Спектр послуг електронного кабінету страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду
29.01.2025 відбувся інформаційний вебінар у дистанційному форматі на платформі Zoom на тему: „Впровадження сучасних електронних сервісів” із 32 працівниками відділу освіти Новоайдарської селищної ради. У заході брали участь головні спеціалісти відділу забезпечення наповнення бюджету №1 Фінансово-економічного управління Головного управління Пенсійного фонду України у Луганській області Оксана Роговенко.
Фахівець Головного управління Фонду в Луганській області зазначила, що однією із ознак прихованої зайнятості є оформлення працівників погодинно на 2 або 4 години при фактичній роботі 8 годин на день, звітуючи відповідно за неповний робочий день.
Якщо із заробітної плати людини, яка працює неповний робочий день, сплачується єдиний соціальний внесок у розмірі не менш ніж мінімальний, а на сьогодні це 1760 грн (мінімальна заробітна плата 8000 грн х ставку ЄСВ 22%), то відповідно цей період зараховується до страхового стажу як повний місяць. В іншому випадку періоди роботи зараховуються пропорційно сплаченим внескам.
Звернула увагу присутніх на те, що з кожним роком збільшується мінімальна величина стажу, який дозволяє вийти на пенсію в законні 60 років. У 2025 році, щоб стати пенсіонером у 60 потрібно мати 32 роки підтвердженого страхового стажу.
В ході зустрічі фахівець Фонду розповіла про електронний кабінет страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду, який є оптимальним способом дистанційного обслуговування юридичних осіб та фізичних осіб ‒ підприємців, адже забезпечує швидкий та зручний спосіб отримання документів і відомостей про найманих працівників. Працює портал із дотриманням вимог до захисту персональних даних. Увійти до кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис.
Спектр послуг зазначеного сервісу – перегляд звітності щодо сплати єдиного внеску та відомостей про наявну заборгованість до Пенсійного фонду, доступ до інформації про застрахованих осіб, про стан опрацювання звітів, усунення виявлених помилок під час формування звіту.
Важливою є можливість формування звернення до органу Пенсійного фонду в електронному вигляді, до якого за необхідності можна додати електронний файл. Відповідь теж надається в електронному вигляді, її можна переглянути у зручний час в особистому кабінеті.
Для правильного розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності страхувальник має можливість самостійно отримувати електронні „Довідки про трудовий та страховий стаж” своїх працівників (Додаток 9), а також щодо кожної застрахованої особи, яка перебуває з ним у трудових відносинах, є можливість сформувати форму ОК-7.
Важливо пам’ятати, що отримати інформацію можна лише про того працівника, за якого страхувальник вже звітувався. Довідка про трудовий та страховий стаж формується з урахуванням даних про сплату внесків, а тому якщо за певний період не сплачено страхові внески, то цей період не увійде до розрахунку стажу. Такі довідки не потребують підпису фахівців Пенсійного фонду України, оскільки формуються у вигляді документів з QR-кодом.
У числі останніх новацій кабінету страхувальника – сервіс „Електронна трудова книжка”, завдяки якому користувач має можливість сформувати звернення та подати скановані копії трудових книжок працівників.
Також спростилася процедура отримання необхідних відомостей з Електронного реєстру листків непрацездатності, яка потрібна роботодавцю при здійсненні розрахунків виплат за лікарняними листами. З пункту меню „Листки непрацездатності” надано можливість пошуку та перегляду листків непрацездатності застрахованих осіб, які працюють у страхувальника по трудовій книжці.
Вебпортал має зручне меню та посилання, які надають підказки, роз’яснення, що роблять його простим у користуванні. Кабінет страхувальника є оптимальним способом дистанційного обслуговування юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, який постійно удосконалюється.
Також спеціаліст звернула увагу, що з 1 липня 2000 року в Україні діє система персоніфікованого обліку, яка надає кожній застрахованій особі можливість безоплатно отримувати відомості про себе, тобто, з якої суми заробітної плати, скільки та за який період сплачено за неї роботодавцем до Пенсійного фонду страхових внесків. Ця система дозволяє застрахованій особі контролювати процес формування своєї майбутньої пенсії, вимагаючи від роботодавця своєчасної та повної сплати внесків.
У ході проведення роз’яснювальної роботи додатково було надано роз’яснення на питання, де знайти електронну трудову книжку:
– оцифрована трудова книжка зберігається в особистому кабінеті на порталі https://portal.pfu.gov.ua. Щоб зайти на портал, потрібно авторизуватися зручним для вас способом: за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або Bank ID.
Якщо ви найманий працівник. Щоб перевірити записи про ваші трудові відносини, слід обрати у меню зліва розділ „Електронна трудова книжка”. Додати скан-копії документів або створити електронний запис, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис, можна у розділі „Комунікації з ПФУ” (пункт „Відомості про трудові відносини”).