ПАМ’ЯТКА щодо проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на посади в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища
ПАМ’ЯТКА
щодо проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на посади в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища
Спеціальна перевірка проводиться з метою підвищення якості відбору кандидатів на зайняття посад державних службовців. Тобто, особи, які претендують на зайняття посад (обрані на посади), що передбачають відповідальне або особливо відповідальне становище, а також посад з підвищеним корупційним ризиком у відповідних органах влади, мають проходити спеціальну перевірку.
Законодавчо проведення спеціальної перевірки передбачено Законом України «Про запобігання корупції» (надалі – Закон), а постановою Кабінету міністрів України від 25.03.2015 № 171 (зі змінами) затверджено «Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком» (надалі – Порядок).
Перелік службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище є у примітці статті 51 з позначкою 3 Закону, а також оновлений перелік службових осіб, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків затверджено рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 06 листопада 2023 року № 249/23, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 листопада 2023 року за № 1966/41022.
Відповідно до частини 1 статті 56 Закону та пункту 1 Порядку спеціальна перевірка проводиться лише щодо осіб, які претендують на зайняття певних посад.
В Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області (далі — Головне управління) це посади :
– державних службовців, які обіймають посади категорії «Б».
Відповідно до частини другої статті 57 Закону та пункту 2 Порядку для проведення спеціальної перевірки кандидат подає:
– письмову згоду на проведення спеціальної перевірки за формою згідно з додатком 1 до Порядку;
– автобіографію на дату надання згоди на проведення спеціальної перевірки;
– копії сторінок паспорта громадянина України у формі книжечки з даними про прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), видачу паспорта та адресу зареєстрованого місця проживання або лицьового і зворотного боків паспорта громадянина України у формі картки та витягу з реєстру територіальної громади для підтвердження інформації про місце проживання (перебування);
– копії документів про освіту (з додатками), вчені звання та наукові ступені;
– медичну довідку про стан здоров’я за формою, затвердженою МОЗ, щодо перебування на обліку в психоневрологічних або наркологічних закладах охорони здоров’я (довідка про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин, форми первинної облікової документації № 100-2/о, затверджена наказом МОЗ України від 18 квітня 2022 року № 651);
– копію військово-облікового документа: для призовника — посвідчення про приписку до призовної дільниці; для військовозобов’язаного, резервіста — військового квитка або тимчасового посвідчення військовозобов’язаного; для військовослужбовця — військового квитка, посвідчення особи військовослужбовця (тільки для військовослужбовців або військовозобов’язаних);
– довідку про наявність допуску до державної таємниці (у разі його наявності), складену за формою, визначеною законодавством про державну таємницю;
– заяву, передбачену частиною 1 статті 6 Закону України «Про очищення влади» (обов’язково, якщо щодо особи раніше не проводилася відповідна перевірка (або завірену належним чином копію довідки про результати перевірки, якщо така перевірка проводилася)).
Звертаємо увагу, відповідно до підпункту 2 пункту 2 Порядку автобіографія повинна бути створена в електронній формі, роздрукована та підписана власноруч і містить, зокрема, відомості про: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дату і місце народження, громадянство (зокрема громадянство (підданство) іноземної (іноземних) держави (держав), документи, які надають претенденту на посаду право на постійне проживання на території іноземних держав (за наявності), а також факт подання документів, необхідних для оформлення громадянства (підданства) іноземної (іноземних) держави (держав); освіту (назва закладу вищої освіти (іншого закладу освіти), рік вступу та закінчення такого закладу, реквізити диплому, здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень (ступінь освіти), спеціальність, кваліфікацію, науковий ступінь); наявність допуску до державної таємниці, а також факти скасування раніше наданого допуску за порушення законодавства про державну таємницю (або відмови у його наданні); відношення претендента на посаду до виконання військового обов’язку (призовник, військовозобов’язаний, резервіст); проходження військової служби (у разі її проходження) та/або перебування на військовому обліку військовозобов’язаних; останнє місце роботи (служби) та посаду.
Наказом Головного управління від 19.10.2023 № 263 «Про дотримання вимог антикорупційного законодавства під час організації та проведення спеціальних перевірок у період дії воєнного стану» організація проведення спеціальної перевірки покладена на Відділ з питань запобігання та виявлення корупції.
Спеціальна перевірка розпочинається не пізніше наступного дня з дати підписання згоди претендента на посаду на проведення спеціальної перевірки (після одержання письмової згоди).
Тобто, Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області розпочинає спеціальну перевірку надсиланням до відповідних державних органів або до їх територіальних органів (за наявності) запитів про перевірку відомостей щодо претендента на посаду (за формою, передбаченою Додатком 2 до Порядку) або в день підписання згоди, або наступного за ним дня.
Перевірка відомостей щодо претендента на посаду під час проведення спеціальної перевірки проводиться:
Державною судовою адміністрацією України (ДСА) – щодо наявності в Єдиному державному реєстрі судових рішень відомостей про притягнення претендента на посаду до кримінальної відповідальності;
Міністерством внутрішніх справ (МВС) – щодо наявності судимості, її зняття, погашення;
Міністерством юстиції України і Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) – щодо наявності у претендента на посаду корпоративних прав;
Міністерством юстиції України – щодо наявності в Єдиному державному реєстрі осіб, щодо яких застосовано положення Законом України «Про очищення влади», відомостей про претендента на посаду;
Національним агентством з питань запобігання корупції – щодо наявності в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, відомостей про претендента на посаду, а також щодо достовірності відомостей, зазначених претендентом на посаду у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік;
Міністерством охорони здоров’я України (МОЗ) – щодо стану здоров’я претендента на посаду (в частині перебування на обліку в психоневрологічних або наркологічних закладах охорони здоров’я);
Міністерством освіти і науки України (МОН) – щодо освіти, наявності у претендента на посаду наукового ступеня, вченого звання;
Службою безпеки України (СБУ) – щодо наявності у претендента на посаду допуску до державної таємниці (якщо такий допуск необхідний згідно з посадовими інструкціями, а також щодо відношення претендента на посаду до виконання військового обов’язку (у разі перебування військовозобов’язаного, резервіста на персонально-якісному обліку в СБУ);
Міноборони – щодо відношення претендента на посаду до виконання військового обов’язку (стосовно військовослужбовців Збройних Сил), крім випадків персонально-якісного обліку військовозобов’язаних, резервістів СБУ та Служби зовнішньої розвідки;
Службою зовнішньої розвідки – щодо відношення претендента на посаду до виконання військового обов’язку (у разі перебування військовозобов’язаного, резервіста на персонально-якісному обліку в Службі зовнішньої розвідки).
Строк проведення спеціальної перевірки, згідно з пунктом першим статті 57 Закону, не повинен перевищувати двадцять п’ять календарних днів з дня надання згоди на проведення спеціальної перевірки.
Рішення про призначення або відмову в призначенні на посаду, пов’язану з виконанням функцій держави, приймається тільки після проведення спеціальної перевірки.
Довідка про результати спеціальної перевірки (за формою згідно з Додатком 3 до Порядку) додається до особової справи кандидата на посаду. Документи, подані працівником для проведення спеціальної перевірки, незалежно від результатів перевірки передаються для зберігання в особовій справі цих працівників.
Якщо під час спеціальної перевірки будуть виявлені розбіжності в поданих кандидатом на посаду автобіографії та/або електронній декларації, особі повідомляється про такий факт та їй надається можливість протягом п’яти робочих днів надати письмове пояснення на ім’я керівника Головного управління та/або виправити розбіжності.
У разі обґрунтування особою в поясненні виявлених розбіжностей у поданих документах (автобіографія, декларація), їх виправлення, та якщо за результатами розгляду зазначеного пояснення не встановлено факту подання особою підроблених документів або неправдивих відомостей претендент вважається таким, що пройшов спеціальну перевірку.
Кандидату буде відмовлено у призначенні на посаду у випадку встановлення за результатами спеціальної перевірки факту подання ним підроблених документів або неправдивих відомостей. Про такий виявлений факт протягом трьох робочих днів повідомляються правоохоронні органи.
Претендентові на посаду може бути відмовлено у призначенні на посаду у випадку, коли за результатами спеціальної перевірки виявлено відомості про кандидата, які не відповідають встановленим законодавством вимогам щодо зайняття посади (у тому числі факту належності особи до переліку осіб, щодо яких застосовуються заборони, передбачені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади»).
Інформація про результати спеціальної перевірки та документи щодо її проведення є конфіденційними, якщо вони не містять відомостей, що становлять державну таємницю.
Документи, що подані претендентом на посаду для проведення спеціальної перевірки:
– у разі призначення його на посаду – передаються для зберігання до особової справи;
– у разі відмови у призначенні на посаду – повертаються претендентові на посаду під розписку.
Претенденти на посади, стосовно яких спеціальна перевірка вже проводилася, під час призначення в порядку переведення на посаду до іншого державного органу, письмово повідомляють про це відповідному органу із зазначенням найменування органу, яким організовано проведення такої перевірки. Керівник (заступник керівника) державного органу, на зайняття посади в якому претендує особа, не пізніше наступного робочого дня після одержання повідомлення від претендента на посаду надсилає запит про надання копії довідки про результати спеціальної перевірки до органу, де проводилася така перевірка. Питання про призначення претендента на посаду розглядається після отримання копії такої довідки.
Додатково: Постанова 171 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/171-2015-%D0%BF#Text
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції
Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області
2024 рік