Пропустити навігацію

Звіт про роботу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області з питань забезпечення розгляду звернень громадян за І квартал 2020 року

Відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян” (із змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, постанов правління Пенсійного фонду України від 22.04.2009 № 13-5, від 30.07.2015 № 13-1 органами Пенсійного фонду області забезпечено розгляд письмових пропозицій, заяв і скарг громадян та створюються належні умови для реалізації права громадян на усне звернення.

 

Організація роботи щодо розгляду письмових пропозицій, заяв і скарг та особистого прийому громадян

 Протягом січня – березня 2020 року до Головного управління звернулося, письмово та усно 5959 громадян, що на 37,1 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (9471 звернення), в тому числі:

  • до Головного управління – 2851 звернення (47,8 відсотків від загальної кількості);
  • до відділів обслуговування громадян (сервісних центрів) – 3108 (52,2 відсотків від загальної кількості).

У своїх зверненнях громадяни найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та перерахунку пенсії – 1592 (26,72 відсотків від загальної кількості – 5959), роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 988 (16,58 відсотків), підвищення розміру пенсії – 1133 (19,1 відсотків), визначення права на пенсію – 503 (8,4 відсотків), виконання рішення суду – 226 (3,79 відсотків), отримання пенсії за фактичним місцем проживання –   28 (0,47 відсотків), виплата допомоги на поховання – 32 (0,54 відсотків), подяка – 23 (0,39 відсотків), інші питання – 1431 (24,01 відсотка), в т. ч. з питань виплати пенсії, надання довідок та копій документів, сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

У звітному періоді до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області надійшло 2412 письмових звернень громадян. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року (2422) ця кількість зменшилась на 0,41 відсотка.

Із загальної кількості письмових звернень:

1934 (80,18 відсотка від загальної кількості письмових звернень – 2412) отримано від громадян, з них: 1589 – на особистому прийомі в Головному управлінні; 329 – через Веб-портал ПФУ; 16 – Гарячу лінію області;

376 (15,59 відсотків) – через Державну установу “Урядовий контактний центр”;

102 (4,23 відсотків) – через вищі органи влади та організації, в тому числі: 2 – народного депутата України, 17 – Міністерства соціальної політики України, 11 – Пенсійного фонду України, 10 – Львівської обласної державної адміністрації, 62 – від інших організацій.

На значну кількість письмових звернень вплинули звернення громадян з  наступних питань:

– обчислення розміру перерахованої пенсії, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 “Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби та деяким іншим категоріям осіб”, у розмірі визначеному при первинному призначенні (568 або 23,54 відсотка);

– підвищення розміру пенсії (326 або 13,51 відсотка);

– проведення перерахунків пенсій з 01 березня 2019 року, з 01 липня 2019 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.02.2019  № 124 “Питання проведення індексації пенсій у 2019 році” та з  01 грудня 2019 року у зв’язку із зростанням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (215 або 8,91 відсотка).

У звітному періоді поступило 2 повторних звернення, що становить 0,08 відсотка від загальної кількості письмових звернень та на 18,18 відсотка менше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року.

Неодноразово надсилали звернення з таким самим змістом, при цьому маючи вже обґрунтовану відповідь: Мудрак Т. (Польща), Войцешина В. В. (м. Червоноград), Осовський В. М. (м. Новояворівськ). 

З метою зменшення кількості повторних звернень проводиться  розгляд пропозицій, заяв та скарг громадян в присутності заявників відповідно до ст.18 Закону України “Про звернення громадян”. Так за 3 місяці 2020 року розглядалися звернення: 31.01.2020 Кузика Р. С., 10.02.2020 Грищука Б. К. – в Головному управлінні, 11.02.2020 Войцешини В. В. в Червоноградському відділі обслуговування громадян.

Аналіз надходження звернень громадян свідчить, що найбільше письмових звернень з питань пенсійного забезпечення та виплати пенсій надійшло від громадян силових відомств (568), Стрийського району (82), Жовківського району (68), Залізничного району м. Львова (65), Франківського району м. Львова (62). Найменша кількість звернень поступила від громадян Кам’янка-Бузького  (8) та Старосамбірського (8), Перемишлянського (5) районів.

На особистому прийомі керівниками та відповідальними працівниками було прийнято 2984 громадянина (50,07 відсотків від загальної кількості звернень), що на 36,2 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом минулого року, в тому числі: в Головному управлінні – 644; в сервісних центрах – 2340.

Керівництвом Головного управління та керівниками сервісних центрів проводяться виїзні прийоми громадян. У січні – березні 2020 року прийнято 563 відвідувача, що на 76,2 відсотка менше ніж у 2019 році.

З метою забезпечення конституційного права громадян на звернення керівниками та спеціалістами структурних підрозділів Головного управління здійснюються виїзні прийоми до осіб з особливими потребами. Так протягом звітного періоду здійснено виїзди до 229 громадян, що на 7,7 відсотків менше порівняно з 2019 роком.

Для підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян в Головному управлінні постійно діють “гарячі” телефонні лінії. За січень – березень 2020 року отримали консультації та роз’яснення на порушені питання 5256 громадян, що на 12,6 відсотків менше ніж за 2019 рік, з них 1594 – в Головному управлінні, 3662 – в сервісних центрах.

Під час роботи “Прямої телефонної гарячої лінії” 30.01.2020, 27.02.2020, 26.03.2020 керівництвом Головного управління надано консультації 28 громадянам.

 

Організаційні заходи Головного управління, спрямовані на забезпечення належного розгляду звернень громадян

 Прийом та обслуговування громадян у відділах обслуговування громадян (сервісних центрах) Головного управління проводиться щоденно за принципом “єдиного вікна”, без обідньої перерви.

На стендах сервісних центрів розміщена актуальна інформація з питань пенсійного забезпечення громадян, місцезнаходження, поштова адреса, номери засобів зв’язку, адреси веб-сайту та електронної пошти; основні функції структурних підрозділів органів Пенсійного фонду, розклад роботи та графік прийому громадян; перелік та умови надання послуг, форми і зразки документів, необхідних для надання послуг, правила їх оформлення; порядок складання, подання запиту на інформацію, оскарження рішень органів Пенсійного фонду, його дій чи бездіяльності; бланки заяв на отримання послуг та зразки їх заповнення.

Наказом Головного управління від 26.10.2018 № 166 “Про організацію обслуговування осіб з інвалідністю в Головному управлінні” затверджено Заходи щодо забезпечення безперешкодного архітектурного та інформаційного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

В Головному управлінні та його структурних підрозділах встановлено фасадні вивіски, таблички та знаки доступності зі шрифтом Брайля в місцях прийому громадян.

Для безперешкодного доступу до підрозділів з обслуговування громадян для осіб з інвалідністю наявні пандуси, дзвінок виклику спеціалістів, звукові пульсуючі орієнтири.

З метою підвищення якості надання послуг населенню триває співпраця органів Фонду області з об’єднаними територіальними громадами.

Станом на 01.04.2020 на території Львівської області діє 41 ОТГ. Віддалені робочі місця для працівників Головного управління Фонду створено у 38 ОТГ області. З 3 ОТГ (Мостиською, Бродівською, Кам’янка – Бузькою) погоджено створення віддаленних робочих місць після відкриття ЦНАПів.

Окрім того, функціонують віддалені робочі місця у 48 приміщеннях міських, селищних та сільських рад, де не утворені ОТГ. У 16 приміщеннях ТВБВ “Ощадбанк”, у 13 приміщеннях АТКБ “Приватбанк”, в управлінні праці та соціального захисту населення в м. Моршині, у Львівському обласному госпіталі ветеранів війни та репресованих імені Ю. Липи також здійснюється прийом громадянам з питань: надання інформації про умови, порядок призначення, перерахунку, виплати пенсій; надання інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування; заповнення анкети на виготовлення пенсійного посвідчення та його видачі; надання допомоги у витребуванні документів, необхідних для підтвердження стажу, заробітку для призначення (перерахунку) пенсій; надання довідок про розмір пенсії.

Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області  проводиться  системна інформаційно-роз’яснювальна робота серед широких верств населення, на підприємствах, в організаціях, установах, у сільських і селищних радах та в об’єднаних територіальних громадах із застосуванням різних форм та методів комунікації. Інформаційними заходами з актуальних питань пенсійного забезпечення з початку року охоплено майже 10 тис. громадян.

Протягом І кварталу 2020 року в області проведено 201 зустріч в трудових колективах, 195 зустрічей з населенням за місцем проживання, 563 виїзних прийомів громадян, на яких  надавалися роз’яснення норм діючого пенсійного законодавства, реформування пенсійної системи, переваг легальної виплати заробітної плати та зайнятості, можливостей Вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України, функціонування онлайн сервісів: СМС-інформування, надання електронних документів з підтвердженим QR-кодом, формування електронних пенсійних посвідчень, призначення пенсії в “один дотик”, мобільний додаток “Пенсійний фонд”, “Пенсійний калькулятор” тощо.

У навчальних закладах області проведено 41 захід: зустрічі, лекції та семінари для учнівської та студентської молоді Львівського національного університету ім. Івана Франка, Національного Лісотехнічного університету України та інших учбових закладів області. Спільно з представниками органів влади та соціальними партнерами проведено 51 засідання “круглого столу”.

В місцях скупчення людей представниками Головного управління Фонду проведено 62 флешмоб-акції,  пріоритетними темами  яких були: “Вебпортал Пенсійного фонду України відкриває нові можливості. Я зареєструвався! А ти?”, “Економ свій час –  стань користувачем Вебпорталу Пенсійного фонду”, “Зарплата в “конверті – втрачений стаж”, “Захисти себе –працюй легально”, “Легальна зайнятість – спільна відповідальність  тощо”.

На сторінках регіональних та місцевих друкованих видань опубліковано 68 інформаційно-роз’яснювальних матеріалів. Консультації фахівців Головного управління Фонду з питань  пенсійного забезпечення публікуються в газетах “Експрес”, “Високий Замок”, “Життя і праця”, “Ратуша”, “За Вільну Україну + ” та ін. На вебресурсах оприлюднено 928 інформаційних повідомлень з актуальних пенсійних питань. Налагоджена взаємодія з телебаченням та радіомовленням. За участі фахівців Головного управління відбулося 194 виступи на радіо та телебаченні. Для представників засобів масової інформації проведено   6 пресконференцій та 19 брифінгів.

Актуальні питання щодо пенсійного забезпечення громадян, отримання пенсійних послуг дистанційно за допомогою онлайн сервісів Фонду, дотримання страхувальниками трудового законодавства та легалізації виплати заробітної плати роз’яснювалися громадянам в ефірах UA: Українське радіо Львів, під час інтерв’ю радіо “Львівська хвиля” та радіо Галичина FM, а також в телепередачах на телеканалах “Правда Тут” та “Перший західний”.

Також фахівцями Головного управління проведено інформаційні заходи: “День відкритих дверей” (57), “День Пенсійного фонду” (54), “Школа майбутнього пенсіонера” (74).

Тісна співпраця налагоджена з громадськими організаціями ветеранів війни та праці, асоціаціями інвалідів, профспілковими організаціями, загалом відбулося 47 заходів. 

Представники Головного управління Фонду систематично приймають участь у зустрічах з учасниками ООС (АТО), членами сімей осіб, які загинули під час проведення ООС (АТО) та членами сімей Героїв Небесної Сотні, на яких обговорюється координація спільних дій громадських об’єднань та органів виконавчої влади щодо удосконалення механізму вирішення проблем даних категорій громадян.

З метою інформування щодо актуальних питань пенсійного забезпечення розповсюджуються друковані інформаційні матеріали роз’яснювального характеру для різних цільових груп. Під час проведення інформаційних заходів серед населення розповсюджено 7005 буклетів та інформаційних листівок.

На засіданнях колегії при начальнику Головного управління Фонду (05.02.2020, 21.02.2020), нарадах з керівниками структурних підрозділів Головного управління розглядались актуальні питання удосконалення роботи зі зверненнями громадян, якісного їх обслуговування, контролю за дотриманням законодавства при призначенні (перерахунку) пенсій, щодо моніторингу роботи та якості опрацювання пенсійних справ в інтегрованій комплексній інформаційній системі “Призначення та виплати пенсій на базі електронної пенсійної справи”, проведення перерахунків пенсій, популяризації сервісів Вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України та реєстрації на Вебпорталі, формування електронних пенсійних посвідчень, забезпечення додаткових заходів щодо підвищення рівня професійних знань спеціалістів, зайнятих призначенням (перерахунком) пенсій, поширення практики розгляду повторних заяв та скарг за участі заявників та представників органів соціального захисту населення, неухильного виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”.

На виконання постанови правління Пенсійного фонду України від 30.07.2015 № 13-1 “Про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України” в базі даних Вебпорталу електронних послуг по області, станом на 01квітня 2020 року, зареєстровано 105273 користувачів.

Робота зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності органів Фонду та перебуває на постійному контролі у керівництва Головного управління

background Layer 1