Пропустити навігацію

Інформація про підсумки роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області за 9 місяців 2025 року

УПРАВЛІННЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ ГРОМАДЯН

За 9 місяців 2025 року на номери телефонів «гарячої» лінії Головного управління надано 12107 консультативних послуг. Переважно додзвонювачів цікавили питання щодо:
– ідентифікації, продовження виплати пенсії –
4191 (35%);
– роз’яснення пенсійного законодавства –
1456 (12%);
– визначення права на призначення пенсії –
877 (7%);
– правомірності припинення виплати пенсії –
715 (6%).

У звітному періоді на відпрацювання до Управлінням підготовлено та надано ґрунтовні відповіді на 8295 звернень громадян з дотриманням термінів, визначених чинним
законодавством.

За даними моніторингу основних питань, викладених у зверненнях, визначено питання, які найбільше турбують кореспондентів, а саме:
– поновлення або продовження виплати пенсії –
4 808 (56%);
– виплати пенсії через банк –
512 (6%);
– правомірності припинення виплати пенсії –
358 (4%);
– своєчасності виплати пенсії, в т. ч. виплати за минулі періоди –
269 (4%);
– перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії –
267 (4%);
– роз’яснення пенсійного законодавства –
259 (3%).

Станом на 01.10.2025 фахівцями Управління здійснено консультування громадян Луганської області на базі створених гуманітарних ХАБів та ЦНАПів відповідно підписаних угод та затверджених графіків в 35 місцях прийомів громадян (в містах Київ, Дніпро, Полтава, Черкаси, Харків, Хмельницький (в тому числі онлайн прийомів за допомогою Zoom конференції – в містах Івано-Франківськ, Рівне, Житомир, Ірпінь, Кропивницький, Ужгород, Вінниця, Тернопіль Львів, Обухів, Бровари, Луцьк, Одеса, Корсунь-Шевченківський, Самар, Суми), а саме проведено 503 зустрічі, на яких надано консультації 2833 особам, з них на 382 особистих зустрічах прийнято 2456 осіб та на 121 зустрічі в режимі онлайн проконсультовано 377 осіб. Керівництвом Головного управління у звітному періоді проведено 30 особистих зустрічей та прийнято 239 осіб.

Разом з цим забезпечено постійне інформування громадян щодо можливості отримання послуг Пенсійного фонду України в електронному вигляді, а саме проведено протягом року:
– зустрічей в трудових колективах — 42;
– зустрічей з населенням за місцем проживання — 575;
– зустріч з громадськими організаціями — 1.

Діяльність Управління висвітлено в засобах масової інформації, на офіційній сторінці в соціальних мережах, інформаційній сторінці Головного управління, а саме:
– розміщено інформаційних матеріалів на вебресурсах – 2604 (в т.ч. з питань пенсійного забезпечення — 1860, житлових субсидій та пільг – 329, страхових виплат та соціальних послуг —371, державних соціальних допомог, соціальних стипендій, державних допомог – 44),
– розміщено повідомлень в електронних та друкованих ЗМІ – 213.

Також розповсюджено 2 235 буклетів серед населення області під час зустрічей з жителями територіальних громад та в трудових колективах.

УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, НАДАННЯ СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ

Станом на 01.10.2025 в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області за статистичними даними перебувають на обліку та отримують пенсії 210670 цивільних осіб всіх категорій, середній розмір пенсії яких складає 7305,17 грн. та 8269 осіб з числа військовослужбовців та деяких інших категорій громадян, середній розмір пенсії яких складає 9776, 00 грн.

Протягом 9 місяців 2025 року Управлінням пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг (далі – Управління) провадилась робота щодо забезпечення призначення пенсій та проведення їх перерахунків у зв’язку зі змінами в законодавстві; призначення та перерахунок житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого побутового палива і скрапленого газу; призначення та перерахування щомісячних страхових виплат; компенсацій за надання соціальних послуг та страхових виплат у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності.

За звітний період за принципом екстериторіальності в Єдиній черзі спеціалістами Управління опрацьовано: 12295 заяв щодо призначення пенсій з прийняттям відповідних рішень; 6893 заяви, поданих для перерахунку пенсії особам, які зареєстровані в інших областях. Опрацьовано 15 заяв, поданих для проведення перерахунку пенсії цивільними особами поштовим зв’язком, та призначено 4 «військові» пенсії.

Розглянуто та опрацьовано 33341 завдання на перерахунок пенсій цивільних осіб та проведено перерахунки 1059 особам з числа військовослужбовців та деяких інших категорії громадян.

За результатами проведених протягом 9 місяців 2025 року масових та щомісячних перерахунків пенсій своєчасно перераховано 239952 пенсії, що складає 100% тих категорій, що підлягали перерахунку у зв’язку зі змінами в законодавстві.

Протягом 9 місяців 2025 року в Єдиній черзі спеціалістами Управління опрацьовано 22167 заяв щодо надання житлових субсидій; 14975 заяв про надання пільг, та здійснено контроль опрацювання 25167 справ щодо надання житлових субсидій та пільг.

Починаючи з 29.01.2025 року застосовуються норми постанови Кабінету Міністрів України від 25.10.2024 №1225 «Про реалізаціію експерементального проекту щодо надання субсидій на оплату вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб та військового збору». Спеціалістами Управління станом на 01.10.2025 опрацьовано 18 заяв в Єдиній черзі щодо надання субсидій на оплату вартості найму житлового приміщення та компенсації частини податку.

Починаючи з 01.03.2025 за звітний період опрацьовано 624 заяви в Єдиній черзі, наданих для призначення компенсації витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб.

З 01.07.2025 органам Пенсійного фонду України передані функції щодо призначення та виплати державних соціальних допомог та соціальних стипендій.
Нарахування та виплата державних соціальних допомог мешканцям Луганської області здійснюється централізовано Міністерством соціальної політики України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 215 «Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період дії воєнного стану». Опрацювання звернень за призначенням державних соціальних допомог провадиться за екстериторіальним принципом в порядку єдиної черги завдань та єдиної черги спеціалістів.

За період з 01.07.2025 по 30.09.2025 спеціалістами опрацьовано 10141 справу.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2023 №1396 «Деякі питання соціального захисту осіб, які мають особливі та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, ветеранів війни та осіб, що працюють в спеціальних умовах» 27 особам нараховано разову грошову допомогу, в тому числі учасникам бойових дій (21 особа), 5 особам з числа членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та 1 учаснику війни.

Протягом 9 місяців 2025 року спеціалістами Управління опрацьовано 1533 заяв-розрахунків у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, поданих страхувальниками Луганської області. В Єдиній черзі оброблено 4378 заяв-розрахунків. Надано 1323 консультації щодо заповнення заяви-розрахунку, призначення та нарахування страхових виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю.

Проведено за звітний період роботу по перевірці 2164 листків непрацездатності, поданих на оплату страхувальниками Луганської області.

За 22 заявами, що надійшли від силових структур Луганської області, інших організацій, установ для отримання разової грошової виплати до Дня Незалежності України, профінансовано виплати 8980 особам, в тому числі особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною (3 особи), інвалідам війни II групи (3 особи), інвалідам війни III групи (3 особи), учасникам бойових дій (8970 осіб) та учасникам війни (1 особа).

За 9 місяців 2025 року забезпечено здійснення страхових виплат по Луганській області 7420 отримувачам.
Станом на 01.10.2025 проведено фінансування щомісячних страхових виплат 6086 потерпілим на виробництві та особам, які мають право на такі виплати у разі смерті потерпілого, також профінансовано грошову компенсацію за надані соціальні послуги: з догляду 9 особам, натуральної допомоги – 2 особам.

Протягом звітного періоду здійснено своєчасне призначення/подовження/поновлення/перерахунок страхових виплат 251 потерпілому, призначено компенсацію вартості заходів, необхідних для надання соціальної послуги натуральної допомоги 2 потерпілим, відкориговано/індивідуально розраховано страхові виплати 49 потерпілим.

Здійснено своєчасне опрацювання перерахунку страхових виплат з 01 березня 2025 року 7405 особам.

УПРАВЛІННЯ З ПИТАНЬ ВИПЛАТ

Одним з основних завдань, покладених на Управління з питань виплат, є забезпечення організації роботи, яка пов’язана з виплатою пенсій, житлових субсидій та пільг, щомісячного грошового утримання суддям у відставці, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно з законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством.

Станом на 01.10.2025 року нарахування та виплата пенсій здійснюється 216030 пенсіонерам, витрати на виплату пенсій за 9 місяців поточного року склали 15,22 млрд грн.

За 9 місяців 2025 року було проведено нарахування та забезпечено виплату 1068 допомог на поховання на суму 16,95 млн грн; 97 – недоотриманих у зв’язку зі смертю пенсій на суму 6,18 млн грн; одноразову грошову допомогу у разі смерті пенсіонера виплачено 13 особам на суму 0,59 млн грн.

У серпні-вересні поточного року було здійсненно виплату разової грошової допомоги до Дня Незалежності України ветеранам війни, особам, на яких поширюється дія Законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” і “Про жертви нацистських переслідувань”, разом з пенсією грошову допомогу отримали 7380 пенсіонерів на
загальну суму 10,47 млн грн та 26 осіб які не налажать до числа пенсіонерів.

Наразі значний обсяг роботи Управління зосередженно на поновленні виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам, виплату яких було призупинено до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2025 №299 “Про деякі особливості виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) та страхових виплат за страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності” з (20 березня 2025). Основна увага приділяється забезпеченню виконання вимог порядку виплати пенсії, зокрема опрацюванню інформації щодо дат проходження пенсіонерами фізичної ідентифікації та обліку повідомлень щодо факту одержання/неодержання пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), страхових виплат від органів пенсійного забезпечення російської федерації.

ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНЕ УПРАВЛІННЯ

Виконання бюджету головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області протягом 9 місяців 2025 року забезпечувалось відповідно до планових показників із надходження коштів та проведення видатків.

На фінансування пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, протягом 9 місяців 2025 року надійшло 15 363,53 млн грн, з урахуванням залишку коштів на початок року, який склав 4,87 млн грн, надійшло 15 368,40 млн грн, що на 514,85 млн грн, або на 3,47 % більше, ніж за 9 місяців 2024 року. З них кошти Державного бюджету склали 3 747,30 млн грн, або 24,39 % від загальної суми фінансування, кошти по перерозподілу – 11 616,23 млн грн, або 75,61 % від загальної суми фінансування.

Власні надходження по Луганській області за 9 місяців 2025 року склали 9,22 млн грн, що на 2,61 млн грн менше, ніж за аналогічний період 2024 року (в тому числі на фінансування коштів на виплату пенсій пенсіонерам іноземних держав, що проживають на території України за 9 місяців 2025 року надійшло 2,42 млн грн, що на 0,20 млн грн більше ніж за 9 місяців 2024 року (за 9 місяців 2024 року – 2,22 млн грн).

Сума видатків на виплату пенсій за 9 місяців 2025 року склала 15 257,44 млн грн, що на 476,27 млн грн, або на 3,22 % більше, ніж за 9 місяців 2024 року (видатки за 9 місяців 2024 року
– 14 781,17 млн грн).

Видатки, пов’язані з виплатою пенсій пенсіонерам іноземних держав, що проживають на території України, склали 2,03 млн грн (за 9 місяців 2024 року – 2,00 млн грн). Видатки на сплату судового збору органами Пенсійного фонду України під час подання до апеляційних і касаційних скарг на судові рішення, а також під час подання позовів про стягнення заборгованості до Пенсійного фонду України (за рахунок Державного бюджету) склали 0,02 млн грн.

Видатки на організацію роботи та утримання органів Фонду склали 99,63 млн грн, (за 9 місяців 2024 року – 69,66 млн грн). 

Додатково інформація щодо фінансування на виплату житлових субсидій та пільг та на загальнообов’язкове державне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві.

На виплату житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг — 0,00 млн грн. На загальнообов’язкове державне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві – 307,06 млн грн. На виплату відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 № 1396 «Деякі питання соціального захисту осіб, які мають особливі та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, ветеранів війни та осіб, що працюють в спеціальних умовах», видатки за 9 місяців склали 16,70 млн грн, а саме:

1) на виплату разової грошової виплати до Дня Незалежності України відповідно до Порядку здійснення разової грошової виплати до Дня Незалежності України, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 № 1396 «Деякі питання соціального захисту осіб, які мають особливі та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, ветеранів війни та осіб, що працюють в спеціальних умовах»:

– отримувачам, які є пенсіонерами (фінансування грошової допомоги здійснюється на поточні рахунки організацій, що здійснюють виплату і доставку пенсій та грошової допомоги відповідно до Порядку виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1279 “Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 1, ст. 43), або на поточні рахунки отримувачів грошової допомоги в уповноважених банках для виплати разом з пенсією (щомісячним довічним грошовим утриманням) загальною сумою з включенням допомоги до відомостей (списків) на виплату пенсій (щомісячного довічного грошового утримання) — 10,47 млн грн;

– отримувачам із числа військовослужбовців, поліцейських, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, служби судової охорони, осіб начальницького і рядового складу Державної кримінально-виконавчої служби, які проходять службу (крім пенсіонерів), фінансування здійснюється на небюджетні рахунки військових частин, установ, організацій за місцем їх служби – 5,34 млн грн;

– іншим отримувачам грошової допомоги — 0,02 млн грн.

2) на виплату щомісячної грошової виплати деяким категоріям громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною і брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, та членам сімей загиблих (померлих) громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною (далі — щомісячна грошова виплата), відповідно до Порядку призначення і виплати щомісячної грошової виплати деяким категоріям громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною і брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, та членам сімей загиблих (померлих) громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги передБатьківщиною, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 2023 р. № 79 “Деякі питання призначення і виплати щомісячної грошової виплати деяким категоріям громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною і брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, та членам сімей загиблих (померлих) громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 16, ст. 998):

– отримувачам, які є пенсіонерами — 0,29 млн грн;

– іншим отримувачам – 0,58 млн грн.

Щодо нових виплат з 01.07.2025 Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 25.03.2025 № 371 “Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо надання базової соціальної допомоги”, від 11.06.2025 № 695 “Деякі питання надання окремих видів державної соціальної допомоги Пенсійним фондом України”, від 25.06.2025 № 765 “Деякі питання призначення та виплати державних соціальних допомог, соціальних стипендій”, від 23.06.2025 № 766 “Про реалізацію експерементального проекту щодо централізації механізму виплати деяких державних допомог” Пенсійному фонду України передано функції щодо призначення та виплати державних соціальних допомог. Фактичні видатки за цим напрямком склали 753,41 тис грн, а саме:

– державна допомога при народженні дитини (Постанова Кабінету Міністрів України від 23 червня 2025 р. № 766) — 77,40 тис грн (4 особи);

– базова соціальна допомога — 18,89 тис грн (2 особи);

– оплата особам, постраждалим від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, додаткової відпустки громадянам строком 14 робочих днів (16 календарних днів) (Постанова Кабінету Міністрів України від 25 червня 2025 р. № 765) — 24,02 тис грн (2 особи);

– державна допомога у зв’язку з вагітністю і пологами ( Постанова Кабінету Міністрів України від 23 червня 2025 р. № 766) — 3,10 тис грн (1 особа);

– одноразова грошова допомога учням перших класів “Пакунок школяра” (Постанова Кабінету Міністрів України від 07 липня 2025 р. № 809) — 630,00 тис грн (126 осіб). Виконання індикативних показників власних надходжень до Пенсійного фонду України в Луганській області забезпечено на 106,2 відсотки. Надходження склали 9,22 млн. грн, при плані 8,68 млн. грн, зокрема:

1) січень 2025 – доведений план у сумі 1,0 млн. грн, фактично мобілізовано — 0,55 млн. грн, або 53,9 відсотків;

2) лютий 2025 – доведений план у сумі 1,1 млн. грн, фактично мобілізовано – 0,7 млн. грн, або 66,0 відсотків;

3) березень 2025 – доведений план у сумі 1,85 млн. грн, фактично мобілізовано – 1,8 млн. грн, або 95,3 відсотки;

4) квітень 2025 – доведений план у сумі 0,58 млн. грн, фактично мобілізовано – 0,78 млн. грн, або 134,4 відсотки;5) травень 2025 – доведений план у сумі 0,56 млн. грн, фактично мобілізовано – 0,77 млн. грн, або 137,7 відсотки;

6) червень 2025 – доведений план у сумі 0,94 млн. грн, фактично мобілізовано – 1,57 млн. грн, або 166,9 відсотки;

7) липень 2025 – доведений план у сумі 0,67 млн. грн, фактично мобілізовано – 0,73 млн. грн, або 108,6 відсотки;

8) серпень 2025 – доведений план у сумі 0,67 млн. грн, фактично мобілізовано – 1,06 млн. грн, або 159,0 відсотки;

9) вересень 2025 – доведений план у сумі 1,32 млн. грн, фактично мобілізовано – 1,29 млн. грн, або 97,4 відсотки.

В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зменшились за рахунок зменшення сум надходжень від відшкодування пільгових пенсій.

Частина єдиного соціального внеску, розподілена на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування в порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшилась на 8,9 відсотків, або на 189,1 тис. грн, план (2 312,6 тис. грн) доведений Центральним апаратом (м.Київ) виконано на 121,4 відсотки, надійшло 2 808,4 тис. гривень.

Станом на 01.10.2025 року загальна сума заборгованості по внесках до Пенсійного фонду України в Луганській області складає 5 583,1 млн. грн, з яких недоїмка по страхових внесках – 166,49 млн. грн, борг по фінансових санкціях і пені – 71,05 млн. грн, заборгованість по відшкодуванню виплат і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (списки № 1,2) – 5 328,2 млн. грн, по відшкодуванню наукових пенсій – 8,75 млн. грн., по регресних вимогах – 8,57 млн. гривень. В порівнянні з початком року заборгованість збільшилась на 221,0 млн. грн (4,1 відсотки).

УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ТА ЕЛЕКТРОННИХ РЕЄСТРІВ

Протягом звітного періоду робота Управлінням інформаційних систем та електронних реєстрів проводилася у відповідності до законодавчих та нормативно-правових актів, згідно затвердженого Плану роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на 2025 рік. Згідно Плану проведення робіт із захисту інформації Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України на 2025 рік (далі – План робіт із захисту інформації) затвердженого начальником Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі – Головне управління) проведено планову інвентаризацію комп’ютерних програм.

Здійснено контрольні заходи з питань захисту інформації. Відповідно до Плану робіт із захисту інформації постійно, за допомогою централізованої системи керування ESET PROTECT здійснюється моніторинг 155 робочих станції щодо актуальності антивірусних баз, встановленого програмного забезпечення, наявності шкідливого програмного забезпечення.

Відповідно до Плану робіт із захисту інформації проведено 5 перевірок 92 робочих станцій на вузлах і площадках розташування працівників Головного управління з питань встановлення стороннього/потенційно небезпечного програмного забезпечення (далі –ПЗ), стороннього/потенційно небезпечного ПЗ не виявлено.

Забезпечено контроль 114 електронних поштових скриньок Головного управління, здійснено 62268 перевірок, вчасно виявлено і видалено 52 листи з підозрілими вкладенням і посиланнями, про інциденти повідомлено відповідальних осіб ПФУ. Формуляри електронно-обчислювальної техніки та об’єктів інформаційної діяльності на площадках Головного управління підтримуються в актуальному стані. Внесені зміни та приведено до актуального стану 366 формулярів ЕОТ, що складає 100 % проведених змін.

Протягом звітного періоду відповідно Регламенту роботи інформаційно комунікаційної системи Пенсійного фонду України (далі – ІКС ПФУ) створено 227 нових облікових записів користувачів, заблоковано 1541 облікових записів користувачів у підсистемах інтегрованої комплексної інформаційної системи (далі – ІКІС ПФУ) на час відпустки – 1268, лікарняного – 177 та в зв’язку зі звільненням – 96. Відповідно до вимог політик безпеки Регламенту ІКС ПФУ, кожні 30 днів проводиться заміна паролів до підсистем ІКІС ПФУ. З метою дотримання заходів із захисту інформації позачергово було змінено паролі 62 облікових записів. Відповідно до 208 службових записок 503 обліковим записам користувачів для доступу до підсистем ІКІС ПФУ надано 1829 ролей.

Адміністраторами локальної обчислювальної мережі вузлів Головного управління забезпечено облік статичних ідентифікаторів 267 робочих станцій, що визначено пунктом 7 розділу ІІІ Регламенту. Постійно здійснюється контроль терміну дії сертифікатів кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) спеціалістів Головного управління для недопущення закінчення терміну дії КЕП, для належного виконання обов’язків та безперебійної роботи фахівців Головного управління. Станом на 01.07.2025 визначено 330 діючих КЕП оформлених від Головного управління (юридична особа). Завантажено нові сертифікати КЕП до підсистем ІКІС ПФУ 79 працівників з них створено нових КЕП – 50, подовжено дію (перегенеровано) – 29 КЕП, за звітний період скасовано– 34 сертифікати.

З метою підвищення рівня професійної компетентності державних службовців, яким затверджено індивідуальну програму професійного розвитку, 35 (100 %) пройшли професійній навчання, в тому числі за загальною професійною (сертифікатною) програмою: 23 (70 %) на базі Донбаського інституту техніки та менеджменту ЗВО “Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая”; за загальною короткостроковою програмою: 30 (91 %) на базі Державного підприємства “Інформаційний центр персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України” за спеціальною короткостроковою програмою “Основні аспекти формування та ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, організація роботи щодо контролю даних зазначеного реєстру та їх використання, захисту даних”; шляхом самоосвіти: 31 (97 %) на платформі “Prometheus” – курс “OSINT – розвідка з відкритих джерел та інформаційна безпека”, 30 (98 %) онлайн-курс від Національного агентства з питань запобігання корупції на тему “Спільна робота близьких осіб”, 2 (100 %) призначених на посади фахівців, самостійно пройшли онлайн-курс від Національного агентства з питань запобігання корупції на тему “Запитай уповноваженого”.

Відповідно до Плану проведення робіт із захисту інформації 25.03.2025 та 29.08.2025 для спеціалістів Управління інформаційних систем та електронних реєстрів проведено тренінги на тему “Актуальні питання захисту інформації в інформаційнокомунікаційній системі Пенсійного фонду України”, за результатами навчання здійснено контроль 28 та 8 слухачів відповідно шляхом тестування в онлайн-режимі, 17.03.2025 та 12.09.2025 для спеціалістів Головного управління проведено навчання на тему “Актуальні питання захисту інформації в інформаційно-комунікаційній системі Пенсійного фонду України” за результатами навчання здійснено контроль 248 та 281 слухачів відповідно шляхом тестування в онлайн-режимі, 16.05.2025 року проведено інформаційно-роз’яснювальний захід з питань захисту інформації на тему “Актуальні питання дотримання вимог щодо захисту інформації в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області”, у заході прийняло участь 240 спеціалістів Головного управління.

Забезпечено своєчасне проведення процесів нарахування пенсійних виплат: проведено по 9 районним базам 162 процеси переднарахування. Забезпечено формування 1390 паспортів та проведення нарахування за всіма типами відомостей: 108 – виплат місцевим мешканцям, внутрішньо переміщеним особам, за рішеннями суду в місячному розмірі та з урахуванням рішень про негайне виконання; 1104 паспорти коригуючих відомостей; 178 паспортів нарахування одноразових виплат для виплати допомог разовими дорученнями. Проведено в автоматичному режимі 58 масових перерахунків, в яких пройшли опрацювання 239952 особових рахунка отримувачів пенсійних виплат.

назва кількість ОР
МП 80-річним 9 1586
МП 75-річним 9 5246
МП 70-річним 9 6667
Масовий, ч.2 ст.28 ЗУ №1058 (65-річні) 9 1532
Уточнення показників середньої ЗП по НГ (річна) 1 78
Уточнення показників середньої ЗП по НГ (міс.) 8 142
Масовий перерахунок пенсій особам з інвалідністю ЧАЕС (ЗУ № 1584-IX) 0 0
Індексація заробітку. 2 219586
Індексація спеціальних пенсій 1 364
МП по стажу, абз.3 ч.4 ст.42 ЗУ №1058 1 4145
МП по стажу та ЗП, абз.1 ч.4 ст.42 ЗУ №1058 1 424
МП. Допризначення, сплата внесків (абз.2, п.4.3 Порядку №22-1) 8 182
У зв’язку зі зміною прожиткового мінімуму 0 0
Щомісячна виплата Героям 0 0
МП особам які не досягли 70 років 0 0
РАЗОМ: 58 239952

Засобами програмного забезпечення “Підсистема електронного обміну даними” передано 5738 пакетів відомостей, а саме: 4997 пакетів виплатних відомостей, 663

пакети допомоги на поховання, 78 пакетів виплати недоотриманої пенсії. Оброблено 10592 пакети відповідей банка про зарахування коштів. Проведено 60 операцій по щомісячному нарахуванню виплат щодо 7,5 тис отримувачів регресних виплат та інших соціальних допомог.

З метою забезпечення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду сформовано 798 щоденних протоколів та 8 квартальних за результатами співставлення даних в Реєстрі застрахованих осіб (АЗ в пільгах/субсидіях, в соцвиплатах, звірки з ППВП, з ПВП ДКГ) з даними реєстрації актових записів про смерть з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, вивантажено 244609 записів, які передано відповідальним підрозділам для відповідного реагування.

Забезпечено своєчасне формування та передачу відповідальним підрозділам для відповідного реагування відомостей щодо рішень Експертної комісії з оцінювання повсякденного функціонування особи: сформовано 675 щоденних протоколів та 8 квартальних, вивантажено 839354 записів.

Протягом звітного періоду від страхувальників та застрахованих осіб Луганської області до Головного управління надійшло 5792 звернень щодо оцифрування трудових книжок, які в подальшому опрацьовувались в рамках централізованої черги. Звернення з джерелом надходження “Автоматичне” опрацьовано – протягом 1 робочого дня, звернення з порталу в термін – 2 робочих днів (в середньому).

Безпосередньо для опрацювання Головним управлінням на етапі атрибутування надійшло 28488 трудових книжок, терміни опрацювання яких настали у звітному періоді, з них 28488 (або 100,00 %) трудових книжок атрибутовано вчасно, звернення, які атрибутовано із затримкою та не атрибутовано станом на кінець звітного періоду відсутні.

Надано 2611 консультацій страхувальникам, адміністраторам та керівникам Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП), громадянам і застрахованим особам, зокрема, звернення яких надходили на “гарячу лінію”, фахівцям Головного управління, з питань формування та внесення змін до реєстру застрахованих осіб, користування електронними сервісами вебпорталу Пенсійного фонду України, подання оперативних повідомлень, підключення та роботі у кабінеті ЦНАП, подання заявок на відеоідентифікацію пенсіонерами тощо.

Протягом звітного періоду забезпечено своєчасне опрацювання 2053 звернень (вхідні запити, листи, заяви та внутрішні запити) стосовно 6232 застрахованих осіб та 648 страхувальників щодо надання інформації з реєстру застрахованих осіб, з питань діяльності та послуги, які надаються органами Пенсійного фонду України в електронній формі тощо.

У встановлені строки опрацьовано 2053 або 100 % запитів. Проведено перевірку 28 заявок страхувальників на фінансування разової грошової виплати, виконано звірку списків щодо 9481 кандидата на отримання разової грошової виплати, наданих страхувальниками, з даними реєстру застрахованих осіб.

Створено 20 запитів у підсистемі “Технічна підтримка” з питань компетенції для вирішення проблемних питань, піднятих громадянами та страхувальниками у зверненнях. Прийнято участь у засіданнях 19 робочих груп. Протягом звітного періоду проаналізовано 100 % встановлених фактів некоректного відображення позначок про сплату внесків згідно 33 звернень страхувальників. Забезпечено проведення 13 засідань комісій з приведення у відповідність стану сплати страхових внесків в картках страхувальників зі складанням 12 актів, приведено у відповідність (зараховано) 184 періоди страхового стажу, відновлено права 1188 застрахованих осіб, винесено 1 рішення про відмову.

З метою забезпечення своєчасного подання документів для призначення пенсії, згідно переліку застрахованих осіб наданого ПФУ, проведено роботу зі страхувальниками щодо 341 особи-кандидата у пенсіонери, які перебувають з ними у трудових відносинах та досягнуть пенсійного віку протягом наступного кварталу. Страхувальникам надіслано 194 листи із додатком “Пам’ятка пенсіонеру”, 1 – повідомлено у телефонному режимі. Забезпечено формування та передачу на опрацювання рекомендацій Міністерства фінансів України по отримувачам соціальних / страхових виплат по області, згідно листів ПФУ щодо 418 реципієнтів: регреси – 29 рекомендацій (16 статус Вивантажено, 1 – Перевірено, 12 – Повернуто на доопрацювання), ЕРЛН – 45 рекомендації (статус – Вивантажено), отримувачів пенсій – 344 рекомендації, з них: 296 рекомендацій в статусі Вивантажено, 2 – Перевірено, 22 – Повернуто на доопрацювання, 24 рекомендацій завантажені 29.09.2025 щодо яких термін опрацювання не настав. Підрозділом відповідальним за ведення електронних реєстрів проведено інформаційну компанію в рамках якої, 536 страхувальникам регіону надіслані повідомлення про зміну терміну подання звітності про застрахованих осіб з ПДФО, ВЗ та ЄСВ на щомісячний з 01.01.2025, відповідно до наказу Мінфіну від 24.01.2025 № 39 “Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4” із змінами. Надіслано 430 інформаційних листів страхувальникам щодо термінів подання до Пенсійного фонду відомостей про трудову діяльність працівників та оцифрування трудових книжок.

Забезпечено виконання завдань щодо актуалізації звітних відомостей роботодавців, а саме проаналізовано 20 помилкових звітів, страхувальникам або органам Фонду інших регіонів надіслані повідомлення про необхідність приведення у відповідність даних про застрахованих осіб.

На підставі аналізу даних електронних трудових книжок застрахованих осіб в РЗО з записами про періоди роботи в трудових книжках, які були подані для оцифрування та були опрацьовані безпосередньо спеціалістами Управління: проаналізовано 12900 записів, до головних управлінь ПФУ надіслано 496 повідомлень про виявлені випадки відсутності відомостей про роботу або інші розбіжності в персональних електронних облікових карках застрахованих осіб для подальшої роботи зі страхувальниками.

Проведено аналіз інформації щодо розбіжностей даних в датах народження застрахованих осіб в підсистемах “РЗО”, “ППВП” та “ДСВ”, проаналізовано дані 3221 особи. Для приведення у відповідність персональних даних застрахованих осіб інформацію про результати аналізу передано до відповідального структурного підрозділу стосовно 1838 записів. З метою забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2022 № 1041 вживалися заходи щодо залучення організацій – надавачів житловокомунальних послуг до інформаційного обміну даними з ПФУ. Станом на звітну дату зареєстровано 17 надавачів ЖКП, з них 8 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. В підсистемі ДСВ внесені дати припинення неактуальних тарифів послуги з постачання електричної енергії у довіднику тарифів по 424 записах. Протягом звітного періоду у кабінеті ЦНАП на підставі договорів приєднання зареєстровано 20 суб’єктів адміністративних послуг, або 100% установ та організацій, з якими укладено договори приєднання, підключено 46 відповідальних осіб. Замінено 34 (100 %) сертифікати при їх оновленні, заблоковано доступ до кабінету 5 звільненим особам.

Забезпечено здійснення моніторингу відомостей про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи засобами ІКІС ПФУ: підсистема “Відомості з реєстру страхувальників”, перевірено 5947 повідомлень, встановлено 31 юридичну особу, які відповідають визначеним критеріям, інформацію передано до Фінансово-економічного управління для врахування у роботі, надано 70 службових записок, передано 102 файли аналізу Реєстру застрахованих осіб щодо дотримання законодавства про працю, отриманих від ПФУ.

Забезпечено розміщення на інформаційній сторінці Головного управління на вебпорталі Пенсійного фонду України та власних вебресурсах 52 публікацій з питань діяльності Фонду та інформаційних повідомлень про послуги, які надаються дистанційно, можливості та переваги використання вебпорталу електронних послуг. Проведено зустріч у трудовому колективі з 25 працівниками органів системи соціального захисту населення в м. Полтава, за темою “Використання електронних сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України”, кожному учаснику надано інформаційні матеріали та буклети. На Єдиному державному вебпорталі відкритих даних оприлюднено 41 набір даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних згідно затвердженого переліку. З метою надання методологічної підтримки з питань формування та ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування для спеціалістів Управління надано 5 методичних матеріали щодо подання звітності.

Станом на 01.10.2025 зареєстровано 109,3 тис. користувачів вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України. За звітний період надано 16309 послуг в електронному вигляді, зокрема, опрацьовано подані засобами вебпорталу наступні типи звернень: заява (пропозиція, клопотання) щодо використання електронних сервісів, внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб, перевірки обчислення страхового стажу, визначення права на призначення пенсії, щодо електронної трудової книжки, витребування довідок та ін. матеріалів, роз’яснення пенсійного законодавства – 8921, скан-копія трудової книжки – 1864, щодо виготовлення ППП/Е-ПП – 106, повідомлення про зміни в трудових відносинах – 2803, перерахунок військової пенсії – 417, інше щодо військових пенсій – 2198.

УПРАВЛІННЯ ПО РОБОТІ З ПЕРСОНАЛОМ

Станом на 01.10.2025р. штатна чисельність Головного управління складає 610 (зменшено на 67 одиниць з 01.05.2025) штатних одиниць, облікова чисельність – 431 особа складається з таких категорій:
– фактично працюють – 346
– втрачено зв’язок – 1
– призупиненою дію трудового договору – 60
– у відпустках по догляду за дітьми – 16
– мобілізовано – 8

Укомплектованість фактично працюючими кадрами складає 57%. Укомплектованість кадрами по обліковій чисельності складає 71%. Кількість вакантних посад в Головному управлінні складало 179 одиниць.

В Головному управлінні серед фактично працюючих службовців 33 особи (9,5%) – чоловіки, 314 осіб (90,5%) – жінки, а також 10 осіб (2,9% від загальної фактичної чисельності працівників Головного управління) є службовцями і робітниками.
За віком державні службовці розподіляються таким чином: до 35 років – 38 осіб (10,9%); від 36 до 45 років – 126 осіб (36,3%); від 46 до 55 років – 114 осіб (32,9%); від 56 і вище – 69 (19,9%).

Аналіз якісного складу показує високий освітній рівень державних службовців Головного управління. Так, 315 або 91% загальної кількості державних службовців мають другий (магістерський) рівень вищої освіти, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти – 22 особи (6,2%), початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти – 10 осіб (2,8%). Всі 89 державних службовців категорії «Б» Головного управління мають другий (магістерський) рівень вищої освіти (100%).

Протягом 9 місяців поточного року в Головному управлінні проведено 9 доборів на зайняття загалом 813 посад ( в тому числі категорії «Б» – 80, категорії «В» – 723, посади не державної служби – 10). Для участі у доборах подано документів 177 кандидатами на вакантні посади, з яких 14 – на посади категорії «Б», 158 на посади категорії «В» та 5 на посади недержавної служби. Призначено по добору всього 119 державних службовців, 5 недержавних службовців.
До того ж, залишається високим відсоток плинності кадрів. Так, за пів року на сьогодні звільнилось 78 працівників (64 особи за такий же період 2024 та 115 осіб за 9 місяців 2023).
Середній коефіцієнт плинності кадрів в Головному управлінні становить 13% (за 9 місяців 2024 року – 15%, 2023 року – 26 %). Якщо рахувати фактично працюючих працівників, які звільнились в 2025 році то цей відсоток складає 4%.

Управлінням по роботі з персоналом забезпечено організацію роботи щодо підвищення рівня професійної компетентності державних службовців.

Станом на 01.10.2025 затверджено 243 програми професійного розвитку. Підвищили рівень професійної компетентності 243 державних службовця Головного управління, або 100% фактично працюючих державних службовців, з них: 157 – які пройшли підвищення кваліфікації за професійними програмами, 243 – за короткостроковими програмами. В рамках виконання індивідуальних програм професійного розвитку 243 державних службовця Головного управління або 100% фактично працюючих отримали 1 і більше кредитів Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи та повністю виконали затверджену індивідуальну програму професійного розвитку. 336 державних службовців за програмами самоосвіти пройшли онлайн навчання на освітніх е-платформах та отримали сертифікати про успішне закінчення курсів, прийняли участь у внутрішніх навчаннях і навчаннях на робочих місцях.

Також Пенсійним фондом України проводяться професійні тренінги для державних службовців територіальних органів. За 9 місяців 2025 року 26 державних службовців Головного управління прийняли участь в професійних тренінгах, всі визнані внутрішніми тренерами.
Внутрішніми тренерами дистанційно проведено 35 навчань за відповідним напрямком професійної діяльності для 272 слухачів. По закінченні навчання проводиться моніторинг якості навчання шляхом анкетування слухачів.

У рамках роботи з психологічної підтримки персоналу, з метою покращення психоемоційного добробуту працівників, підтримки їх психологічного стану, виявлення потенційних ризиків емоційного вигорання та підвищення рівня стресостійкості, за звітний період організовано проведення 4 внутрішніх навчань з питань психологічної підтримки та запобігання професійному вигоранню державних службовців Головного управління, в якому взяли участь 100% державних службовців:
1. Внутрішнє навчання за темою «Визначення психологічних та соціальних наслідків війни, поняття “ментального здоров’я”, ознак його порушення та стратегій збереження», в якому взяли участь 256 державних службовців.
2. Внутрішнє навчання за темою «Синдром професійно-емоційного вигорання та його профілактика», в якому взяли участь 243 державних службовця.
3. Внутрішнє навчання за темою «Методи психологічного захисту в роботі з населенням» – для працівників Управління обслуговування громадян, участь прийняли 27 працівників.
4. Внутрішнє навчання за темою «Профілактика емоційного професійного вигорання», в якому взяли участь 272 державних службовця.

У межах заходів, спрямованих на підтримку працівників, було проведено повторне анонімне опитування працівників Головного управління щодо покращення умов праці та соціально-психологічного клімату в колективі, в якому взяли участь 245(88,1%) державних службовців. Проведена робота дала змогу виявити актуальні проблеми психоемоційного стану працівників, що стало підґрунтям для подальших цілеспрямованих заходів з підтримки та профілактики психологічного добробуту працівників Головного управління.

У звітному періоді постійно здійснюється процес адаптації новопризначених працівників Головного управління, що допомагає працівникові успішно інтегруватися в колектив та виконувати свої посадові обов’язки. Станом на 01.10.2025 закінчено адаптацію 8 державних службовців, у 53 новопризначених держаних службовців процес адаптації триває. Таким чином, в Головному управлінні питання потреби у професійному розвитку та психоемоційного добробуту працівників знаходяться на постійному контролі.

ЮРИДИЧНЕ УПРАВЛІННЯ

Правова робота в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області (надалі – Головне управління) забезпечується юридичним управлінням та спрямована на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства.

В умовах військового стану робота спеціалістів Юридичного управління виконується в дистанційному форматі, який технічно забезпечується програмними комплексами Пенсійного фонду України «Електронний документообіг», «Правова робота», «Реєстр судових рішень».

Участь в судових засіданнях проводиться в режимі відеоконференції з наданням відповідних матеріалів через підсистему «Електронний суд» (ЄСІТС).

У 2025 році юридичною службою забезпечено представництво інтересів Фонду в судах першої інстанції у 973 справах з питань пенсійного забезпечення, що на 14% більше показника минулого року (856).

Судами першої інстанції на сьогодні розглянуто 642 позови. Протягом 9 місяців 2025 року юридичною службою подано 10 позовів на 2284,7 тис. грн про стягнення заборгованості до Пенсійного фонду України.

УПРАВЛІННЯ КОНТРОЛЬНО-ПЕРЕВІРОЧНОЇ РОБОТИ

Основними завданнями, покладеними на Управління контрольноперевірочної роботи, є контроль за додержанням законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування та встановлення фактів незаконного та нецільового використання пенсійних коштів шляхом проведення перевірок та складання актів за їх результатами.

Протягом січня – вересня 2025 року фахівцями Управління контрольно-перевірочної роботи було проведено 1 933 контрольно-перевірочних захода, спрямованих на реалізацію державної політики з питань пенсійного та соціального забезпечення, а саме:

  • 1 835 або 94,93% – щодо обґрунтованості видачі документів для оформлення пенсій,
  • 45 або 2,33% – щодо правильності використання страхувальниками страхових коштів,
  • 32 або 1,65% – щодо обґрунтованості видачі лікарняних листків,
  • 9 або 0,47% – щодо цільового використання коштів Пенсійного фонду України,
  • 10 або 0,52% – щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері
    загальнообов’язкового державного пенсійного страхування,
  • 2 або 0,1% – прийнято участь у розслідуванні професійних захворювань на підприємствах.

Суттєву частку порушень, які фахівці Управління виявляють під час проведення зазначених заходів це розбіжності між бухгалтерськими документами про нарахований заробіток (стаж роботи) та довідками, які видані для призначення/перерахунку пенсій, а саме 94,4 % та порушень використання страхових коштів 4 %.

kpr 1 - Інформація про підсумки роботи Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області за 9 місяців 2025 року

УПРАВЛІННЯ ВНУТРІШНЬОГО АУДИТУ

Відповідно до Зведеного плану діяльності з внутрішнього аудиту Пенсійного фонду України на 2025-2027 роки протягом звітного періоду проведено 3 внутрішні аудити.
Під час аудиту стану організації роботи щодо призначення (перерахунку) пенсій за окремими законами, охоплення заходами стягнення переплат пенсій та їх відшкодування дослідження проводилось в 3-х підрозділах: Управлінні пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг, в Управлінні з питань виплат та у відділі виконання бюджету та бюджетно-фінансової звітності Фінансово-економічного управління, порушення виявлені в перших у 2-х підрозділах.

В ході аудиту стану організації та проведення публічних закупівель, використання, збереження матеріальних цінностей та ведення їх обліку, використання коштів на утримання службових приміщень, транспортних засобів, оплату комунальних послуг та енергоносіїв збір аудиторських доказів здійснювався у відділі бухгалтерського обліку Фінансово-економічного управління, а також в Юридичному управлінні та Управлінні господарського обслуговування та матеріально-технічного забезпечення; порушення виявлені у всіх перелічених підрозділах.

Під час дослідження стану організації роботи щодо документування управлінської інформації та розгляду звернень громадян, організації роботи з документами та моніторингу виконання управлінських рішень збір аудиторських доказів здійснено та виявлено порушення в Управлінні документального забезпечення та Управлінні обслуговування громадян.

У досліджених підрозділах встановлено 17 проблем / недоліків, серед яких: 12 стосуються функціонування системи внутрішнього контролю:
пов’язані з формалізацією внутрішнього контролю стосовно виконання функцій з ведення обліку надміру виплачених пенсій та вжиття заходів щодо їх відшкодування; контролю за винесенням та надсилання Рішення про утримання надміру виплачених сум пенсій;
щодо своєчасної актуалізації внутрішніх розпорядчих документів з питань закупівель, контролю за підготовкою проєктів договорів про закупівлю та дотримання власних розпорядчих документів щодо здійснення закупівель;
стосовно послаблення контролю за реєстрацією вхідної кореспонденції та оформленням, підписанням відповідей на звернення громадян, в частині дотримання виконавської дисципліни.
Інші проблеми (5) стосуються правильності ведення бухгалтерського обліку , зокрема ведення інвентарних карток, введення в експлуатацію безоплатно отриманих матеріальних цінностей, оформлення первинних документів, відображенні інвентарних номерів на матеріальних цінностях.

Виявлені проблеми призвели до 5 фінансових порушень на суму 25904 грн, та до 47 видів нефінансових порушень (упущень). , За результатами аудитів надано 24 рекомендацій, які направлені на для покращення якості роботи в досліджених напрямках роботи., термін впровадження рекомендацій не настав. Станом на 01.10.2025 забезпечено виконання 13 рекомендації та усунення 55 нефінансових порушень, по яких настав термін виконання, стовідсотково виправлено виявлені фінансові порушення.

Крім того, в рамках оперативного контролю здійснювався моніторинг усунення недоліків і порушень, які були виявлені під час проведення у 4 кварталі 2024 року аудиту стану внутрiшнього контролю за здiйсненням перевiрок у сферi загальнообов’язкового державного пенсiйного страхування, загальнообов’язкового державного соцiального страхування та iнших перевiрок, аналізувався та узагальнювався стан впровадження наданих рекомендацій, контролювався стан виправлення порушень. Всі порушення усунуто, рекомендації виконано. За результатами впровадження рекомендацій налагоджено подвійний контроль за якістю складання актів перевірок фахівцями; розроблено та затверджено Регламент взаємодії між відділами Управління з питань виплат та іншими самостійними структурними підрозділами Головного управління щодо опрацювання виявлених переплат пенсій, уточнено посадові обов’язки працівників, запроваджена щомісячна перевірка пенсійних справ, призначених за екстериторіальним принципом в частині визначення дати, з якої призначена пенсія та правильності застосування показника середньої заробітної плати.

В оперативному режимі забезпечено актуалізацію Бази даних внутрішнього аудиту.

УПРАВЛІННЯ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

В частині загального діловодства:

Впродовж 9 місяців 2025 року загальний обсяг документообігу Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі – Головне управління) склав 102 869 документів.
Порівняно з аналогічним періодом минулого року загальний документообіг збільшився на 10 903 документів або 12 %.
Протягом звітного періоду в Головному управлінні зареєстровано 24 250 вхідних документів. Вагому частину вхідної кореспонденції становлять документи, що надійшли:
– від територіальних органів Пенсійного фонду України — 8 396 або 35% від загальної кількості отриманих документів;
– від органів судової влади — 5 187 або 21% від загальної кількості отриманих документів;
– від юридичних та фізичних осіб — 5 519 або 23% від загальної кількості отриманих документів;
– від міністерств, центральних та територіальних органів виконавчої влади — 1 697 або 7% від загальної кількості отриманих документів;
– від Пенсійного фонду України — 1 347 або 5% від загальної кількості отриманих документів;
– від органів виконавчої служби — 1 362 або 6% від загальної кількості отриманих документів;
– від органів місцевої влади та самоврядування — 708 або 2,9% від загальної кількості отриманих документів;
– від інших кореспондентів — 34 або 0,1 % від загальної кількості отриманих документів.

У звітному періоді Головним управлінням створено та направлено до адресатів за допомогою системи електронного документообігу, через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади, електронною поштою та засобами поштового зв’язку 33 655 вихідних документи, що на 4 998 документа або 17 % більше ніж за відповідний період минулого року.

Крім того, за 9 місяців 2025 року в Головному управлінні створено 44 964 внутрішніх документів, у тому числі:
1181 наказ (з них з основної діяльності – 342, з особового складу – 494, про стягнення — 1, про щорічні відпустки – 219, про відпустки соціальні без збереження – 92, про відрядження – 27, з адміністративно-господарських питань – 6),
42 окремих та протокольних доручень,
3 протоколи колегії,
3 042 документів з питань контрольно-перевірочної роботи,
27 довідок з фінансових та кадрових питань,
3 372 розрахунків з відшкодування пільгових пенсій,
37 297 документів оргструктури.

Найменування 9 місяців 2025 р. 9 місяців 2024 р. +/- %

Вхідна кореспонденція

24 250 23 103 1 147 5 %

Вихідна кореспонденція

33 655 28 657 4 998 17 %

Разом

57 905 51 760 6 145 12 %

Внутрішні документи

44 964 40 206 4 758 12%

ВСЬОГО

102 869 91 966 10 903 12%

Впродовж звітного періоду до Головного управління надійшло 19 запитів на отримання публічної інформації (у 2024 році — 16). За категорією запитувачів надійшло: 9 запитів від фізичних осіб та 10 від органів виконавчої влади як до розпорядника інформації. Всі запити опрацьовано у термін, визначений чинним законодавством України.

В частині обробки звернень громадян:

Протягом 9 місяців 2025 року до Головного управління всього надійшло 10 464 звернення, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року більше на 2 842 звернень або 37 % (у 2024 році – 7 622), у тому числі:

  9 місяців 2025 р. 9 місяців 2024 р. +/- %

звернення від заявника

8 755 5 778 2 977 52 %

в тому числі через вебпортал ПФУ

7 836 4 718 3 118 66 %

з Державної установи

«Урядовий контактний центр»

64 127 – 63 – 50 %

Через вищі органи влади та організації

1 645 1 717

– 72

– 4 %

ВСЬОГО

10 464 7 622 2 842 37 %

За видами звернень, визначених Законом, домінують заяви. Аналіз письмових звернень громадян показує, що переважно до Головного управління звертались з таких питань:

• взяття на облік / поновлення або продовження виплати пенсії – 5 348 звернень;
• виплата пенсії через банк – 847 звернень;
• перевірка правильності призначення та перерахунку пенсії, в т. ч. надбавок, доплат – 586 звернень;
• правомірність припинення виплати пенсії – 450 звернень;
• витребування довідок та інших матеріалів – 392 звернення;
• своєчасність виплати пенсії, в т. ч. виплати за минулі періоди – 491 звернення;
• використання електронних ресурсів – 229 звернень;
• виконання рішень судів – 203 звернення;
• роз’яснення пенсійного законодавства – 146 звернень;
• визначення права на призначення пенсії – 160 звернень;
• виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера – 157 звернень;
• індексація пенсії – 105 звернень;
• внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб – 66 звернень;
• щодо страхових виплат – 59 звернень;
• перевірка пенсійних виплат на виконання рішень судів – 23 звернення;
• сплата єдиного внеску – 22 звернення;
• щодо електронних трудових книжок – 30 звернень;
• підвищення розміру пенсії – 17 звернень;
• своєчасність виплати житлової субсидії або пільги, в т. ч. припинення виплати – 14 звернень;
• переведення пенсійних виплат на виконання рішень суду – 13 звернень;
• видача пенсійного посвідчення – 17 звернень;
• інші – 1028 звернень.

УПРАВЛІННЯ ГОСПОДАРСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

В частині господарського обслуговування та матеріально-технічного забезпечення:

Станом на 01.10.2025 внаслідок широкомасштабного вторгнення військових збройних формувань рф на територію України всі адміністративні приміщення, господарські будівлі, переважна більшість службового автотранспорту та рухомого майна Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі – Головне управління) залишились в районах, які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а прийом громадян у власних сервісних центрах не ведеться. Проте, незважаючи на вказані обставини, Головне управління продовжує виконувати всі свої функції, у тому числі господарського характеру.
З метою створення власних робочих осередків на підконтрольній українській владі території Головному управлінню передано в оперативне управління частину нежитлової будівлі площею 84,8 кв.м для використання в якості адміністративного приміщення на постійній основі в м. Миколаєві Львівської області.
Крім того, Головним управлінням укладено договори оренди на використання 3 нежитлових приміщень загальною площею:
460,1 кв.м (у т.ч. гаражу площею 25,5 кв.м) – в м. Черкаси;
148,3 кв.м – в м. Дніпро.

Вирішується питання щодо оренди інших нежитлових приміщень комунальної форми власності в м. Пирятині Полтавської області загальною площею 32,5 кв.м. Розпочато підготовчі заходи з укладення відповідного договору оренди.

Протягом 9 місяців 2025 року проведено закупівлі товарів та послуг з урахуванням дії тимчасового кошторису відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (зі змінами), за результатами яких було укладено договори з придбання:

товарів: бензину А-95 для заправки службового автотранспорту; поштових конвертів; знаків поштової оплати (марок); деякої штемпельної та пломбувальної продукції; віконних жалюзі; автозапчастин та витратних матеріалів; деякої продукції ремонтно-будівельного призначення; крісел офісних; пристроїв персональної автентифікації е-Тoken; деякого господарського приладдя та санітарно-гігієнічних засобів; електроінструмента та електричних побутових приладів; шафи комутаційної; офісного паперу; первинних засобів пожежогасіння (сертифікованих вогнегасників); столів письмових та мобільних тумб; бухгалтерської шафи-сейфу;

послуг з: забезпечення доступу до мережі Інтернет; перевезення пошти автомобільним транспортом ТОВ “Нова Пошта”; управління побутовими відходами; поточного ремонту і технічного обслуговування службового автомобіля; використання Системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ); цілодобового спостереження за виникненням пожежі на об’єкті; технічного обслуговування засобів пожежної сигналізації; централізованої охорони майна на об’єкті з реагуванням наряду поліції охорони; розподілу газу; підвищення кваліфікації державних службовців; постачання теплової енергії; надання електронних комунікаційних послуг (у т. ч. телефонного зв’язку); сервісного обслуговування системи газопостачання; сезонної заміни шин на службовому автотранспорті; навчання загальним питанням охорони праці; технічного обслуговування сертифікованих вогнегасників; заправки та відновлення картриджів багатофункціональних пристроїв/принтерів; регулювання металопластикових конструкцій; організації локальної електронної комунікаційної мережі; видання, відтворення та розповсюдження офіційних текстів нормативних документів; оцінки нежитлових приміщень; страхування транспортних засобів (автоцивілка); постачання примірника та пакетів оновлень (компонентів) комп’ютерної програми “M.E.Doc”; підключення до оптичної телекомунікаційної мережі; навчання та перевірки знань з питань пожежної безпеки посадових осіб; спеціальної підготовки осіб, які залучаються до проведення інструктажів, навчання і перевірки знань з питань цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки; прибирання службових приміщень; забезпечення доступу до мережі Інтернет по оптичній лінії за технологією TCP/ІР; навчання у сфері здійснення публічних закупівель; поточного ремонту в робочих кабінетах.

З метою безперебійної роботи Головного управління під час стабілізаційних, аварійних та планових відключень електроенергії забезпечено готовність до роботи:
4 автономних джерел електрогенерації (бензинових генераторів) на локаціях, розташованих в м. Черкаси, м. Києві, м. Дніпрі та м. Миколаєві Львівської області;
7 портативних накопичувачів електроенергії (зарядних станцій) в м. Черкаси, м. Києві та м. Дніпрі. Забезпечено безперебійне та безаварійне функціонування службових автотранспортних засобів, а також повне виконання всіх укладених договорів господарського призначення. З метою поліпшення умов праці співробітників Головного управління забезпечено необхідним канцелярським і господарським приладдям, офісним папером, деякими засобами особистої гігієни, офісними кріслами, настільними лампами тощо.

В частині виконання функцій Сектору з питань охорони праці та цивільного захисту:

З метою виконання нормативно-правових актів з охорони праці та цивільного захисту, а також Плану роботи Головного управління на 2025 рік проведено:
інструктажі з питань охорони праці, пожежної безпеки та дій у надзвичайних ситуаціях відповідно до діючих нормативно-правових документів та внутрішніх розпорядчих актів;
проміжні моніторинги стану охорони праці;
групове навчання та перевірку знань з питань охорони праці;
групове навчання та перевірку знань за Програмою загальної підготовки працівників Головного управління до дій у надзвичайних ситуаціях.

Крім того, затверджено новий План здійснення заходів з евакуації працівників, матеріальних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій.

ВІДДІЛ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ІНФОРМАЦІЙНОЇ РОБОТИ

Протягом 9 місяців 2025 року масова комунікація у Головному управлінні включала близько 10 різного роду форм і методів роботи. Згідно з нею найбільш ефективними і поширеними напрямами взаємодії з громадськістю, які охоплюють значне коло осіб, були зустрічі з різноманітними цільовими аудиторіями.

Найбільш актуальним та затребуваним протягом звітного періоду було надання фахових консультацій, у тому числі у форматі онлайн-зустрічей, у приміщеннях координаційних центрів надання гуманітарної допомоги внутрішньо переміщеним особам з Луганської області та ЦНАПАХ військових та військово-цивільних адміністрацій, які розташовані в різних регіонах країни.

Протягом 9 місяців 2025 року проведено 613 зустрічей з населенням за місцем проживання, у тому числі 30 особистих прийомів громадян провело керівництво Головного управління (консультації отримали 239 осіб). Також протягом звітного періоду проводились зустрічі у трудових колективах (120), з громадськими організаціями (66) та безробітними (37), на яких надавалися роз’яснення норм чинного пенсійного законодавства, порядку призначення житлових субсидій і пільг, страхових виплат, соціальних послуг, державних соціальних допомог, соціальних стипендій, державних допомог, функціонування онлайн-сервісів вебпорталу Пенсійного фонду України.

За звітний період на постійно діючих телефонних “гарячих лініях” Головного управління було надано 12 107 консультативних послуг. У ході телефонних “гарячих ліній”, які щомісячно проводить керівництво Головного управління (за 9 місяців 2025 року проведено 34 таких заходи), кваліфіковані відповіді з актуальних питань згідно з компетенцією органів Пенсійного фонду України отримали 242 мешканці Луганщини.

На офіційній інформаційній сторінці Головного управління та сторінках відділів обслуговування громадян Управління обслуговування громадян у мережі Facebook, у Telegram-каналі, на офіційній інформсторінці Головного управління вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України, в регіональних ЗМІ не припинялась просвітницька робота щодо можливостей дистанційного отримання електронних послуг за допомогою вебпорталу Пенсійного фонду України. За 9 місяців 2025 року з вищезазначеного напрямку було оприлюднено 1755 інформаційних повідомлень.

За результатами проведеного моніторингу протягом звітного періоду на регіональних вебресурсах оприлюднено 3350 інформаційних матеріалів з пенсійних питань, порядку призначення житлових субсидій і пільг, страхових виплат, соціальних послуг, державних соціальних допомог, соціальних стипендій, державних допомог та висвітлення інших актуальних аспектів діяльності Головного управління.

За 9 місяців 2025 року здійснено 2 виступи на радіо з наступних тем: “З 1 липня 2025 року в системі соціальної підтримки українців відбулась важлива зміна: Пенсійний фонд України почав адмініструвати та виплачувати державну соціальну допомогу й соціальні стипендії”, “Ідентифікація для отримання соціальних виплат для осіб, які тимчасово проживають за кордоном, на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, або виїхали з тимчасово окупованих територій та проживають на підконтрольній Україні території”.

Протягом 9 місяців 2025 року на офіційній інформаційній сторінці Головного управління та сторінках відділів обслуговування громадян Управління обслуговування громадян у мережі Facebook, у Telegram-каналі та на офіційній інформсторінці Головного управління вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України розміщено 6709 тематичних повідомлень, а саме: з питань пенсійного забезпечення – 5059, житлових субсидій та пільг – 537, страхових виплат та соціальних послуг – 902, державних соціальних допомог, соціальних стипендій, державних допомог – 211 повідомлень.

ІНФОРМАЦІЯ  
про проведену інформаційно-роз`яснювальну роботу Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області  
станом на 01.10.2025  
Найменування управління Кількість зустрічей з громадянами Кількість проведених “Прямих телефонних гарячих ліній” керівництвом Головного управління (на рівні ВОГів не проставляється) Кількість проведених медіазаходів (пресконференції, брифінги, “круглі столи”) Кількість інформаційних матеріалів за напрямами діяльності органів Фонду, розміщених у ЗМІ (загальнодержавних, регіональних) Кількість тематичних повідомлень, розміщених на власних вебресурсах (Facebook, Twitter, Telegram тощо) Кількість інформаційних матеріалів/повідомлень про електронні послуги Фонду (з колонок 5 та 6)
всього у тому числі: всього у тому числі: всього у тому числі:
трудовими колективами населенням за місцем проживання громадськими організаціями безробітними повідомлення в електронних та друкованих ЗМІ тематичні сюжети та виступи на телебаченні/на радіо пенсійне забезпечення житлові субсидії та пільги страхові виплати та соціальні послуги державні соціальні допомоги, соціальні стипендії, державні допомоги
1 2 2.1 2.2 2.3 2.4 3 4 5 5.1 5.2 6 6.1 6.2 6.3 6.4 7
Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області 836 120 613 66 37 34 0 3352 3350 2 6709 5059 537 902 211 1755

 

ВІДДІЛ З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ ТА ВИЯВЛЕННЯ КОРУПЦІЇ

З метою забезпечення реалізації антикорупційної політики в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області (далі — Головне управління) забезпечено системне здійснення заходів щодо запобігання корупції та забезпечено контроль за дотриманням працівниками Головного управління обмежень, передбачених Законом України “Про запобігання корупції” (далі – Закон).

Наказом Головного управління від 16.05.2024 № 135 визначено заходи щодо реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України та його територіальних органів на 2024–2025 роки (далі — Антикорупційна програма).

Протягом звітного періоду забезпечено виконання 100 % завдань та заходів (в межах компетенції Головного управління), визначених Антикорупційною програмою.

Протягом 9 місяців Відділом з питань запобігання та виявлення корупції було охоплено 100 % державних службовців роз’яснювальною роботою щодо основних положень антикорупційного законодавства та попередження можливих правопорушень, запобігання виникненню конфлікту інтересів та його врегулювання, використовуючи різні види комунікації, а саме:

проведено 102 інструктажів з новопризначеними працівниками щодо ознайомлення з основними вимогами, обмеженнями та заборонами, встановленими
Законом;

ознайомлено 100 % працівників (34 особи) Головного управління, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, з обмеженнями після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави відповідно до Закону, у тому числі виконання вимог фінансового контролю;

надано 429 індивідуальної консультаційної допомоги з питань дотримання антикорупційного законодавства;

розроблено та доведено до відома працівників 16 роз’яснювальних матеріалів з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства та законодавчих змін;

організовано та проведено 22 внутрішніх навчань для працівників Головного управління з антикорупційної тематики, а саме: “Дотримання вимог фінансового контролю”, “Порядок повідомлення про корупцію у Пенсійному фонді України та його територіальних органах”, “Дотримання вимог фінансового контролю:щорічна кампанія декларування публічних службовців”, “Правила етичної поведінки державних службовців”, “Захист викривачів”, “Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів”, “Викривач: правовий статус”, “Правила етичної поведінки”.

Забезпечено проведення анкетування та тестування слухачів. Участь у навчанні взяло 2089 слухачів (1 особа брала участь у декількох навчаннях). Забезпечено дотримання в актуальному стані розділу “Запобігання корупції” на інформаційній сторінці Головного управління вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України. Протягом звітного періоду підготовлено та опубліковано 28 інформаційних матеріалів.

З метою виявлення конфлікту інтересів здійснено антикорупційне дослідження 842 проєктів розпорядчих актів Головного управління: з адміністративногосподарської діяльності (6), з основної діяльності (342) та проєкти наказів з кадрових питань (особового складу) (494) та проведено аналіз 15 потенційних контрагентів Головного управління. Випадків конфлікту інтересів не виявлено. Не врегульовані випадки конфлікту інтересів відсутні. Протягом звітного періоду від працівників Головного управління повідомлення про наявність реального чи потенційного конфлікту не надходило.

З метою забезпечення виконання вимог статей 45 та 512 Закону забезпечено 100% проведення перевірок факту подання суб’єктами декларування Головного управління декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Здійснено 515 перевірок фактів своєчасності подання. Встановлено та повідомлено Національне агентство з питань запобігання корупції про 4 факти неподання декларацій.

Постійно здійснюється контроль за дотриманням антикорупційного законодавства. Протягом звітного періоду проведено 2 внутрішніх контрольних заходів на теми: “Моніторинг Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, з метою забезпечення вимог ч.1 ст. 59 та ч. 2 ст. 651 Закону України “Про запобігання корупції” та “Моніторинг протоколів засідань колегіальних органів, утворених з метою розгляду питань оскарження судових рішень щодо виявлення особистої заінтересованості їх членів у результатах голосування з питань порядку денного”. Результати контрольних заходів доведені до відома начальника Головного управління доповідними записками від 31.01.2025 № 47/14-16, від 03.04.2025 № 128/14-16, від 01.07.2025 № 238/14-1, 01.10.2025 № 380/14-16.

Забезпечено вжиття 100 % заходів щодо формування культури повідомлення викривачами про факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України “Про запобігання корупції” шляхом проведення комунікаційної кампанії з питань формування культури повідомлення. Здійснено моніторинг впроваджених заходів, спрямованих на заохочення та формування культури повідомлення в Головному управлінні за 2024 рік. Результат моніторингу оприлюднено на інформаційній сторінці Головного управління вебпорталу Пенсійного фонду України.

Проводиться моніторинг Єдиного порталу повідомлень викривачів та забезпечено роботу спеціальної телефонну лінію (056) 744-00-05 для повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону. Протягом 9 місяців 2025 року повідомлень про корупцію не надходило.

СЕКТОР З ПИТАНЬ КООРДИНАЦІЇ ВНУТРІШНЬОГО КОНТРОЛЮ

Відповідно до Основних засад функціонування внутрішнього контролю розпорядниками бюджетних коштів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2018 № 1062 із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів від 09.05.2025 № 531 та з метою належного функціонування внутрішнього контролю протягом звітного періоду забезпечено формування опису внутрішнього середовища по 13 структурним підрозділам, сформовано опис 229 функцій по 359 робочим процесам та проведено ідентифікацію ризиків.

За результатом проведеного оцінювання ідентифікованих ризиків визначено 73 ризики з низьким значенням, 34 ризики з середнім значенням, 4 ризики з високим значенням. Разом до узагальненого Реєстру ризиків Головного управління внесено 111 ризиків.

Інформація щодо розподілу ризиків в самостійних структурних підрозділах представлена у слайді.
Для мінімізації ризиків та попередження їх виникнення, структурними підрозділами визначено способи реагування на ризики та існуючі заходи контролю.
Підрозділами, в яких ідентифіковано ризики з високим і середнім значенням, заплановано впровадження додаткових заходів контролю для впливу на ризики, визначено відповідальних виконавців, встановлено строки та індикатори виконання.

В разі необхідності, ризики можуть бути переглянуті за результатами аудиторських перевірок, розширенням виконуваних функцій, удосконаленням роботи та інших факторів. Узагальнений реєстр ризиків і Заходи додаткового контролю перебувають на постійному контролі начальника Головного управління, його заступників та керівників самостійних структурних підрозділів.

background Layer 1