Аналітична записка Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області про роботу зі зверненнями громадян за 2024 рік
В Головному управлінні Пенсійного фонду України в Миколаївській області (далі – Головне управління) створені належні умови для забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення. Стан виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» знаходиться в Головному управлінні на особливому контролі.
Протягом звітного періоду до Головного управління звернулося 17690 громадян. У порівнянні із відповідним періодом минулого року загальна кількість звернень зменшилась на 8002 одиниці.
У зверненнях громадяни найчастіше порушували питання щодо перевірки правильності призначення та перерахунку пенсій, в т. ч. надбавок, доплат – 6274, роз’яснення норм пенсійного законодавства – 2955, призначення, перерахунку та виплати житлових субсидій або пільги — 2773, виконання рішень судів – 2065.
До Головного управління звернулося 700 осіб з інвалідністю, 417 учасників бойових дій, 126 осіб з інвалідністю внаслідок війни, 76 осіб з багатодітних сімей, 73 учасників та осіб, що потерпіли від наслідків аварії на ЧАЕС, 67 осіб зі статусом дитина війни, 42 сім’ї загиблих військовослужбовців, інших громадян та пенсіонерів – 16189.
Особлива увага приділяється розгляду повторних звернень громадян. Протягом звітного періоду до Головного управління надійшло 88 повторних звернень. У порівнянні з аналогічним періодом попереднього року кількість повторних звернень зменшилась на 101 одиницю. Кожен факт повторного звернення громадян глибоко аналізується, з’ясовуються причини таких звернень та вживаються заходи щодо можливого вирішення порушених питань.
При надходженні звернень громадян Головним управлінням здійснюється всебічне, об’єктивне та повне з’ясування обставин, викладених у зверненнях, відповіді на звернення надаються з додержанням строків, встановлених нормами Закону України «Про звернення громадян».
При наданні відповіді на звернення громадянам також роз’яснюються вимоги ст. 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
З метою зменшення кількості звернень та попередження випадків повторних звернень в Головному управлінні налагоджено роботу постійно діючих телефонів «гарячих ліній». Під час роботи телефонів «гарячих ліній» протягом звітного періоду отримали консультації та роз’яснення 71463 особи.
Протягом 2024 року на особистих прийомах у керівництва органів Фонду області побувало 44 громадянина.
Спеціалістами Головного управління проводився виїзд до осіб з обмеженими фізичними можливостями, інвалідів по зору та осіб, яким виповнилося 80 і більше років, в звітному періоді 302 особи отримали таку послугу.
Головним управлінням розглянуто 3865 звернень, які надійшли через веб-портал Пенсійного фонду України та 1130 звернень, які отримано з державної установи «Урядовий контактний центр».
Прийом громадян в області здійснюється 12 відділами обслуговування громадян (сервісними центрами), якими протягом звітного періоду надано 397709 консультацій, роз’яснень та послуг.
Враховуючи особливу роль звернень громадян до органів державної влади, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Миколаївській області продовжується робота над підвищенням якості обслуговування громадян, своєчасним реагуванням на проблемні питання, які піднімаються у зверненнях, виявленням причин, що їх породжують.