Про підсумки роботи Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області за І півріччя 2024 року щодо виконання бюджету, реалізації державної політики з питань пенсійного забезпечення, загальнообов’язкового державного соціального страхування, надання житлових субсидій і пільг
Робота Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області у І півріччі 2024 року була спрямована на забезпечення виконання завдань, які були доведені Пенсійним фондом України та визначені планом роботи.
Надходження власних коштів по Львівській області за звітний період склали 17 611,4 млн грн, з яких:
- 17539,8 млн грн (або 99,6 %) – частина єдиного внеску, розподілена на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування,
- 71,6 млн грн (або 0,4 %) – надходження коштів, які адмініструють органи Пенсійного фонду.
Планові показники виконано на 93,0 % або менше на 1 319,9 млн грн, в тому числі:
- кошти, які адмініструють органи податкової служби, виконано на 93,0 % або менше на 1 326,3 млн грн,
- кошти, які адмініструють органи Пенсійного фонду України (страхові внески та інші кошти) виконано на 109,9 % або більше на 6,4 млн гривень.
Невиконання доведеного завдання у І півріччі 2024 року в основному зумовлено зменшенням надходжень єдиного соціального внеску, нарахованого на суми грошового забезпечення військовослужбовців.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 1 276,2 млн грн, або на 7,8 %, в тому числі кошти, які адмініструють органи податкової служби на 1 280,0 млн грн або на 7,9 %, кошти, які адмініструють органи Пенсійного фонду України зменшились на 5,1 % або менше на 3,8 млн гривень.
Найбільша питома вага в загальній сумі надходжень коштів, які адмініструють органи Пенсійного фонду України, припадає на відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком № 2 (59,4 %), сума яких склала 42,5 млн гривень.
Протягом І півріччя 2024 року на рахунки органів Державної казначейської служби Львівської області надійшло збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій на суму 367,3 млн грн або 91,0 % планових показників.
Невиконання доведених індикативних показників зумовлено скасуванням з 08.12.2023 сплати збору на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування при поданні ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю (Закон України від 21.11.2023 № 3474-IX “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування банків та інших платників податків”). Доведене завдання на І півріччя 2024 року зі сплати збору на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування при поданні ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом складає 79,8 млн грн, надійшло
7,3 млн грн або 9,1 %.
Загальна сума заборгованості з платежів до Пенсійного фонду України станом на 01.07.2024 складає 1 912,8 млн грн, з якої 1 519,2 млн грн або 79,4 % обліковується за економічно активними платниками.
У розрізі міністерств найбільша сума заборгованості припадає на
- Міністерство енергетики України – 1145,4 млн грн (59,9 % від загальної суми заборгованості),
- Фонд Державного майна України – 478,6 млн грн (25,0 % )
- Недержавні підприємства без підпорядкування – 244,2 млн грн (12,8 %).
Сума заборгованості з відшкодування пенсій, призначених на пільгових умовах, станом на 01.07.2024 складає 1 876,3 млн грн або 98,1 % від загальної суми заборгованості і в порівнянні з 01.01.2024 збільшилась на 96,9 млн грн, в основному за рахунок невідшкодування пільгових пенсій підприємствами вугільної та гірничо-хімічної промисловості, заборгованість яких складає 86,5 % від загальної суми заборгованості по пільгових пенсіях.
В загальній сумі заборгованості з відшкодування пільгових пенсій найбільша сума припадає на:
- Міністерство енергетики України – 1 143,3 млн грн або 60,9%,
- Фонд державного майна України – 478,0 млн грн або 25,5%
- Недержавні підприємства без підпорядкування– 223,5 млн грн (11,9%)
Сума заборгованості з відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам та сумою пенсії, обчисленої на загальних підставах, становить 1,8 млн гривень.
Слід відзначити, що сума заборгованості по страхових внесках з початку року зменшилась на 3,7 млн грн і станом на 01.07.2024 складає 34,4 млн грн (у т.ч. недоїмка – 17,2 млн грн), в тому числі:
- 32,5 млн грн або 94,4 % заборгованість підприємств, які знаходяться на різних стадіях банкрутства та у яких відсутні активи,
- 1,9 млн грн або 5,6 % борг економічно-активних платників.
З початку року повністю погасили заборгованість по страхових внесках 17 платників.
Головним управлінням вживаються заходи щодо збільшення надходження коштів та скорочення заборгованості з платежів до Пенсійного фонду України.
Протягом звітного періоду на стягнення заборгованості, яка утворилась перед Головним управлінням та підлягає відшкодуванню в судовому порядку, подано 239 позовних заяв на суму 100,4 млн грн, в тому числі щодо стягнення відшкодування заборгованості:
- 99,7 млн грн. (99,3 %) – з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій,
- 0,7 млн грн. (0,7 %) – із стягнення переплат пенсій.
Задоволено судом 151 позовну заяву на суму 156,1 млн гивень. Набрало законної сили 96 судових рішень на суму 134,1 млн гривень. Надійшло за позовними заявами 4,4 млн гривень.
На виконанні в органах ДВС станом на 1 липня 2024 року перебувало 4 110 виконавчих документів на стягнення заборгованості на суму 2 428,4 млн гривень.
Протягом звітного періоду 2024 року проведено 116 ознайомлень з матеріалами виконавчих проваджень та 116 спільних нарад, інших заходів з органами державної виконавчої служби щодо погашення заборгованості зі сплати єдиного внеску (страхових внесків).
За наслідками засідань робочої групи Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області та управління Державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) та в результаті вжитих спільних заходів на рахунки Головного управління з початку 2024 року надійшло 1,4 млн. гривень.
Слід зазначити, що мають місце випадки несвоєчасного внесення рішень судів до Реєстру судових рішень. У звітному періоді 188 судових рішень внесені до Реєстру судових рішень після спливу 20 календарних днів з дня набрання ними законної сили.
В результаті співпраці з органами місцевої влади та соціальними партнерами щодо реалізації заходів із детінізації ринку праці та заробітної плати легалізовано 3,3 тис. осіб, що дало 9,4 млн грн єдиного соціального внеску.
Протягом І півріччя 2024 року призначено 18 680 пенсій, в тому числі:
- 15 967 – згідно із Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”,
- 2 326 – відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”,
- 387 – згідно з міжнародними угодами.
За заявами пенсіонерів прийнято 27 391 рішення про проведення перерахунків пенсій за “страховим” та іншими законами, проведено 9 887 перерахунків одержувачам пенсій за “військовим” Законом та 422 перерахунки пенсій – за міжнародними угодами.
Призначен 240 грошових допомог у розмірі 10 місячних пенсій відповідно до пункту 7-1 Прикінцевих положень “страхового” Закону.
Відповідно до Закону України “Про пенсії за особливі заслуги перед Україною” призначено 186 надбавок, в тому числі 94 надбавки призначено за “військовим” Законом.
У зв’язку з уточненням показника заробітної плати по народному господарству за 2023 рік проведено перерахунок пенсій, за результатами якого перераховано 3,4 тис. пенсій, з яких підвищення отримали 2,1 тис. осіб (середній розмір підвищення склав 558,47 грн).
З 01 січня 2024 року
- У зв’язку з підвищенням прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць проведено перерахунок пенсій 1 042 особам, яким присвоєно статус Почесного донора України, з яких підвищення отримали 954 особи (середній розмір підвищення склав 33,55 грн).
- У зв’язку із збільшенням розміру мінімальної заробітної проведено перерахунок пенсій:
- 100,9 тис. непрацюючим пенсіонерам, які досягли 65-річного віку, з яких підвищення отримали 2,6 тис. осіб (середній розмір підвищення склав 250,07 грн);
- 41 особі з числа осіб, яким присвоєно звання Героя України із врученням ордена Золота Зірка, особам нагородженим орденом “За мужність”, “Богдана Хмельницького”, “Княгині Ольги” трьох ступенів та членам їх сімей.
З 01 березня 2024 року
Проведено 111 індивідуально-масових перерахунків працівникам льотно-випробного складу.
- У зв’язку з підвищенням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність проведено перерахунок пенсій, за результатами якого перераховано 515,3 тис. пенсій, з яких підвищення отримали 512,8 тис. осіб (середній розмір підвищення склав 330,70 грн).
- Проведено перерарунок пенсій (індексація на 7,96 %), за результатами якого перераховано 658,9 тис. пенсій за “страховим” та іншими законами, зокрема, “військовим” Законом, з яких підвищення отримали 618,3 тис. осіб.
З 01 квітня 2024 року
- Проведено перерахунок 109,1 тис. пенсій 65-річним одержувачам у зв’язку із збільшенням мінімальної заробітної плати, за результатами якого підвищення отримали 2,4 тис. осіб (середній розмір підвищення склав 281,60 грн).
- Проведено перерахунок 75,1 тис. пенсій відповідно до абз. 5 ч. 4 ст. 42 Закону України “Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування” (від стажу та від стажу та заробітної плати), за результатами якого підвищення отримали 40,3 тис осіб (середній розмір підвищення склав 237,43 грн).
Щомісяця проводились перерахунки пенсій у зв’язку з досягненням особами 65, 70, 75, 80 та 100 років, а також перерахунки пенсій у зв’язку з уточненням показників середньої заробітної плати по народному господарству.
Внаслідок проведених перерахунків, середній розмір пенсії по області, у порівнянні з січнем 2024 року (4804,70 грн), збільшився на 438,74 грн і станом на 01.07.2024 (з урахуванням пенсіонерів силових структур) складає 5 243,44 гривень.
Станом на 01.07.2024 на обліку в Головному управлінні перебуває:
- 38 422 одержувачів субсидії та
- 90 185 одержувачів пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скропленого газу.
Протягом звітного періоду призначено
- 10 713 житлових субсидій та
- 23 264 пільги.
Проведено перерахунків
- 12 200 субсидій та
- 10 998 пільг.
Станом на 01.07.2024 на обліку в Головному управлінні перебуває:
- 15 733одержувачі страхових виплат від нещасного випадку та
- 124 одержувачі компенсаційних виплат за надання соціальної послуги догляду вдома.
Опрацьовано 63 717 заяв-розрахунків, які надійшли від страхувальників на фінансування матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку із тимчасовою втратою працездатності з яких прийнято – 53 378, не прийнято – 10 339.
Первинно здійснено призначення страхових виплат 220 потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та/або професійного захворювання, в т. ч. – 5 особам по втраті годувальника. У зв’язку з повторним проходженням переогляду МСЕК здійснено продовження / перерахунок щомісячної страхової виплати 796 потерпілим.
У зв’язку із збільшенням розміру мінімальної заробітної плати з 01 квітня 2024 року проведено перерахунки компенсації за надані соціальні послуги з догляду 124 особам з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання та щомісячної грошової компенсації для надання послуг натуральної допомоги 36 особам.
З 01.03.2024 року на 7,96 % проіндексовано щомісячні страхові виплати потерпілим від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, та особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого 15,5 тис. осіб.
Міністерством фінансів України по отримувачах виплат, які перебувають на обліку в Головному управлінні, надано 185 592 рекомендації щодо пенсійних та страхових виплат, житлових субсидій та пільг, терміни опрацювання яких настали у звітному періоді. Забезпечено опрацювання (185 592) 100 % рекомендацій.
Разом з тим, 15 792 рекомендації закриті проміжною відповіддю, оскільки потребують додаткового опрацювання, в тому числі:
19 – по пенсіях,
137 – по страхових виплатах,
6 690 житлових субсидій,
8 946 – по пільгах.
Видатки на виплату та доставку пенсій і грошових допомог за І півріччя 2024 року склали 20 864,2 млн грн, що на 2 432,7 млн грн або на 13,2 % більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Видатки на виплату та доставку житлових субсидій та пільг склали 1 481,8 млн грн, що на 137,7 млн грн або на 10,2 % більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Видатки на виплату страхових виплат склали 1 650,1 млн грн, що на 173,6 млн грн або на 11,8 % більше, ніж за аналогічний період минулого року (в тому числі 810,1 млн грн видатки на оплату лікарняних, що на 67,1 млн грн або на 9,0 % більше, ніж за аналогічний період минулого року).
Чисельність одержувачів пенсій та грошових допомог через установи банків з початку року збільшилась на 9,6 тис. осіб або на 2,0 % та станом на 1 липня 2024 року склала 485,0 тис. осіб або 72,8 % загальної кількості пенсіонерів, що дозволило заощадити кошти на оплату поштових послуг розрахунково у сумі 283,5 млнгривень.
Одним з пріоритетних завдань Головного управління є підвищення якості обслуговування громадян, забезпечення доступності послуг, їх наближення до місць проживання громадян, створення більш комфортних умов для відвідувачів.
Протягом І півріччя 2024 року сервісними центрами надано 505 669 послуг, що на 12 % більше, ніж за аналогічний період 2023 року (443 823). Однак, мали місце 11 437 випадків очікування відвідувачів в черзі від 20 до 40 хвилин та 65 випадків – понад 40 хвилин.
На 75 віддалених робочих місцях в ОТГ прийнято 9 410 осіб, що на 1 049 осіб більше ніж за аналогічний період минулого року (8 361).
Здійснено 363 виїзні прийоми до осіб з обмеженими фізичними можливостями та осіб, яким виповнилось 80 і більше років, що на 84 більше, ніж за аналогічний період 2023 року (279).
Консультації та роз’яснення в режимі “гарячої” телефонної лінії отримали 41 002 громадяни, з них: 29 106 – в сервісних центрах.
Протягом I півріччя 2024 року до Головного управління звернулося 18 379 громадян, що на 1,8 % менше порівняно з аналогічним періодом 2023 року (18 724 звернення).
Зазначені звернення розглянуті наступними підрозділами:
- Управління обслуговування громадян – 11 231 (61 %);
- Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг – 4 877 (26,5 %);
- Управління з питань виплат – 1 470 (8 %);
- Управління інформаційних систем та електронних реєстрів – 651 (3,5 %).
- Іншими управліннями (Управління адміністративного забезпечення, Фінансово-економічне управління, Юридичне управління, Управління контрольно-перевірочної роботи) – 150 (1 %).
У своїх зверненнях громадяни порушували питання:
- щодо перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, в т. ч. надбавок, доплат – 6 109 (33,2 % від загальної кількості ),
- підвищення розміру пенсії – 2 220 (12,1 %),
- щодо перерахунку житлових субсидій – 1 618 ( 8,8 %),
- витребування довідок та інших матеріалів – 1 611 (8,8 %),
- виконання рішення судів – 1 578 (8,6 %),
- роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 1 509
(8,2 %), - своєчасності виплати житлової субсидії або пільги, в т. ч. припинення виплати – 415 (2,3 %),
- перерахунку пільги – 443 (2,4 %),
- індексації пенсії – 647 (3,5 %),
- визначення права на пенсію – 301 (1,6 %),
- інші питання (з питань виплати пенсії, сплати єдиного внеску, використання електронних ресурсів, субсидій та пільг, страхових виплат) –1928(10,5 %).
Продовжують звертатися з питань перерахунку пенсій, в т. ч. щодо виконання судових рішень, особи з числа військовослужбовців, зокрема за звітний період звернулося – 6 439 осіб (35 % від загальної кількості звернень).
Питання, звернення з яких зменшились в порівнянні з аналогічним періодом 2023 року:
- щодо підвищення розміру пенсії – з 4 882 – у 2023 до 2 220 – у 2024;
- щодо своєчасності виплати субсидій/пільг – з 1 018 – у 2023 до 415 – у 2024;
- щодо страхових виплат – з 267 – у 2023 до 52 – у 2024;
- щодо визначення права на пільги – з 199 – у 2023 до 95 – у 2024;
- щодо електронних листків непрацездатності – з 48 – у 2023 до 20 – у 2024.
Питання, звернення по яких громадян у звітному періоді збільшились:
- роз’яснення пенсійного законодавства – з 996 – у 2023 до 1 509 – у 2024;
- щодо виконання судових рішень – з 938 – у 2023 до 1 578 – у 2024;
- щодо перерахунку житлових субсидій – з 493- у 2023 до 1 618 – у 2024;
- щодо витребування довідок та інших матеріалів – з 1 127 – у 2023 до 1 611 – у 2024;
- відображення страхових внесків у РЗО – з 95 – у 2023 до 203 – у 2024;
- щодо електронної трудової книжки – з 45 – у 2023 до 207 – у 2024.
Головним управлінням вживаються заходи, спрямовані на забезпечення належного розгляду звернень громадян та зменшення їх кількості, зокрема:
- Прийом та обслуговування громадян у відділах обслуговування громадян (сервісних центрах) Головного управління проводиться щоденно з 8,00 до 18,00 без обідньої перерви.
- На стендах сервісних центрів розміщена актуальна інформація з питань пенсійного забезпечення громадян, надання субсидій пільг, страхових виплат, перелік та умови надання послуг, форми і зразки документів, необхідних для надання послуг, правила їх оформлення.
- В сервісних центрах встановлено фасадні вивіски, таблички та знаки доступності зі шрифтом Брайля в місцях прийому громадян.
- Для безперешкодного доступу до підрозділів з обслуговування громадян для осіб з інвалідністю наявні пандуси, дзвінок виклику спеціалістів, звукові пульсуючі орієнтири.
- З метою підвищення якості надання послуг населенню триває співпраця сервісних центрів з 73 об’єднаними територіальними громадами області у 75 створених віддалених робочих місцях.
- Проводиться системна інформаційно-роз’яснювальна робота серед широких верств населення, на підприємствах, в організаціях, установах із застосуванням різних форм та методів комунікації.
Продовжується робота щодо залучення громадян до користування вебпорталом електронних послуг Пенсійного фонду України, зареєстровано 30 257 нових користувачів.
Надано 44 352 електронних послуг з джерелом надходження вебпортал ПФУ, в тому числі заявок на ідентифікацію шляхом відеоконференцзв’язку – 37 586.
Поряд з цим, потребує активізація роботи по поданню заяв на призначення пенсій в електронній формі. За звітний період подано лише 934 заяви або 3,7 % від загальної кількості.
У Головному управлінні забезпечено контроль за повнотою та достовірністю формування відомостей, які надходять до реєстру застрахованих осіб, шляхом щоденного моніторингу звітності страхувальників на наявність помилок. Протягом звітного періоду кількість помилкових звітів ЄСВ зменшено на 222, що складає 67,7 % від кількості поданих з помилками.
Приведено у відповідність підтвердження стану сплати внесків по 38 страхувальниках (246 періодів).
З початку року до Головного управління надійшло 97,2 тис. звернень щодо оцифрування відомостей про трудову діяльність, які в подальшому опрацьовувались в рамках централізованої черги. Зокрема:
- 64,1 тис. звернень (65,9 %) отримано від страхувальників та фізичних осіб, які використовують найману працю,
- 33,1 тис. звернень (34,1 %) – від застрахованих осіб.
Безпосередньо до Головного управління на етап атрибутування надійшло 104,4 тис. трудових книжок, терміни опрацювання яких настали у звітному періоді.
Кількість атрибутованих скан-копій трудових книжок у порівнянні з відповідних періодом минулого року збільшилась на 6,8 тис. або 6,5 %.
Станом на 01.07.2024 в Кабінеті масових електронних сервісів (КМЕС) зареєстровано 2 365 надавачів житлово-комунальних послуг та 47 організацій, уповноважених приймати заяви з документами та/або відомостями, необхідними для призначення житлових субсидій та пільг.
Здійснено комплекс заходів щодо збереження інформації, запобігання несанкціонованого доступу до неї, дотримання вимог щодо ідентифікованого доступу користувачів до інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України за персональним логіном і паролем.
Відповідно до завдань, покладених на Пенсійний фонд України, Головним управлінням протягом І півріччя 2024 року проведено 8 436 перевірок.
Найбільша питома вага в загальній кількості припадає на перевірки достовірності документів, поданих для обчислення пенсій – 7 932 (94 %), за результатами яких виявлено 2 789 (35,7 %) випадків подання недостовірних відомостей для призначення (перерахунку) пенсій.
Проведено 312 (4 %) перевірок щодо додержання суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, за результатами яких:
- винесено 254 приписи про усунення порушень, які виконано,
- забезпечено відновлення прав 374 застрахованих осіб.
Виявлено недостовірні відомості в Реєстрі застрахованих осіб щодо:
- нарахованої суми заробітної плати 150 осіб (завищено – на 95,7 тис. грн, занижено – на 785,5 тис. грн);
- трудових відносин та інших відомостей про застраховану особу по 224 особах.
Проведено 71 перевірку правильності використання страхувальниками страхових коштів за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Контрольними заходами охоплено 83486,3 тис. грн страхових коштів. Кількість перевірок, під час яких виявлено порушення 35 або 49 %. За результатами проведених перевірок винесено 32 рішення про повернення неправомірно витрачених страхових коштів в сумі 6631,8 тис. грн та застосовано штраф за порушення порядку використання страхових коштів на суму – 3 315,9 тис. грн. До адміністративної відповідальності притягнуто 31 посадову особу на суму 4,3 тис. грн. Сума відшкодованих неправомірно витрачених страхових коштів Фонду за результатами проведених перевірок та фінансових санкцій – 87,6 тис. грн, решта оскаржується в судовому порядку.
Проведено 58 перевірок у закладах охорони здоров’я щодо обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності. До закладів де виявлено порушення подано 14 вимог про компенсацію страхових виплат за необґрунтовано виданими листками непрацездатності на суму 48,7 тис. грн, кошти відшкодовано. Упереджено страхових виплат за необґрунтовано виданими/продовженими листками непрацездатності 370,1 тис. гривень.
На виконання завдань щодо здійснення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України впродовж звітного періоду відповідно до затверджених графіків проведено 34 перевірки та
1 перевірку поза графіком відповідно до звернення, в т. ч.:
- 16 перевірок (з них – 1 поза графіком) дотримання норм законодавства при перерахуванні коштів установам, де особи перебувають на повному державному утриманні (встановлено 28 випадків порушень щодо несвоєчасного повідомлення про прибуття (вибуття) підопічних по 28 особах, що призвело до зайво профінансованих коштів на суму 22,4 тис. грн, кошти відшкодовано);
- 2 перевірки об’єктів поштового зв’язку. Виявлено 525 порушень при виплаті коштів на 215,1 тис. грн, з них 40 порушень цільового використання коштів на суму 75,9 тис. грн. За допущені порушення АТ “Укрпошта” виставлено 2 рішення про нарахування пені на суму 4,4 тис. грн. Кошти відшкодовано. Одну посадову особу притягнуто до адміністративної відповідальності;
- 17 перевірок в уповноважених банках, порушень не виявлено.
Проте, рівень результативності проведених перевірок є досить низьким.
З питань правильності сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій проведено 12 перевірок територіальних сервісних центрів Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС України у Львівській, Івано-Франківській та Закарпатській областях, за результатами яких виявлено 20 випадків порушень постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.1998 № 1740 “Про затвердження Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій”, донараховано 185,5 тис. грн збору, який сплачено.
Проведено 16 перевірок стану охорони праці та профілактичної роботи. З них 6 планових і 10 позапланових. За результатами перевірок винесено 16 подань про усунення 101 порушення.
Взято участь у роботі 103 комісій з розслідування нещасних випадків та 202 комісій з розслідування професійних захворювань. За участю страхових експертів складено акти на потерпілих за формою Н-1/П – 80, Н-1/НП – 27, П-4 – 173. За несвоєчасне повідомлення про нещасний випадок до адміністративної відповідальності притягнено 3 посадові особи на суму 0,4 тис. грн. Проведено та взято участь у 708 заходах з пропаганди безпечних та нешкідливих умов праці. Вивчено для подальшого поширення позитивного досвіду створення безпечних та нешкідливих умов виробництва трьох підприємств.
З початку року проведено 2 внутрішні аудити щодо організації прийому та обслуговування осіб та щодо дотримання нормативно-правових актів при проведенні публічних закупівель товарів, робіт та послуг. Збір аудиторських доказів проводився у відділах обслуговування громадян № 1, № 5, № 6, № 7, № 11, № 21 (сервісних центрах) Управління обслуговування громадян та у відділі договірної роботи Юридичного управління.
Крім того, у I півріччі 2024 року розпочато внутрішній аудит щодо дотримання законодавчих та нормативно-правових актів при використанні коштів на оплату праці та проведенні операцій з обліку матеріальних (нематеріальних) цінностей, їх збереження та використання.
В ході проведення аудитів виявлено:
- 2 нефінансові порушення
- 5 недоліків, з них:
- 3(60,0 %) -пов’язані з функціонування системи внутрішнього контролю,
- 2 (40,0 %) – якістю надання адміністративних послуг.
За результатами внутрішніх аудитів надано 14 рекомендацій, спрямованих на усунення встановлених недоліків і порушень та удосконалення діяльності структурних підрозділів, з яких
- 1 рекомендацію виконано, по якій досягнуто результативність,
- 13 – термін виконання не настав.
Проведено 5 моніторингів впровадження аудиторських рекомендацій за результатами внутрішніх аудитів, проведених у 2022-2023 роках та по 1 позаплановому контрольному заходу, проведеному у 2022 році. За результатами проведених моніторингів 2 накази Головного управління про результати внутрішніх аудитів зняті з контролю.
Головним управлінням здійснювались заходи, спрямовані на зміцнення виконавської дисципліни та посилення контролю за виконанням поставлених завдань. З початку року зареєстровано 311 418 документів. Їх кількість в порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшилася на 17 771 документ або на 6,1 %.
У звітному періоді Головним управлінням зареєстровано всього 311 418 документів (вхідних, вихідних та внутрішніх). Їх кількість в порівнянні з 2023 роком (293 647) збільшилася на 17 771 (6,05 %) документів.
Із загальної кількості вхідних документів надійшло 37,8 % (117 610) документів.
За кореспондентами найбільша кількість документів надійшла:
– від судових органів – 32 403 (31,9 %) (26 230 через електронний суд)
– від юридичних та фізичних осіб – 24 838 (23,6 %),
– від органів виконавчої служби – 11 189 (10,6 %),
– довідки МСЕК – 10 249 (9,7 %).
З 117 610 вхідних документів 84,6 % (99 506 документів) взято на рівень контролю (13 541 централізований рівень контролю та 85 965 документів на рівень контролю у підрозділах).
Аналіз виконання документів, які перебували на контролі і підлягали виконанню у звітному періоді в розрізі виконавців показав, що найбільше документів перебувало на виконанні: в Юридичному управлінні 45 828
(35,4 %), в Управлінні пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг 37 991 (29,4 %), в Управлінні обслуговування громадян 20 183 (15,6 %), в Управлінні з питань виплат 9 838 (7,6 %), в Управлінні контрольно-перевірочної роботи 4 236 (3,3 %), у Фінансово-економічному управлінні 3 402 (2,6 %).
Здійснюється постійний контроль за виконанням довготривалих доручень, отриманих з Пенсійного фонду, обласної державної адміністрації, контролюючих органів, стан виконання яких контролюється циклічно (щодекадно, щомісячно, щоквартально).
З загальної кількості документів (311 418) вихідних створено 129 547 (41,6 %).
За I півріччя 2024 року структурними підрозділами підготовлено 88 598 внутрішніх документів (це службові записки, доповідні записки, інше), що становить 28,4 % від усіх зареєстрованих документів. Протягом звітного періоду видано 510 наказів з основної діяльності, 12 наказів з господарських питань, 3 857 документи щодо перевірок КПР та 58 довідок з кадрових питань та 1 документ з грифом “Для службового користування”.
Всі документи, що знаходились на контролі, виконані вчасно з дотриманням встановлених термінів. Проте і надалі звертаю увагу всіх керівників структурних підрозділів на строге дотримання своєчасного виконання документів та зняття з контролю. Для цього в кожному підрозділі є визначені спеціалісти, які повинні за цим контролювати. Також загальним відділом щотижнево готуються довідки нагадування щодо виконання контрольних доручень з установленими термінами на тиждень та доводяться до керівників структурних підрозділів.
Протягом I півріччя 2024 року опрацьовано 3 839 інформаційних запитів, що на 2 558 або на 66,6 % запитів менше ніж за відповідний період 2023 року (6 397).
Найбільша кількість запитів отримано нарочно – 2 029, надійшло через поштові відділення зв’язку – 1 274, на електронну адресу Головного управління надійшло – 536 запитів.
За категорією запитувачів найбільше запитів отримано від фізичних осіб – 3 782, від юридичних осіб – 47, від органів виконавчої влади як до розпорядника інформації – 10 запитів.
Запитувачі, зокрема, зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- призначення та перерахунок пенсій;
- роз’яснення норм пенсійного законодавства (вислуга років, пільговий стаж, пільгова пенсія, соціальний і правовий захист військовослужбовців);
- отримання субсидій та пільг;
- страховий стаж та розмір сплачених страхових внесків.
За класифікацією змісту запитів дописувачів цікавили питання соціального захисту та пенсійного забезпечення.
Усі запити відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” опрацьовано у встановлений законодавством строк.
Головним управлінням постійно проводиться аналіз стану виконання структурними підрозділами завдань, визначених Законами України, постановами та дорученнями Кабінету Міністрів України, постановами правління, наказами та дорученнями Пенсійного фонду України та вживаються заходи щодо зміцнення виконавської дисципліни.
З метою забезпечення потреб Головного управління протягом першого півріччя 2024 року укладено 181 договорів, що передбачають платне надання послуг, виконання робіт та придбання товарів на загальну суму 6,8 млн грн. Успішно завершено у звітному періоді 11 відкритих торгів з особливостями на суму 5,5 млн гривень.
Проводиться комплекс заходів щодо забезпечення потреби Головного управління у кваліфікованих кадрах, відбулося 12 засідань комісії для проведення співбесіди та відбору кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби на період дії воєнного стану:
- в яких взяв участь 131кандидат,
- позитивне рішення прийнято щодо 112осіб,
- призначено 83 особи на вакантні посади в Головному управлінні, в тому числі за результатами попередніх співбесід.
Створено умови для підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Головного управління шляхом професійного навчання. Протягом звітного періоду забезпечено підвищення рівня професійної компетентності 1 134 державних службовців, яким затверджено індивідуальну програму професійного розвитку, або 91 % визначеної потреби, в тому числі:
- 286 (23%) за загальною професійною (сертифікатною) програмою,
- 613 (49%) за загальною короткостроковою програмою,
- 694 (56%) шляхом самоосвіти.
Організовано проведення професійного навчання 739 або 59 %, працівників Головного управління щодо адаптації законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС) та євроатлантичної інтеграції, кібербезпеки / кіберзахисту, підвищення рівня володіння англійською мовою, міжнародного досвіду вирішення конфліктів та міжнародного гуманітарного права.
За результатами професійних тренінгів Пенсійним фондом України визначено 23 внутрішніх тренера за відповідними напрямками професійної діяльності, якими було проведено навчання в Головному управлінні для 1 176 державних службовців.
Пріоритетним напрямом роботи Головного управління є проведення роз’яснювальної роботи серед державних службовців щодо основних положень антикорупційного законодавства та попередження можливих правопорушень, запобігання виникненню конфлікту інтересів та його врегулювання. З метою дотримання вимог Закону України “Про запобігання корупції” в частині фінансового контролю, забезпечено подання 1 641 суб’єктом декларування декларацій. Проведено 2 тренінги щодо декларування 2024 та здійснення перевірки за повідомленням викривача, в яких прийняли участь 1 285 слухачів. Надано 396 індивідуальних консультацій працівникам Головного управління щодо дотримання норм антикорупційного законодавства. Проведено 4 контрольні заходи щодо дотримання обмежень встановлених Законом, порушень антикорупційного законодавства не виявлено. Розроблено та затверджено наказом Головного управління від 17.05.2024 № 399 Заходи з реалізації антикорупційної політики в Головному управлінні на 2024 – 2025 роки.
В області проводиться системна інформаційно-роз’яснювальна робота із застосуванням різних форм та методів комунікації з громадськістю. Протягом 1 півріччя 2024 року за участю представників Головного управління відбулося 983 зустрічі з різними категоріями громадян, в т. ч. 201 – з безробітними, 374 – за місцем проживання, 408 – з трудовими колективами та громадськими організаціями. Забезпечено оперативне висвітлення питань діяльності Фонду через засоби масової інформації: розміщено 499 інформаційних повідомлень, в т. ч. 220 – в друкованих та електронних ЗМІ, 279 тематичних сюжетів – на радіо та телебаченні. На власних вебресурсах з початку року оприлюднено 750 інформаційних матеріалів, в т. ч. 210 – страхових виплат та соціальних послуг, 245 – надання житлових субсидій та пільг, 295 – з питань пенсійного забезпечення.