Про результати виконання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Миколаївській області про роботу зі зверненнями громадян за 6 місяців 2023 року
В Головному управлінні Пенсійного фонду України в Миколаївській області (далі – Головне управління) створені належні умови для забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення. Стан виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» знаходиться в Головному управлінні на особливому контролі.
Протягом звітного періоду до Головного управління звернулося 13 132 громадяни, в тому числі з письмовими зверненнями – 13113. У порівнянні із відповідним періодом минулого року загальна кількість звернень збільшилась на 6691 одиницю. Значне зростання кількості звернень зумовлено збільшенням заяв від військових пенсіонерів щодо проведення перерахунків за оновленими довідками про розмір грошового забезпечення, виконання рішень судів та поновлення виплати щомісячної доплати у розмірі 2000 грн, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб» від 14.07.2021 № 713, а також у зв’язку з передачею Пенсійному фонду України функцій щодо призначення і виплати житлових субсидій та пільг, страхових виплат, соціальних послуг. У зверненнях громадяни найчастіше порушували питання щодо перевірки правильності призначення та перерахунку пенсій, в т. ч. надбавок, доплат – 7427, призначення, виплати, перерахунку житлових субсидій або пільги — 1491, виконання рішень судів – 1460, роз’яснення норм пенсійного законодавства – 905.
До Головного управління звернулося 360 осіб з інвалідністю, 104 учасників бойових дій, 50 осіб зі статусом дитина війни, 55 осіб з інвалідністю внаслідок війни, 70 осіб з багатодітних сімей, 50 учасників та осіб, щодо потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС, 15 сімей загиблих військовослужбовців, інших громадян та пенсіонерів – 12428.
Особлива увага приділяється розгляду повторних звернень громадян. Протягом звітного періоду до Головного управління надійшло 85 повторних звернень. У порівнянні з аналогічним періодом попереднього року кількість повторних звернень збільшилась 25 одиниць. Кожен факт повторного звернення громадян глибоко аналізується, з’ясовуються причини таких звернень та вживаються заходи щодо можливого розв`язання порушених питань. При надходженні звернень громадян Головним управлінням здійснюється всебічне, об’єктивне та повне з’ясування обставин, викладених у зверненнях, відповіді на звернення надаються з додержанням строків, встановлених нормами Закону України «Про звернення громадян». При наданні відповіді на звернення громадянам також роз’яснюються вимоги ст. 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
З метою зменшення кількості звернень та попередження випадків повторних звернень в Головному управлінні налагоджено роботу постійно діючих телефонів «гарячих ліній». Під час роботи телефонів «гарячих ліній» протягом звітного періоду отримали консультації та роз’яснення 40021 особа.
Протягом 6 місяців 2023 року на особистих прийомах у керівництва органів Фонду області побувало 19 громадян.
Спеціалістами Головного управління проводився виїзд до осіб з обмеженими фізичними можливостями, інвалідів по зору та осіб, яким виповнилося 80 і більше років, у звітному періоді 198 осіб отримали таку послугу.
Разом з тим, враховуючи Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 № 530-ІX та постанову Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» від 11 березня 2020 року № 211 (зі змінами) на період карантину призупинено проведення виїзних прийомів.
Головним управлінням розглянуто 1612 звернень, які надійшли через вебпортал Пенсійного фонду України та 1057 звернень, які отримано з державної установи «Урядовий контактний центр».
Прийом громадян в області здійснюється 12 відділами обслуговування громадян (сервісними центрами), якими протягом звітного періоду надано 157431 консультацій, роз’яснень та послуг.
В результаті щоденного моніторингу не своєчасної реєстрації та передачі звернень громадян на виконання структурним підрозділам не виявлено.
Враховуючи особливу роль звернень громадян до органів державної влади, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Миколаївській області продовжується робота над підвищенням якості обслуговування громадян, своєчасним реагуванням на проблемні питання, які піднімаються у зверненнях, виявленням причин, що їх породжують.