Пропустити навігацію

Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області інформує!

Працівники Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області (далі – Головне управління) неодноразово намагаються привернути увагу громадян до такої проблеми суспільства, як нелегальна заробітна плата та нелегальна зайнятість.

Тому, одним із пріоритетних напрямків роботи Головного управління є питання детінізація заробітної плати та легальна зайнятість населення. “Тіньова“ зайнятість послаблює соціальний захист працівників, зменшує надходження до бюджетів та державних соціальних фондів. На сьогодні чинним пенсійним законодавством встановлена пряма залежність розміру пенсії від страхового стажу та заробітку, з якого фактично сплачений єдиний соціальний внесок роботодавцями до органів Державної податкової служби України, та який після розподілу перераховується на рахунки Пенсійного фонду України для вчасного фінансування пенсійних виплат.

У страховий стаж враховуються лише ті періоди роботи, у яких проводилось нарахування та, за які повністю сплачені страхові внески з заробітної плати в сумі не меншій мінімального страхового внеску, що і визначено статтею 24 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”.

Наголошуємо, що мінімальний розмір заробітної плати з 01.04.2024 складає 8000 грн, відповідно розмір мінімального страхового внеску, становить 1760,00 грн. Тобто, для зарахування місяця роботи, як повного місяця страхового стажу – щомісячний платіж повинен становити не менше мінімального розміру – 1760,00 грн.

Чимало роботодавців ігнорують гарантований рівень мінімальної заробітної плати та бажаючи уникнути “податкових та пенсійних витрат” виплачують працівникам заробітну плату у “конвертах”. Але, якщо працівник отримує заробітну плату у “конверті”, без сплати страхових внесків, то такі періоди не зараховуються до страхового стажу працівника та не включаються в заробіток для розрахунку розміру пенсії. Лише легально оформлений найманий працівник може відчувати себе соціально захищеним. Адже, громадяни, які працюють “не офіційно” позбавляють себе:

  • трудового стажу;
  • допомогу по тимчасовій непрацездатності, а жінки ще і допомогу по вагітності та пологах;
  • оплачуваної відпустки;
  • інших соціальних виплат та, зрештою майбутньої пенсії.

Також, одним із найпоширеніших методів мінімізації видатків за найманих працівників є оформлення працівників за угодами цивільно-правового характеру. В цьому випадку нарахування та сплата єдиного соціального внеску здійснюється на фактично нараховані виплати, які є, як правило, значно нижчими за мінімальну заробітну плату, та розраховуються за фактично виконаний обсяг роботи. Як наслідок, страховий стаж зараховується пропорційно сплаченим внескам, а це, лише частина відпрацьованого місяця.

Щомісячно, спеціалістами Головного управління опрацьовуються вибірки, сформовані з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, з метою виявлення страхувальників (роботодавців), які мають ознаки порушень законодавства про працю.

Отже, вплив розміру єдиного соціального внеску на розмір майбутніх пенсій є актуальним, особливо в наш час. Проблеми нелегальних доходів та зайнятості населення, гостро стоять перед усім суспільством, адже нелегальна зарплата  — це робота без гарантій та майбутнє без пенсії.

background Layer 1