Алгоритм формування електронного листка непрацездатності
З 01 червня 2021 року розпочалося поетапне впровадження електронної форми листків непрацездатності, сформованих на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, що передбачено Порядком організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31 березня 2021 року № 323 (далі – Порядок).
Зазначений Порядок регламентує механізм організації ведення Реєстру. Обов’язок по формуванню та веденню Реєстру покладено на Пенсійний фонд України, який є володільцем інформації, що міститься в ньому. Наповнювати Реєстр інформацією, крім страхувальників, будуть також Національна Служба здоров’я України та Фонд соціального страхування України.
Стандартний алгоритм формування електронного листка непрацездатності наступний:
– працівник звертається для медичного огляду до лікаря;
– лікар встановлює факт непрацездатності та формує електронний медичний висновок у центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я;
– інформація про тимчасову втрату працездатності вноситься до Реєстру автоматично на підставі медичного висновку;
– у Реєстрі дані отримують унікальний єдиний реєстраційний номер – електронний листок непрацездатності створено.
Цей зареєстрований у Реєстрі за єдиним реєстраційним номером листок непрацездатності є підставою для звільнення від виконання роботи, оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Інформація про непрацездатність буде доступна працівнику та роботодавцю через їхні електронні кабінети на порталі Пенсійного фонду України та особі, що засвідчила тимчасову непрацездатність (лікарю), через електронну систему охорону здоров’я. А тому роздруковувати електронний листок непрацездатності працівнику не потрібно, адже всі необхідні відомості будуть доступні і для роботодавця.
Однак за необхідності працівник або роботодавець може отримати листок непрацездатності у вигляді витягу або в електронній формі з сайту Пенсійного фонду України (у тому випадку потрібно бути зареєстрованим на сайті Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису) або у письмовій формі в територіальних органах Фонду.
Електронний реєстр листків непрацездатності (далі – Реєстр) вже функціонує в тестовому режимі протягом року на порталі Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua), де медичні заклади, роботодавці та працівники мали змогу протестувати програмне забезпечення, зокрема, сформувати електронні листи непрацездатності, перевірити відображення даних в кабінетах страхувальника та застрахованої особи, сформувати заяву-розрахунок до Фонду соціального страхування.