді-грудні поточного року проведено роботу щодо ідентифікації та оцінки ризиків в діяльності Головного управління, на підставі ризик-орієнтованого відбору сформовано та затверджено План діяльності з внутрішнього аудиту на наступні три роки.
Враховуючи нові функції Пенсійного фонду, інформаційну небезпеку пріоритетними напрямки для аудиторських досліджень у 2024 році будуть:
• інформаційний аудит,
• стан організації роботи щодо здійснення страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності,
• організація доступу до інформації та програмного забезпечення в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду,
• стан організації державного нагляду (контролю) в сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, загальнообов’язкового державного соціального страхування та інших перевірок.
Таким чином, не зважаючи на нестандартні умови праці, ми спрямовуємо роботу на підвищення ефективності та результативності як системи як внутрішнього контролю, так і роботи Головного управління в цілому.
УПРАВЛІННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
В частині загального діловодства:
В 2023 році документообіг Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі – Головне управління) склав 89 372 документа.
Протягом звітного періоду в Головному управлінні зареєстровано 24 658 вхідних документів, а в системі електронного документообігу створено та направлено до адресатів 27 642 вихідних документів.
Крім того, за 2023 рік в Головному управлінні створено 37 072 внутрішніх документа, у тому числі:
1 318 наказів (з них з основної діяльності – 336, з особового складу – 558, про щорічні відпустки – 215, про відпустки соціальні без збереження – 165, про відрядження – 38, з адміністративно-господарських питань – 6),
43 окремих та протокольних доручень,
5 протоколів колегії,
1 268 документів з питань контрольно-перевірочної роботи,
36 довідок з фінансових та кадрових питань,
7 172 розрахунки з відшкодування пільгових пенсій,
27 230 документів оргструктури.
Порівняно з аналогічним періодом минулого року загальний документообіг збільшився на 2 619 документів (або 3,0 %).
Найменування
|
2022 рік
|
2023 рік
|
+/-
|
%
|
Вхідна кореспонденція | 26 735 | 24 658 | – 2 077 | – 7,8 |
Вихідна кореспонденція | 28 339 | 27 642 | – 697 | – 2,4 |
Разом | 55 074 | 52 300 | – 2 774 | – 5,0 |
Внутрішні документи | 31 679 | 37 072 | + 5 393 | + 17,0 |
ВСЬОГО | 86 753 | 89 372 | + 2 619 | + 3,0 |
Впродовж звітного періоду до Головного управління надійшло 11 запитів на отримання публічної інформації (за 2022 рік також 11), які опрацьовано у термін, визначений чинним законодавством України.
В частині обробки звернень громадян:
Впродовж 2023 року до Головного управління надійшло 8 623 звернення громадян, що на 3 263 звернення (або 60,9 %) більше, ніж у 2022 році, у тому числі:
2022 рік
|
2023 рік
|
+/-
|
%
|
|
звернення від заявника | 1 823 | 2 504 | + 681 | + 37,4 |
з Державної установи «Урядовий контактний центр» | 404 | 324 | – 80 | – 19,8 |
через вебпортал ПФУ | 3 133 | 5 795 | + 2 662 | + 85,0 |
ВСЬОГО | 5 360 | 8 623 | + 3 263 | + 60,9 |
Основні питання, які порушувались у зверненнях громадян:
своєчасність виплати пенсії, в т. ч. виплати за минулі періоди – 1457 звернень;
взяття на облік/поновлення або продовження виплати пенсії – 1210 звернень;
виплата пенсії через банк – 990 звернень;
роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 930 звернень;
перевірка правильності призначення та перерахунку пенсії, в т. ч. надбавок, доплат – 924 звернення;
правомірність припинення виплати пенсії – 737 звернень;
виконання рішень судів – 484 звернення;
витребування довідок та інших матеріалів – 466 звернень;
своєчасність виплати житлової субсидії або пільги, в т. ч. припинення виплати – 255 звернень;
визначення права на призначення пенсії – 244 звернення;
виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера — 107 звернень.
В частині роботи господарського забезпечення:
Станом на 01.01.2024 внаслідок широкомасштабного вторгнення військових збройних формувань рф на територію України всі адміністративні приміщення, господарські будівлі, переважна більшість службового автотранспорту та рухомого майна Головного управління залишились в районах, які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а прийом громадян у сервісних центрах не ведеться. Проте, не зважаючи на вказані обставини, Головне управління продовжує виконувати всі свої функції, у тому числі господарського характеру.
Станом на 01.12.2023 року на баланс Головного управління передано частину нежитлової будівлі площею 84,8 кв.м для використання в якості адміністративного приміщення на постійній основі в м. Миколаєві Львівської області, а також укладено договори оренди на використання нежитлових приміщень (кабінетів) загальною площею 105,68 кв.м, а також гаражу площею 25,5 кв.м в м. Черкаси. Триває робота з пошуку додаткових приміщень для розміщення працівників в м. Черкаси та м. Дніпро.
Протягом 2023 року проведено закупівлі товарів та послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (зі змінами), за результатами яких було укладено договори з придбання:
товарів: марок та немаркованих конвертів, запчастин, бензину, розхідних матеріалів та аксесуарів для службового автотранспорту, офісного паперу, канцелярського приладдя, апаратних засобів криптографічного захисту інформації (токенів), засобів гігієни та індивідуального захисту, деякого комп’ютерного та мережевого обладнання, металевих сейфів та картотеки, електроприладів та електрозапчастин, аксесуарів для корпоративної символіки, лічильної техніки, меблів, газового палива, електричної енергії, господарських та інших товарів різного призначення;
послуг з: пересилання відправлень АТ “Укрпошта” та АТ “Нова Пошта”, ремонту і технічного обслуговування персональних комп’ютерів, технічного обслуговування і ремонту офісної техніки, технічного обслуговування телекомунікаційного обладнання, технічного обслуговування службового автомобіля, надання гідрометеорологічної інформації та до електронних баз наукової та науково-технічної інформації, навчання загальним питанням охорони праці, юридичного оформлення і засвідчення документів, страхування службового автотранспорту, підвищення кваліфікації державних службовців, постачання та оновлення бухгалтерського програмного забезпечення, передачі програмної продукції Microsoft Office, надання доступу до мережі Інтернет, розподілу газу, сервісного обслуговування системи газопостачання, монтажу систем охоронної та пожежної сигналізації, теплопостачання, поводження з ТБО, забезпечення екологічної безпеки шляхом збирання, перевезення та зберігання для подальшої утилізації окремих видів небезпечних відходів, технічного обслуговування порошкових вогнегасників тощо.
ВІДДІЛ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ІНФОРМАЦІЙНОЇ РОБОТИ
Протягом 2023 року масова комунікація у Головному управлінні включала близько 10 різного роду форм і методів роботи. Згідно з нею найбільш ефективними і поширеними напрямами взаємодії з громадськістю, які охоплюють значне коло осіб, були зустрічі з різноманітними цільовими аудиторіями.
Найбільш актуальним та затребуваним у 2023 році стало надання фахових консультацій, у тому числі у форматі онлайн-зустрічей, у приміщеннях координаційних центрів надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам з Луганської області та ЦНАПАХ військових та військово-цивільних адміністрацій, які розташовані в різних регіонах країни, надання послуг в місцях компактного проживання переселенців. Іх кількість склала 521 захід із 715 зустрічей з населенням за місцем проживання.
Також протягом звітного періоду проводились зустрічі у трудових колективах (150), з громадськими організаціями (80) та безробітними (49), на яких надавалися роз’яснення норм чинного пенсійного законодавства, порядку призначення субсидій і пільг, страхових виплат, соціальних послуг, функціонування онлайн-сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України.
За звітний період на постійно діючих телефонних “гарячих лініях” Головного управління було надано 22,9 тис. консультативних послуг. У ході телефонних “гарячих ліній”, які щомісячно проводить керівництво Головного управління (за 2023 рік проведено 35 таких заходів), кваліфіковані відповіді з актуальних питань згідно з компетенцією органів Пенсійного фонду України отримали 383 мешканці Луганщини.
Керівниками пенсійної служби області здійснено 3 виступи в ефірі “Українського радіо” з тематики нарахування пенсійних виплат людям, які залишаються в тимчасовій окупації та на деокупованих територіях, на яких ведуться активні бойові дії, порядку дій при відсутності трудової книжки для підтвердження стажу.
Начальник Головного управління та її заступник надали 9 інтерв’ю (коментарів) на ютуб-каналі та фейсбук-сторінці “Луганщина ВПО: точка виходу” з тематики проходження ідентифікації отримувачам українських пенсій, отримання грошової допомоги на поховання пенсіонера, порядку дій при блокуванні пенсійної картки, підтвердження страхового стажу та оформлення житлової субсидії.
Також керівник Головного управління надала інтерв’ю кореспонденту народної газети “Громада” (м. Миколаїв Львівської області) на тему: “Як живеться луганчанам у Миколаєві?”.
У соціальних мережах не припинялась просвітницька робота щодо можливостей дистанційного отримання електронних послуг за допомогою вебпорталу Пенсійного фонду України. За 2023 рік з вищезазначеного напрямку було оприлюднено 1592 інформаційних повідомлення.
За результатами проведеного моніторингу протягом звітного періоду на загальнодержавних та регіональних вебресурсах оприлюднено 3829 інформаційних матеріалів з пенсійних питань, порядку призначення субсидій і пільг, страхових виплат, соціальних послуг та висвітлення інших актуальних аспектів діяльності Головного управління.
За 2023 рік на офіційній інформаційній сторінці Головного управління у мережі Фейсбук та сторінках відділів обслуговування громадян Управління обслуговування громадян, у Телеграм-каналі та на офіційній інформсторінці Головного управління вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України громадян розміщено 4921 тематичне повідомлення, а саме: з питань пенсійного забезпечення – 3410, житлових субсидій та пільг – 691, страхових виплат та соціальних послуг – 820 повідомлень.
ВІДДІЛ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇ
В Головному управлінні розроблено та затверджено наказом від 30.11.2021 № 1122З Заходи щодо усунення (мінімізації) корупційних ризиків у діяльності Головного управління визначені Антикорупційною програмою Пенсійного фонду України на 2021-2023 роки (зі змінами).
Здійснювалися превентивні та організаційно-профілактичні заходи щодо виявлення конфлікту інтересів та сприятливих умов для вчинення корупційних правопорушень, правопорушень пов’язаних з корупцією під час виконання працівниками своїх функціональних обов’язків:
- здійснено перевірку відносно 460 працівників Головного управління щодо наявності відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
- організовано проведення 33 спеціальних перевірок відносно осіб, які претендували на зайняття посад категорії «Б» в Головному управлінні;
- 121 особу, які звільнилися в Головному управлінні на протязі року або іншим чином припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, попереджено про обмеження та заборони встановлені Законом України «Про запобігання корупції»;
- врегульовано 1 випадок конфлікту інтересів за повідомленням працівника;
- проведено 5 тематичних перевірок щодо виконання заходів антикорупційного спрямування та роботи близьких осіб в структурних підрозділах Головного управління;
- запроваджено проведення аналізу контрагентів у Головному управлінні за даними державних реєстрів та відкритих баз даних;
- забезпечено функціонування механізмів зворотного зв’язку з громадськістю щодо повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції». Повідомлень щодо можливих порушень з боку посадових осіб Головного управління, які мали підтвердження, у звітному періоді не надходило.
З початку року Відділом:
- проведено 21 семінарів, тренінгів, лекцій та службових нарад зі спеціалістами Головного управління на яких розглядалися положення антикорупційного законодавства;
- надано 507 індивідуальної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;
- оприлюднено 16 інформаційних матеріалів з антикорупційного напряму, роз’яснення, коментарів тощо, з метою формування негативного ставлення до корупції, прозорості та відкритості на офіційних сторінках Головного управління в мережі інтернет.
Відділом з питань запобігання та виявлення корупції розроблено методичні матеріали щодо запобігання виникненню та врегулювання конфлікту інтересів, механізму заохочення викривачів, обмеження щодо одержання подарунків, дотримання правил етичної поведінки та доведено до відома працівників.