Електронні сервіси Пенсійного фонду України
В умовах сьогодення все більшої популярності набувають електронні сервіси Пенсійного фонду України.
Вебпортал Пенсійного фонду України пропонує широкий спектр електронних сервісів ‒ від перегляду електронної пенсійної справи та електронної трудової книжки до подання заяв на призначення / перерахунок пенсії, субсидії, пільги чи страхових виплат. Користувачі також мають можливість дистанційно контролювати свій страховий стаж, перевіряти внески роботодавця чи подати звернення на отримання електронних документів.
Зокрема, для користувачів доступні такі сервіси:
Реєстр застрахованих осіб
Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд України відповідно до статті 12 Закону України від 08.07.2010 №2464-IV “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, у якому на кожну застраховану особу заведена персональна облікова картка, в якій накопичується інформація про заробітну плату, різні соціальні виплати, з яких сплачені страхові внески, страховий стаж, розмір пенсії тощо.
Користувач може легко перевірити інформацію щодо сплати роботодавцем єдиного соціального внеску. Можливість контролю за ситуацією дає змогу громадянам дбати про свої соціальні гарантії та майбутню пенсію.
Анкета застрахованої особи для внесення/ зміни/ уточнення даних в Реєстрі застрахованих осіб
У випадку виявлення застрахованою особою в Особистому кабінеті некоректних або невірних відомостей в своїх анкетних даних, особа може подати Анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр застрахованих осіб та документи, які підтверджують внесення змін (паспорт, документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків).
Електронний Реєстр листків непрацездатності
У зазначеному розділі користувач вебпорталу може переглядати інформацію про періоди тимчасової втрати працездатності та їх оплату.
Електронна трудова книжка
Електронна трудова книжка є аналогом паперового носія та дозволяє усунути можливі негативні наслідки втрати паперової трудової книжки, її фізичного пошкодження.
Законом України від 05.02.2021 №1217-ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”, який набрав чинності 10.06.2021 встановлено, що включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності, тобто до 10.06.2026.
Електронна трудова книжка є підставою для призначення пенсії в автоматичному режимі.
Автоматичне призначення пенсії
Особам, які скористаються цим сервісом, немає необхідності особисто відвідувати територіальні органи Пенсійного фонду України, адже пенсія в такому разі буде призначена автоматично на підставі документів, поданих за допомогою вебпорталу. Сервіс дає можливість заздалегідь подбати про свою соціальну захищеність та надати всю необхідну інформацію завчасно, незалежно від настання пенсійного віку.
Запит на отримання електронних документів
Засобами вебпорталу можна подати звернення на отримання електронних документів:
– довідка про доходи пенсіонера;
– витяг з Реєстру застрахованих осіб;
– індивідуальні відомості про застраховану особу (довідки ОК-5, ОК-7);
– довідка про трудовий та страховий стаж;
– дані про нараховану заробітну плату та особливі умови праці.
Електронна пенсійна справа
У пенсіонерів є змога, не виходячи з дому, переглянути свою електронну пенсійну справу, а саме:
– основні дані (номер пенсійної справи, дата відкриття особового рахунку, вид пенсії, дата призначення);
– адресні дані;
– довідка про заробітну плату, яка врахована при призначенні/ перерахунку пенсії;
– довідка про стаж для визначення права на пенсію;
– довідка про стаж, врахований для розрахунку пенсії.
Заява про призначення/ перерахунок пенсії або внесення змін до електронної пенсійної справи
У громадян є можливість подати заяву на призначення/ перерахунок пенсії або на внесення змін до електронної пенсійної справи, отримати інформацію про стан обробки заяви та рішення щодо призначення/ перерахунку пенсії або відмови.
Запис на прийом
Цим сервісом можна скористатися при необхідності консультування з питань призначення та виплати пенсії, житлової субсидії та пільги чи страхових коштів при бажанні особисто відвідати сервісний центр.
СМС-інформування
Це можливість отримувати інформацію про результати розгляду звернень на призначення/ перерахунок пенсії, сплату страхових внесків, а також кількість страхового стажу за допомогою мобільного зв’язку.
Пенсійний калькулятор
Даний сервіс надає можливість для створення прогнозного розрахунку розміру пенсії за даними, що містяться в електронних реєстрах Пенсійного фонду України та даними, самостійно введеними користувачем з дотриманням певних умов.
Подання звернення, заяви, скарги, пропозиції
Опрацювання звернень та надання відповідей з дотриманням вимог Закону України “Про звернення громадян” відбувається за стандартними правилами.
Подання заяви на житлову субсидію чи пільгу
Користувач за допомогою кваліфікованого електронного підпису може сформувати і подати через вебпортал електронних послуг:
– заяву про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги;
– заяву про призначення та надання житлової субсидії;
– заяву про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу;
– заяву на перерахунок раніше призначеної житлової субсидії;
– заяву на перерахунок раніше призначеної пільги;
– заяву на зміну способу виплати житлової субсидії чи пільги;
– заяву про припинення житлової субсидії чи пільги;
– заяву на призначення та надання житлової субсидії за експериментальним проектом.
Заява на страхову виплату
Сервіс подання електронних звернень щодо призначення (перерахунку, продовження) страхової виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням, а саме:
– заява на призначення/ перерахунок/ подовження страхової виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням;
– заява на призначення/ перерахунок/ продовження страхової виплати у зв’язку зі смертю годувальника;
– заява про відшкодування витрат на поховання потерпілого та пов’язані з цим ритуальні послуги;
– заява про здійснення страхової виплати;
– заява про компенсацію витрат.
Добровільне страхування та благодійні пожертви
Цей електронний сервіс дає можливість укласти договір на добровільну участь, у тому числі і на користь третіх осіб, заповнивши форму та сплативши добровільний внесок.
Кабінет страхувальника
Страхувальники- користувачі вебпорталу мають змогу:
– отримати інформацію з Електронного реєстру листків непрацездатності;
– подати заяву-розрахунок на фінансування матеріального забезпечення працівників;
-подати повідомлення про виплату страхових коштів працівників згідно профінансованих заяв-розрахунків;
– подати скановані копії трудової книжки робітника для створення електронної трудової книжки;
– подати відомості про трудову діяльність працівника одним із способів:
а) у вигляді копій передбачених законодавством документів, виготовлених шляхом сканування;
б) в оцифрованому вигляді — шляхом створення відповідного електронного запису в електронному кабінеті страхувальника або застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, до якого додані скановані копії документів.
– з метою обліку в електронній формі відомостей про трудову діяльність працівника страхувальник подає відомості про працівника щодо:
1) переведення на іншу роботу або посаду;
2) звільнення;
3) поновлення на роботі;
4) призупинення/ поновлення дії трудового договору;
5) про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складання присяги;
6) належності до осіб, які підлягають обов’язковим медичним оглядам.
– сформувати запит на отримання електронних документів щодо своїх працівників:
а) індивідуальні відомості про застраховану особу (довідка ОК-7);
б) довідка про трудовий та страховий стаж;
в) дані про нараховану заробітну плату та про особливі умови праці;
г) витяги з ЕТК та ЕРЛН.
Електронні сервіси Фонду – це зручний спосіб отримання послуг дистанційно. Послугами вебпорталу ПФУ можуть скористатися особи різних вікових категорій.