Про підсумки роботи Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області за 9 місяців 2020 року щодо виконання бюджету, реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення та завдань, покладених на органи Пенсійного фонду України
Робота Головного управління Пенсійного фонду області протягом 9 місяців 2020 року була спрямована на забезпечення своєчасності призначення, проведення перерахунків та фінансування виплати пенсій, наповнення бюджету Фонду, легалізацію заробітної плати та покращення якості надання послуг населенню області.
З початку року призначено 19 475 та перераховано 120 701 пенсій.
Крім того, проведено 6 масових перерахунків пенсій.
Середній розмір пенсії по області збільшився у порівнянні з жовтнем 2019 року (2 746,12 грн) на 357,38 грн і з 01.10.2020 становить 3 103,50 гривень.
Відділами з ретроконверсії за 9 місяців 2020 року відскановано 44 632, відкадровано 44 617, документовано 44 628 пенсійних справ, що становить 67,15 % до встановленої норми.
Здійснюється моніторинг дотримання 10-денного строку розгляду документів, поданих для призначення та перерахунку пенсій. Протягом звітного періоду встановлено 101 випадок порушення 10-денного терміну при призначенні пенсій (0,5 %) та 19 випадків при перерахунках пенсій (0,05 %).
Органами соціального захисту населення протягом звітного періоду перевірено 6 082 новопризначених пенсій та 26 185 перерахунків. При цьому порушень не виявлено.
Протягом 9 місяців 2020 року Головним управлінням забезпечено фінансування пенсійних виплат 678,3 тис. особам.
Видатки на виплату та доставку пенсій та грошових допомог склали 19 365,3 млн грн, що на 2 424,2 млн грн (або на 14,3 %) більше, ніж за 9 місяців 2019 року.
Чисельність одержувачів пенсійних виплат через установи банків у порівнянні з початком року зросла на 6,6 тис. осіб і становить 407,9 тис. осіб або 60,1 % загальної кількості пенсіонерів, що дозволило розрахунково заощадити кошти на оплату поштових послуг в сумі 196,2 млн. гривень.
Надходження власних коштів за звітний період склали 8 472,1 млн грн, з яких 8 366,2 млн грн (або 98,8 %) – частина єдиного соціального внеску, розподілена на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування та 105,9 млн грн (або 1,2 %) – кошти, які адмініструють органи Пенсійного фонду України.
Планові показники по надходженню ЄСВ виконано на 90,6 % або менше на 863,0 млн грн, по коштах, які адмініструють органи Фонду, – на 117,8 % або більше на 16,0 млн гривень.
У порівнянні з відповідним періодом 2019 року надходження збільшились на 229,3 млн грн або на 2,8 % при запланованих – 14,3 %.
Негативний вплив на стан наповнення бюджету Фонду має заборгованість з платежів, яка станом на 01.10.2020 складає 1315,8 млн грн, що на 113,7 млн грн або 109,5 % більше ніж на початок року, за рахунок збільшення заборгованості по відшкодуванню пільгових пенсій.
Ріст заборгованості відбувається в основному за рахунок невідшкодування пільгових пенсій підприємств вугільної та гірничо-хімічної промисловості, сума боргу яких у загальній сумі становить 80 відсотків
Вся сума заборгованості охоплена позовною роботою та передана на виконання в органи Державної виконавчої служби, де станом на 01.10.2020 перебуває 4038 виконавчих документів на суму 810,5 млн грн. Надійшло з початку року в рахунок погашення заборгованості 5,4 млн гривень.
Значна увага приділялась реалізації заходів, спрямованих на детінізацію заробітної плати, підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати. У результаті співпраці з органами місцевої влади та соціальними партнерами у сфері зайнятості населення легалізовано 11,9 тис. осіб, що дало змогу додатково залучити до бюджету 40,0 млн грн єдиного соціального внеску.
Протягом звітного періоду на стягнення заборгованості, яка утворилась перед Головним управлінням та підлягає відшкодуванню в судовому порядку, подано 616 позовних заяв на суму 373,2 млн грн, в тому числі щодо стягнення відшкодування заборгованості: по пільгових пенсіях – 99,9 %, щодо стягнення переплат пенсій – 0,1 %.
Задоволено судом 17 позовних заяв на суму 1,9 млн грн. Набрали законної сили 39 судових рішень на суму 3,0 млн грн. Надійшло за позовними заявами 10,3 млн гривень.
Забезпечується контроль за повнотою та достовірністю формування відомостей, які надходять до реєстру застрахованих осіб, шляхом щоденного моніторингу звітності страхувальників на наявність помилок. Протягом звітного періоду кількість помилкових звітів ЄСВ зменшено 1454 або 83,0 % (до Реєстру завантажено інформацію про заробіток та страховий стаж 18,9 тис. застрахованих осіб (96,1 %).
Здійснюється робота по приведенню у відповідність даних в персональних електронних облікових картках застрахованих осіб (ПЕОКЗО), в результаті у 1678 (100%) особових картках застрахованих осіб в РЗО внесено зміни відповідно до поданих анкет застрахованих осіб; змінено статус 16,5 тис. неактуальних/помилкових документів; опрацьовано 58,9 тис. ПЕОКЗО або 96,5 %, по яких за результатами звірки даних РЗО з даними ДПСУ виявлено розбіжності в реквізиті “Прізвище, ім’я та по батькові особи”.
Налагоджено тісну співпрацю з органами Державної податкової служби з питань своєчасного та достовірного подання страхувальниками звітності про застрахованих осіб. Протягом 9 місяців 2020 року опрацьовано 377,7 тис. звітів про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску за грудень 2019 року та січень-серпень
2020 року, що подані страхувальниками до органів податкової служби та передані до Пенсійного фонду України в порядку міжвідомчого обміну інформацією.
Забезпечується контроль за повнотою та достовірністю формування відомостей, які надходять до реєстру застрахованих осіб шляхом щоденного моніторингу звітності страхувальників на наявність помилок. Протягом 9 місяців п. р. кількість помилкових звітів ЄСВ зменшено 1454 або 83,0 % (до Реєстру завантажено інформацію про заробіток та страховий стаж 18,9 тис. застрахованих осіб (96,1 %).
Приведено у відповідність підтвердження стану сплати внесків по 43 страхувальниках (167 періодів).
Здійснюється робота по приведенню у відповідність даних в персональних електронних облікових картках застрахованих осіб (ПЕОКЗО). Зокрема, протягом 9 місяців 2020 року в 1678 (100 %) особових картках застрахованих осіб в РЗО внесено зміни відповідно до поданих анкет застрахованих осіб (з них, 245 подано через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України); змінено статус 16,5 тис. неактуальних/помилкових документів; опрацьовано 58,9 тис. ПЕОКЗО або 96,5 %, по яких за результатами звірки даних РЗО з даними ДПСУ виявлено розбіжності в реквізиті “Прізвище, ім’я та по батькові особи”.
Проведено об’єднання 10,8 тисяч ПЕОКЗО, що складає 82 % (з них, 4,1 тис. ПЕОКЗО об’єднано протягом 9 місяців 2020 року).
У червні 2020 року впроваджено в промислову експлуатацію програмне забезпечення щодо обробки відомостей про трудову діяльність працівника. Станом на 01.10.2020 опрацьовано 6 452 (98 %) звернень щодо наданих сканкопій трудових книжок.
Проведено 6 432 перевірки довідок для обчислення пенсій. Виявлено 1 269 випадків подання недостовірних відомостей для призначення (перерахунку) пенсій.
За результатами перевірок цільового використання коштів Пенсійного фонду України: об’єктами поштового зв’язку виявлено 1 124 порушення по 2-х ЦПЗ та по 358 ВПЗ на загальну суму 83,4 тис. грн, нараховано пеню на суму 3,4 тис. грн; притягнено до адмінвідповідальності 2-х посадових осіб на суму 1,0 тис. грн (кошти сплачено); банківських установ -– 2 випадки несвоєчасного повернення зарахованих коштів (у разі смерті пенсіонерів) на суму 4,1 тис. грн; інтернатів – порушення щодо несвоєчасного повідомлення про прибуття (вибуття) 4-х підопічних на суму 0,8 тис. грн (кошти Пенсійному фонду відшкодовано).
Проведено 802 перевірки суб’єктів господарювання, винесено 619 приписів про усунення порушень, донараховано страхових внесків та застосовано фінансових санкцій на суму 0,4 тис. грн; до адмінвідповідальності притягнуто одну посадову особу на суму 0,5 тис. грн (кошти сплачено). За результатами перевірок збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при набутті права власності на легкові автомобілі виявлено недоплати на суму 111,0 тис. грн (сплачено кошти в сумі 101,8 тис. гривень).
Протягом 9 місяців 2020 року проведено 5 внутрішніх аудитів, що становить 100 % виконання Операційного плану діяльності з внутрішнього аудиту Пенсійного фонду України на 2020 рік (зі змінами).
За результатами проведених аудиторських досліджень виявлено 14 нефінансових порушень, 3 недоліки/проблеми, 33 фінансові порушення на загальну суму 106,5 тис. грн. Забезпечено усунення 12 нефінансових порушень,
2 недоліків/проблем, 26 фінансових порушень на загальну суму 101,9 тис. грн (95,7 %). За результатами проведених аудитів надано 33 аудиторських рекомендації, видано 4 накази. Крім того, проведено 4 позапланові контрольні заходи, порушень не виявлено.
Прийом та обслуговування громадян в головному управління здійснюється 32 сервісними центрами за принципом “єдиного вікна”.
Починаючи з 16 березня 2020 року, з метою запобігання поширенню респіраторної хвороби COVID – 19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу» Головне управління працює в особливому режимі.
Враховуючи запроваджені карантинні обмеження за звітний період відділами обслуговування громадян (сервісними центрами) надано 463 039 послуг, у тому числі: 60 724 – усних консультацій, видано 131 361 довідок, прийнято 62 371 заяв на призначення (перерахунок), зміну виду пенсії, прийнято 27 382 заяв на виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії, оформлено 23 869 заяв на виготовлення пенсійних посвідчень, видано 1 838 довідок про стаж особам, які з 01.01.2018 не мають права на призначення пенсії в органах Пенсійного фонду (передбачено ПКМУ № 1098 від 27.12.2017), 155 494 – надано інших послуг.
Проводилась роз’яснювальна роботи серед одержувачів пенсій щодо переваг електронних сервісів Пенсійного фонду України, за результатами якої прийнято 150 заяв на виготовлення ЕПП, 11 028 заяв про реєстрацію на вебпорталі ПФУ, 13 159 заяв про надання послуги СМС – інформування.
Послугою призначення (перерахунок) пенсії в “один дотик” з1 січня по 30 вересня 2020 року скористалися 887 осіб, з них 538 подали заяви на призначення пенсії, 349 – на перерахунок.
З 14.06.2020 запрацював новий сервіс автоматичного призначення пенсії. Станом на 01.10.2020 завчасно анкети–заяви на автопенсію подали 309 осіб, автоматично розглянуто право на призначення пенсії 164 особам, які набули право на призначення пенсії до жовтня поточного року.
Упродовж 9 місяців 2020 року, з метою надання допомоги громадянам у витребуванні документів, необхідних для призначення пенсії, опрацьовано 8 777 запитів щодо підтвердження страхового стажу та заробітної плати.
Відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян» Головним управлінням та його структурними підрозділами в області забезпечено розгляд письмових пропозицій, заяв і скарг громадян та створюються належні умови для реалізації права громадян на звернення.
Протягом 9 місяців 2020 року до Головного управління звернулося письмово та усно 10 837 громадян, що на 53,6 % менше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (23 342 звернення). Кількість усних звернень значно зменшилась у зв’язку з запровадженням карантинних заходів та обмежених особистих прийомів. Враховуючи зазначене, збільшилась кількість письмових звернень (7 250) на 1 345 у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року (5905), тобто на 22,8 %. Проте, у звітному періоді поступило тільки 3 повторних звернення, що становить 0,04 % від загальної кількості та на 89,6 % менше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року.
У своїх зверненнях громадяни найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та перерахунку пенсії, – 3 662 (33,8 % від загальної кількості – 10837), роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 1 367 (12,6 %), підвищення розміру пенсії – 1 254 (11,6 %), визначення права на призначення пенсії – 755 (7,0 %), виконання рішення судів – 586 (5,4 %).
Із 7 250 письмових звернень: 4196 (58 % від загальної кількості письмових звернень ) отримано від громадян, 283 (4 %) – через вищі органи влади; 1321 (18 %) – через Державну установу “Урядовий контактний центр”, 1248 (17 % ) – через вебпотрал ПФУ, 101 (1,4 %) – з “гарячої телефонної лінії ”області.
Аналіз надходження звернень громадян на 10 тис. одержувачів пенсій свідчить, що найбільше письмових звернень з питань пенсійного забезпечення та виплати пенсій надійшло від громадян силових відомств (460), Жидачівського (99), м. Червонограда (90), Залізничного району м. Львова (88), Стрийського району (88).
Найменша кількість звернень поступила від громадян Перемишлянського (19), Старосамбірського (35), Мостиського (35), Кам»янко-Бузького (39), Сокальського (39) районів.
“Гарячі” телефонні лінії області під час карантину працюють в посиленому режимі . За звітний період за роз’ясненнями звернулося 66068 громадян, що на 326,6 % більше, ніж за 2019 рік, з них на “гарячу” телефонну лінію Головного управління зателефонувало 8865 осіб. Усім додзвонювачам надавались кваліфіковані та вичерпні відповіді.
Завершується робота по приведенню сервісних центрів до Стандартів обслуговування громадян, яка станом на 01.10.2020 року становить 97,53 %.
Закуплено та встановлено скляні бар’єри на робочі столи у відділах обслуговування громадян та забезпечено всі сервісні центри (100 %) кулерами для води. У 13–ти власних приміщеннях встановлено тактильні мнемосхеми приміщень. Триває процес виготовлення тактильних мнемосхем для орендованих приміщень, в яких розміщені сервісні центри.
За 9 місяців 2020 року проведено поточний ремонт у 10 сервісних центрах та капітальний ремонт в Жовківському сервісному центрі. Триває капітальний ремонт у Радехівському, Старосамбірському та Буському сервісних центрах.
Проводиться поточний ремонт у частині приміщення Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області.
Упродовж звітного періоду забезпечено 100 % висвітлення інформації з питань діяльності Головного управління на інформаційній сторінці вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України (розміщено 465 матеріалів), Єдиному державному порталі відкритих даних (оприлюднено 28 наборів даних). Опубліковано 573 матеріали з актуальних питань пенсійного заезпечення на інтернет ресурсах, 257 – у друкованих виданнях. Надано 48 коментарів на телебаченні та 829 – на радіо. Оприлюднено у соціальній мережі Facebook 5 336 інформаційних повідомлень.












