Інформація про підсумки роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області за І півріччя 2025 року
УПРАВЛІННЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ ГРОМАДЯН
В умовах воєнного стану в Україні та майже повної окупації території Луганської області Управління виконує свої функції дистанційно.
Основними напрямками діяльності Управління у звітному періоді були робота телефонної «гарячої» лінії, розгляд звернень громадян, взаємодія з територіальними органами Пенсійного фонду, співпраця з релокованими органами місцевого самоврядування щодо наближення послуг громадян Луганської області.
За І півріччя 2025 року на номери телефонів «гарячої» лінії Головного управління надано 7184 консультативних послуг. Переважно додзвонювачів цікавили питання щодо:
- поновлення або продовження виплати пенсії та порядку проходження ідентифікації — 2294 (32%);
- роз’яснення пенсійного законодавства 636 (9%);
- визначення права на призначення пенсії 584 (8%);
- правомірності припинення виплати пенсії 500 (7%).
З метою оцінки якості обслуговування громадян в Головному управлінні за звітний період здійснено 964 зворотних дзвінка за телефонами додзвонювачів на номери телефонів «гарячої» лінії Головного управління. 100% абонентів, які відповіли на дзвінок, надали позитивну оцінку якості обслуговування.
У звітному періоді на відпрацювання до Управління надійшло 15552 документи, з них:
1. Листів вхідної кореспонденції 10671, а саме:
- звернень громадян — 5306 (50%);
- листів / запитів від Головний управлінь інших областей, установ, організацій — 4805 (45%);
- адвокатських запитів — 392 (4%);
- запитів від Пенсійного фонду України – 168 (2%).
2. Службових записок з інших структурних підрозділів ГУ — 4881;
За І півріччя 2025 року Управлінням підготовлено та надано ґрунтовні відповіді на 4646 звернень громадян з дотриманням термінів, визначених чинним законодавством.
За даними моніторингу основних питань, викладених у зверненнях, визначено питання, які найбільше турбують кореспондентів, а саме:
- поновлення або продовження виплати пенсії — 2306 (50%);
- виплати пенсії через банк — 309 (7%);
- роз’яснення пенсійного законодавства (призначення/поновлення пенсії, переведення на облік до іншої області, зміни способу виплати, виготовлення ППП/ЕПП, тощо) — 200 (4%);
- витребування довідок та інших матеріалів — 164 (4%).
Станом на 01.07.2025 фахівцями Головного управління здійснюється консультування громадян Луганської області на базі створених гуманітарних ХАБів та ЦНАПів відповідно підписаних угод та затверджених графіків в 35 місцях прийомів громадян (в містах Київ, Дніпро, Полтава, Черкаси, Харків, Хмельницький (в тому числі онлайн прийомів за допомогою Zoom конференції – в містах Івано-Франківськ, Рівне, Житомир, Ірпінь, Кропивницький, Ужгород, Вінниця, Тернопіль Львів, Обухів, Бровари, Луцьк, Одеса, Корсунь-Шевченківський, Самар, Суми).
У звітному періоді фахівцями УОГ проведено 345 відповідних зустрічей, на яких надано консультації 1916 особам, з них на 261 особистих зустрічах прийнято 1647 особи та на 84 зустрічах в режимі онлайн проконсультовано 269 осіб.
Керівництвом Головного управління у звітному періоді проведено 19 особистих зустрічей та прийнято 136 осіб.
На виконання пункту 5 наказу Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 27.02.2025 № 69 “Про затвердження графіку прийому громадян з питань надання консультативних послуг внутрішньо переміщеним особам Луганської області фахівцями Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області”, проведено моніторинг якості обслуговування осіб та повноти надання консультативних послуг фахівцями Управління обслуговування громадян.
Станом на 01.07.2025 із загальної кількості відвідувачів (1239 осіб (з початку звітування на виконання наказу)), які звернулися на прийом, опитано способом анкетування 1108 осіб (89%), з них згідно з результатами проведеного моніторингу анкет відвідувачів пунктів консультування громадян 100% респондентів задоволені умовами прийому, привітністю, компетентністю спеціаліста, який їх обслуговував, та якістю отриманої консультативної допомоги.
З питання оформлення субсидії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.10.2024 № 1225 “Про реалізацію експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору” з 29.01.2025 на «гарячі» телефонні лінії Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області звернулись — 3 особи, в Центри надання адміністративних послуг та координаційні центри надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам з Луганської області звернулось — 276 громадян.
Разом з цим забезпечено постійне інформування громадян щодо можливості отримання послуг Пенсійного фонду України в електронному вигляді, а саме проведено протягом року:
- зустрічей в трудових колективах — 32;
- зустрічей з населенням за місцем проживання — 411;
- зустрічей з громадськими організаціями — 47;
- зустрічей з безробітними — 24.
Діяльність Управління висвітлено в засобах масової інформації, на офіційній сторінці в соціальних мережах, інформаційній сторінці Головного управління, а саме:
- розміщено інформаційних матеріалів на вебресурсах – 1716 (в т.ч. з питань пенсійного забезпечення – 1271, житлових субсидій та пільг – 247, страхових виплат та соціальних послуг — 198),
- розміщено повідомлення в електронних та друкованих ЗМІ – 145.
Також розповсюджено 1599 буклетів серед населення області під час зустрічей з жителями територіальних громад та в трудових колективах.
| № з/п | Перелік питань | Кількість дзвінків | % | Місце у рейтингу | 
| 1 | визначення права на призначення пенсії | 584 | 8 | 3 | 
| 2 | визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі десяти пенсій | 38 | ||
| 3 | перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, в т. ч. надбавок, доплат | 162 | ||
| 4 | перевірки пенсій громадянам, які переїхали на постійне місце проживання за кордон | 9 | ||
| 5 | перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів | 42 | ||
| 6 | підвищення розміру пенсії | 259 | ||
| 7 | індексація пенсії | 320 | ||
| 8 | правомірності утримання з пенсії | 21 | ||
| 9 | правомірності припинення виплати пенсії | 500 | 7 | 4 | 
| 10 | поновлення або продовження виплати пенсії | 2294 | 32 | 1 | 
| 11 | отримання пенсії за фактичним місцем проживання | 224 | ||
| 12 | зміна способу виплати | 192 | ||
| 13 | своєчасності виплати пенсії, в т.ч. виплати за минулі періоди | 166 | ||
| 14 | проведення пенсійних виплат на виконання рішень судів | 88 | ||
| 15 | виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера | 195 | ||
| 16 | роз’яснення пенсійного законодавства | 636 | 9 | 2 | 
| 17 | визначення права на призначення житлової субсидії | 11 | ||
| 18 | щодо перерахунку житлової субсидії | 16 | ||
| 19 | визначення права на отримання пільги | 11 | ||
| 20 | щодо перерахунку нарахованої суми пільги | 7 | ||
| 21 | своєчасності виплати житлової субсидії або пільги, в т. ч. припинення виплати | 31 | ||
| 22 | щодо виплат житлової субсидії або пільги на виконання рішень судів | 3 | ||
| 23 | витребування довідок та інших матеріалів | 6 | ||
| 24 | перевірки достовірності довідок, поданих для призначення/перерахунку пенсії | 5 | ||
| 25 | щодо страхових виплат | 48 | ||
| 26 | виплати допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності | 29 | ||
| 27 | виплати допомоги по вагітності та пологах | 4 | ||
| 28 | виплати допомоги на поховання | 106 | ||
| 29 | роз’яснення з питань соціального страхування | 41 | ||
| 30 | сплати єдиного внеску | 88 | ||
| 31 | відображення страхових внесів у реєстрі застрахованих осіб | 80 | ||
| 32 | внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб | 43 | ||
| 33 | використання електронних ресурсів | 168 | ||
| 34 | видачі пенсійного посвідчення | 91 | ||
| 35 | щодо електронних листків непрацездатності | 47 | ||
| 36 | щодо електронної трудової книжки | 233 | ||
| 37 | виконання рішень судів | 32 | ||
| 38 | внесення змін до законодавства | 14 | ||
| 39 | проходження державної служби в органах ПФУ | 0 | ||
| 40 | працевлаштування / звільнення в (з) органах (-ів) ПФУ | 2 | ||
| 41 | корупційних діянь | 0 | ||
| 42 | скарг на дії посадових осіб | 0 | ||
| 43 | скарг щодо розгляду запиту на публічну інформацію | 0 | ||
| 44 | відкликання заяви | 0 | ||
| 45 | подяки | 0 | ||
| 46 | інші | 338 | ||
| 2 | Обгрунтовані скарги на дії посадових осіб | 0 | ||
| Всього | 7184 | |||
УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, НАДАННЯ СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ
Станом на 01.07.2025 в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області за статистичними даними перебувають на обліку та отримують пенсії 218055 цивільних осіб всіх категорій, середній розмір пенсії яких складає 7229,73 грн. та 8312 осіб з числа військовослужбовців та деяких інших категорій громадян, середній розмір пенсії яких складає 9749,37 грн.
Протягом І півріччя 2025 року Управлінням пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг (далі – Управління) провадилась робота щодо забезпечення призначення пенсій та проведення їх перерахунків у зв’язку зі змінами в законодавстві; призначення та перерахунок житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого побутового палива і скрапленого газу; призначення та перерахування щомісячних страхових виплат; компенсацій за надання соціальних послуг та страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності.
За звітний період за принципом екстериторіальності в Єдиній черзі спеціалістами Управління опрацьовано: 8737 заяв щодо призначення пенсій з прийняттям відповідних рішень; 5162 заяви, поданих для перерахунку пенсії особам, які зареєстровані в інших областях. Опрацьовано 10 заяв, поданих для проведення перерахунку пенсії цивільними особами поштовим зв’язком, та призначено 3 «військові» пенсії.
Розглянуто та опрацьовано 22044 завдання на перерахунок пенсій цивільних осіб та проведено перерахунки 665 особам з числа військовослужбовців та деяких інших категорії громадян.
За результатами проведених протягом 6 місяців 2025 року масових та щомісячних перерахунків пенсій своєчасно перераховано 235072 пенсії, що складає 100% тих категорій, що підлягали перерахунку у зв’язку зі змінами в законодавстві.
Протягом I півріччя 2025 року в Єдиній черзі спеціалістами Управління опрацьовано 17061 заяву щодо надання житлових субсидій; 12516 заяв про надання пільг, та здійснено контроль опрацювання 20703 справ щодо надання житлових субсидій та пільг.
Починаючи з 29.01.2025 року застосовуються норми постанови Кабінету Міністрів України від 25.10.2024 №1225 «Про реалізаціію експерементального проекту щодо надання субсидій на оплату вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб та військового збору». Спеціалістами Управління станом на 01.07.2025 опрацьовано 16 заяв в Єдиній черзі щодо надання субсидій на оплату вартості найму житлового приміщення та компенсації частини податку. Починаючи з 01.03.2025 за звітний період опрацьовано 391 заяву в Єдиній черзі, надану для призначення компенсації витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб.
Протягом I півріччя спеціалістами Управління опрацьовано 1055 заяв-розрахунків у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, поданих страхувальниками Луганської області. В Єдиній черзі оброблено 3140 заяв-розрахунків. Надано 951 консультацій щодо заповнення заяви-розрахунку, призначення та нарахування страхових виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю.
Проведено роботу по перевірці 1523 листків непрацездатності, поданих на оплату страхувальниками Луганської області, на наявність відмітки про «порушення режиму лікування» та «з алкогольним сп’янінням». Листків із зазначеними відмітками не виявлено. За 6 місяців 2025 року забезпечено здійснення страхових виплат по Луганській області 7403 отримувачам.
Станом на 01.07.2025 профінансовано: щомісячних страхових виплат 6188 потерпілим на виробництві та особам, які мають право на такі виплати у разі смерті потерпілого, та грошову компенсацію за надані соціальні послуги: з догляду 9 особам, натуральної допомоги – 2 особам. Протягом звітного періоду своєчасно призначено/подовжено/поновлено/перераховано страхові виплати 208 потерпілим, призначено компенсацію вартості заходів, необхідних для надання соціальної послуги натуральної допомоги 2 потерпілим, відкориговано індивідуально розраховано страхові виплати 22 потерпілим. Здійснено своєчасне опрацювання перерахунку страхових виплат з 01 березня 2025 року 7405 особам.
УПРАВЛІННЯ З ПИТАНЬ ВИПЛАТ
Одним з основних завдань, покладених на Управління з питань виплат, є забезпечення організації роботи, яка пов’язана з виплатою пенсій, житлових субсидій та пільг, щомісячного грошового утримання суддям у відставці, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно з законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством.
Станом на 01.07.2025 року нарахування та виплата пенсій здійснюється 218181 пенсіонеру, витрати на виплату пенсій за 6 місяців поточного року склали 10,14 млрд грн.
За перше півріччя 2025 року було проведено нарахування та забезпечено виплату 769 допомог на поховання на суму 12,02 млн грн; 43– недоотриманих пенсій на суму 3,15 млн грн; одноразову грошову допомогу у разі смерті пенсіонера виплачено 10 особам на суму 0,44 млн грн. Продовжується робота щодо проведення фізичної ідентифікації особи за допомогою відеоконференцзв’язку: за 6 місяців поточного року спеціалістами відділів Управління проведено 54742 операції «ідентифікація пенсіонера».
Наразі значний обсяг роботи Управління припадає на поновлення виплати пенсії внутрішньо переміщеним особам виплата якої була призупинена до набрання чинності (20.03.2025) постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2025 №299 “Про деякі особливості виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) та страхових виплат за страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності”.
ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНЕ УПРАВЛІННЯ
Виконання бюджету Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області протягом 1 півріччя 2025 року забезпечувалось відповідно до планових показників із надходження коштів та проведення видатків.
На фінансування пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, протягом 6 місяців 2025 року надійшло 10 213,47 млн грн, з урахуванням залишку коштів на початок року, який склав 4,87 млн грн, надійшло 10 218,34 млн грн, що на 864,31 млн грн, або на 9,24 % більше, ніж за 6 місяців 2024 року. З них кошти Державного бюджету склали 2 481,52 млн грн, або 24,30 % від загальної суми фінансування, кошти по перерозподілу – 7 731,95 млн грн, або 75,70 % від загальної суми фінансування.
Власні надходження по Луганській області за 6 місяців 2025 року склали 6,14 млн грн, що на 2,11 млн грн менше, ніж за аналогічний період 2024 року (в тому числі на фінансування коштів на виплату пенсій пенсіонерам іноземних держав, що проживають на території України за 6 місяців 2025 року надійшло 1,40 млн грн, що на 0,51 млн грн більше ніж за 6 місяців 2024 року (за 6 місяців 2024 року – 0,89 млн грн).
Сума видатків на виплату пенсій за 6 місяців 2025 року склала 10 156,50 млн грн, що на 851,00 млн грн, або на 9,15 % більше, ніж за 6 місяців 2024 року (видатки за 6 місяців 2024 року – 9 305,50 млн грн). Видатки, пов’язані з виплатою пенсій пенсіонерам іноземних держав, що проживають на території України, склали 0,71 млн грн (за 6 місяців 2024 року – 0,66 млн грн). Видатки на організацію роботи та утримання органів Фонду склали 59,06 млн грн, (за 6 місяців 2024 року – 45,46 млн грн).
Додатково інформація щодо фінансування на виплату житлових субсидій та пільг та на загальнообов’язкове державне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві. На виплату житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг — 0,00 млн грн. На загальнообов’язкове державне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві – 207,28 млн грн.
Виконання індикативних показників власних надходжень до Пенсійного фонду України в Луганській області забезпечено на 102,0 відсотків. Надходження склали 6,14 млн. грн, при плані 6,02 млн. грн, зокрема:
1) січень 2025 – доведений план у сумі 1,0 млн. грн, фактично мобілізовано — 0,55 млн. грн, або 53,9 відсотків;
2) лютий 2025 – доведений план у сумі 1,1 млн. грн, фактично мобілізовано – 0,7 млн. грн, або 66,0 відсотків;
3) березень 2025 – доведений план у сумі 1,85 млн. грн, фактично мобілізовано – 1,8 млн. грн, або 95,3 відсотки;
4) квітень 2025 – доведений план у сумі 0,58 млн. грн, фактично мобілізовано – 0,78 млн. грн, або 134,4 відсотки;
5) травень 2025 – доведений план у сумі 0,56 млн. грн, фактично мобілізовано – 0,77 млн. грн, або 137,7 відсотки;
6) червень 2025 – доведений план у сумі 0,94 млн. грн, фактично мобілізовано – 1,57 млн. грн, або 166,9 відсотки.
В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зменшились за рахунок зменшення сум надходжень від відшкодування пільгових пенсій. Частина єдиного соціального внеску, розподілена на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування в порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшилась на 6,0 відсотки, або на 82,6 тис. грн, план (1 456,4 тис. грн) доведений Центральним апаратом (м. Київ) виконано на 125,5 відсотки, надійшло 1 827,7 тис. гривень.
Станом на 01.07.2025 року загальна сума заборгованості по внесках до Пенсійного фонду України в Луганській області складає 5 513,79 млн. грн, з яких недоїмка по страхових внесках – 166,49 млн. грн, борг по фінансових санкціях і пені – 71,05 млн. грн, заборгованість по відшкодуванню виплат і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (списки № 1,2) – 5 258,93 млн. грн, по відшкодуванню наукових пенсій – 8,75 млн. грн., по регресних вимогах – 8,57 млн. гривень. В порівнянні з початком року заборгованість збільшилась на 151,71 млн. грн (2,8 відсотки).
УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ТА ЕЛЕКТРОННИХ РЕЄСТРІВ
Протягом звітного періоду робота Управлінням інформаційних систем та електронних реєстрів проводилася у відповідності до законодавчих та нормативно-правових актів, згідно затвердженого Плану роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на 2025 рік. Згідно Плану проведення робіт із захисту інформації Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України на 2025 рік (далі – План робіт із захисту інформації) затвердженого начальником Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі – Головне управління) 25.11.2024 року проведено планову інвентаризацію комп’ютерних програм.
Протягом звітного періоду відповідно Регламенту роботи інформаційно комунікаційної системи Пенсійного фонду України (далі – ІКС ПФУ) створено 74 нових облікових записів користувачів, заблоковано 982 облікових записів користувачів у підсистемах інтегрованої комплексної інформаційної системи (далі – ІКІС ПФУ). Відповідно до 103 службових записок 168 обліковим записам користувачів для доступу до підсистем ІКІС ПФУ надано 744 ролі. Постійно здійснюється контроль терміну дії сертифікатів кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) спеціалістів Головного управління для недопущення закінчення терміну дії КЕП, для належного виконання обов’язків та безперебійної роботи фахівців Головного управління. Станом на 01.07.2025 визначено 297 діючих КЕП оформлених від Головного управління (юридична особа). Завантажено нові сертифікати КЕП до підсистем ІКІС ПФУ 54 працівників з них створено нових КЕП – 25, подовжено дію (перегенеровано) – 29 КЕП, за звітний період скасовано– 21 КЕП.
Відповідно до індивідуальних програм професійного розвитку, з метою підвищення рівня професійної компетентності 23 або 70 % державних службовців пройшли навчання дистанційно на базі Донбаського інституту техніки та менеджменту ЗВО “Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая”, 30 або 91 % спеціалістів самостійно на платформі Дія.Освіта – освітній серіал “Держава без бар’єрів”, січень-лютий, 31 або 97 % спеціалістів, на платформі “Prometheus” – курс “OSINT – розвідка з відкритих джерел та інформаційна безпека”, березень, 30 або 98 % спеціалістів самостійно пройшли онлайн-курс від Національного агентства з питань запобігання корупції на тему “Спільна робота близьких осіб”, квітень, 2 або 100 % призначених на посади фахівців, самостійно пройшли онлайн-курс від Національного агентства з питань запобігання корупції на тему “Запитай уповноваженого”, травень.
З метою посилення захисту інформації в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України (далі ІКС ПФУ) для підвищення рівня обізнаності працівників щодо захисту від кіберзагроз і кібератак та роботи в інформаційних підсистемах ІКС ПФУ, надані для використання в роботі інструкція з шифрування, розшифрування інформації з використанням кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованих сертифікатів для передачі даних у зашифрованому вигляді та основні ьвимоги до парольного захисту відповідно до політик безпеки. Відповідно до Плану проведення робіт із захисту інформації 25.03.2025 для спеціалістів Управління інформаційних систем та електронних реєстрів проведено тренінг на тему “Актуальні питання захисту інформації в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України”, за результатами навчання здійснено контроль 28 слухачів шляхом тестування в онлайн-режимі, 17.03.2025 для спеціалістів Головного управління проведено навчання на тему “Актуальні питання захисту інформації в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України” за результатами навчання здійснено контроль 248 слухачів шляхом тестування в онлайн-режимі, 16.05.2025 року проведено інформаційно роз’яснювальний захід з питань захисту інформації на тему “Актуальні питання дотримання вимог щодо захисту інформації в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області”, у заході прийняло участь 240 спеціалістів Головного управління. Відповідно Плану роботи проведено перевірки підстав надання ролей та прав доступу користувачів до підсистем ІКІС ПФУ та своєчасність блокування облікових записів користувачів, передбачених Регламентом роботи інформаційно-комунікаційної системи в підсистемі “Адміністрування ІКІС-ВЕБ” в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області. Аналіз стану організації зазначеної роботи показав, що в Головному управлінні забезпечено виконання наказів і службових записок щодо блокування облікових записів користувачів які знаходяться у відпустці, звільнені чи на лікарняному та надання ролей, прав доступу до підсистем ІКІС ПФУ, відповідає вимогам Регламенту.
Відповідно до Плану заходів Головного управління щодо внутрішнього контролю процесів в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України на 2025 рік здійснюється поточний контроль (щокварталу) за використанням даних інформаційних систем та електронних реєстрів. Випадків безпідставного формування інформації з реєстру застрахованих осіб не встановлено. Здійснюється контроль над зверненнями з типом “Скан-копія трудової книжки”, які не відповідають вимогам нормативних актів щодо оцифрування документів про стаж та підлягають скасуванню виконання. Протягом періоду виявлено 418 звернень, з них з джерелом надходження “Автоматичне” – 75, “Портал” – 336, “Фронт-офіс” – 7. Заявникам направлено 342 повідомлення про виявлені невідповідності та обґрунтуванням причини скасування виконання, 1 – повідомлення надано тільки в зверненні, т. я. відсутня можливість надсилання поштою або на ел. адресу, щодо автоматичних звернень коментар надано у зверненні. За результатами роботи щодо 188 осіб подані повторні звернення.
Забезпечено своєчасне проведення процесів нарахування пенсійних виплат: проведено по 9 районним базам 108 процесів переднарахування. Забезпечено формування 939 паспортів та проведення нарахування за всіма типами відомостей: 73 – виплати місцевим мешканцям, внутрішньо переміщеним особам, за рішеннями суду в місячному розмірі та з урахуванням рішень про негайне виконання; 745 паспортів коригуючих відомостей; 121 паспорти нарахування одноразових виплат для виплати допомог разовими дорученнями. Проведено в автоматичному режимі 40 масових перерахунки, в яких пройшли опрацювання 235072 особових рахунка отримувачів пенсійних виплат. Проведено 27 операцій по щомісячному нарахуванню виплат щодо 7,5 тис отримувачів регресних виплат та інших соціальних допомог Засобами програмного забезпечення “Підсистема електронного обміну даними” передано 3556 пакетів відомостей, а саме: 3044 пакети виплатних відомостей, 474 пакети допомоги на поховання, 38 пакетів виплати недоотриманої пенсії. Оброблено 7108 пакети відповідей банка про зарахування коштів.
З метою забезпечення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду сформовано 532 щоденних протоколів та 1 квартальний за результатами співставлення даних в Реєстрі застрахованих осіб з даними реєстрації актових записів про смерть з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, вивантажено 147573 записів, які передано відповідальним підрозділам для відповідного реагування. Забезпечено своєчасне оброблення та використання відомостей про прийняті рішення за результатами оцінювання повсякденного функціонування особи, інформацію щодо рішень Експертної комісії з оцінювання повсякденного функціонування особи, сформовано 379 щоденних протоколів та 1 квартальний, вивантажено 400612 записів, інформацію передано відповідальним підрозділам для відповідного реагування. Протягом звітного періоду від страхувальників та застрахованих осіб Луганської області до Головного управління надійшло 4152 звернень типу “Скан-копія трудової книжки” щодо оцифрування трудових книжок, які в подальшому опрацьовувались в рамках централізованої черги. Звернення з джерелом надходження “Автоматичне” опрацьовано – протягом 1 робочого дня, звернення з порталу в термін – 2 робочих днів (в середньому). Безпосередньо для опрацювання Головним управлінням на етапі атрибутування надійшло 20373 трудових книжок, терміни опрацювання яких настали у звітному періоді, із них 20373 (або 100 %) трудових книжок атрибутовано вчасно, не атрибутовані або опрацьовані із затримкою звернення станом на кінець звітного періоду відсутні.
Надано 1613 консультацій страхувальникам, адміністраторам та керівникам Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), громадянам і застрахованим особам, зокрема, звернення яких надходили на “гарячу лінію”, з питань формування та внесення змін до реєстру застрахованих осіб, користування електронними сервісами вебпорталу Пенсійного фонду України, подання оперативних повідомлень згідно постанови КМУ № 650), підключення та роботі у кабінеті ЦНАП, подання заявок на відеоідентифікацію пенсіонерами для поновлення виплат та фізичну ідентифікацію отримувачами – внутрішньо переміщеними особами станом на 24.02.2022 тощо. Протягом звітного періоду забезпечено своєчасне опрацювання 1109 звернень (вхідні запити, листи, заяви та внутрішні запити) стосовно 2140 застрахованих осіб та 632 страхувальників щодо надання інформації з реєстру застрахованих осіб, з питань діяльності та послуги, які надаються органами Пенсійного фонду України в електронній формі тощо. У встановлені строки опрацьовано 1109 або 100 % запитів. Проаналізовано 100 % встановлених фактів некоректного відображення позначок про сплату внесків згідно 15 звернень страхувальників. Проведено 6 засідань Комісії з приведення у відповідність стану сплати страхових внесків в картках страхувальників, складено 6 актів, приведено у відповідність (зараховано) 150 періодів страхового стажу, відновлено права 5 застрахованих осіб, на 1 звернення надано відмову.
З метою забезпечення своєчасного подання документів для призначення пенсії, згідно переліку застрахованих осіб наданого ПФУ, проведено роботу зі страхувальниками щодо 242 осіб-кандидатів у пенсіонери, які перебувають з ними у трудових відносинах та досягнуть пенсійного віку протягом наступного кварталу.
Забезпечено контроль опрацювання рекомендацій Міністерства фінансів України по отримувачам соціальних / страхових виплат по області, згідно листів ПФУ щодо 282 реципієнтів: регреси – 7 рекомендацій (статус – Вивантажено), ЕРЛН – 23 рекомендації (статус: 15 – Вивантажено, 8 – Перевірено), отримувачів пенсій – 222 рекомендації, з них: 207 рекомендацій в статусі Вивантажено, 14 – Повернуто на доопрацювання, 1 – Оброблено, 30 рекомендацій завантажені 26.06.2025 щодо яких термін опрацювання не настав. Підрозділом відповідальним за ведення електронних реєстрів проведено інформаційну компанію в рамках якої, 536 страхувальникам регіону надіслані повідомлення про зміну терміну подання звітності про застрахованих осіб з ПДФО, ВЗ та ЄСВ на щомісячний з 01.01.2025, відповідно до наказу Мінфіну від 24.01.2025 № 39 “Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4” із змінами. Забезпечено виконання завдань щодо актуалізації звітних відомостей роботодавців, а саме проаналізовано 12 помилкових звітів, страхувальникам або органам Фонду інших регіонів надіслані повідомлення про необхідність приведення у відповідність даних про застрахованих осіб. За результатами проведеного аналізу карток застрахованих осіб в РЗО, по яких виявлено дублі за серією та номером паспорта направлено 12 листів страхувальникам або органам Фонду інших регіонів з метою повідомлення застрахованих осіб про необхідність актуалізації їх персональних даних в РЗО. На підставі звірки даних електронних трудових книжок застрахованих осіб в РЗО з записами про періоди роботи в трудових книжках, які були подані для оцифрування та були опрацьовані безпосередньо спеціалістами Управління, проводиться робота щодо приведення у відповідність даних РЗО. Проаналізовано 8197 записів, до головних управлінь ПФУ надіслано 341 повідомлення про виявлені випадки відсутності відомостей про роботу або інші розбіжності в персональних електронних облікових карках застрахованих осіб для подальшої роботи зі страхувальниками. Проведено аналіз інформації щодо розбіжностей даних в датах народження застрахованих осіб в підсистемах “РЗО”, “ППВП” та “ДСВ”, проаналізовано дані 3221 особи. Для приведення у відповідність персональних даних застрахованих осіб інформацію про результати аналізу передано до відповідального структурного підрозділу, створено 3 запити в підсистемі “Технічна підтримка”.
З метою забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 вживалися заходи щодо залучення організацій – надавачів житлово-комунальних послуг до інформаційного обміну даними з ПФУ. Станом на звітну дату зареєстровано 17 надавачів ЖКП, з них 8 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. Протягом звітного періоду у кабінеті ЦНАП на підставі договорів приєднання зареєстровано 13 суб’єктів адміністративних послуг, або 100 % установ та організацій, з якими укладено договори приєднання, підключено 23 працівника. Наразі всього зареєстровано 20 суб’єктів, підключено 45 відповідальних осіб. Замінено 21 сертифікатів, або 100 % від необхідного, для доступу до кабінету ЦНАП при його оновленні. У зв’язку зі звільненням відповідальних працівників заблоковано доступ до кабінету 5 осіб.
Забезпечено здійснення моніторингу відомостей про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи засобами ІКІС ПФУ: підсистема “Відомості з реєстру страхувальників”, перевірено 3562 повідомлень, встановлено 24 юридичних осіб, які відповідають визначеним критеріям, інформацію передано до Фінансово-економічного управління для врахування у роботі, надано 43 службових записок.
Забезпечено розміщення на інформаційній сторінці Головного управління на вебпорталі Пенсійного фонду України та власних вебресурсах 43 публікацій з питань діяльності Фонду та інформаційних повідомлень про послуги, які надаються дистанційно, можливості та переваги використання вебпорталу електронних послуг. Проведено захід з інформаційно роз’яснювальної роботи (зустріч у трудовому колективі), з 25 працівниками органів системи соціального захисту населення в м. Полтава, за темою “Використання електронних сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України” (перегляд страхового стажу, внесення змін до карток застрахованих осіб, надання електронних трудових книжок, створення запитів та звернень), кожному учаснику надано інформаційні матеріали та буклети. На Єдиному державному вебпорталі відкритих даних оприлюднено 27 наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних згідно затвердженого переліку.
Станом на 01.07.2025 зареєстровано 109,3 тис. користувачів вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України. За звітний період надано 10021 послуг в електронному вигляді, зокрема, опрацьовано подані засобами вебпорталу наступні типи звернень: заява (пропозиція, клопотання) щодо використання електронних сервісів, внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб, перевірки обчислення страхового стажу, визначення права на призначення пенсії, щодо електронної трудової книжки, витребування довідок та ін. матеріалів, роз’яснення пенсійного законодавства – 5049, скан-копія трудової книжки – 1013, щодо виготовлення ППП/Е-ПП – 69, повідомлення про зміни в трудових відносинах – 1676, перерахунок військової пенсії – 375, інше щодо військових пенсій – 1839.
УПРАВЛІННЯ ПО РОБОТІ З ПЕРСОНАЛОМ
Станом на 01.07.2025 р. штатна чисельність Головного управління складає 610 (зменшено на 67 одиниць з 01.05.2025) штатних одиниць, облікова чисельність – 361 особа складається з таких категорій:
– фактично працюють – 278
– втрачено зв’язок – 1
– призупиненою дію трудового договору – 58
– у відпустках по догляду за дітьми – 16
– мобілізовано – 8
Укомплектованість фактично працюючими кадрами складала 45%. Укомплектованість кадрами по обліковій чисельності складає 59%. Кількість вакантних посад в Головному управлінні складало 249 одиниць.
В Головному управлінні серед державних службовців 30 осіб (10,8%) – чоловіки, 248 осіб (89,2%) – жінки, а також 7 осіб (2,5% від загальної фактичної чисельності працівників Головного управління) є службовцями і робітниками.
За віком державні службовці розподіляються таким чином: до 35 років – 35 осіб (12,6%); від 36 до 45 років – 97 осіб (34,9%); від 46 до 55 років – 85 осіб (30,6%); від 56 і вище – 61 (21,9%).
Аналіз якісного складу показує високий освітній рівень державних службовців Головного управління. Так, 256 або 92,1% загальної кількості державних службовців мають другий (магістерський) рівень вищої освіти, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти – 15 осіб (5,4%), початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти – 7 осіб (2,5%). Всі 86 державних службовців категорії «Б» Головного управління мають другий (магістерський) рівень вищої освіти (100%).
Протягом 6 місяців поточного року в Головному управлінні проведено 6 доборів та 09.07.2025 оголошено черговий на зайняття загалом 668 посад ( в тому числі категорії «Б» – 48, категорії «В» – 612, посади не державної служби – 8). Для участі у доборах подано документів 47 кандидатами на вакантні посади, з яких 7 – на посади категорії «Б», 33 на посади категорії «В» та 3 на посади недержавної служби. Призначено по добору всього 14 державних службовців, 2 недержавних службовця.
До того ж, залишається високим відсоток плинності кадрів. Так, за пів року на сьогодні звільнилось 46 працівників (11 осіб за такий же період 2024 та 82 особи за 6 місяців 2023).
Середній коефіцієнт плинності кадрів в Головному управлінні становить 8% (за 6 місяців 2024 року – 5%, 2023 року – 43 %). Якщо рахувати фактично працюючих працівників, які звільнились в 2025 році то цей відсоток складає 4,7%.
Управлінням по роботі з персоналом забезпечено організацію роботи щодо підвищення рівня професійної компетентності державних службовців. Станом на 01.07.2025 затверджено 270 програм професійного розвитку. Підвищили рівень професійної компетентності 269 державних службовців Головного управління, або 99,6% фактично працюючих державних службовців, з них: 165 – які пройшли підвищення кваліфікації за професійними програмами, 170 – за короткостроковими програмами. В рамках виконання індивідуальних програм професійного розвитку 238 державних службовців Головного управління або 88% фактично працюючих отримали 1 і більше кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи та повністю виконали затверджену індивідуальну програму професійного розвитку. 270 державних службовців за програмами самоосвіти пройшли онлайн навчання на освітніх е-платформах та отримали сертифікати про успішне закінчення курсів, прийняли участь у внутрішніх навчаннях і навчаннях на робочих місцях.
Також Пенсійним фондом України проводяться професійні тренінги для державних службовців територіальних органів. За І півріччя 2025 року 25 державних службовців Головного управління прийняли участь в професійних тренінгах, всі визнані внутрішніми тренерами.
Внутрішніми тренерами дистанційно проведено 29 навчань за відповідним напрямком професійної діяльності для 278 слухачів, або 100 % від фактично працюючих. По закінченні навчання проводиться моніторинг якості навчання шляхом анкетування слухачів.
У рамках роботи з психологічної підтримки персоналу, з метою покращення психоемоційного добробуту працівників, підтримки їх психологічного стану, виявлення потенційних ризиків емоційного вигорання та підвищення рівня стресостійкості, за звітний період організовано проведення 3 внутрішніх навчань з питань психологічної підтримки та запобігання професійному вигоранню державних службовців Головного управління, в якому взяли участь 100% державних службовців:
1. Внутрішнє навчання за темою «Визначення психологічних та соціальних наслідків війни, поняття “ментального здоров’я”, ознак його порушення та стратегій збереження», в якому взяли участь 256 (92,1%) державних службовців.
2. Внутрішнє навчання за темою «Синдром професійно-емоційного вигорання та його профілактика», в якому взяли участь 243(87,4%) державних службовців.
3. У межах заходів, спрямованих на підтримку працівників, було проведено повторне анонімне опитування працівників Головного управління щодо покращення умов праці та соціально-психологічного клімату в колективі, в якому взяли участь 245(88,1%) державних службовців.
Проведена робота дала змогу виявити актуальні проблеми психоемоційного стану працівників, що стало підґрунтям для подальших цілеспрямованих заходів з підтримки та профілактики психологічного добробуту працівників Головного управління.
У звітному періоді постійно здійснюється процес адаптації новопризначених працівників Головного управління, що допомагає працівникові успішно інтегруватися в колектив та виконувати свої посадові обов’язки. Станом на 01.07.2025 закінчено адаптацію 1 державного слуюовця, у 8 новопризначених держаних службовців процес адаптації триває.
Таким чином, в Головному управлінні питання потреби у професійному розвитку та психоемоційного добробуту працівників знаходяться на постійному контролі.
ЮРИДИЧНЕ УПРАВЛІННЯ
Правова робота в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області (надалі – Головне управління) забезпечується юридичним управлінням та спрямована на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства.
Фактична чисельність працюючих в системі юридичного управління становить 43% (13 працівників) від загальної штатної чисельності 30 спеціалістів. В умовах військового стану робота спеціалістів Юридичного управління виконується в дистанційному форматі, який технічно забезпечується програмними комплексами Пенсійного фонду України «Електронний документообіг», «Правова робота», «Реєстр судових рішень». Участь в судових засіданнях проводиться в режимі відеоконференції з наданням відповідних матеріалів через підсистему «Електронний суд» (ЄСІТС).
У 2025 році юридичною службою забезпечено представництво інтересів Фонду в судах першої інстанції у 745 справах з питань пенсійного забезпечення, що на 19% більше показника минулого року (673). Навантаження на одного спеціаліста залишається на рівні показника минулого року близько 150 справ.
Близько 0,5% судових справ стосуються спорів, які раніше відносились до компетенції Фонду соціального страхування та стосуються поновлення страхових виплат. Судами першої інстанції на сьогодні розглянуто 415 позовів. Відмовлено судами першої інстанції у задоволенні 76 позовів громадян, що складає 18 % від пред’явлених в цьому році позовів громадян. 16 рішень суду першої інстанції було скасовано в апеляційному порядку.
УПРАВЛІННЯ КОНТРОЛЬНО-ПЕРЕВІРОЧНОЇ РОБОТИ
Основними завданнями, покладеними на Управління контрольно-перевірочної роботи, є контроль за додержанням законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування та встановлення фактів незаконного та нецільового використання пенсійних коштів
шляхом проведення перевірок та складання актів за їх результатами.
Протягом січня – червень 2025 року фахівцями Управління контрольно-перевірочної роботи було проведено 1265 контрольно-перевірочних заходів, спрямованих на реалізацію державної політики з питань пенсійного та соціального забезпечення, а саме:
- 1199 або 94,8% – щодо обґрунтованості видачі документів для оформлення пенсій,
- 31 або 2,45% – щодо правильності використання страхувальниками страхових коштів,
- 25 або 1,97% – щодо обґрунтованості видачі лікарняних листків,
- 6 або 0,47% – щодо цільового використання коштів Пенсійного фонду України,
- 4 або 0,31% – щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
Суттєву частку порушень, які фахівці Управління виявляють під час проведення зазначених заходів це розбіжності між бухгалтерськими документами про нарахований заробіток (стаж роботи) та довідками, які видані для призначення/перерахунку пенсій, а саме 94,5 % та порушень використання страхових коштів 4 %.

УПРАВЛІННЯ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ
Відповідно до Зведеного плану діяльності з внутрішнього аудиту Пенсійного фонду України на 2025-2027 роки протягом звітного періоду проведено 2 внутрішні аудити.
Під час аудиту стану організації роботи щодо призначення (перерахунку) пенсій за окремими законами, охоплення заходами стягнення переплат пенсій та їх відшкодування дослідження проводилось в 3-х підрозділах: Управлінні пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг, в Управлінні з питань виплат та у відділі виконання бюджету та бюджетно-фінансової звітності Фінансово-економічного управління, порушення виявлені в перших у 2-х підрозділах. .
В ході аудиту стану організації та проведення публічних закупівель, використання, збереження матеріальних цінностей та ведення їх обліку, використання коштів на утримання службових приміщень, транспортних засобів, оплату комунальних послуг та енергоносіїв збір аудиторських доказів здійснювався у відділі бухгалтерського обліку Фінансово-економічного управління, а також в Юридичному управлінні та Управлінні господарського обслуговування та матеріально-технічного забезпечення; порушення виявлені у всіх перелічених підрозділах.
Проведеними аудиторськими дослідженнями виявлено 11 проблем / недоліків, серед яких:
6 стосуються функціонування системи внутрішнього контролю:
– пов’язані з формалізацією внутрішнього контролю стосовно виконання функцій з ведення обліку надміру виплачених пенсій та вжиття заходів щодо їх відшкодування; контролю за винесенням та надсилання Рішення про утримання надміру виплачених сум пенсій;
– щодо своєчасної актуалізації внутрішніх розпорядчих документів з питань закупівель, контролю за підготовкою проєктів договорів про закупівлю та дотримання власних розпорядчих документів щодо здійснення закупівель;
Інші проблеми (5) стосуються правильності ведення бухгалтерського обліку , зокрема ведення інвентарних карток, введення в експлуатацію безоплатно отриманих матеріальних цінностей, оформлення первинних документів, відображенні інвентарних номерів на матеріальних цінностях.
Виявлені проблеми призвели до 5 фінансових порушень на суму 25904 грн, та до 47 видів нефінансових порушень (упущень). ,
За результатами аудитів надано 16 рекомендацій, які направлені на для покращення якості роботи в досліджених напрямках роботи., термін впровадження рекомендацій не настав.
Станом на 01.07.2025 забезпечено виконання рекомендації (7 з 16) та усунення нефінансових порушень (23 з 47), по яких настав термін виконання, стовідсотково виправлено виявлені фінансові порушення.
Крім того, в рамках оперативного контролю здійснювався моніторинг усунення недоліків і порушень, які були виявлені під час проведення у 4 кварталі 2024 року аудиту стану внутрiшнього контролю за здiйсненням перевiрок у сферi загальнообов’язкового державного пенсiйного страхування, загальнообов’язкового державного соцiального страхування та iнших перевiрок, аналізувався та узагальнювався стан впровадження наданих рекомендацій, контролювався стан виправлення порушень. Всі порушення усунуто, рекомендації виконано.
За результатами впровадження рекомендацій підвищено рівень внутрішнього контролю, зокрема: налагоджено подвійний контроль за якістю складання актів перевірок фахівцями розроблено та затверджено Регламент взаємодії між відділами Управління з питань виплат та іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління щодо опрацювання виявлених переплат пенсій, уточнено посадові обов’язки працівників, запроваджена щомісячна перевірка пенсійних справ, призначених за екстериторіальним принципом в частині визначення дати, з якої призначена пенсія та правильності застосування показника середньої заробітної плати.
В оперативному режимі забезпечено актуалізацію Бази даних внутрішнього аудиту.
УПРАВЛІННЯ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
В частині загального діловодства:
Впродовж 6 місяців 2025 року загальний обсяг документообігу Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі – Головне управління) склав 60 402 документи.
Порівняно з аналогічним періодом минулого року загальний документообіг збільшився на 2 235 документів або 4 %.
Протягом звітного періоду в Головному управлінні зареєстровано 15 750 вхідних документів. Вагому частину вхідної кореспонденції становлять документи, що надійшли:
– від територіальних органів Пенсійного фонду України — 5 687 або 36 % від загальної кількості отриманих документів;
– від органів судової влади — 3 457 або 22% від загальної кількості отриманих документів;
– від юридичних та фізичних осіб — 3 354 або 21 % від загальної кількості отриманих документів;
– від міністерств, центральних та територіальних органів виконавчої влади — 1 130 або 7 % від загальної кількості отриманих документів;
– від Пенсійного фонду України — 884 або 6 % від загальної кількості отриманих документів;
– від органів виконавчої служби — 742 або 5 % від загальної кількості отриманих документів;
– від органів місцевої влади та самоврядування — 466 або 3 % від загальної кількості отриманих документів;
– від інших кореспондентів — 30 або 0,2 % від загальної кількості отриманих документів.
У звітному періоді Головним управлінням створено та направлено до адресатів за допомогою системи електронного документообігу, через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади, електронною поштою та засобами поштового зв’язку 16 493 вихідних документи, що на 323 документа або 2 % менше ніж за відповідний період минулого року.
Крім того, за 6 місяців 2025 року в Головному управлінні створено 28 159 внутрішніх документів, у тому числі:
673 накази (з них з основної діяльності – 224, з особового складу – 229, про стягнення — 1, про щорічні відпустки – 139, про відпустки соціальні без збереження – 52, про відрядження – 23, з адміністративно-господарських питань – 5), 29 окремих та протокольних доручень, 2 протоколи колегії, 2 013 документів з питань контрольно-перевірочної роботи, 22 довідки з фінансових та кадрових питань, 2 695 розрахунків з відшкодування пільгових пенсій, 22 725 документів оргструктури.
| Найменування | ІІ квартал 2025 р. | ІІ квартал 2024 р. | +/- | % | 
| Вхідна кореспонденція | 15 750 | 14 670 | 1 080 | 7 % | 
| Вихідна кореспонденція | 16 493 | 16 816 | – 323 | – 2 % | 
| Разом | 32 243 | 31 486 | 757 | 2 % | 
| Внутрішні документи | 28 159 | 26 681 | 1 478 | 6 % | 
| ВСЬОГО | 60 402 | 58 167 | 2 235 | 4 % | 
Впродовж звітного періоду до Головного управління надійшло 17 запитів на отримання публічної інформації (у 2024 році — 4). За категорією запитувачів надійшло: 8 запитів від фізичних осіб та 9 від органів виконавчої влади як до розпорядника інформації. Всі запити опрацьовано у термін, визначений чинним законодавством України.
В частині обробки звернень громадян:
Протягом 6 місяців 2025 року до Головного управління всього надійшло 6 221 звернення, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше на 1 670 звернень або 37 % (у 2024 році – 4 551), у тому числі:
| ІІ квартал 2025 р. | ІІ квартал 2024 р. | +/- | % | |
| звернення від заявника | 1 576 | 1 633 | – 57 | – 3 % | 
| з Державної установи «Урядовий контактний центр» | 31 | 89 | – 58 | – 65 % | 
| через вебпортал ПФУ | 4 614 | 2 829 | 1 785 | + 63 % | 
| ВСЬОГО | 6 221 | 4 551 | 1 670 | + 37 % | 
За видами звернень, визначених Законом, домінують заяви. Аналіз письмових звернень громадян показує, що переважно до Головного управління звертались з таких питань:
- взяття на облік / поновлення або продовження виплати пенсії – 3 134 звернення;
- виплата пенсії через банк – 509 звернень;
- перевірка правильності призначення та перерахунку пенсії, в т. ч. надбавок, доплат – 371 звернення;
- правомірність припинення виплати пенсії – 307 звернень;
- витребування довідок та інших матеріалів – 257 звернень;
- своєчасність виплати пенсії, в т. ч. виплати за минулі періоди – 227 звернень;
- використання електронних ресурсів — 136 звернень;
- виконання рішень судів – 122 звернення;
- роз’яснення пенсійного законодавства – 118 звернень;
- визначення права на призначення пенсії – 109 звернень;
- виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера — 90 звернень;
- індексація пенсії — 80 звернень;
- внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб — 49 звернень;
- щодо страхових виплат — 33 звернень;
- перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів — 20 звернень;
- сплати єдиного внеску — 17 звернень;
- щодо електронної трудової книжки — 17 звернень;
- підвищення розміру пенсії — 15 звернень;
- своєчасності виплати житлової субсидії або пільги, в т. ч. припинення виплати — 11 звернень;
- видачі пенсійного посвідчення — 11 звернень;
- інші — 544 звернення.








УПРАВЛІННЯ ГОСПОДАРСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
В частині господарського обслуговування та матеріально-технічного забезпечення:
Станом на 01.07.2025 внаслідок широкомасштабного вторгнення військових збройних формувань рф на територію України всі адміністративні приміщення, господарські будівлі, переважна більшість службового автотранспорту та рухомого майна Головного управління залишились в районах, які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а прийом громадян у сервісних центрах не ведеться. Проте, незважаючи на вказані обставини, Головне управління продовжує виконувати всі свої функції, у тому числі господарського характеру.
З метою створення власних робочих осередків на підконтрольній українській владі території Головному управлінню передано в оперативне управління частину нежитлової будівлі площею 84,8 кв.м для використання в якості адміністративного приміщення на постійній основі в м. Миколаєві Львівської області.
Крім того, Головним управлінням укладено договори оренди на використання нежитлових приміщень загальною площею:
224,9 кв.м, а також гаражу площею 25,5 кв.м – в м. Черкаси;
148,3 кв.м – в м. Дніпро.
Вирішено питання щодо оренди інших нежитлових приміщень державної форми власності в м. Черкаси загальною площею 209,7 кв.м. Розпочато підготовчі заходи з укладення відповідного договору оренди.
Протягом І півріччя 2025 року проведено закупівлі товарів та послуг з урахуванням дії тимчасового кошторису відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (зі змінами), за результатами яких було укладено договори з придбання:
товарів: бензину А-95 для заправки службового автотранспорту, поштових конвертів, деякої штемпельної та пломбувальної продукції, жалюзі на вікна, автозапчастин та витратних матеріалів, деякої продукції ремонтно-будівельного призначення, крісел офісних;
послуг з: забезпечення доступу до мережі Інтернет, перевезення пошти автомобільним транспортом ТОВ “Нова Пошта”, управління побутовими відходами, поточного ремонту і технічного обслуговування службового автомобіля, використання Системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ), цілодобового спостереження за виникненням пожежі на об’єкті, технічного обслуговування засобів пожежної сигналізації, централізованої охорони майна на об’єкті з реагуванням наряду поліції охорони, розподілу газу, підвищення кваліфікації державних службовців, постачання теплової енергії, надання електронних комунікаційних послуг (у т. ч. телефонного зв’язку), сервісного обслуговування системи газопостачання, сезонної заміни шин на службовому автотранспорті, навчання загальним питанням охорони праці, технічного обслуговування сертифікованих вогнегасників, заправки та відновлення картриджів багатофункціональних пристроїв/принтерів, регулювання металопластикових конструкцій, організації локальної електронної комунікаційної мережі, видання, відтворення та розповсюдження офіційних текстів нормативних документів.
З метою безперебійної роботи Головного управління під час стабілізаційних, аварійних та планових відключень електроенергії забезпечено готовність до роботи:
4 автономних джерел електрогенерації (бензинових генераторів) на локаціях, розташованих в м. Черкаси, м. Києві, м. Дніпрі та м. Миколаєві Львівської області;
7 портативних накопичувачів електроенергії (зарядних станцій) в м. Черкаси, м. Києві та м. Дніпрі.
Забезпечено безперебійне та безаварійне функціонування службових автотранспортних засобів, а також повне виконання всіх укладених договорів господарського призначення.
З метою поліпшення умов праці співробітників Головного управління забезпечено необхідним канцелярським і господарським приладдям, офісним папером, деякими засобами особистої гігієни, офісними кріслами, настільними лампами тощо.
В частині виконання функцій Сектору з питань охорони праці та цивільного захисту:
З метою виконання нормативно-правових актів з цивільного захисту та охорони праці, а також Плану роботи Головного управління на 2025 рік:
проведено інструктажі з питань охорони праці, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях відповідно до діючих нормативно-правових документів та внутрішніх розпорядчих актів;
проведено проміжний моніторинг стану охорони праці станом на 01.07.2025;
проведено у травні 2025 року групове навчання та перевірку знань з питань охорони праці для 17 працівників, які були призначені на посади останніми та не пройшли зазначене навчання у 2024 році;
заплановано проведення у серпні 2025 року групового навчання та перевірки знань з питань цивільного захисту для працівників, які були призначені на посади останніми та не пройшли зазначені навчання у 2024 році;
затверджено новий План здійснення заходів з евакуації працівників, матеріальних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій.
ВІДДІЛ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ІНФОРМАЦІЙНОЇ РОБОТИ
Протягом І-го півріччя 2025 року масова комунікація у Головному управлінні включала близько 10 різного роду форм і методів роботи. Згідно з нею найбільш ефективними і поширеними напрямами взаємодії з громадськістю, які охоплюють значне коло осіб, були зустрічі з різноманітними цільовими аудиторіями. Найбільш актуальним та затребуваним у І-му півріччі 2025 році було надання фахових консультацій, у тому числі у форматі онлайн-зустрічей, у приміщеннях координаційних центрів надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам з Луганської області та ЦНАПАХ військових та військовоцивільних адміністрацій, які розташовані в різних регіонах країни. Протягом звітного періоду проведено 435 зустрічей з населенням за місцем проживання, у тому числі 19 особистих прийомів громадян провело керівництво Головного управління (консультації отримали 136 осіб).
Також протягом звітного періоду проводились зустрічі у трудових колективах (90), з громадськими організаціями (47) та безробітними (24), на яких надавалися роз’яснення норм чинного пенсійного законодавства, порядку призначення житлових субсидій і пільг, страхових виплат, соціальних послуг, функціонування онлайн-сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України.
За звітний період на постійно діючих телефонних “гарячих лініях” Головного управління було надано 7184 консультативних послуги. У ході телефонних “гарячих ліній”, які щомісячно проводить керівництво Головного управління (за 6 місяців 2025 року проведено 23 таких заходи), кваліфіковані відповіді з актуальних питань згідно з компетенцією органів Пенсійного фонду України отримали 157 мешканців Луганщини.
На офіційній інформаційній сторінці Головного управління та сторінках відділів обслуговування громадян Управління обслуговування громадян у мережі Facebook, у Telegram-каналі, на офіційній інформсторінці Головного управління вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України, в регіональних ЗМІ не припинялась просвітницька робота щодо можливостей дистанційного отримання електронних послуг за допомогою вебпорталу Пенсійного фонду України. За І-ше півріччя 2025 року з вищезазначеного напрямку було оприлюднено 1108 інформаційних повідомлень.
За результатами проведеного моніторингу протягом звітного періоду на регіональних вебресурсах оприлюднено 2131 інформаційний матеріал з пенсійних питань, порядку призначення житлових субсидій і пільг, страхових виплат, соціальних послуг та висвітлення інших актуальних аспектів діяльності Головного управління.
Протягом І-го півріччя 2025 року на офіційній інформаційній сторінці Головного управління та сторінках відділів обслуговування громадян Управління обслуговування громадян у мережі Facebook, у Telegram-каналі та на офіційній інформсторінці Головного управління вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України розміщено 4487 тематичних повідомлень, а саме: з питань пенсійного забезпечення – 3469, житлових субсидій та пільг – 419, страхових виплат та соціальних послуг – 599 повідомлень.
| Найменування управління | Кількість зустрічей з громадянами | Кількість проведених “Прямих телефонних гарячих ліній” керівництвом Головного управління | Кількість проведених медіазаходів (пресконференції, брифінги, “круглі столи”) | Кількість інформаційних матеріалів за напрямами діяльності органів Фонду, розміщених у ЗМІ (загальнодержавних, регіональних) | Кількість тематичних повідомлень, розміщених на власних вебресурсах (Facebook, Twitter, Telegram тощо) | Кількість інформаційних матеріалів/повідомлень про електронні послуги Фонду (з колонок 5 та 6) | |||||||||
| всього | у тому числі: | всього | у тому числі: | всього | у тому числі: | ||||||||||
| трудовими колективами | населенням за місцем проживання | громадськими організаціями | безробітними | повідомлення в електронних та друкованих ЗМІ | тематичні сюжети та виступи на телебаченні/на радіо | пенсійне забезпечення | житлові субсидії та пільги | страхові виплати та соціальні послуги | |||||||
| 1 | 2 | 2.1 | 2.2 | 2.3 | 2.4 | 3 | 4 | 5 | 5.1 | 5.2 | 6 | 6.1 | 6.2 | 6.3 | 7 | 
| Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області | 596 | 90 | 435 | 47 | 24 | 23 | 0 | 2131 | 2131 | 0 | 4487 | 3469 | 419 | 599 | 1108 | 
ВІДДІЛ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇ
З метою забезпечення реалізації антикорупційної політики в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області (далі — Головне управління) забезпечено системне здійснення заходів щодо запобігання корупції та забезпечено контроль за дотриманням працівниками Головного управління обмежень, передбачених Законом України “Про запобігання корупції” (далі – Закон).
Наказом Головного управління від 16.05.2024 № 135 визначено заходи щодо реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України та його територіальних органів на 2024–2025 роки (далі — Антикорупційна програма). Протягом звітного періоду забезпечено виконання 100 % завдань та заходів (в межах компетенції Головного управління), визначених Антикорупційною програмою.
Протягом I півріччя Відділом з питань запобігання та виявлення корупції було охоплено 100 % державних службовців роз’яснювальною роботою щодо основних положень антикорупційного законодавства та попередження можливих правопорушень, запобігання виникненню конфлікту інтересів та його врегулювання, використовуючи різні види комунікації, а саме:
- проведено 8 інструктажів з новопризначеними працівниками щодо ознайомлення з основними вимогами, обмеженнями та заборонами, встановленими Законом;
- ознайомлено 100 % працівників (23 особи) Головного управління, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, з обмеженнями після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави відповідно до Закону, у тому числі виконання вимог фінансового контролю;
- надано 228 індивідуальної консультаційної допомоги з питань дотримання антикорупційного законодавства;
- розроблено та доведено до відома працівників 11 роз’яснювальних матеріалів з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства та законодавчих змін;
- організовано та проведено 14 внутрішніх навчань для працівників Головного управління з антикорупційної тематики, а саме: “Дотримання вимог фінансового контролю”, “Порядок повідомлення про корупцію у Пенсійному фонді України та його територіальних органах”, “Дотримання вимог фінансового контролю:щорічна кампанія декларування публічних службовців”, “Правила етичної поведінки державних службовців”, “Захист викривачів”, “Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів”. Забезпечено проведення анкетування та тестування слухачів. Участь у навчанні взяло 1312 слухачів (1 особа брала участь у декількох навчаннях). Забезпечено дотримання в актуальному стані розділу “Запобігання корупції” на інформаційній сторінці Головного управління вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України. Протягом звітного періоду підготовлено та опубліковано 20 інформаційних матеріалів.
З метою виявлення конфлікту інтересів здійснено антикорупційне дослідження 458 проєктів розпорядчих актів Головного управління: з адміністративногосподарської діяльності (5), з основної діяльності (224) та проєкти наказів з кадрових питань (особового складу) (229) та проведено аналіз 7 потенційних контрагентів Головного управління. Випадків конфлікту інтересів не виявлено. Не врегульовані випадки конфлікту інтересів відсутні. Протягом звітного періоду від працівників Головного управління повідомлення про наявність реального чи потенційного конфлікту не надходило.
З метою забезпечення виконання вимог статей 45 та 512 Закону забезпечено 100% проведення перевірок факту подання суб’єктами декларування Головного управління декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Здійснено 466 перевірок фактів своєчасності подання. Встановлено та повідомлено Національне агентство з питань запобігання корупції про 4 факти неподання декларацій.
Постійно здійснюється контроль за дотриманням антикорупційного законодавства. Протягом звітного періоду проведено 2 внутрішніх контрольних заходів на теми: “Моніторинг Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, з метою забезпечення вимог ч. 1 ст. 59 та ч. 2 ст. 651 Закону України “Про запобігання корупції” та “Моніторинг протоколів засідань колегіальних органів, утворених з метою розгляду питань оскарження судових рішень щодо виявлення особистої заінтересованості їх членів у результатах голосування з питань порядку денного”. Результати контрольних заходів доведені до відома начальника Головного управління доповідними записками від 31.01.2025 № 47/14-16, від 03.04.2025 № 128/14-16.
Забезпечено вжиття 100 % заходів щодо формування культури повідомлення викривачами про факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України “Про запобігання корупції” шляхом проведення комунікаційної кампанії з питань формування культури повідомлення. Здійснено моніторинг впроваджених заходів, спрямованих на заохочення та формування культури повідомлення в Головному управлінні за 2024 рік. Результат моніторингу оприлюднено на інформаційній сторінці Головного управління вебпорталу Пенсійного фонду України.
Проводиться моніторинг Єдиного порталу повідомлень викривачів та забезпечено роботу спеціальної телефонну лінію (056) 744-00-05 для повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону. Протягом І півріччя 2025 року повідомлень про корупцію не надходило.
СЕКТОР З ПИТАНЬ КООРДИНАЦІЇ ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ
Сектором з питань координації внутрішнього контролю Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області забезпечено координацію діяльності структурних підрозділів Головного управління з питань здійснення внутрішнього контролю у розрізі елементів, визначених Основними засадами здійснення внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2018 року № 1062.
Проведено роботу по визначенню завдань, функцій та робочих процесів, які виконуються структурними підрозділами Головного управління. Протягом звітного періоду забезпечено формування опису внутрішнього середовища по 13 структурним підрозділам. Сформовано опис 209 функцій по 309 процесам. Надано методичну допомогу керівникам структурних підрозділів Головного управління у визначенні порядку і підходів до управління ризиками, способів реагування на ризики.
З урахуванням пропозицій Сектору з питань координації внутрішнього контролю здійснена ідентифікація 110 ризиків. За результатом проведеного оцінювання ідентифікованих ризиків за ймовірністю їх виникнення та суттєвістю впливу визначено 73 ризики з низьким значенням, 29 ризиків з середнім значенням, 8 ризиків з високим значенням. По всім ризикам структурними підрозділами визначено існуючі заходи контролю та надано пропозиції щодо впровадження заходів контролю для додаткового впливу на ризики.