Пропустити навігацію

ПАМ’ЯТКА про персональну відповідальність працівників Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області за порушення вимог, заборон та обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, та обов’язок повідомлення безпосереднього керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб

Пам’ятка

про персональну відповідальність працівників Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області за порушення вимог, заборон та обмежень, встановлених антикорупційним законодавством, та обов’язок повідомлення безпосереднього керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб

Законодавством України встановлено низку положень, які за змістом визначають певну поведінку посадових осіб органів державної влади, а також правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.

Метою цієї пам’ятки є попередження посадових осіб Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі — посадова особа) про персональну відповідальність за порушення законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного, соціального страхування та вимог, заборон та обмежень, встановлених Законом України “Про запобігання корупції” (далі — Закон), обов’язок здійснення повідомлення у разі спроб протиправного впливу на них з боку третіх осіб під час участі у роботі колегіальних органів, уповноважених приймати рішення, які є підставою для призначення соціальних виплат.

Так, посадова особа під час участі у роботі колегіальних органів, уповноважених приймати рішення, які є підставою для призначення соціальних виплат, зобов’язана дотримуватися:

обмежень щодо використання службових повноважень чи свого становища (стаття 22 Закону) – забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах;

обмежень щодо одержання подарунків (стаття 23 Закону) – забороняється безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб, зокрема у зв’язку із здійсненням діяльності, пов’язаної із виконанням функцій держави.

Рішення, прийняте на користь особи, від якої посадова особа чи її близькі особи отримали подарунок, вважаються такими, що прийняті в умовах конфлікту інтересів, і на ці рішення розповсюджуються положення статті 67 Закону (частина 4 статті 23 Закону);

у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, посадова особа відповідно до стаття 24 Закону зобов’язана невідкладно вжити таких заходів:

відмовитися від пропозиції;

за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію;

залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників;

письмово повідомити про пропозицію спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.

Для запобігання та врегулювання конфлікту інтересів посадова особа відповідно до статті 28-29 Закону зобов’язана:

1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів;

3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;

4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів;

У разі існування в посадової особи сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів посадова особа має право звернутися за роз’ясненням до Національного агентства з питань запобігання корупції. У разі якщо посадова особа не отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона діє відповідно до вимог, передбачених у розділі V Закону.

Якщо посадова особа отримала підтвердження про відсутність конфлікту інтересів, вона звільняється від відповідальності, якщо у діях, щодо яких вона зверталася за роз’ясненням пізніше було виявлено конфлікт інтересів.

Посадова особа, у якої наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів, може самостійно вжити заходів щодо його врегулювання шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих це документів колегіальному органу.

Позбавлення приватного інтересу має виключати будь-яку можливість його приховування.

Правила до етичної поведінки посадових осіб, якими вони зобов’язані керуватися під час участі у роботі колегіальних органів, визначено статтями 37 – 44 Закону. Загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджені наказом Національного агентства з питань державної служби від 05.08.2016 № 158, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 31.08.2016 за № 1203/29333 (зі змінами).

За вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень посадові особи притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку (стаття 651 Закону).

Відповідно до Глави 13-А Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) адміністративними правопорушеннями, пов’язаними з корупцією, зокрема є:

порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків (стаття 1725 КУпАП);

порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (статті 1727 КУпАП);

незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових або інших визначених законом повноважень (стаття 1728 КУпАП);

невжиття заходів щодо протидії корупції (статті 1729 КУпАП).

Кримінальні правопорушення передбачені статтями 364, 368-3692Кримінального кодексу України (далі – Кодекс):

ст. 364 (зловживання владою або службовим становищем);

ст. 368 (прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою);

ст. 369 (пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоді службовій особі);

ст. 3692 (зловживання впливом).

У разі виявлення посадовою особою спроб протиправного впливу на неї з боку третіх осіб під час участі у роботі колегіальних органів направляється повідомлення до спеціально уповноважених суб’єктів у сфері запобігання корупції.

Посадові і службові особи Головного управління у разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання повідомлення про вчинення такого правопорушення іншими працівниками зобов’язані відповідно до ч. 6 статті 53 Закону у межах своїх повноважень ужити заходів щодо припинення такого правопорушення та негайно, протягом 24 годин, письмово повідомити про його вчинення спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції.

_______________ _________________ _________________________________

(дата)                               (підпис)                               (ім’я, прізвище)

участь в комісії________________________________________________________

____________________________________№ наказу_______ від_______________

background Layer 1