Пропустити навігацію

Інформація про виконання роботи відділу забезпечення наповнення бюджету фінансово-економічного управлінням головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області за 2018 рік

Спеціалістами відділу постійно дотримується встановлений порядок надання публічної інформації, а саме своєчасне опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запитів, а також вчасне надання відповідей за запитами юридичних та фізичних осіб. Відсутні порушення щодо строків та порядку розгляду запитів на інформацію та інших порушень законодавства про інформацію.

Активно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота з населенням та громадськими організаціями, в тому числі щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з зазначенням актуальності питання. Проводяться круглі столи, семінари та виступи на радіо.

Здійснюється постійний моніторинг, аналіз за звітними даними показників виконання бюджету головного управління та аналіз факторів, що впливають на виконання бюджету.

Виконання планових показників власних доходів за 2018 рік, з урахуванням додаткових завдань, виконано на 34,7%, це обумовлено так званою «націоналізацією» деяких підприємств вугільної промисловості територіально розташованих на тимчасово не підконтрольній українській владі території, а саме: ПАТ «Краснодонвугілля», ДТЕК «Свердловантрацит» та ДТЕК «Ровенькиантрацит», також з несплатою поточних платежів та не погашення заборгованості за минулі періоди одними з найбільш бюджетоутворюючих підприємств області металургійної промисловості, а саме – ПАТ «Алчевський металургійний комбінат» та ПАТ «Алчевськкокс», вугільної промисловості – ДП «Лисичанськвугілля», ДП «Первомайськвугілля» та хімічної промисловості – Рубіжанський казенний хімічний завод «Зоря» (РКХЗ «Зоря»).

Надходження склали 61,8 млн. грн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження зменшились по власних коштах (Ощадбанк) – на 60,9%, або на 96,2 млн. грн. Вище середньо обласного показник надходжень власних коштів в 8 підпорядкованих управліннях. Менший відсоток ніж середньо обласний надходжень власних доходів за 2018 рік в 1 управлінні м. Сєверодонецька (17,5 відсотків).

Частина ЄСВ, розподілена на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, збільшилась на 492,4 млн. грн. (26,7%), план по надходженню ЄСВ з урахуванням додаткового завдання виконано на 95,6%, надійшло 2 337,4 млн. грн.

Надходження до загального фонду Державного бюджету України  збору з окремих видів господарських операцій складають 13,8 млн. грн., що становить 84,5% планових показників:

  • збір під час набуття права власності на легкові автомобілі – 72,5% виконання, надійшло 9,6 млн. грн.;
  • збір з операцій придбання (купівлі – продажу) нерухомого майна – 135,2% виконання, надійшло 4,2 млн. грн.

Невиконання планових показників обумовлено тяжким фінансовим становищем та нестабільністю в галузі економіки регіону. Як наслідок, низька покупна спроможність громадян.

 

Фонд оплати праці, на який нараховується єдиний соціальний внесок, за 2018 рік в порівнянні з 2017 роком збільшився на 1,8%, або на 218,1 млн. грн., та дорівнює 12 176,9 млн. грн. Середньомісячний фонд за 2018 рік складає 1 107,0 млн. грн., відповідно надходження складають 243,5 млн. грн. єдиного соціального внеску, наша частка          210,5 млн. грн., яка надходить щомісяця в повному обсязі.

Підвідомчими  управліннями постійно з’ясовуються причини не зарахування по застрахованих особах страхового стажу, аналізуються розбіжності та помилки встановлені після співставлення даних з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування з інформаційними базами інших суб’єктів інформаційного обміну. Здійснюється аналіз надходження єдиного соціального внеску. Згідно Наказу головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 30.03.2018 року №287 «Про приведення у відповідність стану сплати внесків в картках страхувальників» в головному управлінні проводиться робота відповідної комісії, яка здійснює технічну та практичну підтримку, узагальнює та усуває недоліки, що були встановлені в ході роботи територіальних управлінь.

Станом на 01.01.2019 року загальна сума заборгованості по внесках до Пенсійного фонду складає 1 281,8 млн. грн., з яких недоїмка по страхових внесках – 40,6 млн. грн., борг по фінансових санкціях і пені – 15,3 млн. грн., заборгованість по відшкодуванню виплат і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах (список №1,2) – 1 215,35 млн. грн., по відшкодуванню наукових пенсій – 8,8 млн. грн., по регресних вимогах – 1,7 млн. грн.

Заборгованість по підприємствах, відносно яких порушена справа про банкрутство (окрім сум, розстрочених за світовою угодою) складає 209,8 млн. грн., по підприємствах, які визнані банкротами – 83,3 млн. грн., з безнадійним статусом – 69,6 млн. грн., по підприємствах з економічно-активним статусом – 919,0 млн. грн.

 За 2018 рік по пільгових пенсіях за списками №1,2 надійшло коштів від заходів ДВС в розмірі 14,4 млн. грн.

 

Щомісяця здійснюється  моніторинг персоніфікованих даних про заробітну плату. Результати роботи, направлені на виявлення порушень законодавства зі сплати єдиного внеску, оплати праці та ознак тіньової зайнятості.

Так, відповідно до вимог спільного листа Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань праці та Пенсійного фонду України до головного управління Державної фіскальної служби в Луганській області було направлено 36 інформаційних відомостей по 1 098 страхувальниках щодо порушення законодавчих норм трудового законодавства та законодавства зі сплати єдиного соціального внеску. За результатами опрацювання наданих відомостей, органами Державної фіскальної служби в Луганській області донараховано єдиного внеску та застосовано фінансових санкцій на суму 142,7 тис. грн.

            До головного управління Держпраці в Луганській області було направлено 118 інформаційних відомостей, які містять ознаки тіньової зайнятості. За результатами опрацювання наданих відомостей, головним управлінням Держпраці у Луганській області здійснено 23 інспекційних відвідувань за результатами яких до страхувальників застосовано на загальну суму 1,3 млн. грн.

Підвідомчими управліннями проводиться постійна співпраця з контролюючими органами та місцевими органами виконавчої влади, органами Держпраці, громадськими організаціями, спрямована на додержання трудових прав працівників, легалізацію заробітної плати та забезпечення пенсійних прав застрахованих осіб.

Кількість суб`єктів господарювання, які розглядались на комісіях з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення стосовно виплати зарплати найманим працівникам на рівні або менше мінімальної дорівнює 274, також проведено           21 спільну нараду соціальних партнерів та органів Пенсійного фонду, де заслуховувалися звіти керівників та власників підприємств, які виплачують заробітну плату найманим працівникам менше мінімальної, відбулося 69 засідань робочих груп та нарад з питання забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати.

Станом на 01.01.2019 по 512 суб`єктах господарювання, які виплачують заробітну плату найманим працівникам менше мінімальної направлені інформаційні відомості до органів місцевого самоврядування, головних управлінь Державної інспекції з питань праці та Державної фіскальної служби у Луганській області, а також до соціальних партнерів.

            В результаті чого за 2018 рік легалізовано 3 137 робочих місць, в бюджет додатково надійшло ЄСВ на суму 2,8 млн. гривень.

 

Протягом 2018 року було проведено тематичні перевірки з питань обліку платежів в картках особових рахунків платників та повноти виставлення платникам до відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, а також різниці у розмірах пенсій наукових працівників (в т.ч. у зв’язку зі зміною розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування), повноти охоплення заходами стягнення заборгованості по платежах до Пенсійного фонду в Старобільському, Марківському       (смт. Новопсков) та Білокуракинському об’єднаних управліннях Пенсійного фонду України Луганської області та в управліннях Пенсійного фонду України в Станично-Луганському а Попаснянському районах Луганської області.

В Рубіжанському (м. Кремінна), Старобільському та Білокуракинському об’єднаних управліннях Пенсійного фонду України Луганської області здійснено дослідження стану організації роботи по забезпеченню виконання Постанови правління Пенсійного фонду України від 12.05.2015 №9-1 (у редакції Постанови правління Пенсійного фонду України від 16.08.2016 №19-1).

В 5 управліннях проведено дослідження з питань стану організації роботи з детінізації заробітної плати та легалізації трудових відносин, додержання вимог, які покладені на територіальні органи Пенсійного фонду України з метою виконання Плану заходів щодо координації спільних дій по виявленню фактів використання праці неоформлених працівників, затвердженого на рівні головних управлінь Пенсійного фонду, Державної фіскальної служби та Державної служби України з питань праці в Луганській області, а саме в: управлінні Пенсійного фонду України в м. Лисичанську Луганської області, Біловодському, Старобільському (смт. Новоайдар) та Білокуракинському (м. Сватове) об’єднаних управліннях Пенсійного фонду України Луганської області та в управлінні Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області.

За результатами перевірок винесені пропозиції щодо усунення незначних недоліків у роботі відділів та подальшого дотримання законодавчих актів.

 

При головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області              28 лютого 2018 року відбулося засідання «круглого столу» на тему «Легалізація зайнятості населення та детінізація економіки в умовах сьогодення» за участю представників головних управлінь Державної фіскальної служби у Луганській області та Держпраці у Луганській області, Луганського обласного центру зайнятості, громадської організації «Об’єднання організацій роботодавців Луганської області», Федерації професійних спілок Луганської області та Луганського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів. Ухвалено рішення налагодити співпрацю щодо виявлення ознак тіньової зайнятості суб’єктів сільського господарства, посилити співпрацю у напрямку інформування населення та роботодавців про негативні наслідки нелегальних форм працевлаштування та відповідальності останніх за порушення законодавства.

  30 березня 2018 відбулася нарада при головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області на тему: «Проведення роботи по виявленню ознак використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю» за участю представників головних управлінь Державної фіскальної служби у Луганській області та Держпраці у Луганській області, управління праці та зайнятості населення департаменту соціального захисту населення Луганської обласної державної адміністрації та управління захисту економіки департаменту захисту економіки Нацполіції України в Луганській області. На якій було ухвалено додаткові плани щодо спільної співпраці на  2018 рік, а саме:

– використовувати дані реєстру застрахованих осіб для контролю за сезонними працівниками;

– налагодити співпрацю разом з органами місцевого самоврядування, Державною фіскальною службою, керівництвом об’єднаних територіальних громад щодо виявлення ознак тіньової зайнятості суб’єктів сільського господарства, фермерських господарств;

– надавати до управління праці та зайнятості населення департаменту соціального захисту населення Луганської обласної державної адміністрації для проведення відповідних заходів реагування інформацію про перелік фермерських господарств, які мають великі Га землі та у яких відсутні наймані працівники.

06 квітня 2018 року відбулася робоча нарада зі спеціалістами підвідомчих управлінь, відповідальних за роботу по виявленню ознак неоформлених працівників та порушень законодавства про працю. На якій обговорювались питання взаємодії органів Пенсійного фонду України в Луганській області з органами місцевої влади та громадами з питань легалізації заробітної плати та проблемні питання і пропозиції щодо удосконалення роботи з даними реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування для виявлення ознак порушень законодавства про працю.

У червні 2018 року підготовлено інформаційні буклети для працездатного населення під назвою «Нелегальна зайнятість та її наслідки для працівника й роботодавця» та «Не знаєш куди звернутись з метою захисту своїх прав, як працівника? Читай уважно!». Після друку буклетів типографією, їх було розповсюджено серед працездатного населення через територіальні органи Пенсійного фонду, Державної фіскальної служби, Держпраці, а також органи місцевого самоврядування Луганської області.

10 серпня 2018 року при головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області відбулася нарада з легалізації зайнятості населення та заробітної плати за участю представників головних управлінь Державної фіскальної служби у Луганській області та Держпраці у Луганській області, управління праці та зайнятості населення департаменту соціального захисту населення Луганської обласної державної адміністрації, головного управління Служби безпеки України  в Донецькій та Луганській областях та управління захисту економіки в Луганській області  департаменту захисту економіки Нацполіції України. На якій було ухвалено  звернутися до Верховної Ради України з проханням прискорити прийняття змін до Закону України від 02.09.2014 №1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» в частині зняття мораторію на проведення планових та позапланових перевірок в Луганській та Донецькій областях та Розробити Карту надходжень по погашенню заборгованості підприємствами Луганської області для щомісячного контролю сплати боргів в розрізі підприємств та можливістю прогнозування надходжень на поточний звітний місяць.

           14 серпня 2018 року  відбулась спільна нарада при головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області на тему: «Проведення невідкладних заходів та посилення контролю за погашенням заборгованості перед Пенсійним фондом та Державною фіскальною службою України» за результатами якої було ухвалено розробити та затвердити План заходів щодо координації спільних дій та посилення контролю за погашенням заборгованості перед Пенсійним фондом України та по сплаті єдиного соціального внеску  на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

26 вересня 2018 року відбулося тристороннє засідання «круглого» столу при головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області для визначення спільних заходів з виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 №649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення». Ухвалено рішення скласти та затвердити графік проведення спільних нарад у розрізі адміністративно – територіальних одиниць.

17 жовтня 2018 року проводилося засідання «круглого» столу при головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області на тему: «Легалізація зайнятості та детінізація заробітної плати у сфері пасажирських перевезень». За результатами ухвалено рішення продовжити моніторинг стану нарахування заробітної плати у сфері пасажирських перевезень та передати до Прокуратури Луганської області аналітичні матеріали з метою вжиття відповідних заходів реагування.

22 листопада 2018 року пройшло засідання «круглого» столу при головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області щодо визначення критеріїв відбору страхувальників, в яких відслідковуються найвищі ризики використання праці неоформлених працівників.

28 листопада 2018 року відбулося засідання робочої групи з питань реалізації заходів щодо легалізації найманої праці, а також погашення заборгованості з платежів до Пенсійного фонду України та зі сплати єдиного соціального внеску при головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області.

background Layer 1