Новий обов’язок страхувальників, які мають заброньованих працівників
Звертаємо увагу, що у страхувальників, у яких працюють особи, що мають підстави для бронювання, скоро зʼявиться новий обовʼязок – додатково інформувати Пенсійний фонд України про рух працівників.
Це визначено положеннями Постанови Кабінету Міністрів України від 05 червня 2024 року №650 “Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану” (далі ‒ Постанова), яку опубліковано в “Урядовому курʼєрі” від 08 червня поточного року.
Пенсійному фонду України та Міністерству оборони протягом місяця з дня набрання чинності Постановою (тобто до 08 липня 2024 року) необхідно забезпечити електронну інформаційну взаємодію між реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо працівників підприємств, установ та організацій, зазначених у підпункті 3 пункту 3 Постанови, віком від 17 до 60 років, їх посад у режимі реального часу для оформлення бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час воєнного стану в електронній формі та застосування відомостей зазначених реєстрів відповідно до затвердженого цією Постановою Порядку.
Пенсійному фонду України необхідно забезпечити протягом місяця з дня набрання чинності постановою технічну можливість подання органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, Пенсійному фонду України через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі відомостей, зазначених у пункті 5 цієї Постанови.
Хто та які відомості має подавати до Фонду?
За пунктом 3 Постанови не пізніше ніж протягом наступного дня після прийняття працівника на роботу, переміщення його з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, тимчасового припинення/відновлення дії трудового договору страхувальники подають ПФУ відповідні відомості через портал електронних послуг (https://portal.pfu.gov.ua).
До роботодавців, які подаватимуть такі відомості згідно з Постановою належать:
– органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування;
– підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період;
– підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Наразі тривають технічні роботи для забезпечення виконання Постанови з боку ПФУ, а страхувальникам необхідно бути готовими подавати необхідні відомості у визначені законодавством терміни.