Звіт про роботу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області з питань забезпечення розгляду звернень громадян за І півріччя 2025 року
Відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян” (зі змінами), Указу Президента України від 07.02.2008 №109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, постанов правління Пенсійного фонду України від 22.04.2009 №13-5, від 30.07.2015 № 13-1, органами Пенсійного фонду області забезпечено розгляд письмових пропозицій, заяв і скарг громадян та створюються належні умови для реалізації права громадян на усне звернення.
Організація роботи щодо розгляду письмових пропозицій, заяв і скарг та особистого прийому громадян
Упродовж січня – червня 2025 року до Головного управління звернулося 14549 громадян, що на 20,8 відсотки менше порівняно з аналогічним періодом 2024 року (18379 звернення).
У своїх зверненнях громадяни порушували питання щодо перевірки правильності призначення та перерахунку пенсії, в т. ч. надбавок, доплат – 4052 (27,8 відсотки від загальної кількості – 14549), роз’яснення пенсійного законодавства – 2400 (16,5 відсотки), витребування довідок та інших матеріалів – 1395 (9,6 відсотки), щодо перерахунку житлової субсидії – 1174 (8,1 відсотки), підвищення розміру пенсії – 1309 (9 відсотків), виконання рішень судів – 753 (5,2 відсотки), індексації пенсії – 633 (4,4 відсотки), щодо перерахунку нарахованої суми пільги – 602 (4,1 відсотки), інші питання – 2231 (15,3 відсотки), в т.ч. з питань призначення та виплати пенсії, сплати єдиного внеску, використання електронних ресурсів, субсидій та пільг, страхових виплат.
Продовжують звертатися з питань перерахунку пенсій, в тому числі щодо виконання судових рішень, особи з числа військовослужбовців, зокрема за звітний період звернулося – 3562 особи (24,5 відсотки від загальної кількості звернень).
У звітному періоді до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області надійшло 13019 письмових звернень громадян, що на 3519 звернень менше у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року (16538), ця кількість зменшилась на 21,3 відсотки.
Із загальної кількості звернень:
11767 (90,4 відсотки від загальної кількості письмових звернень – 13019) отримано від громадян, з них: 2843 – особисто; 267 – від уповноваженої особи; 2422 – поштою; 3094 – електронною поштою; 4 – через інші засоби зв’язку; 3137- через вебпортал ПФУ.
586 (4,5 відсотки) – через вищі органи влади та організації, в тому числі: 2 – від народного депутата України; 511 – з Пенсійного фонду України; 26 – з Львівської обласної державної адміністрації; 47 – з Гарячої лінії області;
666 (5,1 відсотки) – через Державну установу “Урядовий контактний центр”.
Відповідно до статті 18 Закону України “Про звернення громадян” та наказу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області № 169 від 26.04.2021 “Про Комісію з питань розгляду звернень громадян” (зі змінами) протягом звітного періоду на Комісії розглянуто звернення Шутяк О. А. (21.01.2025).
З метою забезпечення конституційного права громадян на звернення керівниками та спеціалістами структурних підрозділів Головного управління здійснюються виїзні прийоми до осіб з особливими потребами. Так, протягом звітного періоду здійснено виїзди до 398 громадян.
З метою забезпечення права громадян на звернення в посиленому режимі діють “гарячі” телефонні лінії. Так, у звітному періоді отримали консультації та роз’яснення на порушені питання 46403 громадянина, що на 13,2 відсотки більше, ніж за 2024 рік, з них 10295 – в Головному управлінні, 36108 – в сервісних центрах.
Під час роботи “Прямої телефонної гарячої лінії” 29.01.2025, 26.02.2025, 26.03.2025, 30.04.2025, 28.05.2025, 25.06.2025 керівництвом Головного управління надано консультації 86 громадянам.
Організаційні заходи Головного управління, спрямовані на забезпечення належного розгляду звернень громадян
Прийом та обслуговування громадян у відділах обслуговування громадян (сервісних центрах) Головного управління проводиться щоденно за принципом “єдиного вікна”, без обідньої перерви.
На стендах сервісних центрів розміщена актуальна інформація з питань пенсійного забезпечення громадян, страхових виплат, соціальних послуг, надання житлових субсидій та пільг.
Наказом Головного управління від 26.10.2018 № 166 “Про організацію обслуговування осіб з інвалідністю в Головному управлінні ” (зі змінами, внесеними 11.02.2021 Наказом №56) затверджено Заходи щодо забезпечення безперешкодного архітектурного та інформаційного середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
В Головному управлінні та його структурних підрозділах встановлено фасадні вивіски, таблички та знаки доступності зі шрифтом Брайля в місцях прийому громадян, наявні пандуси, дзвінок виклику спеціалістів, звукові пульсуючі орієнтири, тактильні мати, тактильні стрічки та тактильні мнемосхеми.
З метою підвищення якості надання послуг населенню триває співпраця органів Фонду області з об’єднаними територіальними громадами (далі – ОТГ).
Станом на 01 липня 2025 року на території Львівської області діє 73 ОТГ, в яких створено 75 віддалених робочих місць для працівників Головного управління. У I півріччі 2025 року на віддалених робочих місцях прийнято – 10710 осіб. Всім особам надано послуги за допомогою віддаленого захищеного доступу до інформаційних баз Пенсійного фонду України (CheckPoint).
Головним управлінням продовжується інформаційно-роз’яснювальна робота серед жителів області. Упродовж I півріччя 2025 року проведено 267 зустрічей з трудовими колективами, 403 зустрічі з населенням за місцем проживання, 219 заходів (зустрічі, лекції та семінари) для безробітних громадян. Тісна співпраця налагоджена з громадськими організаціями ветеранів війни та праці, асоціаціями інвалідів, профспілковими організаціями, загалом відбулося 162 заходи.
Забезпечено висвітлення інформації з питань діяльності Головного управління та популяризація електронних сервісів Пенсійного фонду України у медіапросторі. Зокрема, за звітний період проведено 80 медіазаходів (пресконференції, брифінги, “круглі столи” тощо).
Розміщено 709 інформаційних матеріалів в регіональних засобах масової інформації, в тому числі опубліковано 296 інформаційних матеріали в електронних та друкованих ЗМІ, вийшло в ефір 413 тематичних сюжетів на радіо та телебаченні. Оприлюднено 780 тематичних повідомлень на власних вебресурсах, в тому числі 304 – з питань пенсійного забезпечення, 302 – з питань надання житлових субсидій та пільг, 174 – щодо страхових виплат та соціальних послуг.
За звітний період опубліковано в ЗМІ та на власних вебресурсах 465 інформаційних матеріалів про електронні послуги вебпорталу Фонду.
З метою інформування щодо актуальних питань пенсійного забезпечення, легалізації заробітної плати та зайнятості населення, популяризації електронних сервісів ПФУ розповсюджуються друковані інформаційні матеріали роз’яснювального характеру для різних цільових груп. Під час проведення інформаційних заходів серед населення розповсюджено 3739 буклетів та інформаційні листівки.
На засіданнях колегій при начальнику Головного управління Фонду (04.02.2025, 29.04.2025), на апаратних нарадах начальника Головного управління розглядались актуальні питання пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг, контролю за дотриманням законодавства при призначенні (перерахунку) пенсій, житлових субсидій та пільг, страхових виплат, удосконалення роботи зі зверненнями громадян, якісного їх обслуговування, неухильного виконання вимог Закону України “Про звернення громадян”.
Робота зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямів діяльності органів Фонду та перебуває на постійному контролі у керівництва Головного управління.