Е-пенсійне посвідчення
Нещодавно Пенсійний фонду України реалізував нову послугу, що дозволяє пенсіонерам оперативно отримати е-пенсійне посвідчення, яке буде відображатись у застосунку “Дія”.
Е-пенсійне посвідчення (ЕПП) — це електронний документ, який підтверджує факт призначення пенсії та не потребує додаткового пред’явлення пенсійного посвідчення в паперовій формі.
За бажанням людина, якій призначено пенсію, може отримати пенсійне посвідчення виключно в електронній формі без виготовлення паперового.
Е-пенсійне посвідчення можна отримати вже за кілька днів з моменту звернення, що значно швидше за паперовий варіант.
Для формування та використання ЕПП людині потрібно знати свій реєстраційний номер облікової картки платника податків, встановити мобільний застосунок “Дія” та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію.
Реалізація нового сервісу може бути корисним пенсіонерам, які перебувають за кордоном та не можуть відвідати Україну для отримання паперового посвідчення, а також пенсіонерам, які з різних причин не можуть отримати документ у сервісних центрах Пенсійного фонду України.
На сьогодні в Україні існує вже три варіанти пенсійного посвідчення:
- паперове пенсійне посвідчення, яке можна отримати, заповнивши в сервісному центрі Пенсійного фонду України анкету або надіславши заяву на виготовлення документа через вебпортал електронних послуг ПФУ, або мобільний застосунок “Дія”;
- електронне пенсійне посвідчення у вигляді платіжної картки, яке видавалось АТ “Ощадбанк”;
- е-пенсійне посвідчення.
Важливо!
Е-пенсійне посвідчення може бути сформовано за наявності в Реєстрі застрахованих осіб відомостей про призначення особі пенсії.
Довідково!
Порядок оформлення, виготовлення та видачі документів, що підтверджують призначення особі пенсії затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 03.11.2017 № 26-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 04.12.2017 за № 1464/31332.
Сформувати е-пенсійне посвідчення можна через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua) або звернувшись до найближчого сервісного центру Пенсійного фонду України.
Як сформувати е-пенсійне посвідчення через вебпортал?
Насамперед, перед формуванням заяви на виготовлення електронного пенсійного посвідчення, потрібно підготувати скановані копії:
- довідки про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (РНОКПП);
- паспорта громадянина України;
- кольорової фотографії, зробленої впродовж останніх 6 місяців, розміром 3х2,5 см, розмір обличчя має складати не менше 70-80 % фотографії);
- фізичного підпису чорним кольором (у форматі jpg).
Щоб замовити е-пенсійне посвідчення через вебпортал Пенсійного фонду України, потрібно виконати такі кроки:
- Увійти на вебпортал Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua та авторизуватися за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
- В особистому кабінеті на панелі ліворуч у розділі “Щодо пенсійного забезпечення” обрати вкладку “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення”.
- У наступному полі необхідно обрати опцію “Заява на виготовлення пенсійного посвідчення в електронній формі (без виготовлення паперового оригіналу або платіжної картки, яка одночасно є пенсійним посвідченням)”.
- У вікні, що з’явиться, необхідно уважно ознайомитись з інструкцією та натиснути кнопку “Продовжити”.
- Заповнити онлайн-форму заяви: вказати інформацію про себе, як отримувача пенсії.
- Прикріпити заздалегідь відскановані документи та натиснути “Сформувати заяву”.
- Перевірити дані сформованої заяви та надіслати їх для Пенсійного фонду України, натиснувши кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”.
З результатом опрацювання заяви можна ознайомитись в особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ в розділі “Мої звернення” — “Статус звернення”.
Після успішного опрацювання відповідного звернення е-пенсійне посвідчення буде сформовано та відображено в мобільному застосунку “Дія”.
Посвідчення, видане за віком, підтягується в застосунок автоматично.
Пенсійне посвідчення, видане за інвалідністю, у зв’язку з втратою годувальника, за вислугу років — потрібно додати у “Дію” власноруч. Для цього у застосунку “Дія”необхідно зайти у поле “Документи” на панелі внизу, прогортати всі наявні документи та натиснути “Додати документ” — “Пенсійне посвідчення”.
Нагадуємо!
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 № 325 “Деякі питання оформлення пенсійних посвідчень внутрішньо переміщеним особам” на період дії воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення або скасування, органами Пенсійного фонду України оформлення пенсійних посвідчень внутрішньо переміщеним особам здійснюватиметься у паперовій формі.