Електронні сервіси Пенсійного фонду України
В умовах сьогодення на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України користувачам доступні сервіси, які допомагають заощадити час та вирішити важливі питання дистанційно.
Послугами вебпорталу ПФУ можуть скористатися особи різних вікових категорій.
НАЙБІЛЬШ ПОПУЛЯРНІ ПОСЛУГИ ВЕБПОРТАЛУ:

Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд України відповідно до статті 12 Закону України від 08.07.2010 №2464- IV “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”. У ньому на кожну застраховану особу заведена персональна облікова картка, в якій накопичується інформація про заробітну плату, різні соціальні виплати, з яких сплачені страхові внески, страховий стаж, розмір пенсії тощо.
В Особистому кабінеті на вебпорталі відображена інформація з облікової картки реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, така як:







У випадку виявлення застрахованою особою в Особистому кабінеті некоректних або невірних відомостей у своїх анкетних даних, особа може подати Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр застрахованих осіб та документи, які підтверджують внесення змін (паспорт, документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків).

Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 №328 “Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього” затверджено механізм організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності.
Формується електронний лікарняний в Реєстрі електронних листків непрацездатності на підставі медичного висновку на підставі ідентифікації пацієнта в Реєстрі застрахованих осіб.
Сформований листок непрацездатності надсилається страхувальникам, з якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Електронна трудова книжка є аналогом паперового носія та дозволяє усунути можливі негативні наслідки втрати паперової трудової книжки, її фізичного пошкодження.
Законом України від 05.02.2021 №1217-ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”, який набрав чинності 10.06.2021, встановлено, що включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності, тобто до 10.06.2026.
Відомості про трудову діяльність працівника подаються через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі:



Особам, які скористаються цим сервісом немає необхідності особисто відвідувати територіальні органи Пенсійного фонду України, адже пенсія в такому разі буде призначена автоматично на підставі документів, поданих за допомогою вебпорталу. Сервіс дає можливість заздалегідь подбати про свою соціальну захищеність та надати всю необхідну інформацію завчасно, незалежно від настання пенсійного віку.

Засобами вебпорталу можна подати звернення на отримання електронних документів:
– довідка про доходи пенсіонера;
– витяг з Реєстру застрахованих осіб;
– індивідуальні відомості про застраховану особу (довідки ОК-5, ОК-7);
– довідка про трудовий та страховий стаж;
– дані про нараховану заробітну плату та особливі умови праці.

У пенсіонерів є змога, не виходячи з дому, переглянути свою електронну пенсійну справу, а саме:
– основні дані (номер пенсійної справи, дата відкриття особового рахунку, вид пенсії, дата призначення);
– адресні дані;
– довідка про заробітну плату, яка врахована при призначенні/перерахунку пенсії;
– довідка про стаж для визначення права на пенсію;
– довідка про стаж, врахований для розрахунку пенсії.

У громадян є можливість подати заяву на призначення/перерахунок пенсії або на внесення змін до електронної пенсійної справи, отримати інформацію про стан обробки заяви та рішення щодо призначення/перерахунку пенсії або відмови.

Цим сервісом можна скористатися при необхідності консультування з питань призначення та виплати пенсії, житлової субсидії та пільги чи страхових коштів при бажанні особисто відвідати сервісний центр.

Це можливість отримувати інформацію про результати розгляду звернень на призначення/перерахунок пенсії, сплату страхових внесків, а також кількість страхового стажу за допомогою мобільного зв’язку.

Цей сервіс надає можливість для створення прогнозного розрахунку розміру пенсії за даними, що містяться в електронних реєстрах Пенсійного фонду України, та даними, самостійно введеними користувачем з дотриманням певних умов.

Опрацювання звернень та надання відповідей з дотриманням вимог Закону України “Про звернення громадян” відбувається за стандартними правилами.

Користувач за допомогою кваліфікованого електронного підпису може сформувати і подати через вебпортал електронних послуг заяви:


заяву про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу;
заяву на перерахунок раніше призначеної житлової субсидії;

заяву на зміну способу виплати житлової субсидії чи пільги;

заяву на призначення та надання житлової субсидії за експериментальним проєктом.

Сервіс подання електронних звернень щодо призначення (перерахунку, продовження) страхової виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням, а саме:
– заява на призначення/ перерахунок/подовження страхової виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням;
– заява на призначення/перерахунок/продовження страхової виплати у зв’язку зі смертю годувальника;
– заява про відшкодування витрат на поховання потерпілого та пов’язані з цим ритуальні послуги;
– заява про здійснення страхової виплати;
– заява про компенсацію витрат.

Цей електронний сервіс дає можливість укласти договір на добровільну участь, у тому числі і на користь третіх осіб, заповнивши форму та сплативши добровільний внесок.

Страхувальники – користувачі вебпорталу мають змогу:
– отримати інформацію з Електронного реєстру листків непрацездатності;
– подати заяву-розрахунок на фінансування матеріального забезпечення працівників;
– подати повідомлення про виплату страхових коштів працівників згідно з профінансованими заявами-розрахунками;
– подати скановані копії трудової книжки робітника для створення електронної трудової книжки;
– подати відомості про трудову діяльність працівника одним із способів:
а) у вигляді копій передбачених законодавством документів, виготовлених шляхом сканування;
б) в оцифрованому вигляді — шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, до якого додані скановані копії документів.

1) переведення на іншу роботу або посаду;
2) звільнення;
3) поновлення на роботі;
4) призупинення/поновлення дії трудового договору;
5) про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складання присяги;
6) належності до осіб, які підлягають обов’язковим медичним оглядам.

а) індивідуальні відомості про застраховану особу (довідка ОК-7);
б) довідка про трудовий та страховий стаж;
в) дані про нараховану заробітну плату та про особливі умови праці;
г) витяги з ЕТК та ЕРЛН.
Електронні сервіси Фонду – це зручний спосіб отримання послуг дистанційно.
