Нові сервіси WEB-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України: Кабінет страхувальника
Пенсійний фонд України продовжує розширювати можливості веб-порталу електронних послуг.
Відтепер на порталі функціонує кабінет страхувальника (роботодавця), в якому для працедавця доступна інформація:
- щодо забезпечення соціальних прав його працівників,
- про правильність подання звітності тощо.
Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України забезпечує можливість входу як за допомогою звичайних логіну та пароля, так і за допомогою персонального ключа електронного цифрового підпису (ключ ЕЦП) в двох варіантах:
- Ключ знаходиться на будь-якому носії (наприклад, флешка, токен (електронний ключ) чи жорсткий диск комп’ютера). Такий ключ необхідно отримати особисто в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК), роботу з яким підтримує Портал ПФУ.
- Ключ записаний в Електронному пенсійному посвідченні. Такий ключ створюється автоматично в процесі підготовки особистого Електронного пенсійного посвідчення (ЕПП). В цьому випадку необхідно пам’ятати PIN-код, який встановили при отриманні ЕПП для додатку ЕЦП. Важливо зазначити, що для роботи на Веб-порталі з електронно-цифровим підписом (ЕЦП) або з електронним пенсійним посвідченням (ЕПП) особисто звертатися до органів Пенсійного фонду України не потрібно!
Використання при вході до Порталу ключа ЕЦП є більш захищеним способом ідентифікації, ніж логін-пароль. Також, саме за рахунок надійної ідентифікації, у випадку використання ключа Портал надає більшу кількість електронних сервісів, в першу чергу персоніфікованих, юридичну значимість яких забезпечує саме використання ключів та технологій електронного цифрового підпису.
У кабінеті можна переглянути інформацію стосовно сплати єдиного соціального внеску, в тому числі — щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу до Фонду.
Окрім того, у кабінеті також містяться відомості щодо звітності по сплаті єдиного соціального внеску. Зокрема, роботодавець може бачити зауваження до його звітів та рекомендації щодо усунення неточностей.
У вкладці «Трудові відносини» відображається інформація щодо кількості:
- застрахованих осіб у звітному періоді,
- працівників з інвалідністю,
- працівників, що мають додаткові гарантії в працевлаштуванні та ін.
Якщо є порушення прав працівників, у кабінеті відображається інформація, скільки застрахованих осіб з вини роботодавця не одержали зарахування певного періоду до страхового стажу.
Важливою є можливість формування звернення до органу Пенсійного фонду в електронному вигляді та за необхідності можна додати електронний файл.
При цьому, відвідувати особисто управління Пенсійного фонду не треба.
Відповідь буде надано в електронному вигляді і переглянути її можна в особистому кабінеті. Крім того, при формуванні звернення є можливість вказати поштову та електронну адресу, на які буде відправлено відповідь .
Ще одна функція, яка стає доступною для роботодавця у його кабінеті, — можливість отримати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні).
До цього часу первинні дані для розрахунку — страховий стаж та розмір заробітної плати, надавали самі працівники. Для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду за довідками. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується.