Порядок формування страхувальниками-роботодавцями коригуючих заяв-розрахунків
Відповідно до частини першої статті 26 Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” від 21.09.2022 № 2620-IX, підставою для фінансування страхувальників територіальними органами уповноваженого органу управління є оформлена за встановленим зразком заява-розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їхніми видами.
Для отримання фінансування страхових коштів на оплату листків непрацездатності заява-розрахунок формується та подається до Пенсійного фонду України через особистий електронний кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.
Подання страхувальниками заяв-розрахунків регулюється Порядком фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 року № 12, та відповідно до пункту 7 цього Порядку відповідальність за достовірність даних, наведених у заяві-розрахунку, несе страхувальник.
Після того, як спеціалістом Фонду опрацьовано заяву-розрахунок страхувальника та в подальшому надано статус “Відправлено на оплату” або “Отримано в банку”, може з’явитися необхідність коригування внесених до неї даних після самостійно виявлених помилок страхувальником. Наприклад, може виникнути необхідність додаткового фінансування, дозамовлення коштів (коригування збільшення) або повернення зайво замовлених коштів (коригування зменшення). Також виправлення інформації про застраховану особу, стаж, пільгу ЧАЕС, реквізити лікарняного, причину непрацездатності тощо (для паперових ЛН) — це коригування “несумових” параметрів.
Для таких випадків на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України реалізовано можливість подання коригуючої заяви-розрахунку.
Коригуюча заява-розрахунок створюється до заяви-розрахунку, яка має статус “Оплачено”, шляхом коригування необхідних записів по окремому листку непрацездатності.
До “коригування зменшення” додатково, окрім листа-пояснення, має бути додано платіжне доручення, згідно з яким проведено повернення зайво замовлених коштів.
Після проведення коригування коригуюча заява-розрахунок (будь-яка) набуває статусу “В опрацюванні”. Після прийняття “коригуючої збільшення” (дофінансування) коригуюча заява-розрахунок набуває статусу “Прийнято”, включається до загальної відомості за цей день і передається на фінансування.
Після опрацювання спеціалістами Фонду коригуючі заяви-розрахунки “коригування зменшення” та “коригування несумових параметрів” обліковуються окремо та набувають статусу “Оплачено”.