Електронні лікарняні: як змінився порядок призначення допомоги від Пенсійного фонду України
Листки непрацездатності наразі формуються Пенсійним фондом України та Національною службою здоров’я України, в електронному вигляді, але незважаючи на це порядок призначення матеріального забезпечення не змінився.
Для отримання коштів та виплати допомоги страхувальнику необхідно виконати дві умови: призначити допомогу по тимчасовій непрацездатності та/або по вагітності та пологах та подати до Пенсійного фонду заяву-розрахунок.
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України від 23.09.1999 № 1105 “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, роботодавець або уповноважена ним особа мають призначити допомогу по тимчасовій непрацездатності протягом 10 робочих днів, а допомогу по вагітності та пологах протягом 3-х робочих днів.
Починати працювати з е-лікарняним і призначати за ним матзабезпечення можна через 7 днів після дати його закриття.
З впровадженням електронних лікарняних працівники та роботодавці усю необхідну інформацію мають в особистому кабінеті із дня, коли відкрили е-лікарняний.
Після оплати листків непрацездатності за рахунок страхових коштів роботодавець має зобов’язання відзвітувати про проведені виплати та надіслати до Пенсійного фонду України відповідне повідомлення.
Строк для надсилання такого повідомлення – протягом місяця з дня проведення виплати.
Подати повідомлення про виплату коштів можна в електронному вигляді на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.